Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΗΣ ΛΙΤΗΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΣΤΗΝ ΠΑΡΟΧΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΥΓΕΙΑΣ

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΗΣ ΛΙΤΗΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΣΤΗΝ ΠΑΡΟΧΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΥΓΕΙΑΣ"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΗΣ ΛΙΤΗΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΣΤΗΝ ΠΑΡΟΧΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΥΓΕΙΑΣ
Παπαλέξη Μ¹³, Θεοχαράκης Σ¹²,Γουλιδάκης Β², Κατσουγκράκης Η²,Τσίγκας Α¹³ 1. Πανεπιστήμιο Πειραιώς- Μεταπτυχιακό στη Διοίκηση της Υγείας 2. ΣΤ Ορθοπαιδική Κλινική Ασκληπιείο Βούλας 3. Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης

2 Λιτή διαχείριση Αναζήτηση λύσεων
Οι ιδιαιτερότητες του ευαίσθητου χώρου της υγείας προκλητή ζήτηση αντίστροφη επιλογή σχέση αντιπροσώπευσης Η πληθώρα των προβλημάτων λίστες αναμονής ελλείψεις προσωπικού προσβασιμότητα σε υπηρεσίες ασφαλιστικές καλύψεις μειωμένα κονδύλια Η αναποτελεσματικότητα εφαρμογής καθιερωμένων τεχνικών διαχείρισης Λιτή διαχείριση Αναζήτηση λύσεων

3 Με την εφαρμογή της λιτής διαχείρισης στο χώρο της υγείας:
Υλοποιείται μόνο ότι χρειάζεται Διακόπτεται ότι λειτουργεί λάθος Περιορίζεται κάθε βήμα που δεν προσθέτει αξία Αυξάνεται ο σεβασμός και η εμπιστοσύνη στους εργαζόμενους με παροχή αρμοδιοτήτων και ευθυνών Αξιοποιούνται πλήρως οι δυνατότητες τους Spears S., Bowen H.K, Harvard Business Review, May 2004

4 Βασικοί στόχοι της λιτής διαχείρισης
Βελτίωση ποιότητας Μείωση καθυστέρησης Μείωση συνολικού χρόνου διαδικασίας Μείωση ολικού κόστους C. Jimmerson et al, Joint Commission Journal on Quality and Safety, May 2005

5 Διαδικασία λιτής διαχείρισης σε 5 βήματα
Πλήρης περιορισμός καθυστερήσεων ώστε όλα τα βήματα να παράγουν αξία Έναρξη διαδικασίας μόνο όταν δοθεί το σύνθημα από τον πελάτη ότι έχει ανάγκη Συνεχής ροή προϊόντων, υπηρεσιών και πληροφοριών Πλάνο όλων των βημάτων με και χωρίς αξία Προσδιορισμός της αξίας από την πλευρά του πελάτη Womack J. and Jones D.T.,”Lean Thinking”, NY,

6 Προσδιορισμός αξίας Δραστηριότητες με αξία Δραστηριότητες χωρίς αξία
Κάθε δραστηριότητα που προσφέρει προϊόντα και υπηρεσίες σύμφωνα με τις απαιτήσεις του πελάτη Κάθε δραστηριότητα που χαρακτηρίζεται από σπατάλη χρόνου, χώρου και κόστους χωρίς να προσδίδει αξία στο παραγόμενο προϊόν ή υπηρεσία Δραστηριότητες με αξία Δραστηριότητες χωρίς αξία

7 Σπατάλη M.Hoel, E.M.Saether, Journal of Health Economics, July 2003
7 τύποι καθυστέρησης Ελαττώματα (ιατρικά λάθη) Αναμονές (ασθενών στα ΤΕΠ) Υπερπαραγωγή (πληθώρα ιατρικών εξετάσεων) Μεταφορές (ασθενών για εξετάσεις) Σπατάλη Απογραφές Υπερλειτουργία (επανάληψη ίδιων ερωτήσεων) Κινήσεις (αναζήτηση ελλιπούς εξοπλισμού) M.Hoel, E.M.Saether, Journal of Health Economics, July 2003 S.Mathieson, The Health Service Journal, March 2003

8 Προβλήματα εφαρμογής της λιτής διαχείρισης
Ιδιαιτερότητες χώρου υγείας Έλλειψη πόρων Η νόσος έχει άγνωστη εξέλιξη Αποτυχία γνωστών μεθόδων διαχείρισης(π.χ. TQM) στην υγεία Η νέα πρόκληση (lean) δημιουργεί επιφυλάξεις C.Calkins, J. Sviolka, Harvard Business Review, Dec 2007

9 Αποτελέσματα από την εφαρμογή της λιτής διαχείρισης στον τομέα της Υγείας

10 Για τον ασθενή: Ικανοποίηση Βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας
Μείωση χρόνου αναμονής Άμεση εξυπηρέτηση Μείωση κόστους Περιορισμός άσκοπων μετακινήσεων στους χώρους του νοσοκομείου

11 Για τον εργαζόμενο στο χώρο υγείας:
Μείωση χρόνου διεργασιών Εξοικονόμηση πολύτιμου χρόνου για ενασχόληση και με άλλους τομείς παροχής υγείας Προσδιορισμός με ακρίβεια των απαραίτητων ανθρώπινων πόρων Μείωση γραφειοκρατίας Περιορισμός άσκοπων μετακινήσεων στους χώρους του νοσοκομείου

12 Για τον οργανισμό παροχής υπηρεσιών υγείας:
Βελτίωση και συνεχής ροή των διεργασιών Παροχή ποιοτικών υπηρεσιών υγείας Περιορισμός λαθών Μείωση κόστους Εξοικονόμηση πρόσθετων πόρων Αύξησης ανταγωνιστικότητας

13 Συμπεράσματα: Η λιτή διαχείριση μπορεί να εφαρμοστεί οπουδήποτε και σε οποιαδήποτε διαδικασία Προσφέρει καλύτερη διαχείριση παρεχόμενων υπηρεσιών με χαμηλότερο κόστος Οι δυσκολίες στην κατανόηση, υιοθέτηση και τελική εφαρμογή της, είναι υπαρκτές αλλά με την κατάλληλη εκπαίδευση των εμπλεκομένων μερών στο Νοσοκομείο υπερκεράζονται

14 Εφαρμογές λιτής διαχείρισης
Πρόβλημα Λύση Το ορθοπεδικό τμήμα διέθετε 5 χειρουργεία εκ των οποίων τις Δευτέρες λειτουργούσαν μόνο τα 4 Η κλινική αποκατάστασης δεν μπορούσε να εξυπηρετήσει μεγάλο αριθμό ασθενών Επεξεργασία των διεργασιών της κλινικής αποκατάστασης Ο χρόνος παραμονής των ασθενών μειώθηκε από 90 σε 57 λεπτά

15 Εφαρμογές λιτής διαχείρισης
Λύση Πρόβλημα Πραγματοποίηση των προγραμματισμένων διαγνωστικών εξετάσεων τις πρώτες 3 ώρες της ημέρας Εξυπηρέτηση των εξωτερικών ασθενών τις υπόλοιπες ώρες τις ημέρας Μειώθηκε ο χρόνος παραλαβής των διαγνωστικών εξετάσεων από 46 ώρες σε 1 ώρα Καθυστέρηση 6 ημερών παραλαβής των αποτελεσμάτων των διαγνωστικών εξετάσεων των εξωτερικών ασθενών

16 Virginia Mason Medical Centre
Η φροντίδα του καρκίνου μειώθηκε από 3 ώρες σε 1 ώρα ανά ασθενή, γεγονός που επιτρέπει τη φροντίδα 50 επιπλέον ατόμων την εβδομάδα Παρατηρήθηκε μείωση του αποθέματος κατά $360,000 Μειώθηκαν οι μετακινήσεις των εργαζόμενων κατά 55 μέτρα την ημέρα Αυξήθηκε η ικανοποίηση των ασθενών

17 Ευχαριστώ για την προσοχή σας
Σπαταλείται το 75-95% του χρόνου πραγματοποιώντας διεργασίες που αυξάνουν το κόστος χωρίς να προσφέρουν αξία στον πελάτη!


Κατέβασμα ppt "ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΗΣ ΛΙΤΗΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΣΤΗΝ ΠΑΡΟΧΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΥΓΕΙΑΣ"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google