Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΕΠΕΑΕΚ: ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ ΤΟΥ ΤΕΦΑΑ ΠΘ - ΑΥΤΕΠΙΣΤΑΣΙΑ ΠΕΤΟΣΦΑΙΡΙΣΗ ΚΜ: 305 ΠΑΤΣΙΑΟΥΡΑΣ ΑΣΤΕΡΙΟΣ.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΕΠΕΑΕΚ: ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ ΤΟΥ ΤΕΦΑΑ ΠΘ - ΑΥΤΕΠΙΣΤΑΣΙΑ ΠΕΤΟΣΦΑΙΡΙΣΗ ΚΜ: 305 ΠΑΤΣΙΑΟΥΡΑΣ ΑΣΤΕΡΙΟΣ."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΕΠΕΑΕΚ: ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ ΤΟΥ ΤΕΦΑΑ ΠΘ - ΑΥΤΕΠΙΣΤΑΣΙΑ ΠΕΤΟΣΦΑΙΡΙΣΗ ΚΜ: 305 ΠΑΤΣΙΑΟΥΡΑΣ ΑΣΤΕΡΙΟΣ

2 Η ΠΑΣΑ ΜΕ ΔΑΧΤΥΛΑ ΑΠΟ ΠΑΝΩ • • Βασικό στοιχείο για την διδασκαλία και την εκμάθηση της πάσας με δάχτυλα στην πετοσφαίριση είναι η παρατήρηση από τους παίκτες της τροχιάς της μπάλας • • Η πάσα με δάχτυλα μεταβιβάζει με μεγάλη ακρίβεια την μπάλα σε ένα καθορισμένο σημείο του γηπέδου

3 ΤΑ ΕΙΔΗ ΤΗΣ ΠΑΣΑΣ • • Η πάσα με δάχτυλα διαχωρίζεται ανάλογα με : • • 1.τον κινητικό τρόπο εκτέλεσης δηλαδή: • • α) πάσα από στάση, • • β) πάσα με κίνηση του σώματος, • • γ) πάσα με άλμα ή • • δ) πάσα με πτώση

4 ΤΑ ΕΙΔΗ ΤΗΣ ΠΑΣΑΣ • • Η πάσα με δάχτυλα διαχωρίζεται ανάλογα με : • • 2.την τοποθέτηση του σώματος του παίκτη, δηλαδή: • • α) πάσα προς τα εμπρός – μετωπική, • • β) πάσα προς τα πίσω, • • γ) πλάγια πάσα

5 ΤΑ ΕΙΔΗ ΤΗΣ ΠΑΣΑΣ • • Η πάσα με δάχτυλα διαχωρίζεται ανάλογα με : • • 3.το μήκος της τροχιάς που διανύει στον αέρα, δηλαδή: • • α) πάσα κοντινή έως 2 μέτρα, • • β) πάσα μεσαία από 3-5 μέτρα και • • γ) πάσα μακρινή 5-9 μέτρα

6 ΤΑ ΕΙΔΗ ΤΗΣ ΠΑΣΑΣ • • Η πάσα με δάχτυλα διαχωρίζεται ανάλογα με : • • 4.το ύψος που έχει η μπάλα πάνω από το φιλέ, δηλαδή: • • α) πάσα 1 ου χρόνου μέχρι 1 μέτρο πάνω από το φιλέ, • • β) πάσα 2 ου χρόνου μέχρι 2 μέτρα πάνω από το φιλέ και • • γ) πάσα 3 ου χρόνου πάνω από 2 μέτρα πάνω από το φιλέ

7 ΤΑ ΕΙΔΗ ΤΗΣ ΠΑΣΑΣ • • Η πάσα με δάχτυλα διαχωρίζεται ανάλογα με : • • 5.την κατεύθυνση της τροχιάς της μπάλας προς το φιλέ δηλαδή: • • α) παράλληλα προς το φιλέ • • β) διαγώνια προς το φιλέ, • • γ) κάθετα προς το φιλέ π.χ. πάσα για καρφί από την αμυντική ζώνη (πίσω από τα 3 μέτρα)

8 Η ΤΕΧΝΙΚΗ ΤΗΣ ΠΑΣΑΣ ΜΕ ΔΑΧΤΥΛΑ ΑΠΟ ΠΑΝΩ • • Στην μετωπική πάσα ο παίκτης παίρνει θέση ακριβώς κάτω από τη μπάλα με τους ώμους του στραμμένους στην κατεύθυνση που έρχεται η μπάλα • • Τα πόδια είναι στη διάσταση στο άνοιγμα των ώμων σχεδόν παράλληλα μεταξύ τους με το ένα πόδι λίγο πιο μπροστά από το άλλο

9 Η ΤΕΧΝΙΚΗ ΤΗΣ ΠΑΣΑΣ ΜΕ ΔΑΧΤΥΛΑ ΑΠΟ ΠΑΝΩ • • Τα γόνατα είναι ελαφρά λυγισμένα και ο κορμός είναι όρθιος • • Η στάση του σώματος είναι η ψηλή ή η μεσαία ανάλογα με την τροχιά και την ταχύτητα της μπάλας • • Τα ισχία πρέπει να βρίσκονται κάτω από τη μπάλα για καλύτερη εφαρμογή της δύναμης πάνω στη μπάλα

10 Η ΤΕΧΝΙΚΗ ΤΗΣ ΠΑΣΑΣ ΜΕ ΔΑΧΤΥΛΑ ΑΠΟ ΠΑΝΩ • • Οι βραχίονες είναι χαλαροί, οι αγκώνες λυγίζουν σε γωνία 100 ο και τα χέρια βρίσκονται μπροστά από το σώμα • • Τα χέρια βρίσκονται περίπου 15 εκατοστά πάνω από το κεφάλι στο ύψος του μετώπου • • Οι παλάμες είναι κυρτές σε σχήμα κούπας και τα δάχτυλα είναι τεντωμένα

11 Η ΕΠΑΦΗ ΜΕ ΤΗ ΜΠΑΛΑ • • Η επαφή με τη μπάλα πρέπει να γίνεται πάνω από το κεφάλι και μπροστά από αυτό • • Η επαφή της μπάλας με τα δάχτυλα γίνεται με όλα τα δάχτυλα των χεριών • • Η παλάμη δεν πρέπει να ακουμπήσει τη μπάλα • • Όσο μεγαλύτερη είναι η επιφάνεια της επαφής με τη μπάλα τόσο καλύτερος ο έλεγχός της

12 Η ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΠΑΛΑΣ • • Ο παίκτης μετά την επαφή με τη μπάλα πρέπει να την προωθήσει με ένα πολύ γρήγορο πιάσιμο και πέταγμα. Αν κρατήσει τη μπάλα λίγο παραπάνω τότε είναι πιαστή και σφυρίζετε ως σφάλμα από το διαιτητή • • Η προώθηση της μπάλας αρχίζει από το πίσω πόδι ενώ αρχίζουν να τεντώνουν και τα γόνατα, ακολούθως οι αγκώνες τεντώνουν και τέλος μέσω των καρπών τα δάχτυλα διώχνουν τη μπάλα • • Τα χέρια σπρώχνουν τη μπάλα προς 4 κατευθύνσεις: από κάτω, εμπρός, πάνω και προς τα έξω

13 ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΕΠΑΦΗ ΜΕ ΤΗ ΜΠΑΛΑ • • Η κίνηση των χεριών και του σώματος δεν διακόπτεται μετά την απομάκρυνση της μπάλας, αλλά συνεχίζεται και ολοκληρώνεται • • Το σώμα είναι στην πλήρη έκταση και το βάρος του σώματος είναι στα δάχτυλα των ποδιών • • Το κέντρο βάρους του σώματος είναι προς τα εμπρός εξαιτίας της προωθητικής δύναμης που έχει εφαρμόσει ο παίκτης της μπάλας και επιπλέον ο παίκτης μπορεί να κινηθεί προς τα εμπρός αν χρειαστεί

14 ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΤΗΣ ΠΑΣΑΣ ΜΕ ΔΑΧΤΥΛΑ ΑΠΟ ΠΑΝΩ • • Τα στάδια της διδασκαλίας χρησιμοποιώντας την αναλυτική μέθοδο είναι: α) τοποθέτηση από στάση των χεριών στη μπάλα β) εκτίμηση της σωστής απόστασης της μπάλας από το μέτωπο γ) εκτατική κίνηση των χεριών με τη μπάλα δ) εκτατική κίνηση των ποδιών με τη μπάλα ε) τοποθέτηση του σώματος κάτω από τη μπάλα στ) μετακίνηση προς τη μπάλα και τοποθέτηση του σώματος κάτω από αυτή

15 Ο ΠΑΙΚΤΗΣ ΜΕ ΤΗ ΜΠΑΛΑ • • Ο παίκτης με τη μπάλα εκτελεί ατομικά πάσες από στάση αρχικά και μετά από κίνηση • • Ο παίκτης χτυπάει τη μπάλα στο έδαφος και τρέχοντας κάνει πάσα πριν η μπάλα ακουμπήσει το έδαφος • • Ο παίκτης εκτελεί εναλλάξ μια πάσα ψηλά πάνω από 3 μέτρα και μια πάσα χαμηλά κάτω από 1 μέτρο με κίνηση των ποδιών, ώστε να εμπεδώσει την τεχνική και να ελέγξει τη δύναμη των χεριών του

16 ΟΙ ΠΑΙΚΤΕΣ ΣΕ ΖΕΥΓΑΡΙΑ • • Στο πρώτο στάδιο της εκμάθησης ο ένας παίκτης είναι ο βοηθός και ο άλλος εκτελεί. Ο βοηθός πετάει τη μπάλα και ελέγχει τη σωστή εκτέλεση της δεξιότητας και μετά αλλάζουν ρόλους (εκμάθηση) • • Οι παίκτες παίζουν συνεχόμενα πάσες με δάχτυλα από πάνω και προσπαθούν να κρατήσουν τη μπάλα στον αέρα όσο περισσότερο μπορούν (εμπέδωση) • • Οι παίκτες σε ζευγάρια έχοντας το φιλέ ανάμεσά τους παίζουν πάσες με δάχτυλα από πάνω χρησιμοποιώντας εναλλάξ ψηλές (πάνω από 3 μέτρα) ή χαμηλές πάσες (γύρω στο ένα μέτρο) πάνω από το φιλέ (εφαρμογή)

17 ΟΜΑΔΙΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ • • Οι ομαδικές ασκήσεις γίνονται με τη συμμετοχή 3 παικτών και παραπάνω στις ασκήσεις • • Οι ασκήσεις είναι είτε συναγωνιστικές είτε ανταγωνιστικές με τη χρήση παιχνιδιών αντιπαλότητας κυρίως κατά την εφαρμογή των δεξιοτήτων • • Στα παιχνίδι αντιπαλότητας γίνεται η εισαγωγή στο κυρίως παιχνίδι και γίνεται ταυτόχρονη εξάσκηση κινητικών και ψυχικών ικανοτήτων

18 ΣΥΝΗΘΙΣΜΕΝΑ ΛΑΘΗ ΣΤΗ ΠΑΣΑ ΜΕ ΔΑΧΤΥΛΑ ΑΠΟ ΠΑΝΩ • • Στα συνηθισμένα λάθη που γίνονται από αρχάριους παίκτες κατά την εκτέλεση της πάσας με δάχτυλα από πάνω είναι: α) λάθος στη στάση του σώματος, όπου το βάρος του σώματος είναι στις φτέρνες, τα πόδια έχουν μεγάλη διάσταση ή το βάρος δεν κατανέμεται σωστά και στα δύο πόδια β) λάθος στην έκταση των χεριών κατά την εκτέλεση της πάσας δεν τεντώνουν τα χέρια γ) λάθος στην εφαρμογή των δαχτύλων πάνω στην μπάλα, όπου τα δάχτυλα δεν είναι τεντωμένα και δεν εφαρμόζουν και τα 10 δάχτυλα πάνω στη μπάλα

19 ΣΥΝΗΘΙΣΜΕΝΑ ΛΑΘΗ ΣΤΗ ΠΑΣΑ ΜΕ ΔΑΧΤΥΛΑ ΑΠΟ ΠΑΝΩ δ) λάθος στην έκταση του σώματος, όπου υπάρχει πρόωρη ή καθυστερημένη έκταση του σώματος αντί να γίνεται έκταση μαζί με την επαφή της μπάλας ε) λάθος στην τεχνική των αγκώνων όπου οι αγκώνες αντί να βλέπουν εμπρός και έξω βλέπουν πλάγια στ) λάθος στην κίνηση των καρπών, όπου υπάρχει περιορισμένη κίνηση ή καθόλου κίνηση των καρπών ζ) λάθος τεχνική στην προώθηση της μπάλας με τα δάχτυλα όπου συμμετέχουν και οι παλάμες των χεριών κατά την εκτέλεση της πάσας με δάχτυλα από πάνω (πιαστή μπαλιά)

20 ΣΥΝΗΘΙΣΜΕΝΑ ΛΑΘΗ ΣΤΗ ΠΑΣΑ ΜΕ ΔΑΧΤΥΛΑ ΑΠΟ ΠΑΝΩ • • Υπάρχουν επίσης και άλλα λάθη που δεν γίνονται μόνο στην τεχνική των χεριών αλλά και στην τεχνική τοποθέτησης του σώματος όπου δίνεται: α) πολύ επίπεδη τροχιά στη μπάλα ο παίκτης παίρνει στάση με τάση προς τα εμπρός και με αυτό τον τρόπο αποκλείεται το τέντωμα του σώματος, ή κάνει πάσα από το στήθος αντί από το μέτωπο β) κατακόρυφη τροχιά της μπάλας διότι ο παίκτης είναι πολύ μπροστά από τη μπάλα ή τα πόδια του βρίσκονται παράλληλα και τεντωμένα στα γόνατα

21 ΔΙΟΡΘΩΣΕΙΣ ΤΩΝ ΛΑΘΩΝ ΣΤΗ ΠΑΣΑ ΜΕ ΔΑΧΤΥΛΑ ΜΕ ΔΑΧΤΥΛΑ ΑΠΟ ΠΑΝΩ • • Στις διορθώσεις των λαθών που γίνονται στην πάσα με δάχτυλα από πάνω ο παίκτης καλείται να επαναλάβει τα διδακτικά βήματα εκμάθησης που αναφέρονται στο συγκεκριμένο σημείο της τεχνικής • • Εάν ο παίκτης αργεί στη μετακίνηση πρέπει πρώτα να κάνει ειδικές ασκήσεις για να βελτιώσει την ταχύτητα μετακίνησης με παιχνίδια σκυταλοδρομίας και μετά να επαναλάβει τις ασκήσεις για έγκαιρη μετακίνηση του σώματος κάτω από τη μπάλα

22 ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΠΑΣΑ ΜΕ ΔΑΧΤΥΛΑ ΑΠΟ ΠΑΝΩ • • Η πάσα με δάχτυλα στο βόλεϊ εκτελείται από: α) την ψηλή στάση β) την μεσαία στάση γ) την χαμηλή στάση δ) όλες τις παραπάνω • • Τα είδη της πάσας ανάλογα με την τοποθέτηση του σώματος είναι: α) από στάση, από κίνηση με άλμα β) από μπροστά (μετωπικά), από πίσω, από πλάγια γ) πάσες 1ου, 2ου, 3ου χρόνου δ) τίποτα από τα παραπάνω • • Για τη σωστή εκτέλεση της πάσας με δάχτυλα από πάνω απαραίτητο είναι : α) ο σωστός συγχρονισμός β) η τοποθέτηση του σώματος κάτω από την μπάλα γ) η τοποθέτηση των χεριών πάνω στην μπάλα δ) όλα τα παραπάνω

23 ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΣΤΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ • Η πάσα με δάχτυλα στο βόλεϊ εκτελείται από: δ) όλες τις παραπάνω • Τα είδη της πάσας ανάλογα με την τοποθέτηση του σώματος είναι: β) από μπροστά (μετωπικά), από πίσω, από πλάγια • Για τη σωστή εκτέλεση της πάσας με δάχτυλα από πάνω απαραίτητο είναι : δ) όλα τα παραπάνω

24 ΘΕΜΑΤΑ ΓΙΑ ΣΥΖΗΤΗΣΗ • 1. Σχολιάστε τη χρησιμότητα της πάσας με δάχτυλα από πάνω στο βόλεϊ. • 2. Συζητήστε τις δυσκολίες της εκμάθησης της τεχνικής της πάσας με δάχτυλα από πάνω στο σχολείο και αναπτύξτε παραδείγματα, ιδέες, προτάσεις που θα μπορούσαν να εφαρμοσθούν για τη διόρθωση των λαθών που γίνονται

25 ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ • • Ζέτου, Ε., Χαριτωνίδης, Κ. (2001).Η διδασκαλία της Πετοσφαίρισης. Τόμος Ι University Studio press. • • Ζέτου, Ε., Χαριτωνίδης, Κ. (2002).Η διδασκαλία της Πετοσφαίρισης. Τόμος IΙ University Studio press. • • Papageorgiou, A., Spitzley, W. (1994). Handbuch fuer Volleyball. • • Πατσιαούρας Α. (2006). Πετοσφαίριση. Θεωρία, τεχνική, μεθοδολογία, ειδική διδακτική & κανονισμοί. ΑΣΕΠ, κλάδος Φυσικής Αγωγής. Εκδόσεις ΣΑΛΤΟ, Θεσσαλονίκη.


Κατέβασμα ppt "ΕΠΕΑΕΚ: ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ ΤΟΥ ΤΕΦΑΑ ΠΘ - ΑΥΤΕΠΙΣΤΑΣΙΑ ΠΕΤΟΣΦΑΙΡΙΣΗ ΚΜ: 305 ΠΑΤΣΙΑΟΥΡΑΣ ΑΣΤΕΡΙΟΣ."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google