Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Ερευνητική Εργασία Αρχαίων Ελληνικών και Marketing του Α5 Οι μαθητές του Α5 σε συνεργασία με τον κ. Γιαννόγκωνα διεκπεραίωσαν την ακόλουθη εργασία, η οποία.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Ερευνητική Εργασία Αρχαίων Ελληνικών και Marketing του Α5 Οι μαθητές του Α5 σε συνεργασία με τον κ. Γιαννόγκωνα διεκπεραίωσαν την ακόλουθη εργασία, η οποία."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Ερευνητική Εργασία Αρχαίων Ελληνικών και Marketing του Α5 Οι μαθητές του Α5 σε συνεργασία με τον κ. Γιαννόγκωνα διεκπεραίωσαν την ακόλουθη εργασία, η οποία ολοκληρώθηκε ύστερα από συλλογική προσπάθεια αλλά και συνδυασμό πολλών άλλων εργασιών. Συγκροτηθήκαμε σε ομάδες στις οποίες ανατέθηκαν συγκεκριμένα καθήκοντα όπως η ομάδα των Αρχαίων, των ΜΜΕ, της Καθημερινότητας, της Ψυχολογίας και του Marketing. Παρακάτω αναφερόμαστε στις εργασίες των ομάδων αυτών εν συντομία συνθέτοντας ένα κείμενο το οποίο αποτελεί την τελική εργασία του Α5.

2 Το marketing αποτελεί ένα καθημερινό φαινόμενο όχι μόνο σήμερα, αλλά από τα αρχαία ακόμα χρόνια. Μπορούμε να το ορίσουμε ως τη διαδικασία με την οποία η επίγνωση της ανάγκης του άλλου εξασφαλίζει κερδοφορία. Με άλλα λόγια, το marketing είναι η διαδικασία κατά την οποία οι οργανισμοί(ή επιχειρήσεις) δημιουργούν και προκαλούν το ενδιαφέρον στα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους. Μια επιχείρηση έχοντας ως βασικό εργαλείο την έρευνα αγοράς προσπαθεί να βελτιώσει τα προϊόντα της έτσι ώστε να τα κάνει πιο προσιτά στους καταναλωτές της και να βγάζει κέρδος γιατί βγάζοντας κέρδος καταφέρνει να μειώνει όλο και περισσότερο τις τιμές της παράγοντας νέα προϊόντα που θα κάνουν την επιχείρηση πιο επιτυχημένη ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ MARKETING;

3 Επίσης, ο σύγχρονος άνθρωπος στεναχωριέται όταν δεν μπορεί να ικανοποιήσει τις ανάγκες του, ενώ χαίρεται λίγο όταν ικανοποιεί μερικές, διαπιστώνοντας ότι είναι περισσότερες αυτές που δεν έχει ικανοποιήσει. Έτσι ο πολλαπλασιασμός των αγαθών, με την προβολή τους ως ανθρώπινων αναγκών αντί να οδηγήσει σε μια καλύτερη ποιότητα ζωής, οδηγεί στο άγχος. ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ MARKETING;

4 Στην Αρχαία Ελλάδα βρίσκουμε το marketing κυρίως στην Αρχαία Αγορά όπου εκτός του ότι ήταν ένας ανοιχτός χώρος συνέλευσης, λειτουργούσε και ως χώρος αγορών στον οποίο χώρο γινόταν συστηματική χρήση του marketing. Το marketing εκεί γινόταν μέσω της φιλοσοφίας, αφού οι άνθρωποι πίστευαν ότι οι φιλόσοφοι και οι θεωρίες τους ήταν πάντα αλάνθαστες. Στις μέρες μας το marketing έχει πάρει μεγάλες διαστάσεις οι οποίες είναι αρνητικές, αφού πλέον μας οδηγεί σε εθισμό υπερκαταναλωτισμού. AΠΟ ΠΟΥ ΠΡΟΗΛΘΕ ΤΟ MARKETING

5 Θύματα του marketing είναι μεσήλικες αλλά και παιδιά, αφού επηρεάζονται από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης τα οποία ταυτίζουν τα αγαθά με υπερπολύτιμο τρόπαιο έτσι ώστε να γίνονται αποδεκτοί και να μη θεωρούνται αποτυχημένοι. Τα μηνύματα αυτά περνούν υποσυνείδητα στους ανθρώπους και μάλιστα όχι σε λίγους αλλά σε ένα μεγάλο μέρος του πληθυσμού. Η τηλεόραση και οι διαφημίσεις παίζουν ένα σημαντικό ρόλο στην επιτυχία να προσελκύουν πελάτες- αγοραστές. ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΤΟΥ ΜΑRKETING

6 Η διαφήμιση μπορούμε να πούμε πως συμβάλλει δραστικά και αποτελεσματικά στην απόδοση του marketing, αφού εμμέσως υποβάλλει μηνύματα τα οποία στοχεύουν στη μαζική επιρροή και κατεύθυνση του πλήθους προς συγκεκριμένες υπηρεσίες και προϊόντα, δημιουργώντας πρότυπα και επιβάλλοντας αξίες. Οι πρώτες διαφημίσεις πολύ πιθανόν να ήταν οι εντυπώσεις που άφηνε ένα προϊόν στους καταναλωτές οι οποίοι με τη σειρά τους λειτουργούσαν σα διαφήμιση όταν σχολίαζαν στους γνωστούς τους το προϊόν αυτό. Η ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ ΣΤΟ ΜΑRKETING

7 Ωστόσο, στην Αρχαία Ελλάδα η διαφήμιση είχε τη μορφή της ανακοίνωσης ή των διάφορων πινακίδων των καταστημάτων, των τελάληδων όπως επίσης και τη μορφή της χορηγίας. Η παράδοσή της ήταν είτε προφορική(μέχρι τον 6ο αιώνα, συνεπώς σημαντικός ήταν και ο ρόλος των κηρύκων )είτε γραπτή.

8 Τα σπίτια στην Αρχαία Ελλάδα κατασκευάζονταν από υλικά που υπήρχαν σε αφθονία στη φύση όπως ήταν η πέτρα ή το ξύλο. Τα δημόσια κτίρια χαρακτηρίζονταν από τον αρχιτεκτονικό και διακοσμητικό πλούτο κάτι το οποίο διέφερε από τα ιδιωτικά τα οποία παρουσίαζαν μια προσεγμένη δε αλλά λιτή εικόνα. Η αυλή με περιστύλιο, ο ανδρώνας, η στοά και ο γυναικωνίτης είναι κάποια χαρακτηριστικά από την τότε αρχιτεκτονική των σπιτιών. H KOINΩΝΙΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ

9 H KOINΩΝΙΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ Τα κοινωνικά δίκτυα των Αρχαίων Ελλήνων αποτελούσαν το σχολείο όπου θα εξασφαλιζόταν πως το παιδί θα συνειδητοποιούσε ότι είναι μέλος μιας κοινότητας και ο δος όπου υπήρχε έντονη συναναστροφή και ανταλλαγή ιδεών κάτι το οποίο επέφερε ανάπτυξη του πολιτισμικού πλούτου της Αρχαίας Ελλάδας με τη δημιουργία του θεάτρου, την πρώτη εφαρμογή του δημοκρατικού πολιτεύματος, την ανάπτυξη της φιλοσοφίας, της ιστοριογραφίας, της ρητορικής, της γλυπτικής, της αρχιτεκτονικής κ.α.

10 H KOINΩΝΙΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ Ακόμα, στο γυμναστήριο όπου οι πολίτες αθλούνταν επινοήθηκαν και οι αθλοπαιδιές τις ποίες ανήγαγαν σε αγωνίσματα, στα οποία οι παίκτες συναγωνίζονταν και συνεργάζονταν. Η εκκλησία και η Αρχαία Αγορά ήταν και αυτοί τόποι κοινωνικοποίησης και επικοινωνίας των Αρχαίων Ελλήνων όπου τελούνταν διάφορες ιεροτελεστίες και συγκαλούνταν συνελεύσεις αντίστοιχα.

11 Κατά τα αρχαία χρόνια δεν υπήρχαν μέσα μαζικής ενημέρωσης όπως τα σημερινά αλλά τη θέση τους καταλάμβαναν οι ημεροδρόμοι οι οποίοι ήταν γνωστοί για τις ικανότητές τους στο τρέξιμο και στους οποίους εμπιστεύονταν τη μεταφορά μηνυμάτων σε σύντομο χρονικό διάστημα. Άλλος τρόπος επικοινωνίας ήταν ο τηλεβόας, ένας ακουστικός τηλέγραφος μέσω του οποίου μπορούσαν να αναπαραχθούν ήχοι με τη βοήθεια του αέρα σε μακρινές αποστάσεις. ΤΑ ΜΜΕ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ

12 ΤΑ ΜΜΕ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ Οι φρυκτωρίες ήταν ειδικά κτίσματα σε υπερυψωμένα σημεία τα οποία συνέβαλλαν στην ανταλλαγή φωτεινών σημάτων μέσω των φρυκτών(πυρσών).. Επιπλέον, έχουμε και τον τηλέγραφο του Αινεία που ύστερα εξελίχθηκε και μετατράπηκε σε οπτικό τηλέγραφο ή αλλιώς Πυρσεία και βασικός παράγοντας χρήσης του ήταν η γνώση του αλφαβητικού κώδικα

13 ΤΑ ΜΜΕ ΣΗΜΕΡΑ Ως Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης ή Επικοινωνίας (ΜΜΕ) εννοούνται όλα τα διαθέσιμα μέσα με τα οποία μπορεί να ενημερωθεί για προηγούμενα και τρέχοντα συμβάντα ένα μεγάλο πλήθος ανθρώπων. Τα ΜΜΕ χωρίζονται σε Ασύγχρονα μέσα, όπως είναι ο τύπος και το Διαδίκτυο, καθώς η πληροφορία τους μεταδίδεται σε διαφορετικές χρονικές στιγμές για κάθε διακριτό χρήστη και σε Σύγχρονα μέσα, όπως είναι το ραδιόφωνο και η τηλεόραση, καθώς όλοι οι χρήστες λαμβάνουν την πληροφορία συγχρόνως.

14 ΤΑ ΜΜΕ ΣΗΜΕΡΑ Ακόμα, χάρη στα ΜΜΕ οι αγορές δείχνουν μία ανοδική πορεία στα προϊόντα που αφορούν τις ανάγκες και την καθημερινότητα των καταναλωτών αφού λειτουργούν ως διαφημιστικά μέσα κάτι το οποίο συμπεραίνουμε από το γεγονός ότι στη διαφήμιση αναφέρονται και τονίζονται μόνο τα πλεονεκτήματα των διαφημιζόμενων προϊόντων ή υπηρεσιών.

15 Ο τουρισμός αποτελεί τη μεγαλύτερη πηγή εισφοράς χρημάτων για το κράτος. Ενισχύεται μέσω της διαφήμισης των αρχαίων μνημείων μας, των Αρχαίων Ελλήνων αλλά και των επιτευγμάτων τους όπως για παράδειγμα είναι ο μηχανισμός των Αντικυθήρων, ένα αρχαίο τέχνημα που πιστεύεται ότι ήταν ένας μηχανικός υπολογιστής και όργανο αστρονομικών παρατηρήσεων, που παρουσιάζει ομοιότητες με πολύπλοκο ωρολογιακό μηχανισμό. Η ΑΞΙΑ ΤΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ

16 Στην Ελλάδα αλλά και σε άλλες χώρες από παλιά έχει δημιουργηθεί η δυνατότητα του ανθρώπου να κρίνει και να επιλέγει μόνος του το καλό και το κακό, το άδικο και το δίκαιο κ.α.. αλλά κυρίως προσωπικές του αρχές και αξίες. Το marketing υποσυνείδητα παίζει με το μυαλό του ανθρώπου,συνεπώς και με την ψυχολογία του. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τη δυσκολία διατήρησης της αντίληψης του σωστού και του λάθους. Η ΠΑΡΑΠΛΑΝΗΣΗ ΤΟΥ ΥΠΟΣΥΝΕΙΔΗΤΟΥ

17 Η εξέλιξη της μουσικής βασίζεται όχι μόνο στην αρμονία και την μελωδία, αλλά και στις ιστορικές και πληθυσμιακές αλλαγές που περάσαμε σαν λαός μέσα στους αιώνες. Στην Ελληνική αρχαιότητα και τους ομηρικούς χρόνους τα δημώδη άσματα φτιάχνονταν και τραγουδιόνταν όπως και τα σύγχρονα δημοτικά μας τραγούδια από το λαό, παίρνοντας υπόσταση και περιεχόμενο από την κοινωνική ζωή, τις πολλαπλές συνήθειες της καθημερινότητας και το βίο των απλών ανθρώπων. Η εξελιξη τησ μουσικησ

18 Από τη μουσική πρακτική της αρχαίας Ελλάδας υπάρχουν σήμερα ελάχιστα δείγματα με τη μορφή σημειογραφίας, ανάμεσα στα οποία, ολοκληρωμένα είναι μόνο τα παρακάτω: δύο Δελφικοί Ύμνοι, τρεις Ύμνοι στον Απόλλωνα και μια επιτάφια πλάκα (Επιτάφιος του Σεικίλου), που πάνω της έχει χαραγμένο ένα «σκόλιον». Τα υπόλοιπα λείψανα είναι αρκετά αποσπασματικά. Η εξελιξη της μουσικης

19 Συμπεραίνουμε λοιπόν πως το marketing προϋπήρχε από την Ελληνική αρχαιότητα, συνεχίζει μέχρι σήμερα και θα συνεχίσει να υπάρχει όντας πλέον κάτι καθημερινό και σχεδόν απαραίτητο για την επιβίωση αλλά και την κερδοφορία. Αυτό που μπορούμε να αντιληφθούμε είναι πως στην Αρχαία Ελλάδα η χρήση του marketing πιθανότατα να μην αποσκοπούσε στην κερδοφορία ή τουλάχιστον όχι τόσο όσο στην επιβίωση κάτι τοοποίο ήταν πρωτεύον για την τότε εποχή. Οι ριζες του Μarketing

20 Παρ’ όλα αυτά σήμερα η χρήση και λειτουργία του marketing στην καθημερινότητα του ανθρώπου γίνεται όλο και περισσότερο απαρατήρητη το οποίο φαινόμενο θα μπορούσαμε να πούμε πως είναι βλαβερό για τη σωστή κρίση και ελεύθερη βούληση του ανθρώπου. ΟΙ ΡΙΖΕΣ ΤΟΥ ΜΑΡΚΕΤΙΝΚ

21 Κλείνοντας, καταλαβαίνουμε πως μπορούμε όλοι μας με την προϋπόθεση επίγνωσης πάνω στο συγκεκριμένο θέμα να ελαχιστοποιήσουμε τη κακή και μη ωφέλιμη χρήση του marketing και να αποφύγουμε έτσι τη δημιουργία άβουλων μαζών που καταργούν την ομορφιά της ποικιλίας απόψεων και της διαφορετικότητας μεταξύ των ανθρώπων. ΕΝΕΡΓΙΕΣ ΑΝΤΙΜΕΤΟΜΙΣΗΣ ΤΟΥ ΜΑRKETING

22 ΕΝΕΡΓΙΕΣΑΝΤΙΜΕΤΟΜΙΣ ΤΟΥ ΜΑRKETING Επιπλέον, στην συνήθη ερώτηση γιατί μαθαίνουμε αρχαία ελληνικά μια προσεγγιστική απάντηση ίσως να ήταν πως ο κάθε άνθρωπος πρέπει να γνωρίζει τις ρίζες του επομένως και τη γλώσσα του καθώς αποτελεί μαζί με την ιστορία το κύριο στοιχείο της εθνικής του ταυτότητας. Η αρχαία ελληνική γλώσσα και η νεοελληνική είναι το ίδιο πράγμα, οι ίδιες έννοιες, η ίδια γλώσσα.

23 Επιμελεια Κων/νος Τσακίρης Συμμετέχοντες: Σκόρδος Τρικαλιώτη Χιωτάκη Σπηλιοπούλου Χριστοφής

24

25


Κατέβασμα ppt "Ερευνητική Εργασία Αρχαίων Ελληνικών και Marketing του Α5 Οι μαθητές του Α5 σε συνεργασία με τον κ. Γιαννόγκωνα διεκπεραίωσαν την ακόλουθη εργασία, η οποία."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google