Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Θεωρίες Μάθησης & Εκπαιδευτικό Λογισμικό

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Θεωρίες Μάθησης & Εκπαιδευτικό Λογισμικό"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Θεωρίες Μάθησης & Εκπαιδευτικό Λογισμικό
Θεωρίες Μάθησης & Εκπαιδευτικό Λογισμικό Εαρινό εξάμηνο 2014

2 Στοιχεία του Μαθήματος
Κατεύθυνση: Τεχνολογίες Πληροφορίας & Επικοινωνιών στην Εκπαίδευση (ΤΠΕ-Ε), Εξ.: 6ο ΔΙΑΛΕΞΕΙΣ: ΔΕΥΤΕΡΑ, 16:15-19:00, B ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ: ΔΕΥΤΕΡΑ, 19:15-21:00, Εργ. Γ ή PC Lab 1 ή 2 Τμήματα Υποστήριξη μέσω περιβάλλοντος PILEAS

3 Στόχοι του Μαθήματος (Επιστημονικά εφόδια)
Εισαγωγή στην Τεχνολογικά Ενισχυόμενη Μάθηση Technology-Enhanced Learning Εννοιολογικό πλαίσιο για τις Θεωρίες Μάθησης και την Επίδρασή τους στη Σχεδίαση Εκπαιδευτικού Λογισμικού Ποιες είναι οι σύγχρονες Θεωρίες Μάθησης; Πώς καθοδηγούν τη σχεδίαση του εκπαιδευτικού λογισμικού; Ανάλυση χαρακτηριστικών σύγχρονου Εκπαιδευτικού Λογισμικού Περιβάλλοντα, Αρχιτεκτονικές, Εργαλεία Ερευνητικά δεδομένα για την επίδραση των ΤΠΕ στη μάθηση & εκπαίδευση Δεξιότητες Προγραμματισμού Εφαρμογών Πολυμέσων

4 Στόχοι του Μαθήματος (Επαγγελματικά εφόδια)
(α) Εκπαιδευτικός Πληροφορικής Κατανόηση των προτάσεων των Θεωριών Μάθησης Εκπαιδευτική χρήση λογισμικού (β) Σχεδιαστής Τεχνολογικά ενισχυόμενης Μάθησης Σχεδίαση Εκπαιδευτικού Λογισμικού με βάση τις προτάσεις των Θεωριών Μάθησης Αρχιτεκτονικές Εκπαιδευτικού Λογισμικού (γ) Προγραμματιστής Πολυμέσων / Εκπαιδευτικού Λογισμικού Προγραμματισμός πολυμέσων Εκπαιδευτικά χαρακτηριστικά λογισμικού Χρήση εργαλείου συγγραφής (authoring tools) Xerte

5 Είδη γνώσεων του μαθήματος
Εννοιολογικό πλαίσιο Έννοιες, Διαδικασίες, Αρχές & η μεταξύ τους σχέση Αρχιτεκτονικές Οργάνωση δομής εκπαιδευτικού λογισμικού Πρότυπα (patterns) Πρότυπα Σχεδίασης & Χρήσης Εκπαιδευτικού Λογισμικού Προγραμματιστικές τεχνικές πολυμέσων

6 Περιεχόμενα Μαθήματος - Ενότητες
(α) Βασικές Έννοιες & Ορισμοί (3 μέρη) Εισαγωγή στο βασικό εννοιολογικό πλαίσιο που συνδέει Γνωστική Ψυχολογία και Επιστήμη Υπολογιστών (β) Θεωρίες Μάθησης (β1) ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΙΣΜΟΣ Η μάθηση μέσω ενίσχυσης της συμπεριφοράς (β2) ΓΝΩΣΤΙΚΕΣ ΘΕΩΡΙΕΣ (ΓΝΩΣΤΙΚΙΣΜΟΣ) Η μάθηση μέσω επεξεργασίας πληροφορίας στον εγκέφαλο Ανάπτυξη γνωστικών/νοητικών δομών (β3) ΕΠΟΙΚΟΔΟΜΙΣΜΟΣ Η μάθηση μέσω ανάπτυξης γνωστικών σχημάτων Διερεύνηση & Ανακάλυψη Γνώσης (β4) ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΕΣ ΘΕΩΡΙΕΣ Η μάθηση μέσω Συνεργασίας στην Κοινότητα (γ) Εργαστήριο Ανάπτυξη πιλοτικών εκπαιδευτικών εφαρμογών πολυμέσων Χρήση εργαλείου Xerte

7 Αναλυτικά Περιεχόμενα - 1
Βασικές Έννοιες & Ορισμοί Νόηση, Νοημοσύνη & Μάθηση Γνώση & Δεξιότητα Γνωστικό Πεδίο Εννοιολογικό Πλαίσιο Αναπαράσταση Κώδικας & Τροπικότητα Εσωτερικές & Εξωτερικές αναπαραστάσεις Γνωστικές διεργασίες Μάθηση σε σχέση με την Εκπαίδευση Τεχνολογία και Τεχνολογικά ενισχυόμενη Μάθηση Τεχνολογίες Πληροφορίας & Επικοινωνιών Γενικό Μοντέλο για την Ενίσχυση της Μάθησης με Τεχνολογία

8 Αναλυτικά Περιεχόμενα - 2
Βασικές Έννοιες & Ορισμοί (συνέχεια…) ………………………………………………………….. Θεωρία μάθησης Διδακτικό μοντέλο Εκπαιδευτικό λογισμικό Πώς επηρεάζει μια Θεωρία Μάθησης τη σχεδίαση ΕΛ; Αρχιτεκτονική ΕΛ Διεπαφή ΕΛ

9 Αναλυτικά Περιεχόμενα - 3
Συμπεριφορισμός (Behaviorism) Βασικές Θέσεις & Εκπρόσωποι Ερμηνεία της Μάθησης και προτάσεις για την Εκπαίδευση Ο Ρόλος και η Σχεδίαση Εκπαιδευτικού Λογισμικού Προγραμματισμένη Διδασκαλία Διδακτικές Μηχανές (Skinner) Computer-Assisted Instruction (CAI) Computer-Assisted Learning (CAL) Λογισμικά τύπου ‘Drill and Practice’ Λογισμικά τύπου ‘Διδακτικού βοηθήματος’ (Tutorial)

10 Αναλυτικά Περιεχόμενα - 4
Γνωστικές Θεωρίες (Cognitive Theories) Γνωσιακή Επιστήμη & Γνωστική Ψυχολογία: Βασικές Θέσεις & Εκπρόσωποι Ερμηνεία της Μάθησης και προτάσεις για την Εκπαίδευση Ο Ρόλος και η Σχεδίαση Εκπαιδευτικού Λογισμικού Αναπαραστασιακή-Υπολογιστική Θεωρία του Νου (ΑΥΘΝ) Ο εγκέφαλος ως επεξεργαστής πληροφορίας Μάθηση και Εκπαιδευτικό Λογισμικό από την οπτική των Γνωσιακών Θεωριών Διαχείριση των εξωτερικών αναπαραστάσεων στο εκπαιδευτικό λογισμικό Μάθηση με Πολυμέσα και Θεωρία Διπλής Κωδικοποίησης Αρχές Σχεδίασης Οθονών Εφαρμογών Πολυμέσων Θεωρία Γνωστικής Ευελιξίας και Λογισμικό για Μάθηση με Μελέτη Περιπτώσεων

11 Αναλυτικά Περιεχόμενα - 5
Εποικοδομισμός (Constructivism) Βασικές Θέσεις & Εκπρόσωποι Ερμηνεία της Μάθησης και προτάσεις για την Εκπαίδευση Ο Ρόλος και η Σχεδίαση Εκπαιδευτικού Λογισμικού Η Διάδραση (Interaction) με το περιβάλλον ως μηχανισμός μάθησης Η Διάδραση στα εκπαιδευτικά λογισμικά Προσομοίωση (Simulation) Μικρόκοσμος (Microworld) – Μοντελοποιητής (Modeler) Διερευνητική μάθηση (Inquiry learning)

12 Αναλυτικά Περιεχόμενα - 6
Κοινωνικο-πολιτισμικές Θεωρίες (Socio-cultural Theories) Βασικές Θέσεις & Εκπρόσωποι Ερμηνεία της Μάθησης και προτάσεις για την Εκπαίδευση Ο Ρόλος και η Σχεδίαση Εκπαιδευτικού Λογισμικού Η Συνεργασία (collaboration) ως μηχανισμός μάθησης Συνεργατική Μάθηση με Υποστήριξη Υπολογιστή (ΣΜΥΥ) Computer-Supported Collaborative Learning Σχεδίαση τεχνολογικών εργαλείων για τη Συνεργατική Μάθηση Ανάλυση αλληλεπίδρασης Προσαρμοστικά και Ευφυή Τεχνολογικά Περιβάλλοντα

13 Εργαστήριο Εισαγωγή στον προγραμματισμό εκπαιδευτικών εφαρμογών πολυμέσων Χρήση εργαλείου συγγραφής Xerte Download developers’ edition v from:

14 Υποστηρικτικό υλικό Βιβλίο Σημειώσεις Μαθήματος Φύλλα Ερωτημάτων (ΦΕ)
«Εισαγωγή στις Εκπαιδευτικές Εφαρμογές των Τεχνολογιών Πληροφορίας & Επικοινωνιών», Β. Κόμης Εκδόσεις: Νέων Τεχνολογιών Σημειώσεις Μαθήματος Φύλλα Ερωτημάτων (ΦΕ) Οδηγός Εργασίας Εγγραφή στο PILEAS

15 Φύλλο ερωτημάτων - Πώς να το αξιοποιήσετε
Φύλλο ερωτημάτων - Πώς να το αξιοποιήσετε Σε κάθε ενότητα του μαθήματος βασικά ερωτήματα, θέματα, κλπ. παρουσιάζονται στο αντίστοιχο Φύλλο Ερωτημάτων (ΦΕ) Στην πορεία του μαθήματος θα δοθούν αρκετά (12-14) ΦΕ Κατεβάστε και τυπώστε το ΦΕ πριν έρθετε στο μάθημα Κρατήστε τις σημειώσεις σας για τις απαντήσεις των ερωτημάτων Κατά τη μελέτη σας για τα γραπτά χρησιμοποιήστε τα ΦΕ για να θυμηθείτε τις ερωτήσεις/θέματα που σχολιάστηκαν στο μάθημα και να μελετήσετε τις απαντήσεις που δόθηκαν

16 Αξιολόγηση ΘΜΕΛ-Ε1) Βιβλιογραφική εργασία (10%)
ΘΜΕΛ-Ε1) Βιβλιογραφική εργασία (10%) Ατομική: Επεξεργασία πηγών / Εργασία σε μορφή doc Προαιρετική ΘΜΕΛ-Ε2) Εργασία Εργαστηρίου (40%) Ατομική/Συνεργατική (2 άτομα): Δημιουργία εφαρμογής πολυμέσων Ανάπτυξη με το περιβάλλον Xerte Υποχρεωτική – Απαιτείται η βάση Γραπτά (50%) Απαιτείται η βάση Τελικός βαθμός: ΓΡΑΠΤΑ + Ε1 + Ε2

17 Το ημερολόγιο του μαθήματος
24/2 3/3  Αργία Καθαράς Δευτέρας 10/3 17/3 24/3 31/3 7/4 14/4 & 21/4  διακοπές Πάσχα 28/4 5/5 12/5 19/5 26/5 Αναπλήρωση


Κατέβασμα ppt "Θεωρίες Μάθησης & Εκπαιδευτικό Λογισμικό"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google