Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ Τα φαινόμενα της τήξης και της πήξης. Σταμάτη Ευγενία: Α.Μ. 5672 Χριστοπούλου Σταυρούλα: Α.Μ.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ Τα φαινόμενα της τήξης και της πήξης. Σταμάτη Ευγενία: Α.Μ. 5672 Χριστοπούλου Σταυρούλα: Α.Μ."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ Τα φαινόμενα της τήξης και της πήξης. Σταμάτη Ευγενία: Α.Μ Χριστοπούλου Σταυρούλα: Α.Μ. 5490

2 Σκοπός…  Κατανόηση του φαινομένου της τήξης και της πήξης μέσα από την πειραματική και ομαδική εργασία.

3 Στόχοι… (για το φαινόμενο της τήξης)  Κατανόηση ότι η αλλαγή φυσικής κατάστασης από στερεό σε υγρό ονομάζεται τήξη.  Κατανόηση ότι για να μετατραπεί ένα στερεό σώμα σε υγρό πρέπει να απορροφήσει θερμότητα.

4 Στόχοι… (για το φαινόμενο της πήξης)  Κατανόηση ότι η αλλαγή φυσικής κατάστασης από υγρό σε στερεό ονομάζεται πήξη.  Κατανόηση ότι για να μετατραπεί ένα υγρό σώμα σε στερεό πρέπει να αποβάλλει θερμότητα.

5 Εν συντομία οι στόχοι μας……..

6 1 η Δραστηριότητα  Αφήγηση στα παιδιά το μύθο του Ίκαρου και του Δαίδαλου.  Ξεκινάμε την αφήγηση μας με τον Μίνωα, το βασιλιά της Κρήτης, ο οποίος ήθελε να κατασκευάσει ένα ξεχωριστό οικοδόμημα και για αυτό το σκοπό κάλεσε από την Αθήνα τον ξακουστό τεχνίτη Δαίδαλο. Ο Δαίδαλος ήταν ένας ξακουστός αρχιτέκτονας και γλύπτης και φημιζόταν για την εφευρετικότητα του.  Πήγε λοιπόν στην Κρήτη και κατασκεύασε το λαβύρινθο, ένα πολύπλοκο και ξεχωριστό κτίσμα.  Ο Μίνωας φοβήθηκε μήπως ο Δαίδαλος φτιάξει κάτι ανάλογο σε κάποιο άλλο μέρος και τον κλείδωσε στο παλάτι μαζί με τον γιό του τον Ίκαρο. Ο Δαίδαλος ζήτησε να του φέρουν πολύ κερί για να κατασκευάσει ένα καινούργιο δημιούργημα όμως είχε κάτι άλλο στο μυαλό του………. Με το κερί έφτιαξε φτερά, τα κόλλησε πάνω στους ώμους του γιού του και στους δικούς του και πέταξε μακριά από το παλάτι του Μίνωα.

7 1 η Δραστηριότητα  Ζήτησε από το γιό του να μην πετάξει πολύ ψηλά γιατί το κερί θα λιώσει και θα διαλυθούν τα φτερά του, αλλά ο Ίκαρος δεν τον άκουσε. Άρχισε να ανεβαίνει όλο και πιο ψηλά προς τον ήλιο, μέχρι που ο καυτός ήλιος έλιωσε το κερί με το οποίο ήταν φτιαγμένα τα φτερά του και έπεσε στη θάλασσα.  Ο Δαίδαλος λυπημένος μάζεψε το σώμα του γιού του και το νησί που ήταν κοντά ονομάστηκε Ικαρία,ενώ το πέλαγος γύρω από αυτό ονομάστηκε Ικάριο πέλαγος.

8 1 η Δραστηριότητα  Στο τέλος της ιστορία κάνουμε διάφορες ερωτήσεις στα παιδιά : o Τι συνέβη στον Ίκαρο και έπεσε στη θάλασσα; o Γιατί έλιωσαν τα φτερά του από τον ήλιο; o Εάν ανάψουμε και εμείς ένα κερί τι θα γίνει; Θα λιώσει ή όχι;

9 2 η Δραστηριότητα  Μέσα από συζήτηση προσπαθούμε να εξηγήσουμε γιατί έλιωσαν τα φτερά του Ίκαρου. Πραγματοποιούμε ένα πείραμα για διαπιστώσουμε τι συνέβη και ποιο λόγο έλιωσαν τα φτερά.  Υλικά: - Ένα κερί ρεσώ - Ένα χαρτόνι  Εκτέλεση πειράματος : Ανάβουμε το κερί ρεσώ. Αρχικά ρωτάμε τα παιδιά αν εκπέμπει θερμότητα και αφού ακούσουμε τις απόψεις τους τα αφήνουμε να πλησιάσουν τα χέρια τους κοντά (όχι πολύ κοντά για λόγους ασφαλείας) έτσι ώστε να διαπιστώσουν μόνα τους ότι το κερί εκπέμπει θερμότητα. Τα ρωτάμε τι ένιωσαν και γιατί ένιωσαν έτσι. Όταν το κερί αρχίζει να λιώνει θα στάξουμε μια-δυο σταγόνες πάνω στο χαρτόνι. Θα ζητήσουμε από τα παιδιά να μας πουν τι παρατηρούν και τι πιστεύουν ότι θα γίνει αν αφήσουμε για λίγη ώρα έτσι τις σταγόνες του κεριού. Στη συνέχεια θα ζητήσουμε από τα παιδιά να πιάσουν με τα χέρια τους το κερί αφού έχει κρυώσει για να δουν ότι έχει σκληρύνει. Στο σημείο αυτό θα αναφέρουμε τους όρους τήξη και πήξη. Το κερί λιώνει : Τήξη Το κερί παγώνει: Πήξη  Στη συνέχεια θα ζητήσουμε από τα παιδιά να μας που αν γνωρίζουν άλλα υλικά που λιώνουν και παγώνουν.

10 3 η Δραστηριότητα  Σ’ αυτή τη δραστηριότητα θα προσπαθήσουμε να ερμηνεύσουμε την τήξη και την πήξη του νερού, κάτι που είναι πολύ οικείο στα παιδιά και να εξηγήσουμε τον κάθε όρο μέσα από την πειραματική διαδικασία.  Υλικά: - Ένα ποτήρι - Μία παγοθήκη - Παγάκια  Εκτέλεση πειράματος : Θα τοποθετήσουμε μια παγοθήκη με νερό στην κατάψυξη την οποία θα βγάλουμε την ώρα του πειράματος και θα αδειάσουμε τα παγάκια σε ένα ποτήρι. Θα ζητήσουμε από τα παιδιά προβλέψεις για το τι θα συμβεί. Θα αφήσουμε το ποτήρι με τα παγάκια για να παρατηρήσουμε την κάθε αλλαγή που θα συμβεί. Αφού λιώσουν τα παγάκια θα ρωτήσουμε τα παιδιά γιατί έλιωσαν καθώς επίσης και πως έλιωσαν.  Εκτέλεση πειράματος : Επαναλαμβάνουμε την διαδικασία και αντίστροφα, γεμίζοντας μια παγοθήκη με νερό και βάζοντάς την στην κατάψυξη προσπαθώντας έτσι να δούμε τι θα συμβεί στο νερό, αν θα γίνει δηλαδή ξανά πάγος. Ρωτάμε τα παιδιά να μας πουν τι πιστεύουν ότι θα συμβεί και μετά παρατηρούμε μαζί τα αποτελέσματα. Γιατί συνέβη αυτό; Το συμπέρασμα μας είναι: Ο πάγος λιώνει : Τήξη Το νερό παγώνει σε χαμηλές θερμοκρασίες: Πήξη

11 4 η Δραστηριότητα  Σ’ αυτή τη δραστηριότητα θα παρατηρήσουμε πως ένα υλικό στέρεης μορφής μετατρέπεται σε υγρό και τι ρόλο παίζει σε αυτό η θερμότητα.  Υλικά: - Δύο ποτήρια - Παγάκια  Εκτέλεση πειράματος : Θα τοποθετήσουμε και στα δύο ποτήρια τα παγάκια και θα αφήσουμε το ένα ποτήρι έξω από το παράθυρο σε σημείο που να τα ΄΄χτυπάει΄΄ ο ήλιος αλλά και να έχουν τα παιδιά οπτική επαφή μαζί του. Το δεύτερο ποτήρι με τα παγάκια θα το τοποθετήσουμε μέσα στην τάξη σε κάποιο σκιερό σημείο. Στη συνέχεια θα κάνουμε ερωτήσεις στα παιδιά για το αν θα λιώσουν τα παγάκια το ίδιο γρήγορα και στα δύο ποτήρια, αν θα λιώσουν σε κάποιο πιο γρήγορα, σε πιο θα λιώσουν πιο γρήγορα και γιατί. Επίσης αν έχει κάποια σημασία στο λιώσιμο του πάγου η ζέστη που εκπέμπει ο ήλιος ή η σκιά που επικρατεί μέσα στην αίθουσα. Αφού παρατηρήσουμε και στην πράξη τι θα συμβεί ρωτάμε τα παιδιά τι πιστεύουν ότι συνέβη και έλιωσαν πιο γρήγορα τα παγάκια που ήταν έξω από την τάξη από αυτά που ήταν μέσα στην τάξη; Μέσα από τη συζήτηση καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι στο μέρος που ήταν πιο ζεστό τα παγάκια έλιωσαν πιο γρήγορα απ΄ ότι στο μέρος που ήταν πιο κρύο. Άρα η θερμότητα είναι αυτή που βοηθάει τα στερεά να λιώσουν πιο γρήγορα.

12 5 η Δραστηριότητα Αξιολόγηση  Στην τελευταία δραστηριότητα θα αξιολογήσουμε αν τα παιδιά έχουν κατανοήσει τις έννοιες τήξη και πήξη μέσα από το παιχνίδι.  Υλικά: - Ηλεκτρονικός Υπολογιστής - Παιχνίδι  Εκτέλεση Αξιολόγησης : Χωρίζουμε τα παιδιά σε τρεις ομάδες και μια-μια ομάδα θα έρχεται στον Η/Υ για να παίξουν το παιχνίδι αξιολόγησης. Στο συγκεκριμένο παιχνίδι υπάρχουν αντικείμενα τα οποία τα παιδιά τοποθετούν στο φούρνο ή στην κατάψυξη και προσπαθούν να προβλέψουν τι θα συμβεί στο καθένα.  Ιστοσελίδα: 2/SolidsandLiquids/activities/changeit.htmlhttp://archive.fossweb.com/modulesK- 2/SolidsandLiquids/activities/changeit.html

13


Κατέβασμα ppt "ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ Τα φαινόμενα της τήξης και της πήξης. Σταμάτη Ευγενία: Α.Μ. 5672 Χριστοπούλου Σταυρούλα: Α.Μ."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google