Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Κατανοώντας το Βιωματικό Κύκλο Μάθησης: αξιολόγηση επίτευξης στόχων-αναστοχασμός Δρ. Χατζηπαντελή Αθανασία.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Κατανοώντας το Βιωματικό Κύκλο Μάθησης: αξιολόγηση επίτευξης στόχων-αναστοχασμός Δρ. Χατζηπαντελή Αθανασία."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Κατανοώντας το Βιωματικό Κύκλο Μάθησης: αξιολόγηση επίτευξης στόχων-αναστοχασμός Δρ. Χατζηπαντελή Αθανασία

2 Βιωματικές δράσεις Πληροφόρηση Εξερεύνηση Ανταλλαγή εμπειριών Επεξεργασία Γενίκευση Εφαρμογή Αξιολόγηση Αυτοαξιολόγηση Στάδια βιωματικής μάθησης

3 ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗ (Συνδέσεις μεταξύ των προηγούμενων γνώσεων και εμπειριών με αυτό που θα ακολουθήσει) Μάθετε τι γνωρίζουν οι μαθητές για το θέμα αυτό - ανακαλύψετε τις παρανοήσεις! Συγκέντρωση πληροφοριών: διαγράμματα διδασκαλίας, βίντεο, βιβλία, διαλέξεις, εκπαιδευτικό υλικό, άρθρα, ταινίες, φυλλάδια, κλπ.. Συζήτηση με όλη την τάξη

4 ΕΞΕΡΕΥΝΗΣΗ : «Κάντο» Μαθητές εκτελούν τη δραστηριότητα λίγη ή καθόλου βοήθεια από τον εκπαιδευτικό. Οι δράσεις περιλαμβάνουν: παιχνίδι ρόλων, τεχνικές λόγου (παρουσίαση, ημερολόγιο κλπ) μελέτες περίπτωσης, παιχνίδια κλπ

5 Διαφορετικότητα:(παιχνίδι ρόλων) ομάδες ελληνόπουλα παιδιά μεταναστών δάσκαλοι σενάριο: η ομάδα (ελλην) δεν πρέπει να επιλέγουν στις ομάδες του ποδοσφαίρου παιδιά της άλλης ομάδας (παιδ.μεταναστών) Στόχος: αποδοχή και διαχείριση της διαφορετικότητας Μαθητές αποφασίζουν για την ονομασία της ομάδας τους, τον αρχηγό κλπ

6 Ανταλλαγή εμπειριών: «Τι συνέβη» Ενθαρρύνετε τους μαθητές να μιλήσουν για την εμπειρία τους να εκφράσουν τα συναισθήματά τους Συζητήστε τα συναισθήματα Μοιραστείτε αντιδράσεις και παρατηρήσεις να κατανοήσουν τις ιδέες που γεννήθηκαν

7 Ερωτήσεις διευκόλυνσης (ερωτηματολόγια) Τι έκανες εσύ στη συγκεκριμένη δράση; Τι συνέβη; Τι είδες, τι αισθάνθηκες; Τι σου φάνηκε δυσκολότερο και τι ευκολότερο; Πώς αντέδρασες όταν κάτι δεν πήγε καλά ;

8 ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ : « Ποιο είναι το σημαντικό στοιχείο που αποκόμισες» Αφήστε τους μαθητές να συζητήσουν, να αναλύσουν, να προβληματιστούν κοιτάζοντας την εμπειρία. Συζητήστε ποια θέματα, προβλήματα αναδύθηκαν από την εμπειρία, τις προσωπικές τους εμπειρίες, ποια προβλήματα επαναλαμβάνονται;

9 ΓΕΝΙΚΕΥΣΗ : " Και λοιπόν; " να συνδέσουν την εμπειρία με γεγονότα της καθημερινής ζωής να βρουν κοινά στοιχεία να κάνουν συγκρίσεις γενικεύσουν αρχές και συμπεράσματα που προέκυψαν στα προηγούμενα στάδια Τι μάθατε για τον εαυτό σας μέσα από αυτή τη δραστηριότητα; Γιατί είναι σημαντικά για την καθημερινή σας ζωή ; Πώς αυτό που βιώσατε σχετίζεται με άλλες πλευρές της ζωής σας; Ερωτήσεις γενίκευσης

10 ΕΦΑΡΜΟΓΗ : « Τώρα τι;» πώς θα εφαρμόσουν ό,τι έμαθαν σε μια παρόμοια ή διαφορετική κατάσταση, πώς η νέα μάθηση μπορεί να εφαρμοστεί και σε άλλες περιπτώσεις, πώς θέματα που αναδύθηκαν μπορεί να τους φανούν χρήσιμα στο μέλλον, πώς μπορούν να αναπτυχθούν αποτελεσματικότερες συμπεριφορές από τις νέες γνώσεις που αποκόμισαν. Βοηθήστε τα παιδιά να νιώσουν το αίσθημα της κατάκτησης όλων όσων έμαθαν.

11 Ερωτήσεις σχετικές με την εφαρμογή: Πώς μπορείτε να εφαρμόσετε ό, τι έχετε μάθει σε μια νέα κατάσταση ; Θα μπορούσατε να λειτουργήσετε με ένα διαφορετικό τρόπο στο μέλλον ; Πώς θα μπορούσατε να εφαρμόσετε τις δεξιότητες ζωής που αντλήθηκαν μέσω της συγκεκριμένης βιωματικής δράσης στο μέλλον ; προτάσεις

12 Αποδοχή/σεβασμός της διαφορετικότητας; Μαθητές: Μάθετε ένα δικό τους χορό Διδάξτε τους εσείς έναν ελληνικό χορό Παρουσιάστε και τους δυο χορούς σε μια εκδήλωση του σχολείο σας

13 Αξιολόγηση Σχεδιάστε ένα φύλλο εργασίας, κουίζ, ένα σενάριο για να αποδείξουν τι έχουν μάθει. εικασίες για το πώς οι συμπεριφορές των ανθρώπων μπορούν να αλλάξουν, να προτείνουν στρατηγικές. Τι αποκόμισαν οι μαθητές από τη δράση ; εναλλακτικά σενάρια προτάσεις

14 Τι θα κάνετε για να βοηθήσετε εκείνους που δεν κατανόησαν; (Δώστε μια εναλλακτική δραστηριότητα για εκείνο το μαθητή) Επεκτείνετε το μάθημα, για να κατανοήσουν καλύτερα Αξιολόγηση

15 Αυτοαξιολόγηση Συζητήστε τις σκέψεις και ιδέες των μαθητών Προσέξτε τις απαντήσεις των μαθητών για τις τεχνικές σας Ρωτήστε τους μαθητές για μια σύντομη αξιολόγηση Συζητήστε εκπληρούμενες και ανεκπλήρωτες προσδοκίες - (εκπλήξεις); Εκ των υστέρων, πώς θα τροποποιήσετε αυτό το μάθημα;

16 Βιβλιογραφία Baker, R., Simon, J. & Bazeli, F. (1987). Selecting instructional design for introductory accounting based on the experiential learning model. Journal of Accounting Education, 5(2), Warrick, D., Hunsaker, P., Cook, C. & Altman, C. (1979). Debriefing Experiential Learning Exercises Journal of Experiential Learning and Simulation 1,

17 Σας ευχαριστώ Κατανοώντας το Βιωματικό Κύκλο Μάθησης: αξιολόγηση–αναστοχασμός


Κατέβασμα ppt "Κατανοώντας το Βιωματικό Κύκλο Μάθησης: αξιολόγηση επίτευξης στόχων-αναστοχασμός Δρ. Χατζηπαντελή Αθανασία."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google