Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Στοματική υγιεινή» Σχολικό έτος 2012-2013 42 Δημοτικό Σχολείο Πατρών.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Στοματική υγιεινή» Σχολικό έτος 2012-2013 42 Δημοτικό Σχολείο Πατρών."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Στοματική υγιεινή» Σχολικό έτος Δημοτικό Σχολείο Πατρών

2 Υπεύθυνος εκπαιδευτικός:Πετροπούλου Σοφία Συνεργαζόμενοι: Τάξη:Β Τμήμα:Β2

3 Οι μαθητές χωρίστηκαν σε τέσσερις ομάδες των τεσσάρων ατόμων και εργάζονταν με αυτό τον τρόπο κατά την διάρκεια του προγράμματος.Σε κάθε ομάδα είχε οριστεί ένας εκπρόσωπος, ο οποίος παρουσίαζε κάθε φορά τα αποτελέσματα –συμπεράσματα της ομάδας. Μετά από λίγο καιρό και ενώ οι ομάδες εργάζονταν αρμονικά,αναδείχτηκαν κάποια ιδιαίτερα ταλέντα μέσα σε κάθε ομάδα(όπως ζωγραφικής, παραγωγής ιστορίας- ποιήματος,δραματοποίησης).Έτσι κάθε φορά οι ομάδες παρουσίαζαν με το δικό τους τρόπο το προϊόν της εργασίας τους.

4 Επιλέξαμε το θέμα αυτό γιατί θεωρούμε σημαντική την ευαισθητοποίηση των παιδιών στο θέμα της ιατρικής πρόληψης,ιδιαίτερα στο τομέα της στοματικής υγιεινής,ο οποίος συνδέεται με τις διατροφικές συνήθειες των παιδιών. Το θέμα αυτό εξάλλου είναι κατάλληλο για την ηλικία των παιδιών,καθώς σε αυτή την ηλικία αντικαθιστούν τα νεογιλά δόντια με τα μόνιμα.

5 Διαβάσαμε αρκετά βιβλία σχετικά με τα δόντια.Συζητήσαμε πάνω σε αυτά και ζωγραφίσαμε εικόνες ακούγοντας την αφήγηση. Μάθαμε τις ονομασίες των δοντιών,τη θέση τους και τη χρησιμότητά τους. Γνωρίσαμε τα μέρη του δοντιού. Εστιάσαμε την προσοχή μας στις ασθένειες των δοντιών και τις αιτίες που τις προκαλούν. Φέραμε τις οδοντόβουρτσες στο σχολείο και μάθαμε πως βουρτσίζουμε(με την βοήθεια του οδοντίατρου) σωστά τα δόντια μας.

6 Η ΔΡΑΣΗ ΜΑΣ Γνωρίσαμε τις και τις τροφές για τα δόντια μας.Τα παιδιά έφτιαξαν κολάζ το όποιο κολλήσαμε στην αίθουσα. Κατασκευάσαμε με πλαστελίνη την στοματική κοιλότητα και βραβεύσαμε την καλύτερη. Κάναμε πoίημα την ιστορία του δοντιού πίκι –πίκι. Παρουσιάσαμε θεατρική παράσταση με τίτλο:

7 Φύλλο εργασίας Γράψε προτάσεις με τις οποίες θα συμβούλευες τους φίλους σου για την υγιεινή της στοματικής τους κοιλότητας. Ρήμα ουσιαστικό Να βουρτσίζεις τα δόντια σου

8 Φύλλο εργασίας Ερωτηματολόγιο παιδιών Βουρτσίζεις τα δόντια σου; Ναι Όχι Πόσο συχνά γίνεται το βούρτσισμα; Κάθε μέρα Μια φορά την εβδομάδα Μια φορά το μήνα Με ποιον τρόπο βουρτσίζεις τα δόντια σου; Κυκλικά Πάνω-κάτω Όπως τύχει Ποιος σου έδειξε πώς να βουρτσίζεις τα δόντια σου; Γονείς Οδοντογιατρός Σχολείο Τηλεόραση Κανείς

9 Καθαρίζεις το στόμα σου από τις τροφές και τα μικρόβια με: Βούρτσισμα Νερό Ματώνουν τα ούλα σου όταν βουρτσίζεις τα δόντια σου; Ναι Όχι Έχεις πάει στον οδοντίατρο; Ναι Όχι Στον οδοντίατρο έχεις πάει για: Σφράγισμα Καθαρισμό δοντιών Σιδεράκια Φθορίωση δοντιών Πόσο συχνά πηγαίνεις στον οδοντίατρο; Κάθε χρόνο Κάθε 6 μήνες Όταν πονάς Σε ενδιαφέρει η υγεία του στόματός σου; Πολύ Λίγο Καθόλου

10 Το παραμύθι « Η ιστορία του δοντιού Πίκι πίκι» έγινε από τους μαθητές της τάξης μας ποίημα Ήταν κάποτε ο Πίκι- πίκι το δοντάκι από την Κρήτη, που ταξίδεψε πολύ μες στη χώρα της τροφής. Ζούσε όμορφα πολύ σε ένα μακρινό νησί με την οδοντόκρεμά του και την οδοντόβουρτσά του την καλή. Αποφάσισε λοιπόν να αφήσει πίσω το παρελθόν. Να βρει φίλους άλλους, πιο γλυκούς και πιο μεγάλους. Όταν βγήκε από το σπίτι βρήκε αμέσως μία φίλη. Ζαχαρίτσα την φωνάζαν και όλοι οι φίλοι την θαυμάζαν. Ο Πίκι- πίκι και η Ζαχαρίτσα κολλητοί όλη τη μέρα κάνανε μαζί καλή παρέα. Μαζί με την Ζαχαρίτσα γνώρισε κι άλλα κορίτσια.

11 Ξέχασε τις δυο του φιλενάδες που τον βοηθούσαν να’χει φρεσκάδες. Τώρα ένιωθε χαμένος και πολύ πολύ κουρασμένος. Άρχισε να κιτρινίζει και λίγο λίγο να μαυρίζει. Έφυγε όλη η ασπράδα κι ήρθε η κιτρινάδα. Θυμήθηκε στα ξαφνικά τις δυο φίλες από τα παλιά. Τις ρωτούσε τι να κάνει. Με ποιο τρόπο για να γιάνει. Η οδοντόβουρτσα αποφάσισε να του μιλήσει παρόλο που την είχε παραμελήσει. « Άμα θέλεις για να γειάνεις μακριά από τη Ζαχαρίτσα πρέπει να κάνεις». Αποφάσισε λοιπόν να προσέχει πιο πολύ την ομορφιά του, την υγεία, τη χαρά του. Όταν γύρισε κοντά τους βρήκε πάλι την υγειά του. Βρήκε όμως και άλλες φίλες κόκκινες, πράσινες και στρογγυλούλες.

12 Πίκι πίκι και φρουτάκια έγιναν τα πρώτα φιλαράκια. Παίζουνε μαζί γελάνε και την Ζαχαρίτσα την ξεχνάνε. Όταν όμως τη θυμάται μακριά της δεν κοιμάται. Παίζει, γράφει και διαβάζει και αυτή τον ξεκουράζει. Όταν φεύγει όμως από αυτή τρέχει στις φίλες του σαν αστραπή. Οδοντόβουρτσα και κρέμα στα μικρόβια βάζουν τέρμα. Απέκτησε και άλλο φιλαράκι το ολόπαχο το γαλατάκι. Όταν πίνει δυναμώνει και με δύναμη δαγκώνει. Δεν φοβάται μήπως σπάσει Γιατί τρώει γιαουρτάκι. Το τυράκι τον βοηθάει και πολύ το αγαπάει. Τώρα πια περνάει καλά με τους φίλους παρέα. Όμορφος και υγιής χαίρεται όλη του τη ζωή.

13 Μας επισκέφθηκαν οδοντίατροι,οι οποίοι μίλησαν στα παιδιά για την στοματική υγιεινή,τους έδειξαν πώς να βουρτσίζουν σωστά τα δόντια τους και έγινε φθορίωση με τη σύμφωνη γνώμη των γονέων. Επισκεφθήκαμε εργοστάσιο ζαχαρωτών και γάλακτος της περιοχής μας.

14 Παρουσιάσαμε στο χώρο του σχολείου θεατρική παράσταση.

15 Τα παιδιά χάρηκαν ιδιαίτερα τη συμμετοχή τους στο θεατρικό και μας ευχαριστούσαν για αυτό. Αυτό που μας έκανε ιδιαίτερη εντύπωση είναι πως μέσα από το τραγούδι τα παιδιά έμαθαν γρήγορα και ευχάριστα τα ονόματα των δοντιών.Ακόμα χάρηκαν το τραγούδι. Τελικά είδαμε στην πράξη πως τα παιδιά μαθαίνουν εύκολα,ευχάριστα και διασκεδαστικά μέσα από διάφορες μορφές τέχνης και όχι από το στείρο μονόλογο του δασκάλου.

16 Δημιουργήσαμε ποίημα βασισμένοι στην ιστορία του δοντιού Πίκι πίκι (διαφάνειες )


Κατέβασμα ppt "Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Στοματική υγιεινή» Σχολικό έτος 2012-2013 42 Δημοτικό Σχολείο Πατρών."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google