Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Συμβουλές για επιτυχημένη Πτυχιακή/Διατριβή Γεώργιος Χατζημηλιούδης Κε.Δι.Μα. Ταχύρρυθμα μαθήματα Εαρινό Εξάμηνο 2014-15.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Συμβουλές για επιτυχημένη Πτυχιακή/Διατριβή Γεώργιος Χατζημηλιούδης Κε.Δι.Μα. Ταχύρρυθμα μαθήματα Εαρινό Εξάμηνο 2014-15."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Συμβουλές για επιτυχημένη Πτυχιακή/Διατριβή Γεώργιος Χατζημηλιούδης Κε.Δι.Μα. Ταχύρρυθμα μαθήματα Εαρινό Εξάμηνο 2014-15

2 Επιτυχημένη Πτυχιακή/Διατριβή 1.Επιλογή καθοδηγητή 2.Επιλογή θέματος 3.Πότε να επιλέξω; 4.Γράφοντας την πτυχιακή/διατριβή

3 1. Επιλογή Καθοδηγητή Ίσως η πιο σημαντική επιλογή Χαρακτηριστικά: – Να είναι διαθέσιμος – Να είναι καλός δάσκαλος – Να είναι γνώστης του αντικειμένου που με ενδιαφέρει – Να είναι τόσο «πιεστικός» όσο δεν είμαι εγώ αυτοπαρακινητικός (self-motivated)

4 2. Επιλογή Θέματος Να είναι κάτι που ενδιαφέρει τον καθοδηγητή Να είναι κάτι το οποίο ο καθοδηγητής μου με ενθαρρύνει να ασχοληθώ μαζί του Να είναι κάτι που ενδιαφέρει και εμένα Να είναι κάτι στο οποίο έχω εμπειρία ή που φαίνεται εύκολο

5 3. Πότε να επιλέξω; Όταν πληρούνται οι παραπάνω συνθήκες Το συντομότερο δυνατόν

6 Γράφοντας 1.Περιεχόμενο 2.Δομή 3.Διαδικασία Πως γίνομαι καλύτερος Μέρος Α: Περιεχόμενο + Δομή + Διαδικασία Μέρος Β: Πως γίνομαι καλύτερος

7 1. Περιεχόμενο Ερωτήσεις που πρέπει να απαντηθούν a.Ποιο είναι το πρόβλημα που λύνω; b.Γιατί έχει ενδιαφέρον αυτό το πρόβλημα; c.Γιατί δεν αρκούν/δεν επιλέγω τις λύσεις που υπάρχουν; d.Ποια είναι η λύση που δίνω; e.Με ποιον τρόπο διαφέρει; (πλεονεκτήματα που υιοθετεί και προσθέτει, μειονεκτήματα που κληρονομεί και ίσως προσθέτει) f.Ποια είναι τα τεκμήρια για κάθε ισχυρισμό;

8 1. Περιεχόμενο Τρόπος απάντησης: Λακωνικός, καθαρός, σύντομος Με μαθηματική ακρίβεια Συνεκτικός Προσαρμοσμένος στο κοινό Με σωστή δομή Σωστή ροή – όχι την χρονολογική εξέλιξη της έρευνας, αλλά να προλαβαίνει τη σκέψη και ερωτήσεις του αναγνώστη

9 2. Δομή Επιπεδα λεπτομέρειας – συνολικά στο άρθρο – άνα τμήματα, παραγράφους, προτάσεις Πρώτα η ουσία, μετά η επεξήγηση

10 3. Διαδικασία Αυξητικά – ένα άρθρο ΔΕΝ γράφεται συνολικά στο τέλος, αλλά αυξητικά καθώς προχωρεί η έρευνα. Κάθε νέα ιδέα, ορισμός, αποτέλεσμα ενσωματώνεται άμεσα και επίσημα στο έγγραφο Ολικά – έχω απαντήσει σε όλα τα ερωτήματα Γραμμικά – διαβάζω κάθε φορά το άρθρο από την αρχή και το καλυτερεύω, σαν να χτενίζω Επαναληπτικά – Γραμμική ανάγνωση ξανά και ξανά Έγκαιρα!

11 3. Διαδικασία Αυξητικά είναι ίσως το πιο σημαντικό καθώς: – αποκτώ εμπειρία στη συγγραφή και διατύπωση – μπορώ να ζητήσω έγκαιρα βοήθεια – αποφεύγω να επανανακλύπτω πράγματα που είχα ξανασκεφτεί αλλά δεν τα κατέγραψα – να μην φοβάμαι να σβήσω κάτι που έγραψα και να το ξαναγράψω. Τίποτε από αυτά που έγραψα δεν είναι χρυσός. Οτιδήποτε γράφω αργότερα είναι καλύτερο επειδή έχω βαθύτερη/πλατύτερη κατανόηση

12 ΔΙΆΛΕΙΜΜΑ (;)

13 Γράφοντας Περιεχόμενο Δομή Διαδικασία Πως γίνομαι καλύτερος Μέρος Α: Περιεχόμενο + Δομή + Διαδικασία Μέρος Β: Πως γίνομαι καλύτερος

14 Πως γίνομαι καλύτερος; Ένας καλός συγγραφέας άρθρων έχει: 1.καλές ειδικές και γενικές γνώσεις για το θέμα και γύρω από το θέμα 2.εμπειρία στο να εκφράζει με συντομία, λακωνικότητα, συνοχή, καθαρότητα, δομή και ακρίβεια (μαθηματική)

15 Πως γίνομαι καλύτερος; Πώς αποκτώ τα προηγούμενα χαρακτηριστικά; 1.Διαβάζοντας άρθρα 2.Γράφοντας άρθρα 3.Παίρνοντας γνώση από τον καθοδηγητή 4.Γράφοντας καθημερινά επίσημες περιλήψεις (πεπραγμένων, γνώσεων, σκέψεων, ιδεών, στόχων, κτλ) 5.Μιλώντας για την έρευνά μου σε διαφόρων ειδών κοινά

16 1. Γνώση από καθοδηγητή Επιλέγω καθοδηγητή που: είναι ειδικός στο θέμα σου που είναι διαθέσιμος – π.χ., 1 φορά την εβδομάδα σε κρίσιμες περιόδους συγγραφής

17 1. Γνώση από καθοδηγητή Να μην περιμένω να με κυνηγήσει εκείνος Να είμαι πάντα έγκαιρος και οργανωμένος μαζί του Να είμαι τις ίδιες ώρες μαζί του στο γραφείο Να συναντόμαι μαζί του στην αρχή της ημέρας Αναμένω από τον καθοδηγητή μου ΜΟΝΟ κατεύθυνση όχι έτοιμες λύσεις

18 2. Οργάνωση και Αναφορές Καθημερινές προσωπικές αναφορές/περιλήψεις Κάθε επικοινωνία να είναι μια ολοκληρωμένη αναφορά Προετοιμασία για κάθε συνάντηση με αναφορά/περίληψη Επισκόπηση συνάντησεων με επίσημη περίληψη Αποστολή επισκόπησης συναντήσεων στον καθοδηγητή Προθεσμίες

19 2. Οργάνωση και Αναφορές Καθημερινές προσωπικές αναφορές – τι ολοκληρώθηκε; – τι χρειάζεται να γίνει (αύριο); – τι προβλήματα προέκυψαν; – τι έμαθα; – τι ανακάλυψα; Οτιδήποτε από τα παραπάνω θα αφορούσε τον αναγνώστη της πτυχιακής/διατριβής να γραφτεί αμέσως επίσημα και σε αυτήν

20 2. Οργάνωση και Αναφορές Καθημερινές προσωπικές αναφορές Κάθε ηλ. επικοινωνία με τον καθοδ. να είναι επίσημα γραμμένη σαν αναφορά/περίληψη – να έχει την μορφή ολοκληρωμένης αναφοράς – ποιο είναι το πρόβλημα – ποιες λύσεις σκέφτηκα Υπενθύμιση: ζητάω κατεύθυνση (μόνο), όχι λύσεις

21 2. Οργάνωση και Αναφορές Καθημερινές προσωπικές αναφορές Κάθε επικοινωνία να είναι ολοκληρωμένη αναφορά Προετοιμασία για κάθε συνάντηση με αναφορά – προετοιμασία ατζέντας για την συνάντηση – κατασκευασμένη από τις καθημερινές μου περιλήψεις

22 2. Οργάνωση και Αναφορές Καθημερινές προσωπικές αναφορές Κάθε επικοινωνία να είναι ολοκληρωμένη αναφορά Προετοιμασία για κάθε συνάντηση με αναφορά Επισκόπηση συναντήσεων με αναφορά – καταγραφή πεπραγμένων, αποφάσεων, στόχων

23 2. Οργάνωση και Αναφορές Καθημερινές προσωπικές αναφορές Κάθε επικοινωνία να είναι ολοκληρωμένη αναφορά Προετοιμασία για κάθε συνάντηση με αναφορά Επισκόπηση συνάντησεων με αναφορά Αποστολή επισκόπησης συναντήσεων στον καθοδηγητή – επιλύνει πιθανές παρεξηγήσεις – χρησιμεύει ως ατζέντα για την επόμενη συνάντηση

24 2. Οργάνωση και Αναφορές Καθημερινές προσωπικές αναφορές Κάθε επικοινωνία να είναι ολοκληρωμένη αναφορά Προετοιμασία για κάθε συνάντηση με αναφορά Επισκόπηση συνάντησεων με αναφορά Αποστολή επισκόπησης συναντήσεων στον καθοδηγητή Να μπαίνουν προθεσμίες και να τηρούνται

25 2. Οργάνωση και Αναφορές Όλα αυτά που αναφέρθηκαν ΔΕΝ χρειάζονται επιπλέον χρόνο, αλλά μακροπρόθεσμα έχουν ως αποτέλεσμα την: ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΗΣΗ χρόνου ΚΑΛΥΤΕΡΕΥΣΗ των δεξιοτήτων συγγραφής μου ΚΑΛΥΤΕΡΕΥΣΗ της συνεργασίας μου με τον καθοδηγητή μου

26 3. Μιλώντας για την έρευνά μου σε διαφόρων ειδών κοινά Θα έχουμε ειδική δραστηριότητα στο τέλος του μαθήματος

27 ΔΙΆΛΕΙΜΜΑ (;)

28 Παρουσίαση Προσαρμοσμένη στο κοινό – Ευρύ κοινό ενθουσιαστική παρουσίαση, π.χ., Ted, FameLab – Μελλοντικοί ερευνητές παρακινητική, εκπαιδευτική, ενημερωτική παρουσίαση – Ειδικό κοινό τεχνική παρουσίαση

29 Παρουσίαση Μαθησιακά είδη ανθρώπων: Οπτικό Ακουστικό Και τα δύο  Ετοιμάζουμε 2 παρουσιάσεις: 1.Οπτική (διαφάνειες) 2.Προφορική (ομιλία)

30 Παρουσίαση Οπτική – περιέχει όλο το άρθρο – χρησιμοποιεί τις εικόνες του άρθρου – επίπεδα λεπτομέρειας και δομή Προφορική – ετοιμασία λόγου με σημειώσεις – δυνατά και καθαρά – δεν διαβάζουμε από τις διαφάνειες

31 Πως γίνομαι καλύτερος και στις παρουσιάσεις; 1.Κάνοντας παρουσιάσεις 2.Μιλώντας για τη δουλειά μου 3.Ακολουθώντας τα βήματα για να γίνω καλύτερος συγγραφέας άρθρων

32 Επιπλέον Υλικό www.cs.unm.edu/~michalis/techwriting.html www.cs.ucy.ac.cy/courses/epl671/resources.html www.mpi-sws.org/~roseh/goodpapers.html


Κατέβασμα ppt "Συμβουλές για επιτυχημένη Πτυχιακή/Διατριβή Γεώργιος Χατζημηλιούδης Κε.Δι.Μα. Ταχύρρυθμα μαθήματα Εαρινό Εξάμηνο 2014-15."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google