Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΗΣ ΛΙΤΗΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΣΤΗΝ ΠΑΡΟΧΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΥΓΕΙΑΣ Παπαλέξη Μ¹³, Θεοχαράκης Σ¹²,Γουλιδάκης Β², Κατσουγκράκης Η²,Τσίγκας Α¹³ 1. Πανεπιστήμιο Πειραιώς-

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΗΣ ΛΙΤΗΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΣΤΗΝ ΠΑΡΟΧΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΥΓΕΙΑΣ Παπαλέξη Μ¹³, Θεοχαράκης Σ¹²,Γουλιδάκης Β², Κατσουγκράκης Η²,Τσίγκας Α¹³ 1. Πανεπιστήμιο Πειραιώς-"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΗΣ ΛΙΤΗΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΣΤΗΝ ΠΑΡΟΧΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΥΓΕΙΑΣ Παπαλέξη Μ¹³, Θεοχαράκης Σ¹²,Γουλιδάκης Β², Κατσουγκράκης Η²,Τσίγκας Α¹³ 1. Πανεπιστήμιο Πειραιώς- Μεταπτυχιακό στη Διοίκηση της Υγείας 2. ΣΤ Ορθοπαιδική Κλινική Ασκληπιείο Βούλας 3. Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης

2 Λιτή διαχείριση Οι ιδιαιτερότητες του ευαίσθητου χώρου της υγείας Η πληθώρα των προβλημάτων  λίστες αναμονής  ελλείψεις προσωπικού  προσβασιμότητα σε υπηρεσίες  ασφαλιστικές καλύψεις  μειωμένα κονδύλια Η αναποτελεσματικότητα εφαρμογής καθιερωμένων τεχνικών διαχείρισης  προκλητή ζήτηση  αντίστροφη επιλογή  σχέση αντιπροσώπευσης Αναζήτηση λύσεων

3 Με την εφαρμογή της λιτής διαχείρισης στο χώρο της υγείας:  Υλοποιείται μόνο ότι χρειάζεται  Διακόπτεται ότι λειτουργεί λάθος  Περιορίζεται κάθε βήμα που δεν προσθέτει αξία  Αυξάνεται ο σεβασμός και η εμπιστοσύνη στους εργαζόμενους με παροχή αρμοδιοτήτων και ευθυνών  Αξιοποιούνται πλήρως οι δυνατότητες τους Spears S., Bowen H.K, Harvard Business Review, May 2004

4 C. Jimmerson et al, Joint Commission Journal on Quality and Safety, May 2005 Βελτίωση ποιότητας Μείωση καθυστέρησης Μείωση συνολικού χρόνου διαδικασίας Μείωση ολικού κόστους Βασικοί στόχοι της λιτής διαχείρισης

5 Διαδικασία λιτής διαχείρισης σε 5 βήματα Προσδιορισμός της αξίας από την πλευρά του πελάτη Πλάνο όλων των βημάτων με και χωρίς αξία Συνεχής ροή προϊόντων, υπηρεσιών και πληροφοριών Έναρξη διαδικασίας μόνο όταν δοθεί το σύνθημα από τον πελάτη ότι έχει ανάγκη Πλήρης περιορισμός καθυστερήσεων ώστε όλα τα βήματα να παράγουν αξία Womack J. and Jones D.T.,”Lean Thinking”, NY, 1996

6 Προσδιορισμός αξίας Κάθε δραστηριότητα που προσφέρει προϊόντα και υπηρεσίες σύμφωνα με τις απαιτήσεις του πελάτη Κάθε δραστηριότητα που χαρακτηρίζεται από σπατάλη χρόνου, χώρου και κόστους χωρίς να προσδίδει αξία στο παραγόμενο προϊόν ή υπηρεσία Δραστηριότητες με αξίαΔραστηριότητες χωρίς αξία

7 7 τύποι καθυστέρησης M.Hoel, E.M.Saether, Journal of Health Economics, July 2003 S.Mathieson, The Health Service Journal, March 2003 Ελαττώματα (ιατρικά λάθη) Υπερπαραγωγή (πληθώρα ιατρικών εξετάσεων) Απογραφές Κινήσεις (αναζήτηση ελλιπούς εξοπλισμού) Υπερλειτουργία (επανάληψη ίδιων ερωτήσεων) Μεταφορές (ασθενών για εξετάσεις) Αναμονές (ασθενών στα ΤΕΠ) Σπατάλη

8 Προβλήματα εφαρμογής της λιτής διαχείρισης  Ιδιαιτερότητες χώρου υγείας  Έλλειψη πόρων  Η νόσος έχει άγνωστη εξέλιξη  Αποτυχία γνωστών μεθόδων διαχείρισης(π.χ. TQM) στην υγεία  Η νέα πρόκληση (lean) δημιουργεί επιφυλάξεις C.Calkins, J. Sviolka, Harvard Business Review, Dec 2007

9 Αποτελέσματα από την εφαρμογή της λιτής διαχείρισης στον τομέα της Υγείας

10 Για τον ασθενή: Ικανοποίηση Βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας Μείωση χρόνου αναμονής Άμεση εξυπηρέτηση Μείωση κόστους Περιορισμός άσκοπων μετακινήσεων στους χώρους του νοσοκομείου

11 Για τον εργαζόμενο στο χώρο υγείας: Μείωση χρόνου διεργασιών Εξοικονόμηση πολύτιμου χρόνου για ενασχόληση και με άλλους τομείς παροχής υγείας Προσδιορισμός με ακρίβεια των απαραίτητων ανθρώπινων πόρων Μείωση γραφειοκρατίας Περιορισμός άσκοπων μετακινήσεων στους χώρους του νοσοκομείου

12 Για τον οργανισμό παροχής υπηρεσιών υγείας: Βελτίωση και συνεχής ροή των διεργασιών Μείωση κόστους Εξοικονόμηση πρόσθετων πόρων Παροχή ποιοτικών υπηρεσιών υγείας Περιορισμός λαθών Αύξησης ανταγωνιστικότητας

13 Συμπεράσματα:  Η λιτή διαχείριση μπορεί να εφαρμοστεί οπουδήποτε και σε οποιαδήποτε διαδικασία  Προσφέρει καλύτερη διαχείριση παρεχόμενων υπηρεσιών με χαμηλότερο κόστος  Οι δυσκολίες στην κατανόηση, υιοθέτηση και τελική εφαρμογή της, είναι υπαρκτές αλλά με την κατάλληλη εκπαίδευση των εμπλεκομένων μερών στο Νοσοκομείο υπερκεράζονται

14 Εφαρμογές λιτής διαχείρισης  Το ορθοπεδικό τμήμα διέθετε 5 χειρουργεία εκ των οποίων τις Δευτέρες λειτουργούσαν μόνο τα 4  Η κλινική αποκατάστασης δεν μπορούσε να εξυπηρετήσει μεγάλο αριθμό ασθενών  Επεξεργασία των διεργασιών της κλινικής αποκατάστασης  Ο χρόνος παραμονής των ασθενών μειώθηκε από 90 σε 57 λεπτά Πρόβλημα Λύση

15 Εφαρμογές λιτής διαχείρισης  Καθυστέρηση 6 ημερών παραλαβής των αποτελεσμάτων των διαγνωστικών εξετάσεων των εξωτερικών ασθενών  Πραγματοποίηση των προγραμματισμένων διαγνωστικών εξετάσεων τις πρώτες 3 ώρες της ημέρας  Εξυπηρέτηση των εξωτερικών ασθενών τις υπόλοιπες ώρες τις ημέρας  Μειώθηκε ο χρόνος παραλαβής των διαγνωστικών εξετάσεων από 46 ώρες σε 1 ώρα Πρόβλημα Λύση

16 Virginia Mason Medical Centre  Η φροντίδα του καρκίνου μειώθηκε από 3 ώρες σε 1 ώρα ανά ασθενή, γεγονός που επιτρέπει τη φροντίδα 50 επιπλέον ατόμων την εβδομάδα  Παρατηρήθηκε μείωση του αποθέματος κατά $360,000  Μειώθηκαν οι μετακινήσεις των εργαζόμενων κατά 55 μέτρα την ημέρα  Αυξήθηκε η ικανοποίηση των ασθενών

17 Σπαταλείται το 75-95% του χρόνου πραγματοποιώντας διεργασίες που αυξάνουν το κόστος χωρίς να προσφέρουν αξία στον πελάτη! Ευχαριστώ για την προσοχή σας


Κατέβασμα ppt "ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΗΣ ΛΙΤΗΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΣΤΗΝ ΠΑΡΟΧΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΥΓΕΙΑΣ Παπαλέξη Μ¹³, Θεοχαράκης Σ¹²,Γουλιδάκης Β², Κατσουγκράκης Η²,Τσίγκας Α¹³ 1. Πανεπιστήμιο Πειραιώς-"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google