«Ενδυναμώνοντας τη σχολική κοινότητα μέσα από προγράμματα Κοινωνικής & Συναισθηματικής Μάθησης και Υποστήριξης Συνομηλίκων- Το Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα ENABLE»

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Advertisements

Κόλλιας Αναστάσιος – Μπελίτσου Νατάσσα
Ενημέρωση και αγωγή υγείας για τη νέα γρίπη στα σχολεία Α. Ξεκαλάκη Παιδίατρος Δ/νση Κοινωνικής και Αναπτυξιακής Παιδιατρικής Ινστιτούτο Υγείας του Παιδιού.
ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ Ντία Γερμανού, Δασκάλα ΙΒ΄Δημοτικό Σχολείο Πάφου.
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – Επιστημονική.
ΠΡΩΤΟΠΟΡΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΚΜΨΥ ΒΑ ΚΥΚΛΑΔΩΝ ΕΠΑΨΥ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
«Ενδυναμώνοντας την Παιδαγωγική Αυτονομία
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
7ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ-Λ.Τ. ΛΑΡΙΣΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
Μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο: Ανάπτυξη ουσιαστικής συνεργασίας ανάμεσα στους γονείς και τους εκπαιδευτικούς Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών.
Σχεδιασμός – Οργάνωση –Υλοποίηση προγράμματος Αγωγής Υγείας
Πρόγραμμα Ασφαλές σχολείο για το διαδίκτυο
Δύσκολες Συμπεριφορές στο Σχολείο.
Μέθοδος Project Μια εναλλακτική μορφή διδασκαλίας απέναντι στην παραδοσιακή, στο μάθημα της Έκφρασης-΄Εκθεσης. Προσανατολισμός: Ανθρωπιστικός - Παιδοκεντρικός.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Ιγ’ δημοτικο σχολειο παφου Προγραμμα «Νιωθω ασφαλησ στο σχολειo μου»
Ασφαλής Κοινωνική Δικτύωση Μάθησης στην Τάξη Θεόδωρος Γούτας, M.Sc. Πληροφορικής ΠΕ19 28ο Γυμνάσιο Θεσσαλονίκης.
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
… ένα σχολείο για όλους… μαθητές, γονείς, κοινότητα Ευγενία Νιάκα: Σχολική Σύμβουλος Περιφερειακή Υπεύθυνη Συντονισμού του Προγράμματος ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.
Bullying Τρόποι Πρόληψης και Αντιμετώπισης
Ιχνηλατώντας το «καινούριο» στο σύγχρονο σχολείο.
ΘΕΜΑΤΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΤΑΞΗΣ
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΒΟΝΤΣΑ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ Α/ΘΜΙΑΣ ΚΑΙ Β/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΟΛΓΑ ΜΟΥΣΙΟΥ-ΜΥΛΩΝΑ ΣΧΟΛΙΚΗ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ 1 ΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ.
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών Σχολή Θετικών Επιστημών Τμήμα Βιολογίας Mάθημα Παιδαγωγικών Ενισχυτική Εργασία Υπεύθυνη μαθήματος: Ζαχαρούλα.
Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής, Πανεπιστήμιο Κύπρου Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ : ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ.
1 Σχέδια Εργασίας & Φυσική Αγωγή. 2 Σκοπός της συνάντησης η παρουσίαση, ανάπτυξη & εφαρμογή της μεθόδου διδασκαλίας με σχέδια εργασίας στη Φυσική Αγωγή.
SFYouth Schools for Future Youth - methods and support for improved youth participation in European school education This project.
 Το 1978 τονίζεται ότι ο θεσμός του Επιθεωρητή είναι ξεπερασμένος, καθώς οι δάσκαλοι εκφράζουν την απαγοήτευσή τους απέναντι στο πρόσωπο του Επιθεωρητή,
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Επιβλέπουσα Καθηγήτρια: Βασιλική Ασκητοπούλου
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
ΤΜΗΜΑ ΝΟΜΙΚΗΣ ΤΟΜΕΑΣ ΔΙΕΘΝΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
«Ελπίδα Ζωής» Αγγελική Μπαβέλλα- Επιστημονικά Υπεύθυνη-ψυχολόγος
«Ανάπτυξη υποστηρικτικών δομών για την Ένταξη και Συμπερίληψη στην Εκπαίδευση των μαθητών με αναπηρία ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες - Μετατροπή του.
ΤΜΗΜΑ ΝΟΜΙΚΗΣ ΤΟΜΕΑΣ ΔΙΕΘΝΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
CRE8IVE First Focus Group Meeting with Local Sub-Group
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Ραχήλ Μαρτίδου Σχ. Σύμβουλος 37ης Εκπαιδευτικής Περιφέρειας
ΤΜΗΜΑ ΝΟΜΙΚΗΣ ΤΟΜΕΑΣ ΔΙΕΘΝΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΑΣ
Περιφέρεια Ιονίων Νήσων
6η Μαρτίου - Παγκόσμια ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού
Τοπικό Δίκτυο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης
Ομαλη μεταβαΣη απο το νηπιαγωγειο Στο δημοτικο
Προετοιμασία για την ανάληψη προγράμματος
ΤΜΗΜΑ ΝΟΜΙΚΗΣ ΤΟΜΕΑΣ ΔΙΕΘΝΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
«Επιμόρφωση εκπαιδευτικών για την αξιοποίηση και την εφαρμογή των ΤΠΕ στη διδακτική πράξη» Έλενα Βλαχογιάννη
ΤΜΗΜΑ ΝΟΜΙΚΗΣ ΤΟΜΕΑΣ ΔΙΕΘΝΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΠΜΣ
1ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ
2ο Γυμνάσιο Πετρούπολης
Καθηκοντα και αρμοδιοτητεσ των Σχολικων συμβουλων
Συνεργασία νηπιαγωγείου -οικογένειας
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
ΤΜΗΜΑ ΝΟΜΙΚΗΣ ΤΟΜΕΑΣ ΔΙΕΘΝΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
ΤΜΗΜΑ ΝΟΜΙΚΗΣ ΤΟΜΕΑΣ ΔΙΕΘΝΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
ΤΜΗΜΑ ΝΟΜΙΚΗΣ ΤΟΜΕΑΣ ΔΙΕΘΝΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
ΤΜΗΜΑ ΝΟΜΙΚΗΣ ΤΟΜΕΑΣ ΔΙΕΘΝΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
ΤΜΗΜΑ ΝΟΜΙΚΗΣ ΤΟΜΕΑΣ ΔΙΕΘΝΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
ΤΜΗΜΑ ΝΟΜΙΚΗΣ ΤΟΜΕΑΣ ΔΙΕΘΝΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ The “MiGreat Project”- n IT01-KA has been funded with support from the European Commission. This document reflects the.
ΤΜΗΜΑ ΝΟΜΙΚΗΣ ΤΟΜΕΑΣ ΔΙΕΘΝΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
Νόμος 4547/2018 (Αρ. Φύλλου 102) – άρθρο 47
Μεταγράφημα παρουσίασης:

«Ενδυναμώνοντας τη σχολική κοινότητα μέσα από προγράμματα Κοινωνικής & Συναισθηματικής Μάθησης και Υποστήριξης Συνομηλίκων- Το Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα ENABLE» This project was co-funded by the Daphne Programme of the European Union. This publication is the sole responsibility of the author and the Commission is not responsible for any use that may be made of the information contained therein. Ελένη Παπαμιχαλάκη, Εκπαιδευτικός, ΒΑ English Lang & Lit, MEd, Μέλος ΠΟΔΠ της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Γ ' Αθήνας, Συνεργάτης Προγράμματος ΑΡΙΑΔΝΗ/ΕΚΠΑ, Ambassador προγράμματος ENABLE.

Όταν το σχολείο γίνεται αφόρητο… «Μπαμπά, μαμά... ελπίζω μια μέρα να μπορέσετε να με μισείτε λίγο, λιγότερο. Δεν αντέχω να πηγαίνω στο σχολείο και δεν υπάρχει άλλος τρόπος να το αποφύγω» Τα λόγια του εντεκάχρονου από την Ισπανία που έβαλε τέλος στη ζωή του τον περασμένο Οκτώβρη.

Νέες τάσεις στην αντιμετώπιση του Εκφοβισμού: Τα Π ρογράμματα Κ οινωνικής και Σ υναισθηματικής Μ άθησης Στόχος των προγραμμάτων Κοινωνικής και Συναισθηματικής Μάθησης είναι τα παιδιά: Να αναπτύξουν αυτογνωσία. Να μάθουν να ρυθμίζουν τα συναισθήματά τους. Να αναπτύξουν κοινωνική επίγνωση. Να καλλιεργήσουν καλές διαπροσωπικές δεξιότητες. Να επιδεικνύουν υπευθυνότητα στη λήψη αποφάσεων.

Κοινωνική και Συναισθηματική Μάθηση Πολλαπλά οφέλη Τα παιδιά που λαμβάνουν κοινωνική και συναισθηματική μάθηση ωφελούνται σημαντικά σε κοινωνικό και ακαδημαϊκό επίπεδο (μετά-ανάλυση 213 προγραμμάτων) Οι συμμετέχοντες μαθητές επέδειξαν βελτίωση στις κοινωνικές και συναισθηματικές δεξιότητες τις στάσεις απέναντι στους ιδίους, στους άλλους και στο σχολείο στην κοινωνική τους συμπεριφορά και τη διαγωγή τους στην τάξη στα προβλήματα συμπεριφοράς στα συναισθηματικά προβλήματα, όπως το άγχος και η κατάθλιψη Οι μαθητές είχαν αυξημένη σχολική εμπλοκή και βελτίωση κατά 11% της σχολικής τους επίδοσης Durlak, J. A., Weissberg, R. P., Dymnicki, A. B., Taylor, R. D., & Schellinger, K. B. (2011). The impact of enhancing students’ social and emotional learning: A meta‐analysis of school‐based universal interventions. Child Δevelopment,82(1), Τα παιδιά που λαμβάνουν κοινωνική και συναισθηματική μάθηση ωφελούνται σημαντικά σε κοινωνικό και ακαδημαϊκό επίπεδο (μετά-ανάλυση 213 προγραμμάτων) Οι συμμετέχοντες μαθητές επέδειξαν βελτίωση στις κοινωνικές και συναισθηματικές δεξιότητες τις στάσεις απέναντι στους ιδίους, στους άλλους και στο σχολείο στην κοινωνική τους συμπεριφορά και τη διαγωγή τους στην τάξη στα προβλήματα συμπεριφοράς στα συναισθηματικά προβλήματα, όπως το άγχος και η κατάθλιψη Οι μαθητές είχαν αυξημένη σχολική εμπλοκή και βελτίωση κατά 11% της σχολικής τους επίδοσης Durlak, J. A., Weissberg, R. P., Dymnicki, A. B., Taylor, R. D., & Schellinger, K. B. (2011). The impact of enhancing students’ social and emotional learning: A meta‐analysis of school‐based universal interventions. Child Δevelopment,82(1),

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ENABLE

Σύμπραξη 6 φορέων σε 5 Ευρωπαϊκές χώρες

Σχεδιασμός Το Πρόγραμμα ENABLE έχει σχεδιαστεί ως μια μέθοδος για την πρόληψη του εκφοβισμού, την ενημέρωση και ενδυνάμωση των παιδιών, τη βελτίωση των σχέσεων μεταξύ μαθητών, εκπαιδευτικών και γονιών και την προώθηση ενός θετικού κλίματος στα σχολεία, ώστε οι μαθητές θα νιώθουν ασφαλείς.

Πρόγραμμα Κοινωνικής και Συναισθηματικής Μάθησης Μιά σειρά απο 10 μονόωρα μαθήματα (εβδομαδιαία)

9 Πρόγραμμα Υποστήριξης Συνομηλίκων Μια σειρά από 10 εκπαιδευτικές συναντήσεις Κάποιοι μαθητές εκπαιδεύονται ώστε να διοργανώνουν εκστρατείες για την αποτροπή του σχολικού εκφοβισμού να ενθαρρύνουν τη θετική συμπεριφορά και να υποστηρίζουν τους ευάλωτους μαθητές Οι Υποστηρικτές λαμβάνουν την απαιτούμενη κατάρτιση και διαρκή υποστήριξη και καθοδήγηση από τον υπεύθυνο εκπαιδευτικό, προκειμένου να ανταποκριθούν στον ρόλο τους Κάποιοι μαθητές εκπαιδεύονται ώστε να διοργανώνουν εκστρατείες για την αποτροπή του σχολικού εκφοβισμού να ενθαρρύνουν τη θετική συμπεριφορά και να υποστηρίζουν τους ευάλωτους μαθητές Οι Υποστηρικτές λαμβάνουν την απαιτούμενη κατάρτιση και διαρκή υποστήριξη και καθοδήγηση από τον υπεύθυνο εκπαιδευτικό, προκειμένου να ανταποκριθούν στον ρόλο τους

Πώς συνδυάζονται η Κοινωνική και Συναισθηματική Μάθηση και η Υποστήριξη Συνομηλίκων στο Πρόγραμμα enable Τα μαθήματα Συναισθηματικής & Κοινωνικής Μάθησης: δημιουργούν ένα σχολικό περιβάλλον που μεταφέρει σαφείς προσδοκίες για θετική συμπεριφορά και τις αξίες που πρέπει να ενστερνίζονται οι μαθητές προσφέρουν υποστήριξη στους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς και το προσωπικό που τους επιτρέπει να ανταποκρίνονται στις προσδοκίες Το Πρόγραμμα Υποστήριξης Συνομηλίκων διευκολύνει: τη μαθητοκεντρική διδασκαλία τη συνεργασία με την οικογένεια, την κοινότητα και άλλες βασικές ομάδες ενδιαφερομένων τη σύνδεση με άλλες σχολικές πρωτοβουλίες την ενίσχυση των μηνυμάτων που προωθούνται στα μαθήματα ΚΣΜ Τα μαθήματα Συναισθηματικής & Κοινωνικής Μάθησης: δημιουργούν ένα σχολικό περιβάλλον που μεταφέρει σαφείς προσδοκίες για θετική συμπεριφορά και τις αξίες που πρέπει να ενστερνίζονται οι μαθητές προσφέρουν υποστήριξη στους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς και το προσωπικό που τους επιτρέπει να ανταποκρίνονται στις προσδοκίες Το Πρόγραμμα Υποστήριξης Συνομηλίκων διευκολύνει: τη μαθητοκεντρική διδασκαλία τη συνεργασία με την οικογένεια, την κοινότητα και άλλες βασικές ομάδες ενδιαφερομένων τη σύνδεση με άλλες σχολικές πρωτοβουλίες την ενίσχυση των μηνυμάτων που προωθούνται στα μαθήματα ΚΣΜ

Εφαρμογή Υλοποίηση από εκπ/κούς μέσα στην τάξη 18 πιλοτικά σχολεία Α/θμιας & Β/θμιας εκπ/σης Δημόσια & Ιδιωτικά Σχολεία Ευαισθητοποίησης Μαθητές Ε & ΣΤ Δημοτικού & Α Γυμνασίου Εκπαιδευτικές ημερίδες & εργαστήρια Ενημερωτικές εκδηλώσεις ευαισθητοποίησης Συλλόγων Γονέων & Κηδεμόνων Υλικό για Γονείς Παραπομπές /προτεραιότητα στη Πανεπιστημιακή κλινική Ψυχο-εκπαίδευση Γονέων Αξιολόγηση Προγράμματος με Ανώνυμα Ερωτηματολόγια και Ομάδες Εστίασης Υλοποίηση από εκπ/κούς μέσα στην τάξη 18 πιλοτικά σχολεία Α/θμιας & Β/θμιας εκπ/σης Δημόσια & Ιδιωτικά Σχολεία Ευαισθητοποίησης Μαθητές Ε & ΣΤ Δημοτικού & Α Γυμνασίου Εκπαιδευτικές ημερίδες & εργαστήρια Ενημερωτικές εκδηλώσεις ευαισθητοποίησης Συλλόγων Γονέων & Κηδεμόνων Υλικό για Γονείς Παραπομπές /προτεραιότητα στη Πανεπιστημιακή κλινική Ψυχο-εκπαίδευση Γονέων Αξιολόγηση Προγράμματος με Ανώνυμα Ερωτηματολόγια και Ομάδες Εστίασης

ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑ Εκπαίδευση Πρεσβευτών (Οκτώβριος 2015) Ενημέρωση-εκπαίδευση εκπαιδευτικών (Νοέμβριος 2015) Συμπληρωματική εκπαίδευση των εκπαιδευτικών των των πιλοτικών σχολείων και ενημέρωση γονέων (Δεκέμβριος 2015 & Ιανουάριος 2016) Προ-μετρήσεις-έρευνα (Ιανουάριος 2016) – Ερωτηματολόγια – Παρατηρήσεις – Focus groups Εφαρμογή στη τάξη (Ιαν- Απρίλιος 2016 για Δ/θμια) Ιαν- Μάιος 2016 για Α/θμια) Μετά-μέτρηση (Μάιος 2016) Αξιολόγηση (Ιούνιος συγκεντρωτικά αποτελέσματα διαθέσιμα στο διαδίκτυο τον Αύγουστο 2016) Εκπαίδευση Πρεσβευτών (Οκτώβριος 2015) Ενημέρωση-εκπαίδευση εκπαιδευτικών (Νοέμβριος 2015) Συμπληρωματική εκπαίδευση των εκπαιδευτικών των των πιλοτικών σχολείων και ενημέρωση γονέων (Δεκέμβριος 2015 & Ιανουάριος 2016) Προ-μετρήσεις-έρευνα (Ιανουάριος 2016) – Ερωτηματολόγια – Παρατηρήσεις – Focus groups Εφαρμογή στη τάξη (Ιαν- Απρίλιος 2016 για Δ/θμια) Ιαν- Μάιος 2016 για Α/θμια) Μετά-μέτρηση (Μάιος 2016) Αξιολόγηση (Ιούνιος συγκεντρωτικά αποτελέσματα διαθέσιμα στο διαδίκτυο τον Αύγουστο 2016)

ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ 13