Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

2 o ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΛΑΜΙΑΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ (PROJECT): ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ (PROJECT): > > ΤΑΞΗ: Α’ ΛΥΚΕΙΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ: 2012-2013.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "2 o ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΛΑΜΙΑΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ (PROJECT): ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ (PROJECT): > > ΤΑΞΗ: Α’ ΛΥΚΕΙΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ: 2012-2013."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 2 o ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΛΑΜΙΑΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ (PROJECT): ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ (PROJECT): > > ΤΑΞΗ: Α’ ΛΥΚΕΙΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ:

2 Θεματικές ενότητες > > ΟΜΑΔΑ 3 ΜΕΛΗ ΟΜΑΔΑΣ: ΜΠΑΚΟΓΕΩΡΓΟΥ ΑΝΔΡΕΑΝΑ ΝΤΕΜΙΡΗ OΛΓΑ ΜΠΙΣΜΠΙΓΙΑΝΝΗ ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΝΙΤΣΑ ΜΑΡΙΑ ΜΠΙΝΤΑ ΗΝΝΑ ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ: ΠΛΑΚΑΣ ΗΛΙΑΣ ΓΙΩΤΑ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ

3 ΗΛΙΑΚΗ ΑΚΤΙΝΟΒΟΛΙΑ Η ακτινοβολία είναι μορφή ενέργειας η οποία εκπέμπεται από κάποια πηγή και διαδίδεται στο χώρο με οριακά μεγάλη ταχύτητα. Η ακτινοβολία είναι μορφή ενέργειας η οποία εκπέμπεται από κάποια πηγή και διαδίδεται στο χώρο με οριακά μεγάλη ταχύτητα. ΑΚΤΙΝΟΒΟΛΙΑ ΙΟΝΤΙΖΟΥΣΑ ΜΗ ΙΟΝΤΙΖΟΥΣΑ

4

5 Υπεριώδης ακτινοβολία Υπεριώδης ακτινοβολία UV-A: ΑΚΙΝΔΥΝΗ UV-B: ΠΡΟΚΑΛΕΙ ΜΑΥΡΙΣΜΑ UV-Γ: ΤΟ ΠΙΟ ΕΠΙΚ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΗ ΙΝΔΥΝΟ ΕΙΔΟΣ- ΕΧΕΙ ΥΠΟΣΤΕΙ ΕΡΓ- ΑΣΤΗΡΙΑΚΕΣ ΜΕΤΑΛΛΑΞΕΙΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΠΡΟΚΑΛΕΣΕΙ ΧΡΟΝΙΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΥΓΕΙΑΣ  ΤΟΥ ΔΕΡΜΑΤΟΣ  ΤΩΝ ΜΑΤΙΩΝ  ΤΟΥ ΑΝΟΣΟΠΟΙΗΤΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ  ΚΑΙ ΒΛΑΒΕΣ ΣΤΟ DNA

6 Διείσδυση της ακτινοβολίας στην ύλη. Τα σωμάτια "α" αποκόπτονται από ένα φύλλο χαρτιού, τα σωμάτια "β" από μερικά χιλιοστά plexiglass ενώ η υψηλής ενέργειας ακτινοβολία "γ" απαιτεί σχετικά μεγάλα πάχη επιλεγμένων υλικών για να αποκοπεί.

7 Τι είναι το όζον; Η γη περιβάλλεται από την ατμόσφαιρα και το περίβλημα της ατμόσφαιρας ονομάζεται όζον. Το όζον είναι τριατομικό οξυγόνο και έχει τη δυνατότητα να απορροφά την υπεριώδη ακτινοβολία μέσα από ένα πολύπλοκο μηχανισμό. Το όζον αναπαράγεται μόνο του, αλλά με αργότερους ρυθμούς απ' ότι το καταστρέφουμε. Η γη περιβάλλεται από την ατμόσφαιρα και το περίβλημα της ατμόσφαιρας ονομάζεται όζον. Το όζον είναι τριατομικό οξυγόνο και έχει τη δυνατότητα να απορροφά την υπεριώδη ακτινοβολία μέσα από ένα πολύπλοκο μηχανισμό. Το όζον αναπαράγεται μόνο του, αλλά με αργότερους ρυθμούς απ' ότι το καταστρέφουμε.

8 Τρύπα του όζοντος ονομάζεται το φαινόμενο, σύμφωνα με το οποίο το στρώμα του όζοντος που βρίσκεται στα ανώτερα στρώματα της ατμόσφαιρας της γης πάνω από την Ανταρκτική μειώνεται σε πάχος Τρύπα του όζοντος ονομάζεται το φαινόμενο, σύμφωνα με το οποίο το στρώμα του όζοντος που βρίσκεται στα ανώτερα στρώματα της ατμόσφαιρας της γης πάνω από την Ανταρκτική μειώνεται σε πάχος

9 ΤΙ ΠΡΟΚΑΛΕΙ ΤΗΝ ΤΡΥΠΑ ΤΟΥ ΟΖΟΝΤΟΣ;  Οι χλωροφθοράνθρακες (CFC)  Τα άτομα του βρώμιου  ο τετραχλωρικός άνθρακας και το χλωροφόρμιο συνεισφέρουν στο χλώριο το οποίο αντιδρά με το όζον.  Τα υπεροξείδια του αζώτου

10 ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ ΤΟΥ ΘΕΡΜΟΚΗΠΙΟΥ ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΣ  " Σε ένα θερμοκήπιο το τζάμι αφήνει τις ακτίνες του ήλιου να περνούν αλλά ταυτόχρονα παγιδεύει τη θερμότητα του ήλιου μέσα στο θερμοκήπιο - αυτό είναι πολύ καλό για τις τομάτες. Τα πιο ψηλά σημεία της ατμόσφαιρας μοιάζουν με το τζάμι του θερμοκηπίου καθώς εμποδίζουν μέρος της θερμότητας να χαθεί στο διάστημα - κι αυτό είναι καλό για μας. Αλλά τα βλαβερά αέρια του θερμοκηπίου που παράγουν οι άνθρωποι αλλάζουν την ατμόσφαιρα, στα υψηλότερα της σημεία, με αποτέλεσμα να παγιδεύει υπερβολικά μεγάλη ποσότητα θερμότητας και να κάνει τον πλανήτη μας πιο ζεστό. Αυτό είναι το "φαινόμενο του θερμοκηπίου" που προκαλεί την "αύξηση της θερμοκρασίας του πλανήτη". Ίσως είναι καλό για τις τομάτες, όχι όμως και για μας".

11

12 ΑΙΤΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΔΕΙΝΟΣΗ ΤΟΥ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟΥ  ΜΟΝΑΔΕΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ (39%)  ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ (33%)  ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΕΣ (18%)  ΟΙΚΙΑΚΕΣ ΚΑΙ ΕΜΠΟΡΙΚΕΣ ΠΗΓΕΣ (10%)

13 ΤΡΟΠΟΙ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟΥ ΤΩΝ ΦΑΙΝΟΜΕΝΩΝ (μείωση τρύπας όζοντος, περιορισμού φαινομένου του θερμοκηπίου )  Χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας  Χρήση μέσων μαζικής μεταφοράς και ποδηλάτων  Χρήση συσκευών εξοικονόμησης ενέργειας και οικονομία στην ηλεκτρική ενέργεια  Χρήση υβριδικών οχημάτων και βιοκλιματικών κτιρίων  Ανακύκλωση και αναδάσωση

14 ΚΛΙΜΑ Κλίμα ονομάζεται η μέση καιρική κατάσταση ή καλύτερα ο μέσος καιρός μιας περιοχής, που προκύπτει από τις μακροχρόνιες παρατη- ρήσεις των διάφορων μετεωρολογικών στοιχείων.

15  Από το κλίμα ορίζονται οι ζώνες της βλάστησης καθώς και η κατανομή των ζώων και των ανθρώπων πάνω στη γη. Ο τύπος ενός κλίματος συνήθως καθορίζεται από την ταξινόμηση κατά Köppen, που υιοθετεί διαφορετικές κλιματικές ζώνες με βάση τη βλάστηση κάθε περιοχής.

16  Γεωγραφικό πλάτος και υψόμετρο.  Διανομή ξηράς και θάλασσας.  Ανάγλυφο και κάλυψη του εδάφους.  Άνεμο.  Κέντρα υψηλής και χαμηλής πίεσης κ.ά. Οι παράγοντες που συντελούν στη μεταβολή του κλίματος από τόπο σε τόπο είναι:

17 ΚΛΙΜΑΤΙΚΗ ΑΛΛΑΓΗ  Με τον όρο κλιματική αλλαγή αναφερόμαστε στη μεταβολή του παγκόσμιου κλίματος και ειδικότερα σε μεταβολές των μετεωρολογικών συνθηκών που εκτείνονται σε μεγάλη χρονική κλίμακα.

18  Στη Σύμβαση-Πλαίσιο των Ηνωμένων Εθνών για τις Κλιματικές Μεταβολές (UNFCC), η κλιματική αλλαγή ορίζεται ειδικότερα ως η μεταβολή στο κλίμα που οφείλεται άμεσα ή έμμεσα σε ανθρώπινες δραστηριότητες, διακρίνοντας τον όρο από την κλιματική μεταβλητότητα που έχει φυσικά αίτια.

19 Οι σημαντικότερες συνέπειες είναι  Λιώσιμο των πάγων  Άνοδος της στάθμης των θαλασσών  Εξαφάνιση μορφών ζωής  Ακραία καιρικά φαινόμενα  Παγκόσμια έλλειψη νερού

20 ΣΕ ΑΤΟΜΙΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ   Αντικατάσταση κοινών λαμπτήρων από λαμπτήρες χαμηλής κατανάλωσης.   Χρήση ανεμιστήρα αντί κλιματιστικού όσο και όπου μπορούμε.   Αγορά ηλεκτρικών συσκευών ενεργειακής κλάσης Α (ενεργειακά αποδοτικότερες).   Χρήση ηλιακού θερμοσίφωνα   Βελτίωση της μόνωσης στα υπάρχοντα κτίρια και εξαρχής σωστή εγκατάσταση.   Κλείσιμο συσκευών από κεντρικό διακόπτη (όχι κατάσταση stand by)   Σβήσιμο των φώτων όταν δεν τα χρειαζόμαστε.   Περιορισμό των πλαστικών συσκευασιών και προϊόντων μιας χρήσης   Χρήση των μέσων μαζικής μεταφοράς και του ποδηλάτου αντί της αυτοκίνησης.

21 ΣΕ ΣΥΛΛΟΓΙΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ   η αποτελεσματικότερη χρήση των λιγοστών υδάτινων πόρων   η προσαρμογή των υφιστάμενων προδιαγραφών κατασκευής κτιρίων, ώστε να είναι ανθεκτικά στις μελλοντικές κλιματικές συνθήκες και σε ακραία καιρικά φαινόμενα,   η κατασκευή αντιπλημμυρικών τειχών και η ανύψωση των αναχωμάτων για την προστασία από την άνοδο της στάθμης της θάλασσας,   η ανάπτυξη ανθεκτικών στην ξηρασία καλλιεργειών,   η επιλογή δασικών ειδών και δασοκομικών πρακτικών λιγότερο ευάλωτων στις καταιγίδες και τις πυρκαγιές,   η εκπόνηση χωροταξικών σχεδίων και τη δημιουργία διαδρόμων για να διευκολυνθεί η μετανάστευση των ειδών.

22 ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ Όλοι ξέρουμε ότι ο πλανήτης μας βρίσκεται σε μια πολύ κρίσιμη περίοδο. Πέρα από την ενημέρωση όμως που επιβάλλεται να έχουμε όλοι, θα πρέπει να αναλάβουμε είτε ατομικά, είτε συλλογικά κάποιες πρωτοβουλίες έτσι ώστε να αντιμετωπίσουμε αυτή την κατάσταση και αν μπορούμε να την βελτιώσουμε.


Κατέβασμα ppt "2 o ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΛΑΜΙΑΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ (PROJECT): ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ (PROJECT): > > ΤΑΞΗ: Α’ ΛΥΚΕΙΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ: 2012-2013."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google