Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Kαταγραφή και αξιοποίηση περιβαλλοντικών ήχων Γεώργιος Π. Ηλιάδης, ΤΕΙ Ιονίων Νήσων

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Kαταγραφή και αξιοποίηση περιβαλλοντικών ήχων Γεώργιος Π. Ηλιάδης, ΤΕΙ Ιονίων Νήσων"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Kαταγραφή και αξιοποίηση περιβαλλοντικών ήχων Γεώργιος Π. Ηλιάδης, ΤΕΙ Ιονίων Νήσων

2 Οπτικοακουστική Οικολογία /1 Ταυτότητα έργου Κωδ. Δράσης: Δ.12 «ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΗ ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ: ΑΠΟΤΥΠΩΣΗ ΤΟΥ ΦΥΣΙΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΤΟΥ ΙΟΝΙΟΥ ΠΕΛΑΓΟΥΣ ΣΕ ΜΟΡΦΗ ΨΗΦΙΑΚΟΥ ΜΟΥΣΕΙΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ» Κωδ. Δράσης: Δ.12 «ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΗ ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ: ΑΠΟΤΥΠΩΣΗ ΤΟΥ ΦΥΣΙΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΤΟΥ ΙΟΝΙΟΥ ΠΕΛΑΓΟΥΣ ΣΕ ΜΟΡΦΗ ΨΗΦΙΑΚΟΥ ΜΟΥΣΕΙΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ» Κωδ. Πράξης: MIS «ΑΝΑΔΕΙΞΗ ΤΟΥ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟΥ ΙΔΡΥΜΑΤΟΣ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ ΩΣ ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΠΟΛΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ» Κωδ. Πράξης: MIS «ΑΝΑΔΕΙΞΗ ΤΟΥ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟΥ ΙΔΡΥΜΑΤΟΣ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ ΩΣ ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΠΟΛΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ» Διάρκεια έργου: 15/7/2011 – 14/7/2014 Διάρκεια έργου: 15/7/2011 – 14/7/2014 Επιστημονικός Υπεύθυνος Δράσης: Δρ. Γεώργιος Π. Ηλιάδης, Επίκουρος Καθηγητής Επιστημονικός Υπεύθυνος Δράσης: Δρ. Γεώργιος Π. Ηλιάδης, Επίκουρος Καθηγητής Πληροφορίες: , , Πληροφορίες: , , Καταγραφή & αξιοποίηση ήχων

3 Οπτικοακουστική Οικολογία /2 Προδιαγραφή έργου Το έργο αφορά στην καταγραφή των λεγόμενων «ηχοτοπίων», υπό την έννοια της διάσωσης του φυσικού περιβάλλοντος, μέσω παρακολούθησης της διαχρονικής πορείας του ηχητικού περιβάλλοντος. Το έργο αφορά στην καταγραφή των λεγόμενων «ηχοτοπίων», υπό την έννοια της διάσωσης του φυσικού περιβάλλοντος, μέσω παρακολούθησης της διαχρονικής πορείας του ηχητικού περιβάλλοντος. Η ακουστική μελέτη του περιβάλλοντος έρχεται λοιπόν να λειτουργήσει ως μοχλός σε αυτή την κατεύθυνση – παράλληλα, η δυνατότητα κινηματογράφησης περιβαλλόντων, διευρύνει τις δυνατότητες παραγωγής υλικού θεάματος πολλαπλώς αξιοποιήσιμου. Η ακουστική μελέτη του περιβάλλοντος έρχεται λοιπόν να λειτουργήσει ως μοχλός σε αυτή την κατεύθυνση – παράλληλα, η δυνατότητα κινηματογράφησης περιβαλλόντων, διευρύνει τις δυνατότητες παραγωγής υλικού θεάματος πολλαπλώς αξιοποιήσιμου. Καταγραφή & αξιοποίηση ήχων

4 Οπτικοακουστική Οικολογία /3 Κύριοι στόχοι - άξονες Καταγραφή & αξιοποίηση ήχων η καταγραφή καθ΄αυτή, υπό την έννοια της διάσωσης του φυσικού περιβάλλοντος, μέσω παρακολούθησης της διαχρονικής πορείας του ηχητικού περιβάλλοντος. Κατ’επέκταση, το υποέργο κινείται προς τις κατευθύνσεις: η καταγραφή καθ΄αυτή, υπό την έννοια της διάσωσης του φυσικού περιβάλλοντος, μέσω παρακολούθησης της διαχρονικής πορείας του ηχητικού περιβάλλοντος. Κατ’επέκταση, το υποέργο κινείται προς τις κατευθύνσεις: δημιουργίας μιας πολυμεσικής βάσης δεδομένων («ψηφιακό μουσείο») η οποία θα αποτελέσει την πλατφόρμα ανάπτυξης προγραμμάτων περιβαλλοντικής εκπαίδευσης και δημιουργίας μιας πολυμεσικής βάσης δεδομένων («ψηφιακό μουσείο») η οποία θα αποτελέσει την πλατφόρμα ανάπτυξης προγραμμάτων περιβαλλοντικής εκπαίδευσης και αξιοποίησης των ηχητικών και κινηματογραφικών δεδομένων μέσω της μουσικής και οπτικοακουστικής σύνθεσης αξιοποίησης των ηχητικών και κινηματογραφικών δεδομένων μέσω της μουσικής και οπτικοακουστικής σύνθεσης

5 Οπτικοακουστική Οικολογία /4 Φορείς υλοποίησης Καταγραφή & αξιοποίηση ήχων Υπεύθυνος φορέας για τον σχεδιασμό, κατάρτιση και για την μετέπειτα υλοποίηση του υποέργου είναι ο Τομέας Εφαρμοσμένης Τεχνολογίας του Τμήματος Τεχνολογίας Ήχου και Μουσικών Οργάνων (Ληξούρι Κεφαλονιάς) του ΤΕΙ Ιονίων Νήσων. Παράλληλα, συμμετέχουν επιστήμονες από τους εξής φορείς: Υπεύθυνος φορέας για τον σχεδιασμό, κατάρτιση και για την μετέπειτα υλοποίηση του υποέργου είναι ο Τομέας Εφαρμοσμένης Τεχνολογίας του Τμήματος Τεχνολογίας Ήχου και Μουσικών Οργάνων (Ληξούρι Κεφαλονιάς) του ΤΕΙ Ιονίων Νήσων. Παράλληλα, συμμετέχουν επιστήμονες από τους εξής φορείς: ΤΕΙ Ιονίων Νήσων ΤΕΙ Ιονίων Νήσων Ιόνιο Πανεπιστήμιο Ιόνιο Πανεπιστήμιο Πανεπιστήμιο Leeds Metropolitan Πανεπιστήμιο Leeds Metropolitan Φορέας Διαχείρισης Εθνικού Δρυμού Αίνου. Φορέας Διαχείρισης Εθνικού Δρυμού Αίνου.

6 Οπτικοακουστική Οικολογία /5 Παραδοτέα Καταγραφή & αξιοποίηση ήχων Βάση δεδομένων οπτικοακουστικών δειγμάτων («ψηφιακό μουσείο») Βάση δεδομένων οπτικοακουστικών δειγμάτων («ψηφιακό μουσείο») Σειρά οπτικοακουστικών έργων σε ψηφιακή μορφή Σειρά οπτικοακουστικών έργων σε ψηφιακή μορφή Εκτέλεση των έργων σε ειδικούς χώρους μέσω συστήματος ηχητικής διασποράς στα πλαίσια συναυλιών, φεστιβάλ κλπ. Εκτέλεση των έργων σε ειδικούς χώρους μέσω συστήματος ηχητικής διασποράς στα πλαίσια συναυλιών, φεστιβάλ κλπ. Σχέδιο περιβαλλοντικής εκπαίδευσης κύκλου σεμιναρίων στοχευμένου στην τοπική κοινωνία Σχέδιο περιβαλλοντικής εκπαίδευσης κύκλου σεμιναρίων στοχευμένου στην τοπική κοινωνία

7 Οπτικοακουστική Οικολογία /6 Καταγραφή & αξιοποίηση ήχων ολοκλήρωση καταγραφών - πλάνο συμπληρωματικών ολοκλήρωση καταγραφών - πλάνο συμπληρωματικών αρχική επεξεργασία υλικού (αποκοπή τμημάτων, αποθορυβοποίηση, leveling κλπ.) αρχική επεξεργασία υλικού (αποκοπή τμημάτων, αποθορυβοποίηση, leveling κλπ.) εκπόνηση σχεδίων μαθημάτων περιβαλλοντικής εκπαίδευσης εκπόνηση σχεδίων μαθημάτων περιβαλλοντικής εκπαίδευσης Τρέχουσα κατάσταση

8 Περιεχόμενο καταγραφών ανθρώπινοι ήχοι (Anthropophony) – ήχοι που οφείλονται σε ανθρώπινες δραστηριότητες (από μηχανές, την ομιλία, κλπ.) ανθρώπινοι ήχοι (Anthropophony) – ήχοι που οφείλονται σε ανθρώπινες δραστηριότητες (από μηχανές, την ομιλία, κλπ.) βιολογικοί ήχοι (Biophony) – ήχοι που δημιουργούν οι ζωντανοί οργανισμοί του περιβάλλοντος (όπως πουλιά, ζώα, έντομα κ.α.) και βιολογικοί ήχοι (Biophony) – ήχοι που δημιουργούν οι ζωντανοί οργανισμοί του περιβάλλοντος (όπως πουλιά, ζώα, έντομα κ.α.) και οι υπόλοιποι γεωφυσικοί ήχοι (Geophony) – ήχοι που παράγονται από το φυσικό περιβάλλον (όπως ο αέρας, το νερό που κυλάει κλπ.) οι υπόλοιποι γεωφυσικοί ήχοι (Geophony) – ήχοι που παράγονται από το φυσικό περιβάλλον (όπως ο αέρας, το νερό που κυλάει κλπ.) Καταγραφή & αξιοποίηση ήχων

9 Μεθοδολογία καταγραφών Καταγραφή & αξιοποίηση ήχων ηχογράφηση επιλεγμένων χώρων (στατικά ηχοτοπία) και συγκεκριμένων ηχητικών πηγών με ψηφιακό σύστημα καταγραφής σε ανάλυση 24bit ηχογράφηση επιλεγμένων χώρων (στατικά ηχοτοπία) και συγκεκριμένων ηχητικών πηγών με ψηφιακό σύστημα καταγραφής σε ανάλυση 24bit επαναληπτική ηχογράφηση των ίδιων χώρων σε διαφορετικές ώρες του 24ώρου (ενδεικτικά μέρα- νύκτα) και διαφορετικές εποχές του χρόνου (ενδεικτικά: άνοιξη-καλοκαίρι-φθινόπωρο-χειμώνας). επαναληπτική ηχογράφηση των ίδιων χώρων σε διαφορετικές ώρες του 24ώρου (ενδεικτικά μέρα- νύκτα) και διαφορετικές εποχές του χρόνου (ενδεικτικά: άνοιξη-καλοκαίρι-φθινόπωρο-χειμώνας). παράλληλες εργασίες ηχομέτρησης και κινηματογράφηση / φωτογράφηση τοπίων προέλευσης του ήχου. παράλληλες εργασίες ηχομέτρησης και κινηματογράφηση / φωτογράφηση τοπίων προέλευσης του ήχου.

10 Περιοχές καταγραφής Κεφαλονιά: Εθνικός δρυμός Αίνου, Ανεμογεννήτριες, Παραλία Μύρτου, Παραλία πετανών, Σπήλαιο Δρογγαράτης, Λιβάδι-βιότοπος, Ζάκυνθος: Θαλάσσιο πάρκο Ζακύνθου (παραλία Καλαμάκι, παραλία Γέρακα), Πόρτο Ρόξα, Κερί, Ναυάγιο, Κεφαλονιά: πόλη Ληξουρίου: κεντρική πλατεία, λιμάνι-προβλήτα Ζάκυνθος: πόλη Ζακύνθου κεντρική πλατεία, λιμάνι-προβλήτα Φυσικά τοπία Αστικά τοπία

11 Περιοχές καταγραφής

12 Εξοπλισμός Καταγραφή & αξιοποίηση ήχων πυκνωτικά μικρόφωνα σε διατάξεις ‘stereo’ και ‘quadraphonic’ για την καταγραφή ήχου σε 2 η/και 4 κανάλια αντίστοιχα πυκνωτικά μικρόφωνα σε διατάξεις ‘stereo’ και ‘quadraphonic’ για την καταγραφή ήχου σε 2 η/και 4 κανάλια αντίστοιχα μικρόφωνο holophone 7 ειδικών λήψεων μικρόφωνο holophone 7 ειδικών λήψεων ανεμοθώρακες μικροφώνων και βάσεις ανεμοθώρακες μικροφώνων και βάσεις ψηφιακός καταγραφέας ήχου 2 καναλιών ψηφιακός καταγραφέας ήχου 2 καναλιών ψηφιακός καταγραφέας ήχου 4 καναλιών ψηφιακός καταγραφέας ήχου 4 καναλιών ψηφιακός καταγραφέας ήχου 8 καναλιών ψηφιακός καταγραφέας ήχου 8 καναλιών βιντεοκάμερα υψηλής ευκρίνειας βιντεοκάμερα υψηλής ευκρίνειας φωτογραφική μηχανή φωτογραφική μηχανή GPS χειρός GPS χειρός φορητός υπολογιστής φορητός υπολογιστής φορητά μέσα αποθήκευσης δεδομένων φορητά μέσα αποθήκευσης δεδομένων αναλώσιμα είδη αναλώσιμα είδη

13 Η φάση της αξιοποίησης Καταγραφή & αξιοποίηση ήχων Οικολογική αξιοποίηση Οικολογική αξιοποίηση δημιουργική διαδικασία αποτελούμενη από μια σειρά από καλλιτεχνικής – και συνάμα τεχνολογικής - φύσεως παρεμβάσεις ηλεκτροακουστικής μουσικής σύνθεσης δημιουργική διαδικασία αποτελούμενη από μια σειρά από καλλιτεχνικής – και συνάμα τεχνολογικής - φύσεως παρεμβάσεις ηλεκτροακουστικής μουσικής σύνθεσης Παράλληλα, το οπτικό υλικό χρησιμοποιείται για αντίστοιχες οπτικο-ακουστικές δημιουργίες (video art, live installations κλπ.) καθώς και για τις σχετικές δράσεις προβολής. Παράλληλα, το οπτικό υλικό χρησιμοποιείται για αντίστοιχες οπτικο-ακουστικές δημιουργίες (video art, live installations κλπ.) καθώς και για τις σχετικές δράσεις προβολής.

14 Παράδειγμα οικολογικής αξιοποίησης /1 Λιμνοθάλασσα Αντινιότη, Μάρτιος 2006 Καταγραφή & αξιοποίηση ήχων ανθρώπινοι ήχοι ανθρώπινοι ήχοι βιολογικοί ήχοι βιολογικοί ήχοι οι υπόλοιποι γεωφυσικοί ήχοι οι υπόλοιποι γεωφυσικοί ήχοι Περίοδος :00 – 06:00 Πηγή: Μνιέστρης Α., Παντής Ι. Δ., Κουτσοδημάκης Χ. και Βαλσαμάκης Ν., «Έρευνα και Μελέτη Ελληνικών Ηχοτοπίων», Πρακτικά 1ου Εθνικού Συνεδρίου Ακουστικής «Ακουστική 2006», Ηράκλειο, Ελληνικό Ινστιτούτο Ακουστικής, 2006

15 Παράδειγμα οικολογικής αξιοποίησης /2 Λιμνοθάλασσα Αντινιότη, Μάρτιος 2006 Καταγραφή & αξιοποίηση ήχων ανθρώπινοι ήχοι ανθρώπινοι ήχοι βιολογικοί ήχοι βιολογικοί ήχοι οι υπόλοιποι γεωφυσικοί ήχοι οι υπόλοιποι γεωφυσικοί ήχοι Περίοδος 4 – 09:00 – 12:00 Πηγή: Μνιέστρης Α., Παντής Ι. Δ., Κουτσοδημάκης Χ. και Βαλσαμάκης Ν., «Έρευνα και Μελέτη Ελληνικών Ηχοτοπίων», Πρακτικά 1ου Εθνικού Συνεδρίου Ακουστικής «Ακουστική 2006», Ηράκλειο, Ελληνικό Ινστιτούτο Ακουστικής, 2006

16 Παράδειγμα οικολογικής αξιοποίησης /3 Λιμνοθάλασσα Αντινιότη, Μάρτιος 2006 Καταγραφή & αξιοποίηση ήχων ανθρώπινοι ήχοι ανθρώπινοι ήχοι βιολογικοί ήχοι βιολογικοί ήχοι οι υπόλοιποι γεωφυσικοί ήχοι οι υπόλοιποι γεωφυσικοί ήχοι Περίοδος :00 – 00:00 Πηγή: Μνιέστρης Α., Παντής Ι. Δ., Κουτσοδημάκης Χ. και Βαλσαμάκης Ν., «Έρευνα και Μελέτη Ελληνικών Ηχοτοπίων», Πρακτικά 1ου Εθνικού Συνεδρίου Ακουστικής «Ακουστική 2006», Ηράκλειο, Ελληνικό Ινστιτούτο Ακουστικής, 2006

17 Κοινή συνιστώσα χρονοδιαγραμμάτων Καταγραφή & αξιοποίηση ήχων Φάση 1 – Πλάνο καταγραφών – δοκιμαστικές καταγραφές – ειδικές συνθήκες – μεικτές ομάδες επιστημόνων Φάση 1 – Πλάνο καταγραφών – δοκιμαστικές καταγραφές – ειδικές συνθήκες – μεικτές ομάδες επιστημόνων Φάση 2 – Πληροφοριακή διαχείριση - καταχώρηση – διαχείριση των δεδομένων – επεξεργασία του υλικού - δημοσιοποίηση Φάση 2 – Πληροφοριακή διαχείριση - καταχώρηση – διαχείριση των δεδομένων – επεξεργασία του υλικού - δημοσιοποίηση Φάση 3 – Καλλιτεχνική και μηχανική παραγωγή – προβολή - εκπαίδευση Φάση 3 – Καλλιτεχνική και μηχανική παραγωγή – προβολή - εκπαίδευση

18 Σημεία αιχμής: εξοπλισμός, εικόνα, καινοτόμες εφαρμογές Σημεία αιχμής: εξοπλισμός, εικόνα, καινοτόμες εφαρμογές Μηνύματα: νέες προσεγγίσεις στην περιβαλλοντική εκπαίδευση, ανταποδοτικότητα Μηνύματα: νέες προσεγγίσεις στην περιβαλλοντική εκπαίδευση, ανταποδοτικότητα Καταγραφή & αξιοποίηση ήχων Εν κατακλείδι…

19 Ιδρύματα: ΤΕΙΙΟΝ, ΙΟΝΙΟ, ΡΕΘΥΜΝΟ, ΑΠΘ Ιδρύματα: ΤΕΙΙΟΝ, ΙΟΝΙΟ, ΡΕΘΥΜΝΟ, ΑΠΘ Συνέδρια: Πανελλήνιο, Πανευρωπαϊκό, Παγκόσμιο Συνέδρια: Πανελλήνιο, Πανευρωπαϊκό, Παγκόσμιο * Proceedings of WEMIS 2009, Workshop on Exploring Musical Information Spaces * Μνιέστρης Α., Παντής Ι. Δ., Κουτσοδημάκης Χ. και Βαλσαμάκης Ν., «Έρευνα και Μελέτη Ελληνικών Ηχοτοπίων», Πρακτικά 1ου Εθνικού Συνεδρίου Ακουστικής «Ακουστική 2006», Ηράκλειο, Ελληνικό Ινστιτούτο Ακουστικής, * Loufopoulos A., Katerelos D. T. G. and Maragkos T., «Learning Through Listening: The soundscapes of Cephalonia and their contribution to academic learning», Proceedings of the International Conference of Acoustic Ecology 2011 "WFAE Crossing Listening Paths", Corfu, * Loufopoulos A., Katerelos D. T. G. and Maragkos T., «Learning Through Listening: The soundscapes of Cephalonia and their contribution to academic learning», Proceedings of the International Conference of Acoustic Ecology 2011 "WFAE Crossing Listening Paths", Corfu, Περιοδικά: Acoustics, Sound Eng., New Music Research Περιοδικά: Acoustics, Sound Eng., New Music Research Πηγές Καταγραφή & αξιοποίηση ήχων

20 Έκθεση οπτικοακουστικού υλικού Καταγραφή & αξιοποίηση ήχων

21 Ελεύθερη συζήτηση Καταγραφή & αξιοποίηση ήχων

22 Ευχαριστώ για την προσοχή σας!

23 Kαταγραφή και αξιοποίηση περιβαλλοντικών ήχων Γεώργιος Π. Ηλιάδης, ΤΕΙ Ιονίων Νήσων


Κατέβασμα ppt "Kαταγραφή και αξιοποίηση περιβαλλοντικών ήχων Γεώργιος Π. Ηλιάδης, ΤΕΙ Ιονίων Νήσων"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google