Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

KM 0907- ΚΙΝΗΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ Διάλεξη 1 Ελιζάνα Πολλάτου, επικ. καθ. ΤΕΦΑΑ-ΠΘ.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "KM 0907- ΚΙΝΗΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ Διάλεξη 1 Ελιζάνα Πολλάτου, επικ. καθ. ΤΕΦΑΑ-ΠΘ."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 KM ΚΙΝΗΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ Διάλεξη 1 Ελιζάνα Πολλάτου, επικ. καθ. ΤΕΦΑΑ-ΠΘ

2 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1ο n Εισαγωγή στην Κινητική Εκτέλεση και Μάθηση και Μάθηση

3

4

5

6

7 Απαντήσεις σε ερωτήσεις όπως: n Πώς η Ν. Κομανέτσι έγινε θρύλος; n Πώς παραπληγικοί άνθρωποι κερδίζουν μαραθώνιους; n Πώς κάποιος μπορεί να έχει υψηλές επιδόσεις στο τένις, στο μπάσκετ και στο σκι; n Πώς η Ν. Κομανέτσι έγινε θρύλος; n Πώς παραπληγικοί άνθρωποι κερδίζουν μαραθώνιους; n Πώς κάποιος μπορεί να έχει υψηλές επιδόσεις στο τένις, στο μπάσκετ και στο σκι n Πώς κάποιος μπορεί να έχει υψηλές επιδόσεις στο τένις, στο μπάσκετ και στο σκι;

8 Εισαγωγή της έννοιας της δεξιότητας n Η ανθρώπινη ικανότητα να εκτελεί δεξιότητες αποτελεί σημαντικό χαρακτηριστικό της ύπαρξής μας. n Συγχρονισμός μυϊκών μονάδων, δυναμικές δραστηριότητες, κινήσεις ακρίβειας. n Εκ γενετής συμπεριφορές: περπάτημα, τρέξιμο, μάσημα, ισορροπία, αποφυγή πόνου ( στοιχειώδεις- αποτέλεσμα ωρίμανσης και εμπειρίας).

9 Ορισμοί δεξιοτήτων n Guthrie,1952: Δεξιότητα είναι η ικανότητα που έχει κάποιος ώστε να πετύχει ένα τελικό αποτέλεσμα με τη μεγαλύτερη δυνατή σιγουριά και τη λιγότερη κατανάλωση ενέργειας, ή χρόνου και ενέργειας. n Κίνηση για την οποία καθοριστικός παράγοντας επιτυχίας της είναι η ποιότητα εκτέλεσής της n Π.χ. κατακόρυφος και κίνηση δαχτύλου, ¨βελάκια¨ σε στόχο, τακτική στο μπάσκετ, έκφραση στο χορό.

10 Συστατικοί παράγοντες δεξιοτήτων n Αντίληψη-κατανόηση σχετικών συνθηκών του περιβάλλοντος. n Απόφαση για το τι, το πού και το πώς θα γίνει κάτι. n Οργανωμένη μυϊκή δραστηριότητα για τη δημιουργία κινήσεων.

11 Ταξινομήσεις δεξιοτήτων 1. ανάλογα με το περιβάλλον n Ανοιχτές δεξιότητες n περιβάλλον ποικίλο και απρόβλεπτο κατά τη διάρκεια της κίνησης π.χ. κίνηση μπάλας και αντιπάλου στις αθλοπαιδιές, στο τένις, snowboard, mountain bike, surfing, πυγμαχία, taekwondo. n Κλειστές δεξιότητες n περιβάλλον σταθερό και προβλεπόμενο π.χ. δακτυλογράφηση, ρουτίνα γυμναστικής, κολύμπι σε πισίνα, χορός.

12

13 2. ανάλογα με τη ροή της κίνησης n Α) Διακεκομμένες (ή διακριτές) n καθορισμένη αρχή και τέλος, με σύντομη χρονική διάρκεια π.χ. ρίψη, κλωτσιά μπάλας n Β) Διαδοχικές(ή σειριακές) n σύνολο διακεκομμένων δεξιοτήτων δεμένων μεταξύ τους σε περίπλοκη κίνηση π.χ. πρόγραμμα γυμναστικής, αλλαγή ταχυτήτων στην οδήγηση. n Γ) Συνεχείς n χωρίς συγκεκριμένη αρχή και τέλος, ροή για πολλά λεπτά π.χ. κολύμπι, τρέξιμο, ποδήλατο

14

15 3. ανάλογα με τη φύση της κίνησης (σημασία κινητικών-γνωστικών στοιχείων) n Κινητικές δεξιότητες n παράγοντας της επιτυχίας η ποιότητα της κίνησης, απουσιάζει η απόφαση για το ποια κίνηση θα γίνει π.χ. άλμα εις ύψος. n Γνωστικές δεξιότητες n η φύση της κίνησης δεν είναι σημαντική όσο η απόφαση π.χ. σκάκι, παίξιμο πόκερ, coaching.

16

17 Βιβλιογραφία n Schmidt R., Weisberg C. (2009). Κινητική μαθηση και απόδοση, μια εφαρμοσμένη προσεγγιση, Επιμ.,Μιχαλοπούλου Μαρία, εκδ. Αθλότυπο, Αθήνα n Schmidt R. (1993). Κινητική μάθηση και απόδοση, Μετάφ. Ε.Πολλάτου, Επιμ. Ε.Κιουμουρτζόγλου, εκδόσεις Αθλότυπο, Αθήνα n Rose D. (1997). Κινητική μάθηση και κινητικός έλεγχος, Μεταφ. Τζέτζης, Γ., Μιχαλοπούλου Μ., Δέρρη, Β., Κουρτέσης Θ., Επιμ. Ε.Κιουμουρτζόγλου, εκδόσεις University Studio Press, Θεσσαλονίκη n Schmidt R. (1988). Motor Control and Learning, Human Kinetics Publishers, Champaign, IL n Schmidt R., Lee T. (1999) Motor control and Learning, Human Kinetics Publishers, Champaign, IL n Magill R. (1989). Motor Learning, WCB Publishers, Iowa

18 Συζήτηση n Γιατί είναι σημαντικό να διαχωρίζονται οι δεξιότητες σε κατηγορίες; n Δώστε μερικά παραδείγματα γνωστών σας δεξιοτήτων. Που θα τις εντάσσατε και γιατί;

19 Επίλογος n Δεξιότητα είναι η ικανότητα που έχει κάποιος να πετύχει ένα τελικό αποτέλεσμα με τη μεγαλύτερη δυνατή σιγουριά και τη λιγότερη κατανάλωση ενέργειας, ή χρόνου και ενέργειας n Κατηγορίες δεξιοτήτων n Ανάλογα με το περιβάλλον- ανοικτές/κλειστές

20 n Ανάλογα με τη ροή της κίνησης- διακεκομμένες/ συνεχείς/ διαδοχικές n Ανάλογα με την φύση τους- γνωστικές/ κινητικές


Κατέβασμα ppt "KM 0907- ΚΙΝΗΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ Διάλεξη 1 Ελιζάνα Πολλάτου, επικ. καθ. ΤΕΦΑΑ-ΠΘ."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google