Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΕΚΦΕ Ν. Σμύρνης Ιδέες για αξιολόγηση, Ασκήσεις – Προβλήματα – Εργασίες (Φ. Ε. 6) Ηλ. Μαυροματίδης.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΕΚΦΕ Ν. Σμύρνης Ιδέες για αξιολόγηση, Ασκήσεις – Προβλήματα – Εργασίες (Φ. Ε. 6) Ηλ. Μαυροματίδης."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΕΚΦΕ Ν. Σμύρνης Ιδέες για αξιολόγηση, Ασκήσεις – Προβλήματα – Εργασίες (Φ. Ε. 6) Ηλ. Μαυροματίδης

2  Κατανόηση φαινομένων, χρήση και εφαρμογή εννοιών  Συμπλήρωσε τις λέξεις που λείπουν από το παρακάτω κείμενο έτσι ώστε οι προτάσεις που θα προκύψουν να είναι επιστημονικά ορθές:  Η μετατροπή ενός στερεού σε υγρό ονομάζεται ………………………………… ενώ η μετατροπή του υγρού σε στερεό ………………………….. Κατά τη διάρκεια της τήξης ή της πήξης του νερού, η …………………………………διατηρείται σταθερή.  Κατά τη διάρκεια του βρασμού συνυπάρχουν η …………………………. και η ………………………… κατάσταση (φάση). Σε όλη τη διάρκεια του βρασμού η ……………………………………… διατηρείται σταθερή. Φ. Ε. 6: Οι Αλλαγές Κατάστασης του Νερού – Ο "Κύκλος" του Νερού

3  Να συμπληρώσετε τα κενά στα βέλη της παρακάτω εικόνας με το όνομα του φαινομένου που συμβαίνει. Υδρατμοί (αέρια φάση) Νερό (υγρή φάση) Παγάκια (Στερεή φάση)

4  Να αναφέρετε παραδείγματα εξάτμισης και υγροποίησης από την καθημερινή σας εμπειρία.  Να αναφέρετε τις συνθήκες κάτω από τις οποίες τα ρούχα στεγνώνουν πιο εύκολα.  Αν είσαι απομονωμένος σε κάποιο νησί και θέλεις αλάτι για το φαγητό σου, τι θα μπορούσες να κάνεις;  Γιατί τον χειμώνα τα τζάμια των παραθύρων του αυτοκινήτου θολώνουν από την εσωτερική τους πλευρά;  Γιατί δημιουργούνται σταγόνες νερού στην εξωτερική επιφάνεια μιας βρύσης, όταν από αυτήν τρέχει κρύο νερό;. Γιατί δεν συμβαίνει το ίδιο, όταν από τη βρύση τρέχει ζεστό νερό;  Να κυκλώσετε το σωστό: Αν 2 kg νερού γίνουν πάγος η μάζα του πάγου θα είναι α) 1.95 kg, b) 2 kg, c) 2.1 kg

5  Να επιλέξετε το σωστό και να δικαιολογήσετε την απάντησή σας:  200 g νερό έβρασαν στους 100 ο C. Αν το νερό ήταν 400 g θα έβραζε στους: α) 200 ο C, β) 100 ο C, γ) 50 ο C  Έχουμε μια ποσότητα νερού που βράζει. Δυναμώνουμε τη φωτιά. Το νερό θα συνεχίζει να βράζει: α) στην ίδια θερμοκρασία, β) Σε μεγαλύτερη θερμοκρασία, γ) Σε μικρότερη θερμοκρασία

6 Να συμπληρώσετε τα κενά στο παρακάτω σχήμα  Κατανόηση του κύκλου του νερού

7  Να γράψετε με ποιο τρόπο νομίζετε ότι δημιουργούνται τα σύννεφα.  Πώς νομίζετε ότι δημιουργείται η βροχή;  Τεράστιες ποσότητες νερού εξατμίζονται από τους ωκεανούς. Γιατί κατά τη γνώμη σας, η στάθμη του νερού στους ωκεανούς και στις θάλασσες βρίσκονται πάντα στο ίδιο επίπεδο;

8  Μοριακή ερμηνεία των διαφορετικών καταστάσεων του νερού  Να εξηγήσετε τι αλλάζει, σε μοριακό επίπεδο, κατά τη μετατροπή μιας ποσότητας νερού: α) από υγρό σε αέριο β) από στερεό σε υγρό γ) από αέριο σε υγρό δ) από υγρό σε στερεό

9  Στην εικόνα έχει σχεδιασθεί η γραφική παράσταση της θερμοκρασίας μιας ποσότητας νερού σε συνάρτηση με το χρόνο κατά τη διάρκεια της θέρμανσης της. Η ποσότητα της θερμότητας που προσφέρουμε σε κάθε λεπτό είναι σταθερή. α) σε ποια χρονικά διαστήματα το νερό βρίσκεται σε στερεή, υγρή και σε αέρια κατάσταση; β) σε ποια χρονικά διαστήματα συνυπάρχουν στερεό και υγρό, υγρό και αέριο;  Επεξεργασία γραφικών παραστάσεων

10  Ο πίνακας δείχνει τη μεταβολή της θερμοκρασίας ενός υγρού σώματος σε συνάρτηση με το χρόνο: α) Να σχεδιάσεις τη γραφική παράσταση της θερμοκρασίας ως προς το χρόνο, β) Σε ποια θερμοκρασία αλλάζει η κατάσταση του σώματος. Πως ονομάζεται η μεταβολή που έπαθε το σώμα; Θερμοκρασία σε ο C Χρόνος σε min

11  Τοποθέτησε ίση ποσότητα νερού σε 2 ποτήρια. Σκέπασε το ένα με ένα πιατάκι ενώ το άλλο άφησέ το ξεσκέπαστο. Παρακολούθησε για μερικές ημέρες το ύψος της ελεύθερης επιφάνειας του νερού στα 2 ποτήρια. Τι παρατήρησες; Μπορείς να το εξηγήσεις;  Εργασίες

12  Τοποθέτησε ίση ποσότητα νερού σε ένα ποτήρι και σε ένα πιάτο. Άφησε τα παράμερα για κάποιες μέρες χωρίς να τα βλέπει ήλιος. Σε ποιο θα εξατμισθεί περισσότερο νερό; Μπορείς να το εξηγήσεις;  Τοποθέτησε ίση ποσότητα νερού σε 2 πιάτα. Το ένα άφησέ το μέσα στο σπίτι χωρίς να φωτίζεται απευθείας από τον ήλιο. Το άλλο άφησέ το κάπου που να το βλέπει ο ήλιος. Σε ποιο από τα δύο θα εξατμισθεί περισσότερο νερό; Μπορείς να το εξηγήσεις;


Κατέβασμα ppt "ΕΚΦΕ Ν. Σμύρνης Ιδέες για αξιολόγηση, Ασκήσεις – Προβλήματα – Εργασίες (Φ. Ε. 6) Ηλ. Μαυροματίδης."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google