Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΟΜΑΔΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΠΑΠΑΖΟΓΛΟΥ – ΣΑΡΑΚΟΣΤΙΔΗΣ ΜΠΑΛΑΤΣΟΣ Χ.- ΝΑΠΑΪ Α. - ΓΙΑΝΝΟΥΛΕΑΣ Δ. ΚΑΜΠΑΝΗΣ ΠΑΥΛΟΣ ΖΗΓΚΟΣ Γ. – ΚΟΚΟΡΗΣ Δ. ΠΑΠΠΑ ΗΛΙΑΣ – ΠΑΣΑΪ ΝΤΕΝΙΣ ΜΠΡΙΟΛΑΣ.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΟΜΑΔΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΠΑΠΑΖΟΓΛΟΥ – ΣΑΡΑΚΟΣΤΙΔΗΣ ΜΠΑΛΑΤΣΟΣ Χ.- ΝΑΠΑΪ Α. - ΓΙΑΝΝΟΥΛΕΑΣ Δ. ΚΑΜΠΑΝΗΣ ΠΑΥΛΟΣ ΖΗΓΚΟΣ Γ. – ΚΟΚΟΡΗΣ Δ. ΠΑΠΠΑ ΗΛΙΑΣ – ΠΑΣΑΪ ΝΤΕΝΙΣ ΜΠΡΙΟΛΑΣ."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1

2 ΟΜΑΔΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΠΑΠΑΖΟΓΛΟΥ – ΣΑΡΑΚΟΣΤΙΔΗΣ ΜΠΑΛΑΤΣΟΣ Χ.- ΝΑΠΑΪ Α. - ΓΙΑΝΝΟΥΛΕΑΣ Δ. ΚΑΜΠΑΝΗΣ ΠΑΥΛΟΣ ΖΗΓΚΟΣ Γ. – ΚΟΚΟΡΗΣ Δ. ΠΑΠΠΑ ΗΛΙΑΣ – ΠΑΣΑΪ ΝΤΕΝΙΣ ΜΠΡΙΟΛΑΣ ΠΕΤΡΟΣ – ΖΟΥΚΟΒΕΤΣ ΓΙΟΥΛΙΑ – ΧΑΡΑΤΣΑΡΗ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΓΛΥΝΟΣ ΜΑΡΙΟΣ – ΝΤΟΜΑ ΝΤΕΝΙΣ –ΣΙΝΓΚ ΕΥΔΟΚΙΜΟΣ ΦΡΑΤΖΗΣ ΕΥΓΕΝΙΟΣ

3 Ο ΤΡΟΠΟΣ ΠΟΥ ΔΟΥΛΕΨΑΜΕ Διερευνήσαμε το θέμα μέσα στην τάξη και θέσαμε τα ερευνητικά ερωτήματα. Χωριστήκαμε σε ομάδες, αναλάβαμε ρόλους μέσα στην ομάδα και ερευνήσαμε- επεξεργαστήκαμε ένα υποθέμα. Σε τακτά χρονικά διαστήματα παρουσιάζαμε στην τάξη τα ενδιάμεσα αποτελέσματα. Παίξαμε παιχνίδια ρόλων για να κατανοήσουμε καλύτερα τις διαφορετικές πτυχές της κάθε ενότητας. Δουλέψαμε μαζί για να ενώσουμε τα αποτελέσματα της μελέτης μας.

4 ΕΝΟΤΗΤΕΣ ΔΙΚΤΥΑ ΕΥΡΕΙΑΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΧΡΗΣΕΙΣ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ ΕΠΙΔΡΑΣΕΙΣ ΣΤΟ ΑΤΟΜΟ ΕΠΙΔΡΑΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΚΙΝΔΥΝΟΙ – ΑΣΦΑΛΕΙΑ

5 ΔΙΚΤΥΑ ΕΥΡΕΙΑΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ : ΠΑΠΑΖΟΓΛΟΥ - ΣΑΡΑΚΟΣΤΙΔΗΣ

6 ΔΙΚΤΥΑ ΕΥΡΕΙΑΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ Ένα δίκτυο ευρείας περιοχής ή ζώνης είναι ένα σύνολο υπολογιστών που εκτείνονται σε μια ευρεία γεωγραφική περιοχή ή αλλιώς πολλά LAN's μαζί και δημιουργούν μεταξύ τους ένα δίκτυο επικοινωνίας.

7 ΤΙ ΣΥΝΔΕΕΙ ΕΝΑ ΔΙΚΤΥΟ ΕΥΡΕΙΑΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ

8 ΜΕΣΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΗ Τυπικά, ένα δίκτυο ευρείας περιοχής διασυνδέει μεταξύ τους τοπικά δίκτυα υπολογιστών. Για τη διασύνδεση αυτή χρησιμοποιούνται σχεδόν πάντα μισθωμένες δημόσιες τηλεπικοινωνιακές γραμμές ή, μερικές φορές, και δορυφορικές τηλεπικοινωνίες. Το γνωστότερο δίκτυο ευρείας περιοχής είναι το Διαδίκτυο.

9 ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΕΣ-ΣΥΣΚΕΥΕΣ Οι δύο βασικές αρχιτεκτονικών στα Δ.Ε.Π είναι τα δίκτυα πελάτη-διακομιστή και τα ισότιμα δίκτυα. Για την υλοποίηση τους απαιτούνται τα διαθέσιμα κανάλια επικοινωνίας, τα συστήματα ελέγχου της ροής της πληροφορίας και τα συστήματα ροής συνδρομητών. Οι κυριότερες συσκευές στα Δ.Ε.Π είναι η γέφυρα, Ethernet switch, Ομφαλός, Επαναλήπτης, Δρομολογητής και Πύλη.

10 ΓΙΑΤΙ ΧΡΕΙΑΖΟΜΑΣΤΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΗΣ Για τη διασύνδεση ΔΕΠ απαιτείται η χρήση ειδικών συσκευών, επειδή ανακύπτουν προβλήματα, όπως: Διαφορές στη δόμηση (αρχιτεκτονική) των επιμέρους τοπικών δικτύων. Διαφορές στα πρωτόκολλα επικοινωνίας των επιμέρους τοπικών δικτύων. Τις διαφορετικές ταχύτητες διακίνησης δεδομένων. Θέματα ασφάλειας στη διακίνηση δεδομένων.

11 Γέφυρα (Bridge)

12 Ethernet Switch

13 Oμφαλός(Hub)

14 Eπαναλήπτης(Repeater)

15 Δρομολογητής (Router):

16 Πύλη (Gateway)

17 ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ

18 Τι είναι το διαδίκτυο; Το Διαδίκτυο (αγγλ. Internet) είναι παγκόσμιο σύστημα διασυνδεδεμένων δικτύων υπολογιστών, οι οποίοι χρησιμοποιούν καθιερωμένη ομάδα πρωτοκόλλων, η οποία συχνά αποκαλείται "TCP/IP" (αν και αυτή δεν χρησιμοποιείται από όλες τις υπηρεσίες του Διαδικτύου) για να εξυπηρετεί εκατομμύρια χρηστών καθημερινά σε ολόκληρο τον κόσμο

19 ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ Οι διασυνδεδεμένοι ηλεκτρονικοί υπολογιστές ανά τον κόσμο, οι οποίοι βρίσκονται σε ένα κοινό δίκτυο επικοινωνίας, ανταλλάσσουν μηνύματα (πακέτα) με τη χρήση διαφόρων πρωτοκόλλων (τυποποιημένοι κανόνες επικοινωνίας), τα οποία υλοποιούνται σε επίπεδο υλικού και λογισμικού.

20 ΧΡΗΣΕΙΣ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ ΨΥΧΑΓΩΓΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ – ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΔΙΚΤΥΩΣΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ

21 ΨΥΧΑΓΩΓΙΑ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑ: ΜΠΑΛΑΤΣΟΣ Χ. ΝΑΠΑΪ Α. ΓΙΑΝΝΟΥΛΕΑΣ Δ.

22 Στην ερώτηση ποιες είναι οι πηγές ψυχαγωγίας τους το 32% των ερωτηθέντων ανέφεραν το Διαδίκτυο, κατατάσσοντας το στη δεύτερη θέση, πίσω μόνο από την τηλεόραση (58%) και μπροστά από τον κινηματογράφο (28%), το ραδιόφωνο (17%) και τη μουσική (14%)...

23 ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΗΣ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ Διαδικτυακά παιχνίδια Μουσική Κοινωνική δικτύωση Εικόνα ( Π.Χ. Videos ) Τυχερά παιχνίδια

24 Οι προτιμήσεις των καταναλωτών επηρεάζονται σε σημαντικό βαθμό από τις επιλογές και τα σχόλια των φίλων και επαφών τους στα κοινωνικά δίκτυα και όχι αποκλειστικά από την αγορά ψυχαγωγίας.

25 Η ΧΡΉΣΗ ΔΙΑΔΙΚΤΎΟΥ ΓΙΑ ΕΞΕΛΙΓΜΈΝΕΣ ΥΠΗΡΕΣΊΕΣ ΠΛΗΡΟΦΌΡΗΣΗΣ & ΨΥΧΑΓΩΓΊΑΣ Kατέβασμα και ακρόαση μουσικής (εκτός web ραδιοφώνου). 24% των Ευρωπαίων πολιτών και το 20% των Ελλήνων. Kατέβασμα και η παρακολούθηση ταινιών ή video clips από αρχεία (εκτός web τηλεόρασης). 17,8% των Ευρωπαίων πολιτών και το 13% των Ελλήνων διαδικτυακά παιχνίδια,τυχερά παιχνίδια 7% των Ευρωπαίων και στο 10% των Ελλήνων Peer -to-peer networking για ανταλλαγές ταινιών, μουσικής ή video clips. 7% των Ευρωπαίων και το 5% των Ελλήνων

26 Επικοινωνία μέσω διαδικτύου ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ : ΠΑΠΠΑΣ ΗΛΙΑΣ - ΠΑΣΑΪ ΝΕΝΙΣ

27 Επικοινωνία μέσω διαδικτύου Η επικοινωνία μέσω διαδικτύου μπορεί να χρησιμοποιηθεί με πολλούς τρόπους. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί σαν μέσο ενημέρωσης. Αυτό μπορεί να γίνει μέσω των blogs, των ομάδων χρηστών και τα κέντρα κοινωνικής δικτύωσης. Επίσης μπορεί να χρησιμοποιηθεί με αμφίδρομο τρόπο επικοινωνόντας μέσω των e- mail, μεταφορά αρχείων, τηλεδιάσκεψη, μέχρι και απλή τηλεφωνική κλήση.

28 Τρόποι επικοινωνίας Μαζικό Μέσο Ενημέρωσης. Διαφορετικές μορφές επικοινωνίας π.χ σελίδες παγκόσμιου ιστού, ομάδες χρηστών (forums), κέντρα κοινωνικής δικτύωσης, κτλ. Η επικοινωνία αλληλοδιαπλέκεται καθώς κάθε πόλος μπορεί να είναι πομπός και δέκτης ταυτόχρονα.

29 Μορφές επικοινωνίας Με το διαδίκτυο μπορούμε : Να ανταλλάξουμε μεγάλα αρχεία ηλεκτρονικής μορφής. Να αναζητήσουμε πληροφορίες και υλικό στην τεράστια διεθνή εγκυκλοπαίδεια, με κείμενα, εικόνες, ήχους και βίντεο που έχει δημιουργηθεί στο παγκόσμιο ιστό ( World Wide Web ). Να συζητήσουμε γραπτά, ταυτόχρονα ή μη (σύγχρονα ή όχι) με πλήθος άλλων ανθρώπων αναφορικά με κάποιο θέμα κοινού ενδιαφέροντος ( μέσω “ Chat ” και “Forum” αντίστοιχα).

30 Να έχουμε οπτική επαφή και ηχητική επικοινωνία με συνομιλητές, δυνατότητα που επιτρέπει την τηλεσυνδιάσκεψη (videoconference) και τα σεμιναριακά μαθήματα από απόσταση. Να εργαστούμε από κοινού ή συνεργατικά διαμέσου ειδικών εργαλείων (whiteboard, κ.ά.). Να δημιουργήσουμε νέες καταστάσεις μάθησης. Να τροποποιήσουμε τις συνθήκες απόκτησης βασικών ικανοτήτων(αναζήτηση κειμένων, πληροφοριών, επικοινωνία).

31 Κίνδυνοι στην επικοινωνία μέσω διαδικτύου Ανεπιθύμητα Μηνύματα (Spam) Αποπλάνηση (Grooming) Εκφοβισμός (Cyberbullying) Παραβίαση Ιδιωτικότητας Υποκλοπή Προσωπικών στοιχείων

32 Θετικά και αρνητικά της επικοινωνίας μέσω Διαδικτύου Ταχύτητα και Αξιοπιστία Θετικά: Ενθαρρύνει τον προβληματισμό Παγκόσμιο Φθορές λεξιλογίου Αρνητικά: Απομόνωση σε έναν εικονικό κόσμο Κίνδυνος παρεξήγησης

33 ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΟ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ : Γλυνός Μάριος Ντένις Ντόμα Ευδόκιμος Σίνγκ

34 ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΟ Με την ολοένα και ταχύτερη ανάπτυξη των τεχνολογιών και των επικοινωνιών και ιδίως την ραγδαία, τα τελευταία χρόνια, ανάπτυξη του internet, η φύση και η δραστηριότητα του εμπορίου αλλάζει. Μια νέα μορφή εμπορίου, το ηλεκτρονικό εμπόριο έχει κάνει δυναμική εμφάνιση και διεκδικεί σημαντικό μερίδιο από το παραδοσιακό εμπόριο.

35 Η ανάπτυξή του οφείλεται ακριβώς στο γεγονός ότι προσφέρει τη δυνατότητα να πραγματοποιούνται κάθε είδους συναλλαγές-συμπεριλαμβανομένων της πώλησης αγαθών και υπηρεσιών μέσα από ηλεκτρονικά μέσα με μεγάλη ταχύτητα και μικρό κόστος.

36 Τι είναι το ηλεκτρονικό εμπόριο? Ηλεκτρονικό εμπόριο είναι η αγοραπωλησία προϊόντων και υπηρεσιών μέσω του Internet. Κάθε εμπορική συναλλαγή, η οποία εκτελείται αποκλειστικά σε ηλεκτρονικό επίπεδο, δηλαδή με τη χρήση ηλεκτρονικών υπολογιστών που συνδέονται μέσω τηλεφωνικών γραμμών.

37 Το ηλεκτρονικό εμπόριο χωρίζεται σε δυο βασικές κατηγορίες: Το διεπιχειρησιακό ή B2B (business to business) που αφορά τις συναλλαγές μεταξύ εταιρειών. Το καταναλωτικό ή Β2C (business to consumer)που αφορά τις συναλλαγές μιας επιχείρησης με τους πελάτες της.

38 Πλεονεκτήματα του ηλεκτρονικού εμπορίου για τον καταναλωτή Τα ηλεκτρονικά καταστήματα είναι ανοιχτά 24 ώρες το 24ωρο. Το κόστος των προϊόντων που πωλούνται μέσω Internet είναι κατά γενικό κανόνα πολύ χαμηλότερο από τις τιμές του εμπορίου. Η αγορά είναι πραγματικά παγκόσμια. Η συναλλαγή είναι γρήγορη και άμεση O καθένας βρίσκει αυτό που θέλει, όποτε το θέλει, χωρίς σπατάλη χρόνου.

39 Ποια είναι τα υπέρ και τα κατά του ηλεκτρονικού εμπορίου Υπέρ Η αποστολή μερικών bytes δεδομένων δια μέσου ενός δικτύου είναι φθηνότερη, γρηγορότερη και βολικότερη. Το ηλεκτρονικό εμπόριο είναι ελκυστικό γιατί μειώνει το κόστος μίας επιχείρησης. Με το ηλεκτρονικό εμπόριο κερδίζουμε την ελάττωση του χρόνου λήψης παραγγελιών, τιμολογίων και διαφόρων πληροφοριών για τα προϊόντα. Κατά Κατά πόσο το internet μπορεί να εξασφαλίσει το απόρρητο των συναλλαγών και της ιδιωτικότητας αυτών που τις πραγματοποιούν.

40 ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΑΠΟ ΟΡΙΣΜΕΝΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΑ ΟΦΕΛΗ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥ ΕΜΠΟΡΙΟΥ  Μειωμένα έξοδα διαφήμισης.  Μειωμένα έξοδα μεταφοράς, ιδιαίτερα για αγαθά που μπορούν να μεταφερθούν ηλεκτρονικά.  Μειωμένα έξοδα στο σχεδιασμό και στην παραγωγή.  Ίση πρόσβαση στις αγορές από όλους.  Πρόσβαση σε νέες αγορές.  Ανάμειξη του πελάτη στο προϊόν και καινοτομία υπηρεσιών.

41 ΤΥΠΟΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥ ΕΜΠΟΡΙΟΥ έμμεσο ηλεκτρονικό εμπόριο,όπου η παραγγελία τον προϊόντων γίνεται μέσω τον ΗΥ τα οποία στη συνέχεια παραδίνονται στον πελάτη με φυσικό τρόπο. άμεσο ηλεκτρονικό εμπόριο όπου η παραγγελία, πώληση αλλά και παράδοση προϊόντων γίνεται ηλεκτρονικά.

42 Υπάρχει πραγματικά ασφάλεια στις ηλεκτρονικές συναλλαγές ; Πώς μπορεί να επιτευχθεί ; Όσον αφορά την ασφάλεια, ένα ηλεκτρονικό κατάστημα θα πρέπει να χρησιμοποιεί μια σειρά από "συστήματα ασφαλείας" προκειμένου να διασφαλίσει την ασφάλεια των συναλλαγών του, όπως: oΈνα ψηφιακό πιστοποιητικό ταυτότητας (digital ID) από κάποιο αναγνωρισμένο φορέα πιστοποίησης (οι ψηφιακές ταυτότητες επιβεβαιώνουν την ταυτότητα του συναλλασσομένου εμπόρου). oΈνα πρωτόκολλο ασφαλείας (π.χ., Secure Socket Layer - SSL, ή Secure Electronic Transaction - SEΤ). oΜια ασφαλή σύνδεση.

43 Οι ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης επιτρέπουν στους χρήστες να δημιουργήσουν δικό τους περιεχόμενο και να το μοιραστούν με ένα ευρύ δίκτυο ατόμων σε παγκόσμιο επίπεδο. Υπάρχει μεγάλος αριθμός τέτοιων υπηρεσιών που απευθύνεται σε ποικίλες ομάδες των χρηστών του Διαδικτύου, αλλά χρησιμοποιούνται κατά κύριο λόγω από παιδιά και νέους. ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ : ΜΠΡΙΟΛΑΣ ΠΕΤΡΟΣ – ΖΟΥΚΟΒΕΤΣ ΓΙΟΥΛΙΑ – ΧΑΡΑΤΣΑΡΗ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ : Κοινωνική δικτύωση και κοινωνικά δίκτυα

44 List of social networking websites Και πόσα είναι; 200 και βάλε!...

45 Πηγή: Το προφίλ των Ελλήνων χρηστών του facebook: Άνδρες Γυναίκες Κατανομή επί τοις % ανδρών- γυναικώνΚατανομή επί τοις % ανά ηλικιακή ομάδα

46 ΠΡΟΦΙΛ Παγκόσμια ταυτότητα ΣΧΕΣΕΙΣ Μία μοναδική παγκόσμια κοινωνική αποτύπωση ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ Κοινωνικό περιεχόμενο των δραστηριοτήτων ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΑ ΜΟΝΤΕΛΑ Η κοινωνική απήχηση στο internet θα ορίζει την επιχειρηματική αξία

47

48 ΠΟΣΟ ΕΠΗΡΕΑΖΟΥΝ ΤΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ ΤΟΥΣ ΧΡΗΣΤΕΣ ΤΟΥΣ;

49 ΕΧΕΤΕ ΔΙΑΒΑΣΕΙ ΠΟΤΕ ΤΟΥΣ ΟΡΟΥΣ ΧΡΗΣΗΣ; Πόσες μορφές παρακολούθησης έχετε δεχθεί για να σας επιτραπεί να ανοίξετε λογαριασμό σε ένα κοινωνικό δίκτυο;

50 ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ Ηλεκτρονική μάθηση είναι η διαδικασία κατά την οποία κάποιος μαθαίνει – εκπαιδεύεται με την χρήση ηλεκτρονικών υπολογιστών. ηλεκτρονικών υπολογιστών. Ευρέως διαδεδομένος είναι ο διεθνής όρος e-learning για την ηλεκτρονική μάθηση. H εκπαίδευση με αυτή την διαδικασία μπορεί να χωριστεί σε εκπαίδευση με σύνδεση (online) και εκπαίδευση χωρίς σύνδεση (offline). Ηλεκτρονική μάθηση με σύνδεση είναι η προβολή εκπαιδευτικού υλικού μέσω Ίντερνετ (από κάποιο δικτυακό τόπο) ενώ ηλεκτρονική μάθηση χωρίς σύνδεση είναι η προβολή εκπαιδευτικού υλικού αποθηκευμένου στον υπολογιστή μας, εκπαιδευτικά cdrom κ.τ.λ.Ίντερνετ (από κάποιο δικτυακό τόπο) ενώ ηλεκτρονική μάθηση χωρίς σύνδεση είναι η προβολή εκπαιδευτικού υλικού αποθηκευμένου στον υπολογιστή μας, εκπαιδευτικά cdrom κ.τ.λ. ΚΑΜΠΑΝΗΣ ΠΑΥΛΟΣ

51

52 ΚΟΙΝΟΤΗΤΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ Οι κοινότητες μάθησης στηρίζονται στην άποψη ότι η γνώση δεν βρίσκεται αποκλειστικά μέσα σε κάθε άτομο αλλά στο σύνολο. Οπότε με την κοινότητα μάθησης προωθείται μια πολυδιάστατη μάθηση. Μέσα στην κοινότητα μάθησης τα άτομα προβληματίζονται, αναστοχάζονται και διερμηνεύουν γεγονότα και καταστάσεις. Οι σύγχρονες ανάγκες που δημιουργούνται σ’ ένα συνεχώς μεταβαλλόμενο κόσμο, μέσα στον οποίο τα άτομα στηρίζονται ολοένα και περισσότερο στη συλλογική γνώση κάνουν τις κοινότητες μάθησης ένα απαραίτητο συμπλήρωμα της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

53 ΚΟΙΝΟΤΗΤΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ

54 ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΜΑΘΗΣΗΣ Η γνώση οικοδομείται και μεταδίδεται με την βοήθεια εργαλείων και συμβόλων που έχει στη διάθεσή της η κάθε κοινότητα. Η γλώσσα, τα βιβλία, οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές, το διαδίκτυο, τα μέσα μαζικής ενημέρωσης, αποτελούν τα εργαλεία εκείνα, που μαθητές και δάσκαλοι χρησιμοποιούν για την οικοδόμηση, τη διαπραγμάτευση και τη «μετάδοση» της γνώσης.

55 ΚΟΙΝΟΤΗΤΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ

56 ΕΠΙΔΡΑΣΕΙΣ

57 ΕΠΙΔΡΑΣΕΙΣ ΣΤΟ ΑΤΟΜΟ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ - ΕΞΑΡΤΗΣΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑ -ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΜΑΘΗΣΗ ΥΓΕΙΑ

58 ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ ΣΤΗΝ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΧΡΗΣΤΗ Η μη σωστή χρήση του Διαδικτύου προκαλεί ένα είδος εξάρτησης, από την οποία πάρα πολλοί «χρήστες» του δικτύου «πάσχουν». Τα άτομα αυτά γίνονται νευρικά, επιθετικά, με διαταραχές ύπνου και πρόσληψης τροφής

59 Το διαδίκτυο προσφέρει ευελιξία, τη δυνατότητα στους ανθρώπους να αλλάζουν συνεχώς προσωπεία και ταυτότητες κατά περίπτωση και να πειραματίζονται κάθε φορά με διαφορετικά πρόσωπα. Έτσι αποκτούν «εικονικές ταυτότητες» και «εικονικές ζωές», τις οποίες λαμβάνουν ως πραγματικές, οδηγούμενοι με μαθηματική ακρίβεια στη σύγχυση της πραγματικής τους ταυτότητας.

60 Σημαντικό ρόλο στη δημιουργία και διαμόρφωση της ταυτότητας κάθε ατόμου έχει το περιβάλλον από το οποίο το άτομο δέχεται διάφορες επιρροές, ερεθίσματα και μηνύματα.Γι ’ αυτό είναι σημαντικό αυτό το περιβάλλον να είναι σταθερό και να δείχνει ξεκάθαρα μηνύματα ώστε το άτομο να είναι σε θέση που να μπορεί να τα κρίνει και να τα επεξεργαστεί.

61 Στο διαδίκτυο υπάρχει άφθονη πληροφορία και μεταφέρεται με ταχύτατους ρυθμούς και το άτομο προκειμένου να μην μείνει πίσω αναγκάζεται να ενημερώνεται συνέχεια αλλά μόνο επιφανειακά γιατί δεν έχει το κατάλληλο χρόνο ώστε να κρίνει τι είναι ωφέλιμο για αυτόν. Π. Χ τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αλλάζουν με πολύ γρήγορους ρυθμούς τις αξίες που επικρατούν στην κοινωνία και τα άτομα οι νέοι αλλά και άτομα και ποιο ευάλωτα επηρεάζονται περισσότερο και προκαλείται μέσα τους σιγά σιγά σύγχυση ταυτότητας.

62 ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ ΣΤΗ ΜΑΘΗΣΗ Νέες μορφές μάθησης αναπτύσονται Δημιουργούνται κοινότητες μάθησης Το διαδίκτυο μπορεί να αποτελέσει εργαλείο μάθησης Δημιουργία δικτύου προσωπικής μάθησης. ΚΑΜΠΑΝΗΣ ΠΑΥΛΟΣ

63 Μηχανές αναζήτησης Σελιδο- δείκτες Κοινωνικά δίκτυα Κοινότητες μάθησης Εργαλεία αναφοράς Επαγγελματικά συνέδρια, on line διαλέξεις, περιοδικά Οικογένεια, φίλοι, κοινωνικός περίγυρος το PLN μου… Συγγραφή… Βιβλιοθήκη RSS Wikipedia Δίκτυο Προσωπικής Μάθησης

64 Εξαρτήσεις Από Το Διαδίκτυο ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ : ΖΗΓΚΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ – ΚΟΚΟΡΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ

65 Εθισμός στο Διαδίκτυο Ο εθισμός στο Διαδίκτυο (internet addiction) μια σχετικά νέα μορφή εξάρτησης, προτάθηκε ως όρος πρώτη φορά από τον Goldberg(1995) και έγινε δημοφιλής με την καινοτόμο έρευνα της Young (1996), αναφέρεται στην « καταναγκαστική, υπερβολική χρήση του διαδικτύου και τον εκνευρισμό ή δυσθυμική συμπεριφορά που παρουσιάζεται κατά τη στέρησή της ».

66 Εθισμός στο Διαδίκτυο προκαλεί σημαντική έκπτωση στην κοινωνική και επαγγελματική ή ακαδημαϊκή λειτουργικότητα του ατόμου. Χρειάζεται θεραπευτική προσέγγιση στα άτομα με προβληματική χρήση του Διαδικτύου

67 Εξάρτηση από Διαδικτυακές Κοινότητες

68 Το facebook μπορεί να βοηθά τους ανθρώπους, ιδίως τους νεότερους, να επικοινωνήσουν online, όμως παράλληλα υποσκάπτει το αίσθημα ευτυχίας και ικανοποίησης του χρήστη από τη ζωή και τον εαυτό του. Όσο πιο μεγάλη χρήση του facebook κάνει κάποιος, τόσο μεγαλύτερες φαίνεται να είναι οι αρνητικές επιπτώσεις για την ψυχολογία του. Το συμπέρασμα είναι ότι όσο περισσότερο οι νέοι χρησιμοποιούν το facebook, τόσο χειρότερα νιώθουν στη συνέχεια και τόσο περισσότερο το επίπεδο ικανοποίησής τους από τη ζωή πέφτει, επίσης οι χρήστες περνούν περισσότερη ώρα στο facebook, όταν νιώθουν μοναξιά, χωρίς όμως αυτό κατ’ ανάγκη να τους κάνει μετά να νιώθουν καλύτερα.

69 Εξάρτηση από Διαδικτυακά Τυχερά Παιχνίδια

70 Είναι γεγονός ότι τα τυχερά παιχνίδια είναι δυνατόν, κάτω από ορισμένες συνθήκες, να δημιουργήσουν εθισμό σε ένα παίκτη.Ο εθισμός στα τυχερά παιχνίδια είναι ένα σοβαρότατο κοινωνικό πρόβλημα, που οδηγεί αρκετούς ανθρώπους στα όρια της απόγνωσης, ενώ τελευταίες έρευνες ανέδειξαν την εξάρτηση από το τζόγο ισχυρότερη ακόμα κι από αυτή του αλκοόλ.

71 Εξάρτηση από Διαδικτυακά Παιχνίδια

72 ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΕΘΙΣΜΟΥ Εξιδανίκευση του µέσου. Ο χρήστης θεωρεί τον ηλεκτρονικό υπολογιστή ή το ∆ιαδίκτυο το σηµαντικότερο «κεφάλαιο» της καθηµερινότητάς του. Τροποποίηση της διάθεσης. Σε όσους εθίζονται στα ηλεκτρονικά παιχνίδια παρουσιάζεται αύξηση της παραγωγής του νευροδιαβιβαστή του εγκεφάλου ντοπαµίνη, η οποία συνδέεται µε την ευχαρίστηση. Ανοχή. Το άτοµο χρειάζεται σταδιακά όλο και περισσότερες ώρες χρήσης του υπολογιστή ώστε να νιώθει ευχαρίστηση.

73 ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΕΘΙΣΜΟΥ Σύγκρουση. Ενώ το παιδί αισθάνεται ότι έχει πρόβληµα, δεν µπορεί να κάνει κάτι για να περιορίσει τη χρήση του υπολογιστή. Ενασχόληση αρχικώς µε ηπιότερες και όχι τόσο εθιστικές λειτουργίες του ∆ιαδικτύου, όπως είναι η αποστολή ηλεκτρονικών µηνυµάτων, και σταδιακή µετάβαση σε πιο διαδραστικές διαδικτυακές λειτουργίες όπως τα δωµάτια συνοµιλιών (chat room), οι οµάδες ειδήσεων ή ακόµη και τα αποκαλούµενα κοινωνικά παιχνίδια όπως το «Second Life», στο οποίο κάθε χρήστης φτιάχνει µια νέα «εικονική» διαδικτυακή ζωή µε όλες τις εκφάνσεις της (αξίζει να σηµειωθεί ότι έχει ήδη προκληθεί θόρυβος σχετικά µε τέτοιου είδους παιχνίδια, καθώς σε κάποιες περιπτώσεις η «εικονική» ζωή του χρήστη παρενέβαινε στη φυσιολογική ζωή του).

74 Τύποι εθισµού στο διαδίκτυο Υπάρχουν πολλοί τύποι εθισµού που µπορεί να µην είναι µόνο επιβλαβείς για τη φυσική κατάσταση του ατόµου, αλλά µπορούν να οδηγήσουν σε αλλαγές στη συµπεριφορά του ατόµου. Αυτό µε τη σειρά του µπορεί να επηρεάσει αρνητικά την κοινωνική ζωή του ατόµου και τη φυσιολογική του λειτουργία. Μερικοί τύποι εθισµού στο διαδίκτυο είναι οι παρακάτω:

75 Net Gaming: Αφιέρωση πολύτιµου χρόνου σε κάθε είδους παιχνίδι στοInternet, σε e-καζίνο, ηλεκτρονικό shopping, κάθε λογής δηµοπρασίες και αγοραπωλησίες µετοχών. Cyber-Relational Addiction: Συνεχής σύναψη φιλικών και άλλων σχέσεων µέσω των διαφόρων chat rooms. Information Overload: Τύπος καταναγκασµού που προκύπτει ακριβώς από τον πλούτο και την εξαιρετική ποικιλία πληροφόρησης που διατίθεται στο διαδίκτυο. Ο χρήστης καταναλώνει υπερβολικό χρόνο στην αναζήτηση, συλλογή και οργάνωση της πληροφορίας.

76 Ενδείξεις εθισµού στο διαδίκτυο- Συµπτώµατα Τα τυπικά συµπτώµατα του εθισµού στο ∆ιαδίκτυο είναι καταρχήν ψυχολογικά, µε βασικά την ευφορία µπροστά στο pc και την ανικανότητα από το χρήστη να περιορίσει ή να διακόψει τη δραστηριότητα αλλά και σωµατικά όπως ηµικρανίες, διαταραχές ύπνου, µυοσκελετικές παθήσεις κ.α. Συµπεριφορές όπως οι ακόλουθες υποδηλώνουν υπερβολική χρήση του διαδικτύου και θα πρέπει να επιστήσουν την προσοχή µας. Το άτοµο ξεχνιέται στον υπολογιστή και δεν έχει συναίσθηση του χρόνου που αναλώνει σ’ αυτόν.

77 Ασχολείται συνεχώς µε το internet ή µε δραστηριότητες σχετικές µε αυτό. Προτιµά την ενασχόληση µε το διαδίκτυο, από το να συναντά φίλους, µε αποτέλεσµα να αποµονώνεται. Πέφτει η σχολική απόδοση ή η απόδοση στο χώρο εργασίας. Λειτουργεί αµυντικά και εχθρικά όταν κάποιος φέρνει τη συζήτηση στο θέµα του διαδικτύου. Το διαδίκτυο, τον/την απασχολεί ακόµα και την ώρα του φαγητού ή την ώρα του διαβάσµατος ή όταν βρίσκεται στον κινηµατογράφο.

78 Συχνά ξενυχτά προκειµένου να µένει συνδεδεµένος/η στο διαδίκτυο. Λέει συχνά «καλά, θα παραµείνω στον υπολογιστή µόνο ένα λεπτό ακόµη». Κρύβει από γονείς και φίλους πόσες ώρες περνά στο διαδίκτυο και συχνά δεν το οµολογεί ούτε στον εαυτό του. ∆είχνει άγχος, ανησυχία, εξάρσεις θυµού ή βίας ή καταθλιπτική συµπεριφορά όταν δε βρίσκεται στο διαδίκτυο.

79 Αδιαφορεί για πράγµατα που παλιά τον/την ευχαριστούσαν. Έχει διαπιστωθεί ότι οι εξαρτηµένοι παραµελούν την οικογένεια και τους φίλους τους, διακατέχονται από άσχηµα συναισθήµατα όταν απέχουν από τον υπολογιστή τους, ψεύδονται σε συγγενείς και φίλους για τις δραστηριότητες και αντιµετωπίζουν προβλήµατα στο σχολείο ή το χώρο εργασίας.

80 Η κατάχρηση του διαδικτύου οδηγεί σε επιβάρυνση της σωματικής και ψυχικής υγείας.

81 ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΣΤΗΝ ΥΓΕΙΑ Προβλήματα στην όραση Πονοκέφαλοι Προβλήματα στην μνήμη Μυοσκελετικά προβλήματα Όταν αφιερώνονται πολλές ώρες σε έντονα δικτυακά παιγνίδια με μεγάλο ρυθμό εναλλαγής της εικόνας και έντονα χρώματα υπάρχει κίνδυνος επιληψίας.

82 ΕΠΙΔΡΑΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ Το διαδίκτυο δεν επιδρά μόνο στα άτομα αλλά και στην κοινωνία. Επιφέρει αλλαγές στις κοινωνικές δομές (οικογένεια, εκπαίδευση κ.λ.π) Μεταβάλλει την έννοια της ηθικής Αλλάζει τις σχέσεις μεταξύ των ανθρώπων Μεταβάλλει τις μορφές κοινωνικών εκδηλώσεων

83

84 ΕΠΙΔΡΑΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

85 ΑΛΛΑΓΕΣ (ΟΦΕΛΗ) ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ Πρόσφατες έρευνες αποδεικνύουν ότι η διαδικτυακή οικονομία ευθύνεται για το 20% της αύξησης του ΑΕΠ παγκοσμίως την τελευταία πενταετία και ότι προσθέτει 2,5 νέες θέσεις εργασίας για κάθε μία εργασία που χάνεται λόγω της αυτοματοποίησης των διαδικασιών.

86 Στην Ελλάδα πλέον πάνω από ελληνικές επιχειρήσεις χρησιμοποιούν το Διαδίκτυο για την καθημερινή τους λειτουργία, 6 εκατ. Ελληνες έχουν πρόσβαση στο Διαδίκτυο και περίπου 2 εκατ. καταναλωτές πραγματοποιούν ηλεκτρονικές συναλλαγές και αγορές on- line που ξεπέρασαν τα 2,5 δισ. ευρώ το Το πιο σημαντικό όμως είναι ότι έχουμε πλέον βέλτιστες επιχειρηματικές πρακτικές που καταδεικνύουν ότι και οι ελληνικές επιχειρήσεις μπορούν να επιτύχουν αξιοποιώντας το Διαδίκτυο και να γίνουν περισσότερο παραγωγικές, εξωστρεφείς και καινοτόμες. ΕΛΛΑΔΑ ΕΛΛΑΔΑ

87 ΑΡΝΗΤΙΚΑ ΑΡΝΗΤΙΚΑ Το διαδίκτυο προσφέροντας μια παγκόσμια επικοινωνία δημιουργεί ταυτόχρονα και μια παγκόσμια οικονομία. Με τις νέες τεχνολογίες, οι τάσεις που αφορούν την οικονομία διαδίδονται ταχύτερα από οποιαδήποτε άλλη περίοδο. Έτσι, μια κατάσταση που συμβαίνει στο σήμερα σε μια χώρα επηρεάζει το αύριο μιας άλλης. Καθώς και οι συνεχείς εξελίξεις και οι αλλαγές που επιφέρει η τεχνολογία στις μεθόδους και τις διαδικασίες σε πλήθος επαγγελμάτων οδηγούν έντονα στην ανάγκη της δια βίου εκπαίδευσης των εργαζομένων προκειμένου να παραμείνουν ανταγωνιστικοί και να μην χάσουν τις θέσεις εργασίας που κατέχουν.

88 ΚΙΝΔΥΝΟΙ - ΑΣΦΑΛΕΙΑ

89 ΚΙΝΔΥΝΟΙ ΣΤΟ ΔΙΑΔΥΚΤΙΟ Το Διαδίκτυο κρύβει τους ίδιους κινδύνους που κρύβει μια κοινωνία

90 ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΓΚΛΗΜΑ ΕΥΓΕΝΙΟΣ ΦΡΑΤΖΗΣ

91 Τι είναι το ηλεκτρονικό έγκλημα; Ηλεκτρονικό έγκλημα είναι μια εγκληματική πράξη στην οποία ο ηλεκτρονικός υπολογιστής χρησιμοποιείται ως το κυριότερο μέσο τέλεσής της. Πιο συγκεκριμένα ηλεκτρονικό έγκλημα θεωρούνται οι αξιόποινες εγκληματικές πράξεις που τελούνται με τη χρήση ηλεκτρονικών υπολογιστών και συστημάτων επεξεργασίας δεδομένων και τιμωρούνται με συγκεκριμένες ποινές από την ελληνική νομοθεσία. Ανάλογα με τον τρόπο τέλεσης διαχωρίζονται σε εγκλήματα τελούμενα με τη χρήση Ηλεκτρονικών Υπολογιστών ( εάν τελέσθηκε μέσω του Διαδικτύου).

92 Μερικές μορφές εγκλημάτων που εξιχνιάσθηκαν στην Ελλάδα από το Τμήμα Ηλεκτρονικού Εγκλήματος Απάτες μέσω Διαδικτύου Παιδική πορνογραφία Cracking και hacking Διακίνηση-πειρατεία λογισμικού Διακίνηση ναρκωτικών

93 Ένα Παράδειγμα άπατης Η νεαρή κοπέλα "έβγαλε" περισσότερα από ευρώ πουλώντας ανύπαρκτα κινητά τηλέφωνα σε ανυποψίαστους πολίτες. Συγκεκριμένα, η 23χρονη, αναρτώντας σχετικές αγγελίες σε ιστοσελίδα του διαδικτύου, για πώληση κινητών τηλεφώνων, τα οποία στη πραγματικότητα δεν υπήρχαν εξαπατούσε τους υποψήφιους αγοραστές, με αποτέλεσμα να προβαίνουν στην καταβολή χρηματικών ποσών, Στη συνέχεια και αφού της κατέβαλλαν, το εν λόγω χρηματικό ποσό, διέκοπτε κάθε επικοινωνία μαζί τους.

94 Παιδική πορνογραφία Παιδική πορνογραφία ορίζεται ως οι αναπαραστάσεις ανηλίκων που συμμετέχουν σε σεξουαλικές πράξεις ή καταστάσεις που υποδηλώνουν σεξουαλικές δραστηριότητες. Μερικές φορές ο ορισμός περιλαμβάνει εικόνες που έχουν υποστεί επεξεργασία από ηλεκτρονικό υπολογιστή. Η παιδική πορνογραφία θεωρείται έγκλημα και υπόκειται σε ποινικές κυρώσεις.

95 Ηacking Είναι η εισβολή σε πληροφοριακά συστήματα και ο πειραματισμός τους. Ένας χάκερ έχει τις κατάλληλες γνώσεις και ικανότητες να διαχειρίζεται σε μεγάλο βαθμό υπολογιστικά συστήματα. Συνήθως οι χάκερς είναι προγραμματιστές, σχεδιαστές συστημάτων αλλά και άτομα τα οποία ενώ δεν ασχολούνται επαγγελματικά με τομείς της πληροφορικής έχουν αναπτύξει τέτοιες δεξιότητες και δουλεύουν είτε σε ομάδες (hacking-groups) είτε μόνοι τους

96 Cracking Αντίθετα, οι crackers (criminal hackers) θεωρούνται ως οι κακόβουλοι hackers και έχουν ως στόχο την πρόκληση ζημιάς σε δίκτυα υπολογιστών, την εισβολή σε υπολογιστές χρηστών χωρίς εξουσιοδότηση, την δημιουργία ιών, την παραβίαση κωδικών ασφαλείας, την καταστροφή ή και την αλλοίωση δικτυακών τόπων) όπου αφήνουν περήφανα την δικτυακή τους σφραγίδα με το ψευδώνυμό τους, την δημιουργία πειρατικών αντιγράφων προγραμμάτων ή τραγουδιών ή και βίντεο κ.ά.

97 Διακίνηση-πειρατεία λογισμικού Πειρατεία λογισμικού είναι η κλοπή προγραμμάτων λογισμικού με την παράνομη αντιγραφή ή πλαστογράφηση γνήσιων προϊόντων και την διανομή πλαστών και παράνομα αντιγραμμένων προϊόντων. Με απλά λόγια, πειρατεία μπορεί να χαρακτηριστεί τόσο η μη συστηματική αντιγραφή προϊόντων χωρίς νόμιμη άδεια χρήσης από ιδιώτες ή επιχειρήσεις, όσο και διανομή ή μεταπώληση προϊόντων λογισμικού χωρίς την νόμιμη άδεια χρήσης.

98 ΑΣΦΑΛΕΙΑ Η ασφάλεια στη χρήση του Διαδικτύου επιτυγχάνεται με συνδυασμό μέτρων προστασίας όπως Προστασία με την βοήθεια υλικού Προστασία με τη βοήθεια λογισμικού Εφαρμογή κανόνων για ασφαλή χρήση του διαδικτύου.

99 Firewall και router: Απαραίτητες δικλείδες ασφάλειας Το Firewall αποτελεί το απαραίτητο τείχος προστασίας του υπολογιστή από επιτήδειους που προσπαθούν να επικοινωνήσουν με τον υπολογιστή. Η εύρεση ενός καλού και αξιόπιστου firewall δεν είναι δύσκολη υπόθεση αφού κυκλοφορούν πολλές διαφορετικές εκδόσεις που μπορούν να εξυπηρετήσουν από τον «ανυποψίαστο» μέχρι τον επαγγελματία χρήστη.

100 ΙοΙ - virus Οι ιοί είναι ίσως ο πιο παλιός τρόπος μόλυνσης ενός υπολογιστή. Αρχικά μεταδίδονταν μέσα από δισκέτες και εκτελέσιμα αρχεία, τα οποία μπορούσαν να διεισδύσουν σε ζωτικά σημεία του λειτουργικού και του σκληρού δίσκου και να τα καταστρέψουν. Με την ανάπτυξη και τη διάδοση του INTERNET, οι ιοί σήμερα ταξιδεύουν με την ηλεκτρονική αλληλογραφία αλλά και με προγράμματα δωρεάν διάδοσης - freeware. Ο βασικότερος τρόπος αντιμετώπισης ενός ιού, αλλά και κάθε κινδύνου, είναι φυσικά η πρόληψη ώστε να μη διεισδύσει στο σύστημα του υπολογιστή. Η εγκατάσταση ενός προγράμματος anti-virus θεωρείται δεδομένη για κάθε οικιακό υπολογιστή, ωστόσο, δεν αρκεί αυτό. Ο χρήστης θα πρέπει να φροντίζει για την ενημέρωση του προγράμματος με τις τελευταίες εκδόσεις αντιμετώπισης ιών, αλλά και να «τρέχει» το πρόγραμμα σε τακτά χρονικά διαστήματα ώστε να ελέγχονται όλες οι μονάδες αποθήκευσης δεδομένων.

101 Κανόνες για ασφαλή χρήση Διαδικτύου. Πρέπει να διαχειριζόμαστε με προσοχή την διεύθυνση ηλεκτρονικής αλληλογραφίας μας και να αποφεύγουμε την ευρεία διάδοσή της γιατί είναι ευάλωτη σε κακόβουλους χρήστες. Πρέπει να διαβάζουμε με προσοχή τα μηνύματα που εμφανίζονται στην οθόνη και δεν πατάμε κλικ στο «ναι» ή «όχι» αν δεν καταλαβαίνουμε το μήνυμα.

102 Προσέχουμε τι κατεβάζουμε στον υπολογιστή μας Ρύθμιση ασφαλείας φυλλομετρητών Οι σύγχρονες εκδόσεις των φυλλομετρητών (internet explorer/mozilla firefox) προσφέρουν δυνατότητα ρύθμισης των επιπέδων ασφαλείας κατά την πλοήγηση στο διαδίκτυο.

103 Οι πληροφορίες που παρουσιάζονται στο Διαδίκτυο δεν είναι πάντα έγκυρες πρέπει να τις αξιολογήσουμε. Να μην κοινοποιούμε ευρέως προσωπικά μας στοιχεία (ονοματεπώνυμο, διεύθυνση, τηλέφωνο, φωτογραφία, κωδικοί πρόσβασης, αριθμός πιστωτικών καρτών, κ.λπ. Τα ανήλικα παιδιά πρέπει να έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο μόνο με την επίβλεψη των κηδεμόνων.

104 Στη διεύθυνση υπάρχει ελληνική ανοικτή γραμμή για καταγγελία παράνομου περιεχομένου στο διαδίκτυο.

105 Περισσότερες λεπτομέρειες στο αρχείο της εργασίας

106 ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΠΗΓΕΣ WEBTRENDS_TX_Τάσεις%20στη%20χρήση%20του%20 διαδικτύου.pdf WEBTRENDS_TX_Τάσεις%20στη%20χρήση%20του%20 διαδικτύου.pdf efdil.sam.sch.gr/autosch/joomla15/images/multimedia _ARXEIA/psixagogia.pdf efdil.sam.sch.gr/autosch/joomla15/images/multimedia _ARXEIA/psixagogia.pdf ml ml %CE%BA%CE%BF%CE%B9%CE%BD%CF%89%CE%BD%C E%AF%CE%B12 %CE%BA%CE%BF%CE%B9%CE%BD%CF%89%CE%BD%C E%AF%CE%B12 blog- blog-

107 ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΠΗΓΕΣ yliko.gr/htmls/safety/srules.aspx yliko.gr/htmls/safety/srules.aspx h_telecoms_internet/the_great_transformer _B_L/Ch03/Lec03/Ch03_Lec03.pdf h_telecoms_internet/the_great_transformer

108 ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΠΗΓΕΣ mata/7626--facebook.html mata/7626--facebook.html L5%20-%20Morfes%20Epikoinwnias.pdf L5%20-%20Morfes%20Epikoinwnias.pdf content/uploads/2010/11/mesa- epikoinonias.pdf content/uploads/2010/11/mesa- epikoinonias.pdf


Κατέβασμα ppt "ΟΜΑΔΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΠΑΠΑΖΟΓΛΟΥ – ΣΑΡΑΚΟΣΤΙΔΗΣ ΜΠΑΛΑΤΣΟΣ Χ.- ΝΑΠΑΪ Α. - ΓΙΑΝΝΟΥΛΕΑΣ Δ. ΚΑΜΠΑΝΗΣ ΠΑΥΛΟΣ ΖΗΓΚΟΣ Γ. – ΚΟΚΟΡΗΣ Δ. ΠΑΠΠΑ ΗΛΙΑΣ – ΠΑΣΑΪ ΝΤΕΝΙΣ ΜΠΡΙΟΛΑΣ."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google