Από το facebook στη σχολική επιθετικότητα: απόπειρες παραγωγής αυθεντικού μαθητικού λόγου σε περιβάλλον wiki Μαρία Νέζη PhD στη Διδακτική Επιμορφώτρια.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΦΥΣΙΚΟ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Advertisements

Αναστοπούλου Μαριάννα Καθηγήτρια Μουσικής και Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού.
Διονύσης Λαμπρινίδης & Μαρία Νέζη. Στο Βαρβάκειο Πειραματικό Γυμνάσιο τα τελευταία 3 χρόνια επιχειρούμε να εισάγουμε τεχνολογίες του web2 στην σχολική.
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ & ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Aντώνιος Γ. Περδικάρης Σχολικός Σύμβουλος (ΠΕ04) Ιονίων Νήσων.
ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: Α 1 PROJECT.
Τι πρέπει να ξέρεις για το Γενικό Λύκειο. Όσα ακολουθούν παρακάτω προκύπτουν από την επεξεργασία του νόμου 4186/ΦΕΚ 193/ και τη συνέντευξη που.
Δημιουργώντας διαδικτυακές κοινότητες μάθησης μέσω wiki Μαρία Νέζη Κατερίνα Τρίμη-Κύρου Νέλλη Τσενόγλου.
Η νέα δομή του Γενικού Λυκείου  Ωρολόγια π ρογράμματα ανά τάξη  Τρό π ος π ροαγωγής και α π όλυσης  Παρουσιάζονται κατά σειρά :  Α ’ Λυκείου  Β ’
Η πλατφόρμα Moodle στο Βαρβάκειο: δημιουργία, συντήρηση και διδακτική αξιοποίηση Διονύσης Λαμπρινίδης Μαθηματικός.
Σχολικό έτος B’ Λυκείου  Μαθήματα  Ομάδες προσανατολισμού Γ’ Λυκείου  Ομάδες προσανατολισμού  Επιστημονικά Πεδία
Αντιρατσιστική Εκ π αίδευση Βασικές αρχές ΣΧΟΛΕΙΟ ΧΩΡΙΣ ΡΑΤΣΙΣΜΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΕ ΑΝΕΚΤΙΚΟΤΗΤΑ.
Project Α’ Τετραμήνου Β’ Λυκέιου. Εισαγωγή  Μανιτάρι ονομάζεται κοινώς το ορατό μέρος πολυκύτταρων μυκήτων με τη χαρακτηριστική, συνήθως ομβρελοειδή.
ONLINE ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ Παρουσιάζουν οι μαθητές: Γ Ι Ο Υ Λ Η Λ Ι Ο Υ Ν Η Ι Α Σ Ω Ν Α Σ Τ Α Σ Σ Η Σ.
ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΛΟΥΤΡΩΝ ΑΙΔΗΨΟΥ Ερευνητική Εργασία (Project) Ομάδα 1 Αναστασιάδη Ανδριανή Στεργίου Μαρία - Ιωάννα Χασάϊ Φιορίντα Χουλιαράκη Αλεξάνδρα Ομάδα.
1 Ο ΕΠΑΛ ΣΤΑΥΡΟΥΠΟΛΗΣ ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ Α΄ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ ΜΑΘΗΜΑ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ( PROJECT) ΥΠΕΥΘΥΝΕΣ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΕΣ : ΠΑΛΑΙΟΛΟΓΟΥ ΒΙΚΤΩΡΙΑ ΑΜΠΕΡΙΑΔΟΥ ΔΕΣΠΟΙΝΑ.
AΘΛΗΤΙΣΜΟΣ 1.Ο αθλητισμός στην Αρχαία Ελλάδα Οι ρίζες του ελληνικού αθλητισμού μπορούν να αναζητηθούν στην Εποχή του Χαλκού. Στους ιστορικούς χρόνους οι.
Όνομα εκπαιδευτικών που συμμετέχουν :, Καλλιόπη Κάμπουρα. Γεωργία Κάσπαρη, Ανδριάνα Μπακόλα. Σχολική Μονάδα : 2 ο και 6 ο Νηπιαγωγείο Χίου. Σχολική τάξη.
Θέμα Εργασίας : ΙΡΙΔΙΣΜΟΣ Project : 5 Μανιφάβα Αλεξάνδρα.
Η ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΣΤΗΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΠΟΧΗ Α΄ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ 2011 – ΓΕΛ ΔΙΟΝΥΣΟΥ Συντονίστριες: Ειρ. Χλέντζου – Μ. Φλώρου.
ΖΑΧΑΡΙΑΣ ΠΑΠΑΝΤΩΝΙΟΥ ΤΑ ΨΗΛΑ ΒΟΥΝΑ PROJECT Α’ ΛΥΚΕΙΟΥ.
ΑΡΙΣΤΟΤEΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗ ΚΑΛΩΝ ΤΕΧΝΩΝ
ΝΕΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ………. Ν. 4186/2013 (ΦΕΚ 193)
Διδακτικές Προσεγγίσεις σε μαθήματα Προγραμματισμού
Ερευνητική εργασία της Α΄ τάξης του ΓΕΛ Λουτρών Αιδηψού
6ο Διεθνές Συνέδριο για τις Εκπαιδευτικές Διδακτικές 2015 (Edu Didactics 2015): Συνδέοντας διδακτικές, ικανότητες και στάσεις απέναντι στην εκπαιδευτική.
Διδακτική της Πληροφορικής και των ΤΠΕ Μάθημα επιλογής ΣΤ’ εξάμηνο, Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία, Πανεπιστήμιο.
Gamification/Παιγνιοποίηση
Η Κοκκινοσκουφίτσα σε νέες περιπέτειες
WEB 2.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Αντωνιάδου Σοφία Ζυγούρης Φώτης Καπουλίτσας Θανάσης
2η ΔΙΑΛΕΞΗ ΕΡΓΟ.
Παραγωγή Ηλεκτρονικού Προϊόντος – ψηφιακός πίνακας ανακοινώσεων
Η ΕΙΡΗΝΗ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ ΤΑΞΗ-ΤΜΗΜΑ: Α’2 ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ: ΜΑΘΗΜΑ: ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ:
Project: ΟΙ ΜΙΚΡΟΕΛΕΓΚΤΕΣ στη ζωΗ μαΣ
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΤΖΕΚΤ (PROJECT)
Διδασκαλια και Μαθηση με Χρηση ΤΠΕ_2
Άννα Κυπαρισσού,Γιουτζίν Κασεμάι.
ΤΙΤΛΟΣ ΕΡΓΟΥ WIKI για την κλιματική αλλαγή
67ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών
Ευρωπαϊκός Κώδικας Κατά του Καρκίνου
Παρατακτική και υποτακτική σύνδεση, ασύνδετο σχήμα
Ενημέρωση για το Σεπτέμβριος, 2017 Κων/νος Παραστατίδης
Εργασία Β’ Λυκείου Μάθημα: Project
ΞΕΝΑΓΟΙ Η ομάδα μας αποτελείται από άτομα τα οποία συνεργάστηκαν και ολοκλήρωσαν την εργασία της ξενάγησης.
Κοινωνικά Δίκτυα Κεφάλαιο 15.
ΜΕΛΕΤΗ ΤΟΥ ΧΑΡΤΗ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΚΑΙ ΟΝΟΜΑΣΙΕΣ ΟΔΩΝ
…την Ερευνητική Εργασία (project) με θέμα την κοινωνική διάσταση του ελληνικού κινηματογράφου (Οικογένεια, θέση γυναίκας, σχέση δύο φύλων).
Ερευνητική Εργασία project Σχεδιασμός Έρευνας
Ενότητα 2η: Επίλυση προβλήματος & Αναλυτικά προγράμματα Σπουδών
1 ο ΕΠΑ.Λ ΝΕΑΣ ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΙΑΣ Project A1
Ιστοσελίδες νέας γενιάς και εργαλεία κοινωνικής δικτύωσης στην εκπαίδευση Ρέθυμνο, 1η Νοεμβρίου
Project: Εθισμός στο Internet
Λιβέρη Δήμητρα Επιβλέπων: Γκρίτζαλης Δημήτρης
Διδακτικη της ιστοριας με ΤΠΕ 4ο μαθημα
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΕΝΑΡΙΟ «ΦΙΛΟ-ΣΟΦΕΙΝ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΩΣ ΠΕΡΙ ΗΘΙΚΗΣ»
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ
<<MOOCS AND WEBINARs>>
Τζενη παγγε Καθηγητρια πτν Πανεπιστημιο ιωαννινων
πολιτιστικό πρόγραμμα
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΑΥΤΙΣΜΟ
Ηλεκτρονική Μάθηση “e-learning”
Ομήρου Ιλιάδα Ζ
ΟΜΑΔΑ Ομαδική εργασία Τζιάτζιος Δημήτριος Ψουρούκα Ευαγγελία
Τεχνολογίες Μάθησης
Παραπτωματικότητα: πρόληψη & αντιμετώπιση
ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ / ΤΕΚΜΗΡΙΩΜΕΝΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Ομήρου Ιλιάδα Ζ
Η επίδραση της ΕΕ στα συστήματα υγείας
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Από το facebook στη σχολική επιθετικότητα: απόπειρες παραγωγής αυθεντικού μαθητικού λόγου σε περιβάλλον wiki Μαρία Νέζη PhD στη Διδακτική Επιμορφώτρια στη διδακτική αξιοποίηση των ΤΠΕ

Έφηβοι δημοσιογράφοι Μαθητικό περιοδικό σε περιβάλλον wiki

 Γιατί wiki;  οι χρήστες δημιουργούν το περιεχόμενο, το «μοιράζονται» στην ομάδα τους και, υπό ορισμένες προϋποθέσεις, έχουν τη δυνατότητα να επεμβαίνουν και στη «δουλειά» άλλων.

Αξιοποίηση του μαθητικού περιοδικού/wiki στη γλωσσική διδασκαλία: Παιδαγωγική του Γραμματισμού  ένταξη των νέων μορφών και πρακτικών γραμματισμού στη μαθησιακή διαδικασία,  σύνδεση της σχολικής μονάδας με το ευρύτερο κοινωνικό και πολιτισμικό περιβάλλον,  κοινωνικοί πολυγραμματισμοί.  δίκτυο επικοινωνίας, όπου οι μαθητές/ τριες εκφέρουν προσωπικό λόγο,  αποκρίνονται σε αυθεντικά προβλήματα κατάλληλα για τις προσλαμβάνουσές τους, (problem based learning)  προσπάθεια διαμόρφωσης συνθηκών αυθεντικότητας στη μαθησιακή διαδικασία.

Από το Facebook…..  Αφετηρία: 3η ενότητα του σχολικού εγχειριδίου της Νεοελληνικής Γλώσσας της Β΄ τάξης του Γυμνασίου με θέμα τη φιλία.  Επεκτείνεται σε ζητήματα που γίνονται αντικείμενο επεξεργασίας στην 6η ( Παρακολουθώ, ενημερώνομαι και ψυχαγωγούμαι από διάφορες πηγές: ΜΜΕ, διαδίκτυο ) και 8η ενότητα (Συζητώντας για σύγχρονα κοινωνικά θέματα ).  Η καλλιέργεια επικοινωνιακών και εκφραστικών δεξιοτήτων τόσο στον προφορικό όσο και στο γραπτό λόγο συνιστά επιδίωξή μας.  Η άσκηση των μαθητών/τριών στα χαρακτηριστικά του επιχειρηματολογικού λόγου συνιστά κεντρικό άξονα του σεναρίου.

Εφαρμογή στην τάξη  Τίθεται το πρόβλημα: η ποιότητα των φιλικών δεσμών που αναπτύσσονται σε περιβάλλοντα κοινωνικής δικτύωσης.  Με αφετηρία αυθεντικά κείμενα από το Διαδίκτυο οι μαθητές/ τριες καλούνται να εκφέρουν προσωπικό προφορικό και γραπτό λόγο σε πραγματικές συνθήκες επικοινωνίας με στόχο την παραγωγή ενός δικού τους κειμένου- σχολίου που θα συνιστά την προσωπική τους απόκριση απέναντι στο δεδομένο πρόβλημα.

Παραδείγματα εφηβικού λόγου

Παραδειγμάτων συνέχεια…

….στη σχολική επιθετικότητα  Διεύρυνση της θεματολογίας της 4 ης ενότητας του σχολικού εγχειριδίου με θέμα: το σχολείο στο χρόνο.  Άσκηση στον επιχειρηματολογικό λόγο, προφορικό και γραπτό.

Παραδείγματα εφηβικού λόγου

Στρατηγικές διδασκαλίας  Αυθεντικά προβλήματα.  Αναζήτηση και επεξεργασία αυθεντικών κειμένων σε ομάδες των δυο- τεσσάρων ατόμων.  Παραγωγή προφορικού λόγου: παιχνίδι ρόλων/ debate.  Παραγωγή γραπτού λόγου με τη μορφή σχολίου ή άρθρου στο wiki.  Αναστοχασμός στην ολομέλεια.

Αποτελέσματα  Ενεργοποίηση της συμμετοχής των μαθητών/τριών.  Οικοδόμηση της γνώσης για τον επιχειρηματολογικό λόγο σε αυθεντικές περιστάσεις επικοινωνίας.  Ανάπτυξη μεταγνωστικών δεξιοτήτων.  Αλληλεπίδραση στη διαμόρφωση στάσεων στο πλαίσιο της κοινότητας.

Ενδεικτική Βιβλιογραφία  Baynham, Μ. (2002). Πρακτικές γραμματισμού. Μτφ Μ. Αραποπούλου. Αθήνα: Μεταίχμιο.  Bold, M. (2006). Use of wikis in graduate course work. Journal of Interactive Learning Research, 17 (1),  Bruns, A. & Humphreys, S. (2007). Building collaborative capacities in learners. The m/cyclopedia project revisited. Ιστοχώρος:  Dreyer, C. & Nel, Ch. (2003). Teaching reading strategies and reading comprehension within a technology-enhanced learning environment. System, 31(3),  Forte, A., & Bruckman, A. (2006). From wikipedia to the classroom: Exploring online publication and learning. In International Conference of Learning Sciences ICLS.  Pallincsar, A. (1998). Social constructivist perspectives on teaching and learning. Annual Review Psychology, 49,  Xu, L. (2007). Project the wiki way: using wiki for computer science course project management. Journal of Computing Sciences in Colleges, 22 (6),  Καΐρης Α, Καμαρούδη Θ, Λαλιώτου Ε, Λαμπρινίδης Δ, Νέζη Μ, Παππά Ε, Τριαντοπούλου Θ, Τρίμη-Κύρου Α. (2009) Καινοτόμες δραστηριότητες με την αξιοποίηση του Web2.0.  Μαθητικό περιοδικό σε περιβάλλον wiki. Στα Πρακτικά του 5ου Πανελληνίου Συνεδρίου των Εκπαιδευτικών για τις ΤΠΕ. Σύρος, 8- 10/5/2009.  Κουτσογιάννης, Δ. (2007β) Τεχνολογίες της πληροφορικής και επικοινωνίας και διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας: από το εκπαιδευτικό λογισμικό στον κριτικό τεχνογραμματισμό, ό. π. (σ ).  Μητσικοπούλου, (χ.χ.). Γραμματισμός. Στο Εγκυκλοπαιδικός οδηγός για τη γλώσσα. Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας. Διαθέσιμο:  Μπαλτά, Β., Νέζη, Μ. & Σεφερλή, Ν. (2011) Ψηφιακός γραμματισμός σε περιβάλλον wiki: πειραματικές εφαρμογές παραγωγής λόγου κατά τη διδασκαλία της Νεοελληνικής Γλώσσας στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση σταΠρακτικά του 6ου Πανελληνίου Συνεδρίου των Εκπαιδευτικών για τις ΤΠΕ. Σύρος, 6- 8/5/2011  Σκιά, Κ. (2001). Η αποτελεσματικότητα της επικοινωνιακής προσέγγισης στην παραγωγή γραπτού λόγου. Στο Γ. Σπανός & Ε. Φρυδάκη (επιμ.), ό.π. (σ ).  Χατζησαββίδης, Σ. (χ.χ.). Η διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας στο πλαίσιο των πολυγραμματισμών. Διαθέσιμο: kalam.thess.sch.gr/arthra/arthr4.htm

Ευχαριστώ πολύ