Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Μπεζιργιαννίδου Αθανασία Φυσικός Γυμνάσιο Άνοιξης.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Μπεζιργιαννίδου Αθανασία Φυσικός Γυμνάσιο Άνοιξης."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Μπεζιργιαννίδου Αθανασία Φυσικός Γυμνάσιο Άνοιξης

2

3 Να γνωρίσουν οι μαθητές το «Φαινόμενο του θερμοκηπίου» Να διαπιστώσουν τις αρνητικές συνέπειες της ανεξέλεγκτης παραγωγής διοξειδίου του άνθρακα Να αποκτήσουν περιβαλλοντική συνείδηση

4 «Φαινόμενο του θερμοκηπίου»

5 Ερωτήσεις: I. Τι είδαμε στο video; II. Έχετε ακούσει ξανά για το φαινόμενο του θερμοκηπίου; III. Έχει θετικές ή αρνητικές επιδράσεις στον πλανήτη;

6  Καταγράφουμε στον πίνακα τις εναλλακτικές ιδέες των μαθητών  Οι μαθητές συνήθως πιστεύουν ότι το φαινόμενο του θερμοκηπίου είναι αποκλειστικά μια αρνητική διαδικασία για τον πλανήτη  Αντιθέτως, είναι μια φυσική διαδικασία

7 Ερώτηση : Τι είναι και γιατί το χρησιμοποιούμε;

8 Παραλληλισμός του αγροτικού θερμοκηπίου με το φαινόμενο του θερμοκηπίου Αγροτικό θερμοκήπιο  Η ηλιακή ακτινοβολία παγιδεύεται από το γυαλί Φαιν. θερμοκηπίου  Η ηλιακή ακτινοβολία παγιδεύεται από συγκεκριμένα αέρια

9 Υπερτερούν και ρυθμίζουν κυρίως τη θερμοκρασία της βιόσφαιρας της γης

10

11  Ό ήλιος στέλνει τις ακτίνες του στη γη  Ένα μέρος αυτών ανακλώνται από τη γη στο διάστημα  Οι υπόλοιπες εγκλωβίζονται μέσα στην ατμόσφαιρα (υπέρυθρη ακτινοβολία) λόγω του CO2 και των υδρατμών « Το φαινόμενο αυτό ονομάζεται φαινόμενο του θερμοκηπίου» Θερμοκρασία στην επιφάνεια της γής στους 15 Ο C

12 Το φαινόμενο του θερμοκηπίου είναι ωφέλιμο για τον πλανήτη (Χημεία Β’,2012)

13 Χρόνος (min) Θερμοκρασία ( ο C) Δοχείο 1 Θερμοκρασία ( ο C) Δοχείο 2 1.Συμπληρώστε τον πίνακα τιμών με τις μετρήσεις από το πείραμα. 2. Σχεδιάστε τις καμπύλες στα διαγράμματα με βάση τις τιμές του πίνακα.

14  Οργάνωση των μαθητών σε ομάδες των 4 ή 5 ατόμων (ομαδοσυνεργατι κή προσέγγιση)  Μίξη μαθητών με διαφορετικές δεξιότητες και εναλλαγή ρόλων (Γ.Καλκάνης,2007)

15

16  Αυτοκίνητα  Καυστήρες  Εργοστάσια  Κλιματιστικά  Υπερκατανάλωση αγαθών

17  Βίαια μετεωρολογικά φαινόμενα  Πλημμύρες  Λιώσιμο πάγων άνοδος στάθμης θάλασσας εξαφάνιση παράκτιων πόλεων  Αύξηση θερμοκρασίας της θάλασσας  Ελάττωση διαλυτότητας οξυγόνου θάνατος υδρόβιας ζωής  Αλλαγές στη χλωρίδα και πανίδα (μετανάστευση ζώων,φυτών)  Κλιματική αλλαγή

18 Μπλε καμπύλη: συγκέντρωση του διοξειδίου του άνθρακα Κόκκινη καμπύλη : μεταβολή θερμοκρασίας (ppm= parts per million)

19 Κατανάλωση λιγότερης ενέργειας( μη ενεργοβόρες συσκευές, μόνωση κτιρίων) Ανακύκλωση Μηχανές με χαμηλούς ρύπους Εναλλακτικές πηγές ενέργειας, ανανεώσιμες πηγές Φίλτρα στις βιομηχανίες

20 “Ενώ δεν υπάρχει καμία αμφιβολία για την ισχύ του φαινομένου του θερμοκηπίου υπάρχουν σημαντικές διαφωνίες μεταξύ των επιστημόνων για το εάν οι ανθρώπινες δραστηριότητες εντείνουν το φαινόμενο και αυξάνουν τη μέση θερμοκρασία του πλανήτη (G. Tyler Miller, JR 1999)”

21

22 Προτείνουμε στους μαθητές:  Να φτιάξουν ενα μικρό θερμοκήπιο (σπίτι ή σχολείο)  Να συμμετέχουν σε περιβαλλοντικές δράσεις που οργανώνει το σχολείο ή τοπικοί φορείς  Εκπαιδευτικές επισκέψεις σε περιβαλλοντικά κέντρα εκπαίδευσης

23 1. Στο παρακάτω κρυπτόλεξο να εντοπίσετε τις λέξεις :Θερμοκρασία, θερμοκήπιο, τυφώνες, πλημμύρες, διοξείδιο, ξηρασία

24 2. Ποιες από τις παρακάτω εικόνες αντιστοιχούν στο φαινόμενο του θερμοκηπίου: Α) Β) Γ) Δ) Ε) ΣΤ)

25 3. Εάν ήθελες να βοηθήσεις να σωθεί ο πλανήτης τι θα επέλεγες:  Αυτοκίνητο ή Ποδήλατο  Αναδάσωση ή Αποψίλωση  Ηλιακό θερμοσίφωνα ή Ηλεκτρικό θερμοσίφωνα  Το χαρτί :  στην ανακύκλωση ή στα σκουπίδια

26 Ονοματεπώνυμο: Προσπαθήστε να δώσετε τον ορισμό του φαινομένου του θερμοκηπίου. Από ποιες συγκεκριμένες ανθρώπινες δραστηριότητες παράγεται CO 2 στην ατμόσφαιρα; Ποιες χώρες ευθύνονται περισσότερο για τη αύξηση του CO 2 στον πλανήτη με βάση τους παρακάτω χάρτες;

27  Εικόνα 3. Εκπομπές CO 2 των χωρών το 2000

28  Εικόνα 4. Εκπομπές CO 2 χωρών ανά κάτοικο του 2012

29

30 Βιβλιογραφία G.Tyler Miller,JR (1999), «Βιώνοντας στο περιβάλλον ΙΙ»,Εκδόσεις Ίων, σελ. 101 Αλ. Γεωργόπουλος (2006) « Γη, ένας μικρός και εύθραυστος πλανήτης» Εκδόσεις Gutenberg σελ.475, 481, Γ.Θ. Καλκάνης (2007) «Πρωτοβάθμια εκπαίδευση στις-με τις Φυσικές επιστήμες», τεύχος 2 «Φαινόμενα» σελ. 422 Κ. Χαλκιά (2010) «Διδάσκοντας φυσικές επιστήμες» Εκδόσεις Πατάκη, Αθήνα σελ Χημεία Β’ Γυμνασίου (2012), εκδ. Αφοί Ν. Παππά και Σία ΑΕΒΕ, Αθήνα, σελ Γεωλογία-Γεωγραφία Α’ Γυμνασίου (2011), εκδ. Μεταίχμιο, Αθήνα, σελ. 39 Εικόνες: Προσωπικό αρχείο: Ιδία επεξεργασία Wikimedia Commons, “CO2 per capita per country” ανασύρθηκε 20/2/ Διαγράμματα: Wikipedia, «Παγκόσμια Θέρμανση» ανασύρθηκε 20/2/2014 CF%81%CE%BC%CE%B1%CE%BD%CF%83%CE%B7 CF%81%CE%BC%CE%B1%CE%BD%CF%83%CE%B7 Λογισμικό προσομοίωσης : Όμιλος "Άνθρωπος - Περιβάλλον - Τεχνολογία" Όμιλος "Άνθρωπος - Περιβάλλον - Τεχνολογία" ανθιμου χαλκιδη ο ππγ αθηνας Βίντεο: Σαμαρίνας Χρήστος, «Το φαινόμενο του θερμοκηπίου»


Κατέβασμα ppt "Μπεζιργιαννίδου Αθανασία Φυσικός Γυμνάσιο Άνοιξης."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google