Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Μπεζιργιαννίδου Αθανασία Φυσικός Γυμνάσιο Άνοιξης

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Μπεζιργιαννίδου Αθανασία Φυσικός Γυμνάσιο Άνοιξης"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Μπεζιργιαννίδου Αθανασία Φυσικός Γυμνάσιο Άνοιξης
ΣΧΕΔΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Μπεζιργιαννίδου Αθανασία Φυσικός Γυμνάσιο Άνοιξης

2

3 Στόχοι Να γνωρίσουν οι μαθητές το «Φαινόμενο του θερμοκηπίου»
Να γνωρίσουν οι μαθητές το «Φαινόμενο του θερμοκηπίου» Να διαπιστώσουν τις αρνητικές συνέπειες της ανεξέλεγκτης παραγωγής διοξειδίου του άνθρακα Να αποκτήσουν περιβαλλοντική συνείδηση

4 «Φαινόμενο του θερμοκηπίου»

5 Ερωτήσεις: Τι είδαμε στο video; Έχετε ακούσει ξανά για το φαινόμενο του θερμοκηπίου; Έχει θετικές ή αρνητικές επιδράσεις στον πλανήτη;

6 Αναδειξη των εναλλακτικων ιδεών των μαθητων (κ.Χαλκιά,2010)
Καταγράφουμε στον πίνακα τις εναλλακτικές ιδέες των μαθητών Οι μαθητές συνήθως πιστεύουν ότι το φαινόμενο του θερμοκηπίου είναι αποκλειστικά μια αρνητική διαδικασία για τον πλανήτη Αντιθέτως, είναι μια φυσική διαδικασία

7 Αναδομηση τησ εναλλακτικησ ιδεασ των μαθητων (κ.Χαλκιά,2010)
Ερώτηση : Τι είναι και γιατί το χρησιμοποιούμε;

8 Παραλληλισμός του αγροτικού θερμοκηπίου με το φαινόμενο του θερμοκηπίου
Αγροτικό θερμοκήπιο Η ηλιακή ακτινοβολία παγιδεύεται από το γυαλί Φαιν. θερμοκηπίου Η ηλιακή ακτινοβολία παγιδεύεται από συγκεκριμένα αέρια

9 Αeρια του θερμοκηπiου Όζον 𝑂 3 Μεθάνιο 𝐶𝐻 4
Όζον 𝑂 3 Μεθάνιο 𝐶𝐻 4 Οξείδιο του αζώτου ( 𝑁 2 O) Υδρατμοί 𝐶𝑂 2 Υπερτερούν και ρυθμίζουν κυρίως τη θερμοκρασία της βιόσφαιρας της γης

10 Ανaλυση του φαινομeνου - Ορισμoσ

11 «Το φαινόμενο αυτό ονομάζεται φαινόμενο του θερμοκηπίου»
Ό ήλιος στέλνει τις ακτίνες του στη γη Ένα μέρος αυτών ανακλώνται από τη γη στο διάστημα Οι υπόλοιπες εγκλωβίζονται μέσα στην ατμόσφαιρα (υπέρυθρη ακτινοβολία) λόγω του CO2 και των υδρατμών Θερμοκρασία στην επιφάνεια της γής στους 15Ο C «Το φαινόμενο αυτό ονομάζεται φαινόμενο του θερμοκηπίου»

12 Θέτουμε τον προβληματισμό στουσ μαθητέσ
Θέτουμε τον προβληματισμό στουσ μαθητέσ Τι θα συνέβαινε στη γη αν δεν υπήρχε το φαίνομενο του θερμοκηπίου; Διαπίστωση Η μέση θερμοκρασία της γης θα ήταν -20℃ Σε τέτοιο περιβάλλον θα ήταν δύσκολη η ανάπτυξη της ζωής όπως τη γνωρίζουμε Το φαινόμενο του θερμοκηπίου είναι ωφέλιμο για τον πλανήτη (Χημεία Β’ ,2012)

13 Φύλλο εργασίας 1 Χρόνος (min)
Συμπληρώστε τον πίνακα τιμών με τις μετρήσεις από το πείραμα. Χρόνος (min) Θερμοκρασία (οC) Δοχείο 1 Δοχείο 2 2. Σχεδιάστε τις καμπύλες στα διαγράμματα με βάση τις τιμές του πίνακα.

14 Πείραμα Οργάνωση των μαθητών σε ομάδες των 4 ή 5 ατόμων (ομαδοσυνεργατική προσέγγιση) Μίξη μαθητών με διαφορετικές δεξιότητες και εναλλαγή ρόλων (Γ.Καλκάνης,2007)

15 Διαπιστώσεισ πάνω στο πείραμα
Στο δοχείο με την διοχέτευση 𝐶𝑂 2 έχουμε μεγαλύτερη αύξηση θερμοκρασίας Υπενθυμίζουμε ότι 𝐶𝑂 2 υπάρχει ήδη στην ατμόσφαιρα (φυσικό φαινόμενο)

16 Υπερκατανάλωση αγαθών
Ποιεσ ανθρώπινεσ δραστηριοτηες αυξάνουν το 𝑪𝑶 𝟐 στην ατμόσφαιρα; (Α.Γεωργόπουλος,2006) Αυτοκίνητα Καυστήρες Εργοστάσια Κλιματιστικά Υπερκατανάλωση αγαθών

17 Ποια τα αποτελέσματα τησ υπερθέρμανσησ του πλανήτη; (Α
Ποια τα αποτελέσματα τησ υπερθέρμανσησ του πλανήτη; (Α.Γεωργόπουλος,2006) Βίαια μετεωρολογικά φαινόμενα Πλημμύρες Λιώσιμο πάγων άνοδος στάθμης θάλασσας εξαφάνιση παράκτιων πόλεων Αύξηση θερμοκρασίας της θάλασσας Ελάττωση διαλυτότητας οξυγόνου θάνατος υδρόβιας ζωής Αλλαγές στη χλωρίδα και πανίδα (μετανάστευση ζώων ,φυτών) Κλιματική αλλαγή

18 Διάγραμμα 1: Αύξηση τησ συγκέντρωσησ του διοξειδίου του άνθρακα και τησ θερμοκρασίασ από το 1000μΧ έωσ το 2000μΧ. Μπλε καμπύλη: συγκέντρωση του διοξειδίου του άνθρακα Κόκκινη καμπύλη : μεταβολή θερμοκρασίας (ppm= parts per million)

19 Τι οφείλουμε να κάνουμε ωσ άτομα, ωσ κοινωνία, ωσ χώρα;
Κατανάλωση λιγότερης ενέργειας( μη ενεργοβόρες συσκευές, μόνωση κτιρίων) Ανακύκλωση Μηχανές με χαμηλούς ρύπους Εναλλακτικές πηγές ενέργειας, ανανεώσιμες πηγές Φίλτρα στις βιομηχανίες

20 Η άλλη άποψη “Ενώ δεν υπάρχει καμία αμφιβολία για την ισχύ του φαινομένου του θερμοκηπίου υπάρχουν σημαντικές διαφωνίες μεταξύ των επιστημόνων για το εάν οι ανθρώπινες δραστηριότητες εντείνουν το φαινόμενο και αυξάνουν τη μέση θερμοκρασία του πλανήτη (G. Tyler Miller, JR 1999)”

21 Ανασκόπηση Το φαινόμενο του θερμοκηπίου είναι μια φυσική διαδικασία για τον πλανήτη Η παρέμβαση του ανθρώπου με την ανεξέλεγκτη παραγωγή CO 2 το ανάγει σε πρόβλημα Να ευαισθητοποιηθούμε ως πολίτες και να βοηθήσουμε στη λύση του προβλήματος

22 Εφαρμογή Προτείνουμε στους μαθητές:
Να φτιάξουν ενα μικρό θερμοκήπιο (σπίτι ή σχολείο) Να συμμετέχουν σε περιβαλλοντικές δράσεις που οργανώνει το σχολείο ή τοπικοί φορείς Εκπαιδευτικές επισκέψεις σε περιβαλλοντικά κέντρα εκπαίδευσης

23 Φύλλο εργασίασ 2 1. Στο παρακάτω κρυπτόλεξο να εντοπίσετε τις λέξεις :Θερμοκρασία, θερμοκήπιο, τυφώνες, πλημμύρες, διοξείδιο , ξηρασία

24 2. Ποιες από τις παρακάτω εικόνες αντιστοιχούν στο φαινόμενο του θερμοκηπίου:
Α) Β) Γ) Δ) Ε) ΣΤ)

25 3. Εάν ήθελες να βοηθήσεις να σωθεί ο πλανήτης τι θα επέλεγες:
Αυτοκίνητο ή Ποδήλατο Αναδάσωση ή Αποψίλωση Ηλιακό θερμοσίφωνα ή Ηλεκτρικό θερμοσίφωνα Το χαρτί : στην ανακύκλωση ή στα σκουπίδια

26 Φύλλο εργασίασ 3 Ονοματεπώνυμο: Προσπαθήστε να δώσετε τον ορισμό του φαινομένου του θερμοκηπίου. Από ποιες συγκεκριμένες ανθρώπινες δραστηριότητες παράγεται CO2 στην ατμόσφαιρα; Ποιες χώρες ευθύνονται περισσότερο για τη αύξηση του CO2 στον πλανήτη με βάση τους παρακάτω χάρτες;

27 Εικόνα 3. Εκπομπές CO2 των χωρών το 2000

28 Εικόνα 4. Εκπομπές CO2 χωρών ανά κάτοικο του 2012

29

30 Βιβλιογραφία G.Tyler Miller,JR (1999) , «Βιώνοντας στο περιβάλλον ΙΙ» ,Εκδόσεις Ίων, σελ. 101 Αλ. Γεωργόπουλος (2006) « Γη, ένας μικρός και εύθραυστος πλανήτης» Εκδόσεις Gutenberg σελ.475, 481, Γ.Θ. Καλκάνης (2007) «Πρωτοβάθμια εκπαίδευση στις-με τις Φυσικές επιστήμες», τεύχος 2 «Φαινόμενα» σελ. 422 Κ. Χαλκιά (2010) «Διδάσκοντας φυσικές επιστήμες» Εκδόσεις Πατάκη, Αθήνα σελ.18-20 Χημεία Β’ Γυμνασίου (2012), εκδ. Αφοί Ν. Παππά και Σία ΑΕΒΕ, Αθήνα, σελ.83-85 Γεωλογία-Γεωγραφία Α’ Γυμνασίου (2011), εκδ. Μεταίχμιο, Αθήνα , σελ. 39 Εικόνες: Προσωπικό αρχείο: Ιδία επεξεργασία Wikimedia Commons, “CO2 per capita per country” ανασύρθηκε 20/2/ Διαγράμματα: Wikipedia, «Παγκόσμια Θέρμανση» ανασύρθηκε 20/2/ CF%81%CE%BC%CE%B1%CE%BD%CF%83%CE%B7 Λογισμικό προσομοίωσης : Όμιλος "Άνθρωπος - Περιβάλλον - Τεχνολογία" ανθιμου χαλκιδη ο ππγ αθηνας Βίντεο: Σαμαρίνας Χρήστος, «Το φαινόμενο του θερμοκηπίου»


Κατέβασμα ppt "Μπεζιργιαννίδου Αθανασία Φυσικός Γυμνάσιο Άνοιξης"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google