Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Ο ρόλος του καθηγητή Φυσικής Αγωγής στο Σχολείο Στυλιανίδης Χριστόδουλος Σχολικός Σύμβουλος Φυσικής Αγωγής Νομού Μεσσηνίας Καλαμάτα, Ιούνιος 2009.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Ο ρόλος του καθηγητή Φυσικής Αγωγής στο Σχολείο Στυλιανίδης Χριστόδουλος Σχολικός Σύμβουλος Φυσικής Αγωγής Νομού Μεσσηνίας Καλαμάτα, Ιούνιος 2009."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Ο ρόλος του καθηγητή Φυσικής Αγωγής στο Σχολείο Στυλιανίδης Χριστόδουλος Σχολικός Σύμβουλος Φυσικής Αγωγής Νομού Μεσσηνίας Καλαμάτα, Ιούνιος 2009

2 Καθηγητής Φυσικής Αγωγής 1.Φυσική Αγωγή 1.Παιχνίδια ( Βασικές κινητικές δεξιότητες και έννοιες, φυσική κατάσταση ) 2.Γυμναστική ( Ευλυγισία ) 3.Μουσικοκινητικές δραστηριότητες – Χορός ( Ρυθμός, Δημοτικοί χοροί ) 4.Αθλήματα ( Αθλητικές δεξιότητες ) 5.Αγωγή υγείας ( Γνωρίζω το σώμα μου ) 6.Ευ αγωνίζεστε (Θετική στάση απέναντι στον αθλητισμό, σεβασμός στον αντίπαλο, δια βίου άσκηση ) 2.Ανάπτυξη 1.Επιστημονική παρακολούθηση της ανάπτυξης και η παιδαγωγική παρέμβαση στην πορεία της. 3.Υγεία 1.Παρακολούθηση της υγείας και πρόληψη παραμορφώσεων και δυσμορφιών

3 Τι σημαίνει ανάπτυξη; Είναι η δυναμική αλυσίδα των αλλαγών που αρχίζει από την πλήρη ανικανότητα του νεογέννητου και φτάνει στην τελειότητα και την πλήρη ανεξαρτησία του ενήλικα (Tanner 1961)

4 Σκέψεις σημαντικών ανθρώπων που αποκαλύπτουν την αξία της γνώσης των νόμων της ανάπτυξης “Το παιδί μεγαλώνει. Η διαδικασία της ανάπτυξης προχωρά στο χρόνο χωρίς να την βλέπουμε” (Michalowicz) (Michalowicz) «Δεν πάει μόνο ο εγκέφαλος του παιδιού στο σχολείο αλλά ολόκληρο το παιδί» (Kacpczak) (Kacpczak) «Το παιδί δεν είναι μινιατούρα του ενήλικα» (Komenski, Rousseau, Frobel)

5 Οι αλλαγές που συνθέτουν το φαινόμενο της ανάπτυξης διακρίνονται στις εξής περιπτώσεις Αύξηση, ποσοτικές αλλαγέςΑύξηση, ποσοτικές αλλαγές Διαφοροποίηση, ποιοτικές αλλαγέςΔιαφοροποίηση, ποιοτικές αλλαγές Ωριμότητα, τελειοποίηση και πλήρη εξειδίκευση των συστημάτωνΩριμότητα, τελειοποίηση και πλήρη εξειδίκευση των συστημάτων

6 Παιδαγωγική αξία της γνώσης των νόμων της σωματικής ανάπτυξης Ο καθηγητής Φυσικής Αγωγής Γνωρίζει τι ωφελεί και τι βλάπτει την ανάπτυξη.Γνωρίζει τι ωφελεί και τι βλάπτει την ανάπτυξη. Προσαρμόζει κατάλληλα τα προγράμματα.Προσαρμόζει κατάλληλα τα προγράμματα. Ερμηνεύει σωστά τη συμπεριφορά και την απόδοση των παιδιών.Ερμηνεύει σωστά τη συμπεριφορά και την απόδοση των παιδιών. Αποφεύγει σοβαρά παιδαγωγικά σφάλματα.Αποφεύγει σοβαρά παιδαγωγικά σφάλματα.

7 Η γνώση των νόμων της ανάπτυξης μας αποτρέπει από το να διαπράξουμε σοβαρά παιδαγωγικά σφάλματα

8 ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΑΓΩΓΗ ΤΗΣ ΥΓΕΙΑΣ

9 Η υγεία είναι θεμελιώδης προϋπόθεση για την επιτυχή έκβαση της διαπαιδαγώγησης (Sniadecki). Η αγωγή είναι ένας ουσιαστικός παράγοντας για τη διατήρηση και προαγωγή της υγείας (Demel).

10 ΥΓΕΙΑ ΔΕΝ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΕΛΛΕΙΨΗ ΑΣΘΕΝΕΙΑΣ Η ΑΝΑΠΗΡΙΑΣ, ΕΙΝΑΙ Η ΒΕΛΤΙΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ, ΨΥΧΙΚΗ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΑΤΟΜΟΥ (Π.Ο.Υ.,1948)

11

12

13  Η κοινή γνώμη συνδέει την άσκηση με την υγεία.  Η φυσική κατάσταση αποτελεί τη βασικότερη παράμετρο υγείας.  Με την άσκηση αυξάνονται οι δυνατότητες δημιουργίας θετικής στάσης απέναντι στον υγιεινό τρόπο ζωής.  Οι ειδικοί της φυσικής αγωγής έχουν τις απαιτούμενες παιδαγωγικές και βιοιατρικές γνώσεις.  Οι καθηγητές Φ. Α. έχουν ανιδιοτελή στάση απέναντι στην υγεία του ανθρώπου, επομένως είναι οι μόνοι που μπορούν να αναπτύξουν προληπτική δράση για να την υγεία.

14 Σε όσο πιο μικρή ηλικία το παιδί αρχίζει να γυμνάζεται για την υγεία τόσο αυξάνονται οι πιθανότητες να συνεχίσει να γυμνάζεται για την υγεία και κατά την ενηλικίωση

15 Η Φυσική Αγωγή διαφέρει από τις άλλες επιστήμες  Έχει δική της θεωρία  Έχει διαφορετικό αντικείμενο  Διαθέτει ιδιαίτερες μεθόδους έρευνας  Διαθέτει ξεχωριστά μέσα και μεθόδους επίδρασης στην προσωπικότητα

16 Η Φυσική Αγωγή ως δραστηριότητα θεωρείται δευτερεύουσα ( επειδή προάγει το σώμα, που θεωρείται δευτερεύουσα αξία ), ενώ ότι προάγει τη νόηση θεωρείται πρωτεύον

17 Με βάση τη νοησιαρχία η νόηση είναι το κυρίαρχο γνώρισμα της ανθρώπινης ύπαρξης

18 Η νοητική απόδοση θεωρείται ανεξάρτητη από τη σωματική =

19 Η αγωγή είναι ενιαία Κάθε μέρος της αγωγής απευθύνεται σε μια πλευρά της προσωπικότητας Η διάκριση των πλευρών της προσωπικότητας ισχύει μόνο θεωρητικά. Επομένως και ο διαχωρισμός της αγωγής σε μέρη, όπως: αισθητική, ηθική, πνευματική, φυσική, διανοητική κ.ά., ισχύει μόνο θεωρητικά

20 Η αγωγή είναι ενιαία γιατί ενιαία είναι η προσωπικότητα Η ενότητα της προσωπικότητας στηρίζεται στο νόμο του αδιαίρετου της ανθρώπινης ύπαρξης Αποδεχόμενοι το αδιαίρετο της ανθρώπινης ύπαρξης, την ενότητα και την ισοτιμία των πλευρών της προσωπικότητας επιβάλλεται να δεχτούμε την ενότητα και την ισοτιμία των μερών της αγωγής

21 Η Φυσική Αγωγή πρέπει να συνδεθεί με την ανάπτυξη του ανθρώπου και να αποκτήσει το κύρος που της αξίζει


Κατέβασμα ppt "Ο ρόλος του καθηγητή Φυσικής Αγωγής στο Σχολείο Στυλιανίδης Χριστόδουλος Σχολικός Σύμβουλος Φυσικής Αγωγής Νομού Μεσσηνίας Καλαμάτα, Ιούνιος 2009."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google