Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΜΑΣ Πανασέτη Στέφανη Σκαρπάρη Παρασκευή.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΜΑΣ Πανασέτη Στέφανη Σκαρπάρη Παρασκευή."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΜΑΣ Πανασέτη Στέφανη Σκαρπάρη Παρασκευή

2 ΣΥΝΘΕΤΕΣ ΓΝΩΣΤΙΚΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ Μάθημα: Φυσικές Επιστήμες Θεματική Ενότητα: Διδασκαλία των Εννοιών μέσω της Ανακάλυψης Θέμα: Διάδοση της Θερμότητας στα στερεά Τάξη: Στ’ τάξη Ηλικία παιδιών: ετών

3 Προϋπάρχουσες Γνώσεις: •θερμομονωτικά υλικά •τη διάδοση της θερμότητας στα υγρά και αέρια Στόχος: •Το παιδί να ανακαλύψει τον ορισμό του καλού και κακού αγωγού μέσω της θεωρίας του Bruner. Λεξιλόγιο: •αγωγοί, καλός αγωγός, κακός αγωγός

4 Μέσα- Υλικά: •άδειο μεταλλικό δοχείο αναψυκτικού χωρίς χάρτινο περιτύλιγμα •κοντό κερί ύψους 4 cm, πάνω σε κέρμα •σπίρτα •10-12 καρφίτσες •λίγη βαζελίνη •συγκολλητική αδιαφανής ταινία •διάφοροι καλοί και κακοί αγωγοί της θερμότητας μήκους 5-6 cm περίπου (καρφοβελόνα, λωρίδα από αλουμινόχαρτο διπλωμένη πολλές φορές σε σχήμα σύρματος 6 cm, σύρμα από χαλκό (ηλεκτρικό καλώδιο), μεταλλικός συνδετήρας ανοιγμένος, ξύλινη οδοντογλυφίδα, πλαστικό αντικείμενο, κιμωλία, λωρίδα από χοντρό χαρτόνι, μεταλλικό κουταλάκι) Οργάνωση της τάξης: •Τα παιδιά βρίσκονται σε ομάδες.

5 ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ •Αρχικά ο δάσκαλος θέτει τον προβληματισμό: «Ποια υλικά επιτρέπουν τη διάδοση της θερμότητας;» Αναμένεται τα παιδιά να αναφέρουν υλικά που κατά τη γνώμη τους επιτρέπουν τη διάδοση της θερμότητας. •Ο δάσκαλος δίνει τα υλικά στις ομάδες και τους αφήνει 1 – 2 λεπτά να τα επεξεργαστούν. Γίνεται αναγνώριση των υλικών που έχει η κάθε ομάδα μπροστά της και αναφέρεται το υλικό κατασκευής του καθενός π.χ ξύλινη οδοντογλυφίδα-από ξύλο κιμωλία-από γύψο κτλ.

6 •Στη συνέχεια ο δάσκαλος δίνει φύλλο εργασίας στα παιδιά όπου καταγράφουν τις προβλέψεις τους και ακολούθως εκτελούν το πείραμα.φύλλο εργασίας •Ο δάσκαλος καθ’ όλη τη διάρκεια μετακινείται από ομάδα σε ομάδα και καθοδηγεί τα παιδιά ρωτώντας τους ερωτήσεις και προβληματίζοντας τους π.χ. - Η καρφίτσα θα πέσει στην οδοντογλυφίδα; Γιατί;

7 ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΠΕΙΡΑΜΑΤΟΣ •Στερεώνουν με συγκολλητική αδιαφανή ταινία την άκρη του κάθε υλικού (καρφοβελόνα-σίδηρος, ξύλινη οδοντογλυφίδα-ξύλο, πλαστική οδοντογλυφίδα-πλαστικό, παχιά λωρίδα αλουμινόχαρτου-αλουμίνιο, κιμωλία-γύψος, χάλκινο σύρμα-χαλκός, συνδετήρας-σκληρός σίδηρος) στην εξωτερική πλευρά του δοχείου ώστε η διάταξη να είναι κυκλική. Από κάθε υλικό και σε απόσταση 2 cm από το δοχείο, κρεμάζουν μια καρφίτσα με λίγη βαζελίνη.

8 Φωτογραφικό υλικό

9 …συνέχεια… •Όταν οι ομάδες είναι έτοιμες, ο δάσκαλος γεμίζει με ζεστό νερό τα 2/3 του κάθε μεταλλικού δοχείου. •Τα παιδιά θα παρατηρήσουν μετά από λίγο ότι οι καρφίτσες πέφτουν από ορισμένα μόνο υλικά. Δ: -Ποια υλικά παρατηρείτε ότι έπεσαν; Δ: -Γιατί συνέβηκε αυτό; Δ: -Γιατί πιστεύετε έπεσαν οι καρφίτσες από κάποια υλικά και από άλλα όχι ; Δ:- Πώς θα μπορούσαμε να ονομάσουμε τα υλικά στα οποία έπεσε η καρφίτσα και πώς αυτά στα οποία δεν έπεσε ;

10 Πείραμα – Video

11 Φωτογραφικό υλικό

12 …συνέχεια… •Με βάση τις παρατηρήσεις τους χωρίζουν τα υλικά σε αυτά που επιτρέπουν τη διάδοση της θερμότητας(καλούς αγωγούς της θερμότητας) και σε αυτούς που δεν επιτρέπουν τη διάδοση της θερμότητας( κακούς αγωγούς της θερμότητας). •Μετά την εκτέλεση του πειράματος τα παιδιά καταγράφουν τα συμπεράσματά τους και τα συγκρίνουν με τις αρχικές τους προβλέψεις στο φύλλο εργασίας. φύλλο εργασίας.

13 ΣΥΝΔΕΣΗ ΜΕ ΘΕΩΡΙΑ •Σύμφωνα με το Bruner, οι μαθητές προκειμένου να αντιληφθούν τη δομή των πληροφοριών πρέπει να συμμετέχουν ενεργά, να αναγνωρίζουν οι ίδιοι τις βασικές αρχές και όχι να δέχονται τις ερμηνείες του δασκάλου. Αυτή η διεργασία έχει ονομαστεί μάθηση μέσω της ανακάλυψης (Woolfolk, 2007)

14 …συνέχεια… Σύμφωνα με την πιο πάνω δραστηριότητα: • οι μαθητές έχουν διαισθητική σκέψη (αφού ο εκπαιδευτικός τους ζητά να κάνουν υποθέσεις και να γράψουν σε ποια υλικά πιστεύουν ότι θα πέσει η καρφίτσα) • ο συλλογισμός της συγκεκριμένης διδασκαλίας είναι επαγωγικός γιατί μέσω της χρησιμοποίησης συγκεκριμένων υλικών (κάθε αντικείμενο έχει διαφορετικό υλικό) διαμορφώνουν μια γενική αρχή π.χ. ξύλινη οδοντογλυφίδα = ξύλο •πετυχαίνεται η ενεργητική μάθηση (οι μαθητές κάνουν τις υποθέσεις τους, πειραματίζονται και καταλήγουν στα δικά τους συμπεράσματα)

15 ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ!


Κατέβασμα ppt "Η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΜΑΣ Πανασέτη Στέφανη Σκαρπάρη Παρασκευή."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google