Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Βιντεοπαιχνίδια: Βιομηχανία και Ανάπτυξη Η Βιομηχανία Βιντεοπαιχνιδιών III Κώστας Αναγνώστου Τμήμα Πληροφορικής Ιόνιο Πανεπιστήμιο.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Βιντεοπαιχνίδια: Βιομηχανία και Ανάπτυξη Η Βιομηχανία Βιντεοπαιχνιδιών III Κώστας Αναγνώστου Τμήμα Πληροφορικής Ιόνιο Πανεπιστήμιο."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Βιντεοπαιχνίδια: Βιομηχανία και Ανάπτυξη Η Βιομηχανία Βιντεοπαιχνιδιών III Κώστας Αναγνώστου Τμήμα Πληροφορικής Ιόνιο Πανεπιστήμιο

2 Τι θα δούμε σήμερα Αγορά μεταχειρισμένων βιντεοπαιχνιδιών Αγορά μεταχειρισμένων βιντεοπαιχνιδιών Πώληση εικονικής περιουσίας Πώληση εικονικής περιουσίας Πειρατεία βιντεοπαιχνιδιών Πειρατεία βιντεοπαιχνιδιών Εργασία στην βιομηχανία ανάπτυξης βιντεοπαιχνιδιών Εργασία στην βιομηχανία ανάπτυξης βιντεοπαιχνιδιών

3 Παράπλευρες βιομηχανίες Παράπλευρες βιομηχανίες ονομάζουμε τις αγορές που βασίζονται στην βιομηχανία βιντεοπαιχνιδιών – χωρίς να παράγουν παιχνίδια Η αγορά μεταχειρισμένων παιχνιδιών Η αγορά μεταχειρισμένων παιχνιδιών Πώληση εικονικής περιουσίας Πώληση εικονικής περιουσίας Πειρατεία Πειρατεία Περιοδικά - ιστοσελίδες Περιοδικά - ιστοσελίδες

4 Μεταχειρισμένα παιχνίδια Τα περισσότερα παιχνίδια παραμένουν στο ράφι ή στην αποθήκη για πολύ καιρό Εταιρίες άδραξαν την ευκαιρία αυτή Εταιρίες άδραξαν την ευκαιρία αυτή Αναλαμβάνουν να πουλήσουν τα μεταχειρισμένα παιχνίδια Αναλαμβάνουν να πουλήσουν τα μεταχειρισμένα παιχνίδια Δίνουν στο παίκτη λεφτά ή «πόντους» για να αγοράσει άλλα παιχνίδια Δίνουν στο παίκτη λεφτά ή «πόντους» για να αγοράσει άλλα παιχνίδια Ο εκδότης και ο δημιουργός δεν παίρνουν μερίδιο από τα κέρδη της αγοράς αυτής Ο εκδότης και ο δημιουργός δεν παίρνουν μερίδιο από τα κέρδη της αγοράς αυτής Αξία αγοράς στις ΗΠΑ $1.3 δις Αξία αγοράς στις ΗΠΑ $1.3 δις Πολύ κερδοφόρα βιομηχανία, πολλές αλυσίδες αρχίζουν να πουλούν μεταχειρισμένα παιχνίδια παράλληλα με τα καινούργια Πολύ κερδοφόρα βιομηχανία, πολλές αλυσίδες αρχίζουν να πουλούν μεταχειρισμένα παιχνίδια παράλληλα με τα καινούργια

5 Μεταχειρισμένα παιχνίδια Τρείς κύριοι λόγοι που οι παίκτες πουλάνε τα παιχνίδια:  Δεν τους ικανοποίησε το παιχνίδι  Το τέλειωσαν και δεν τους ενδιαφέρει άλλο  Χρειάζονται τα λεφτά για να αγοράσουν νέα παιχνίδια O λόγος που οι παίκτες αγοράζουν μεταχειρισμένα παιχνίδια:  Το μεγάλο κόστος αγοράς ενός καινούργιου

6 Μεταχειρισμένα παιχνίδια Οι εκδοτικές εταιρίες αντιδρούν στην αγορά μεταχειρισμένων παιχνιδιών  Κάθε παιχνίδι μπορεί να μεταπωληθεί 8-12 φορές!  Δεν παίρνουν μερίδιο από τα κέρδη  Χρησιμοποιούν μέτρα όπως DRM για να κλειδώσουν το παιχνίδι σε ένα υπολογιστή (Mass Effect, Spore)  Προωθούν πώληση μέσω Internet σε ψηφιακή μορφή  Δίνουν κίνητρα στο παίκτη να αγοράσει το παιχνίδι καινούργιο με έξτρα περιεχόμενο και υπηρεσίες - Gears of War 2, NBA Live 09

7 Πώληση εικονικής περιουσίας Το είδος αυτό της παραοικονομίας εμφανίζεται κυρίως στα Massively Multiplayer Online Games  Ο παίκτης για να αναβαθμίσει τον χαρακτήρα του χρειάζεται χρυσό  Η απόκτηση χρυσού απαιτεί χρόνο και κόπο  Οι πολυάσχολοι παίκτες του Δυτικού κόσμου δεν έχουν χρόνο. Έχουν όμως χρήματα  Αυτό το εκμεταλλεύτηκαν στην Ασία με εξειδικευμένες ομάδες που ο μόνος σκοπός του είναι το παίξιμο του παιχνιδιού και η συλλογή χρυσού  Ο χρυσός αυτός πωλείται μαζικά έναντι πραγματικού χρήματος  Η διαδικασία λέγεται Gold Farming  Πάνω από 400,000 εργαζόμενους μόνο στην Κίνα

8 Πώληση εικονικής περιουσίας Οι συνθήκες εργασίας σε gold farms είναι άθλιες  12ωρες βάρδιες  Μισθός 120 - 250 δολάρια το μήνα (χωρίς ασφάλεια)  Επαναληπτική εργασία συλλογής χρυσού  100 χρυσά νομίσματα πωλούνται προς $20

9 Πώληση εικονικής περιουσίας

10

11

12

13 Ο χρυσός δεν είναι το μόνο που πωλείται στους εικονικούς κόσμους  Όλα τα αντικείμενα σε ένα κόσμο μπορούν δυνητικά τα πωληθούν  Ένας χαρακτήρας (avatar) μπορεί να πωληθεί  Υπηρεσίες αναβάθμισης χαρακτήρα επίσης προσφέρονται ($350)  Συνοδευτικές ομάδες (guilds) στα τελευταία στάδια του World of Warcraft

14 Πειρατεία Αντιγραφή και παράνομη διακίνηση παιχνιδιών  Διάθεση μέσω DVDR ή Διαδικτυακά  Κυρίως πλήττει το χώρο των προσωπικών υπολογιστών  Πειρατεία είναι δυνατή και σε κονσόλες  Για το 2004 υπολογίζεται ζημιά $3 δις  Για κάθε ένα Crysis που πωλούταν, 15 διακινούνταν δωρεάν μέσω internet  Σε διάστημα 3 ημερών 700,000 κόπιες του Assassins Creed (PC) αποκτήθηκαν μέσω Internet. Το παιχνίδι πούλησε σε ένα μήνα μόνο 40,000 κόπιες (ΗΠΑ).

15 Πειρατεία Η πειρατεία πλήττει την βιομηχανία ανάπτυξης  Ο εκδότης και ο δημιουργός χάνουν κέρδη  Οι μεγάλες παραγωγές έχουν μεγαλύτερο οικονομικό ρίσκο  Το PC σταματά να είναι η κύρια πλατφόρμα ανάπτυξης, περισσότερα παιχνίδια σε κονσόλες  Ανόητα κλειδώματα σε παιχνίδια που μόνο το νόμιμο αγοραστή ενοχλούν  Στροφή του οικονομικού μοντέλου σε συνδρομητικό, ή μικροπληρωμές ή διαφημίσεις  Στην Νότια Κορέα δεν υπάρχουν μαγαζιά που να πωλούν συσκευασμένο λογισμικό – τα πάντα κατεβάζονται μέσω Internet (παράνομα)

16 Πειρατεία Η πειρατεία βοηθά στην πώληση hardware και συνδέσεις DSL  Tο Playstation κατέλαβε την πρώτη θέση έναντι του Nintendo 64 ήταν επειδή χρησιμοποιούσε CD που αντιγραφόταν.  Πολλοί άνθρωποι αγοράζουν PC και σύνδεση DSL μόνο και μόνο για να κατεβάζουν μέσω Internet  Οι πάροχοι DSL (στην Ελλάδα) διαφημίζουν το κατέβασμα σαν λόγο να αγοράσεις DSL!!

17 Πειρατεία Συχνές δικαιολογίες ατόμων που κατεβάζουν παιχνίδια μέσω Internet  Είναι πολύ ακριβά, δεν θα πλουτίσω εγώ τις πολυεθνικές!  Δεν θα τα αγόραζα έτσι και αλλιώς  Βαριέμαι να πάω στο μαγαζί να τα αγοράσω  Είναι χαμηλής ποιότητας οπότε δεν αξίζει να τα αγοράσω  Μ’ αρέσουν τα δωρεάν πράγματα  Δεν υπάρχει πνευματική ιδιοκτησία, ελεύθερη πρόσβαση σε όλα!  Κατεβάζω τα πάντα, γιατί όχι και αυτά;

18 Περιοδικά-ιστοσελίδες Μεγάλη παράπλευρη βιομηχανία που βασίζεται στα παιχνίδια  Αποτελούν μέσο marketing των εταιριών  Νέα, κριτικές, φωτογραφίες, βίντεο, demo παιχνιδιών

19 Απασχόληση στην Βιομηχανία Ανάπτυξης

20 Εργασία στην βιομηχανία Η βιομηχανία ανάπτυξης βιντεοπαιχνιδιών (σε παγκόσμιο επίπεδο) γνωρίζει μεγάλη άνθηση και υπάρχουν πολλές θέσεις εργασίας  Όχι εξειδικευμένη γνώση  Καλή γνώση πληροφορικής (προγραμματισμός, αλγόριθμοι, αρχιτεκτονική, δίκτυα, τεχνητή νοημοσύνη κλπ)  Καλλιτεχνικές δεξιότητες (σχέδιο, μουσική, τριδιαστατη μοντελοποίηση, κίνηση, κλπ)  Ικανοποιητική ως πολύ ικανοποιητική ανταμοιβή

21 Τα videogames σαν επάγγελμα: θετικά Η ανάπτυξη videogames είναι από τα καλύτερα επαγγέλματα που μπορεί να κάνει κανείς (προσωπική εμπειρία) Πολύ δημιουργικό Πολύ δημιουργικό Βλέπεις άμεσα το αποτέλεσμα της δουλειάς σου (οπτική ανάδραση) Βλέπεις άμεσα το αποτέλεσμα της δουλειάς σου (οπτική ανάδραση) Μεγάλη πρόκληση για ανάπτυξη βέλτιστου κώδικα και αποδοτικών αλγορίθμων Μεγάλη πρόκληση για ανάπτυξη βέλτιστου κώδικα και αποδοτικών αλγορίθμων Επίλυση σύνθετων προβλημάτων Επίλυση σύνθετων προβλημάτων Βρίσκεσαι πάντα στην κορυφή της τεχνολογίας Βρίσκεσαι πάντα στην κορυφή της τεχνολογίας Μαθαίνεις συνέχεια καινούργια πράγματα Μαθαίνεις συνέχεια καινούργια πράγματα Αυτό που κάνεις προσφέρει συγκινήσεις σε πολύ κόσμο Αυτό που κάνεις προσφέρει συγκινήσεις σε πολύ κόσμο Ασχολείσαι όλη μέρα με παιχνίδια! Ασχολείσαι όλη μέρα με παιχνίδια!

22 Τα videogames σαν επάγγελμα: αρνητικά Η ανάπτυξη videogames έχει και την αρνητική της όψη Οι προθεσμίες είναι αυστηρότατες Οι προθεσμίες είναι αυστηρότατες Υπερωρίες - Crunch time Υπερωρίες - Crunch time Υπάρχει αστάθεια στις εταιρίες ανάπτυξης (κλείσιμο, μείωση προσωπικού, εξαγορά) Υπάρχει αστάθεια στις εταιρίες ανάπτυξης (κλείσιμο, μείωση προσωπικού, εξαγορά) Μπορεί να χρειαστεί συχνή αλλαγή τόπου διαμονής Μπορεί να χρειαστεί συχνή αλλαγή τόπου διαμονής Το 51% των εργαζομένων εγκαταλείπουν την βιομηχανία μετά την πρώτη 10ετία Το 51% των εργαζομένων εγκαταλείπουν την βιομηχανία μετά την πρώτη 10ετία

23 H θέση της γυναίκας Η θέση της γυναίκας στη βιομηχανία βιντεοπαιχνιδιών δεν είναι αυτή που της αξίζει Σαν καταναλωτής παιχνιδιών περιθωριοποιείται Σαν καταναλωτής παιχνιδιών περιθωριοποιείται Στο εργασιακό τομέα έχει μικρή εκπροσώπηση Στο εργασιακό τομέα έχει μικρή εκπροσώπηση Κυρίως εργάζονται σε διοικητικές θέσεις, μάρκετινγκ Κυρίως εργάζονται σε διοικητικές θέσεις, μάρκετινγκ Στην ανάπτυξη βιντεοπαιχνιδιών απασχολούνται κυρίως ως καλλιτέχνες Στην ανάπτυξη βιντεοπαιχνιδιών απασχολούνται κυρίως ως καλλιτέχνες Γυναίκες στο προγραμματισμό βιντεοπαιχνιδιών είναι σπάνιες! Γυναίκες στο προγραμματισμό βιντεοπαιχνιδιών είναι σπάνιες!

24

25 Εργασία στην βιομηχανία: Ελλάδα Στην Ελλάδα η ανάπτυξη βιντεοπαιχνιδιών δεν είναι ακόμα επιλογή καριέρας  Ελάχιστες οι εταιρίες που ασχολούνται επαγγελματικά με τα παιχνίδια (Track7Games, Aventurine, Games2Gaze, Epicon)  Πάρα πολλές μικρές ομάδες που ασχολούνται ερασιτεχνικά- ημιεπαγγελματικά  Δεν υπάρχουν επενδύσεις από Έλληνες  Δεν υπάρχουν επενδύσεις από εκδότες του εξωτερικού  Δεν βλέπουμε τα παιχνίδια σοβαρά σαν μέσο ψυχαγωγίας για όλους

26

27 Ερωτήσεις;


Κατέβασμα ppt "Βιντεοπαιχνίδια: Βιομηχανία και Ανάπτυξη Η Βιομηχανία Βιντεοπαιχνιδιών III Κώστας Αναγνώστου Τμήμα Πληροφορικής Ιόνιο Πανεπιστήμιο."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google