Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Στρατηγικές διδασκαλίας και σχεδιασμός μαθήματος Συνάντηση 4.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Στρατηγικές διδασκαλίας και σχεδιασμός μαθήματος Συνάντηση 4."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Στρατηγικές διδασκαλίας και σχεδιασμός μαθήματος Συνάντηση 4

2 Διδασκαλία και Μάθηση •Τί είναι μάθηση; •Πώς μπορεί να παρακολουθήσει κάποιος τη μάθηση; •Πώς μοιάζει η μάθηση; •Σκέψου ένα παράδειγμα από τη σχολική σου εμπειρία που να φανερώνει μάθηση. •Πόσο συνειδητοποιεί ο εκπαιδευτικός και πώς εντοπίζει τη μάθηση;

3 Μάθηση και Διδασκαλία • Επικρατούσα, παραδοσιακή άποψη στην εκπαίδευση για τη μάθηση: • Η γνώση είναι εκεί, στα βιβλία, σε άτομα, και είναι ανεξάρτητη από τα σκεπτόμενα άτομα. • Η επιστήμη ψάχνει για αλήθειες, για τρόπος για να ανακαλύπτουμε νόμους και αρχές. •Η φαντασία, τα συναισθήματα και οι προσωπικές αντιλήψεις δεν σχετίζονται με τη μάθηση • => Υπάρχει μάθηση σε αυτό το μοτίβο; Παραδείγματα;

4 Ken Robinson – Εκπαίδευση

5 Οικοδομισμός •Ένας τρόπος για να κατανοήσουμε πώς οι μαθητές μαθαίνουν είναι εφαρμόζοντας τον οικοδομισμό. •Τί είναι ο οικοδομισμός;

6 Οικοδομισμός •Θεωρία μάθησης αλλά και διδακτική προσέγγιση που μπορεί να εξηγήσει πώς ξέρουμε όσα ξέρουμε. •Jean Piaget & Barbel Inhelder - η αντίληψη των μαθητών αναπτύσσεται μέσα από στάδια •Τα μόνα εργαλεία των μαθητών είναι οι ασθήσεις τους. •Η γνώση ξεκινά από το άτομο => οι μαθητές προσπαθούν να κατανοήσουν αυτά που διδάσκονται προσπαθώντας να κάνουν συνδέσεις με τις υπάρχουσες εμπειρίες τους. •Μέσα από τις εμπειρίες οι μαθητές οικοδομούν ιδέες και αντιλήψεις για τον κόσμο γύρω τους (εναλλακτικές αντιλήψεις).

7 Εναλλακτικές αντιλήψεις μαθητών •Στις ομάδες σας να βρείτε εναλλακτικές αντιλήψεις που έχουν οι μαθητές για: •Ηλεκτρικά κυκλώματα •Σκιές/Φως •Κάποιες από αυτές τις εναλλακτικές αντιλήψεις μήπως • ήταν και δικές σας;

8 Λύση στο πρόβλημα; • Στις ομάδες σας να συζητήσετε και να βρείτε δραστηριότητες για να προσεγγίσετε τις πιο κάτω εναλλακτικές αντιλήψεις: • Ο αέρας δεν έχει βάρος, • Τα φυτά αναπνέουν οξυγόνο το βράδυ και CO2 κατά τη διάρκεια της ημέρας.

9 Για να διορθώσουμε τις εναλλακτικές ιδέες •Οι εκπαιδευτικοί πρέπει να κατανοήσουν ότι: •οι μαθητές έρχονται στην τάξη με ιδέες •οι ιδέες αυτές είναι συχνά διαφορετικές από αυτές των επιστημόνων •οι εναλλακτικές αντιλήψεις είναι πολυ γερά εδραιωμένες •η παραδοσιακή διδασκαλία δεν οδηγεί σε εννοιολογική αλλαγη, •αποτελεσματικές στρατηγικές διδασκαλίας μπορούν να οδηγήσουν σε εννοιολογική αλλαγή

10 Ερώτηση •Με ποιούς τρόπους θα μπορούσαμε να αναγνωρίσουμε τις εναλλακτικές ιδέες των μαθητών μας;

11 Εναλλακτικές ιδέες.... •http://uk.youtube.com/watch?v=VeWjMxY5-Kghttp://uk.youtube.com/watch?v=VeWjMxY5-Kg

12 Concept cartoons •Μπορούν να χρησιμοποιηθούνστη διδασκαλία για ομαδική εργασία ή για να βοηθήσουν την συνεργατική μάθηση •Μπορούν επίσης να χρησιμοποιηθούν ως διαγνωστικά εργαλεία ή ως εργαλεία αξιολόγησης

13 Concept cartoons

14

15 Παραδοσιακή ΤάξηΟικοδομιστική Προσέγγιση Συγκεκριμένο Αναλυτικό Η μάθηση βασίζεται στην επανάληψη Οι μαθητές είναι δέκτες της γνώσης Η αξιολόγηση γίνεται με γραπτές εξετάσεις και ορθές απαντήσεις Η γνώση είναι στατική Προκαλεί τους μαθητές να ρωτούν ερωτήσεις Είναι διαδραστική και οικοδομεί στις γνώσεις των μαθητών Ο ρόλος του εκπαιδευτικού είναι να βοηθήσει τους μαθητές να οικοδομίσουν τη γνώση Η αξιολόγηση γίνεται με παρακολούθηση της εργασίας των μαθητών Η γνώση είναι δυναμική και αλλάζει συνεχώς με τις εμπειρίες

16 Χαρακτηριστικά αποτελεσματικής διδασκαλίας •Παρακολουθήστε το βίντεο και σημειώστε ποια τα χαρακτηριστικά της αποτελεσματική διδασκαλίας στις φ.ε.

17 Εργασία •Στις ομάδες σας να σχεδιάσετε ένα σχέδιο μαθήματος για διδασκαλία των Ηλεκτρικών Κυκλωμάτων στη Δ’ Δημοτικού: •Στόχοι •Αρχές νέου Α.Π. •Οικοδομιστική Προσέγγιση Μικροδιδασκαλία 1 δραστηριότητας

18

19 Αναστοχαστικό ημερολόγιο •Τί σας έχει κάνει εντύπωση από τα βίντεο και πώς αυτά σχετίζονται με το σημερινό μάθημα; •Σχέδιο μαθήματος Η.Κ. Μαζί με δραστηριότητα αξιολόγησης. •Σχολιασμός 1 μικροδιδασκαλίας


Κατέβασμα ppt "Στρατηγικές διδασκαλίας και σχεδιασμός μαθήματος Συνάντηση 4."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google