Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΕΝΗΛΙΚΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΟΜΕΝΟΙ. ΓΕΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΩΝ ΕΝΗΛΙΚΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΟΜΕΝΩΝ Οι συμμετέχοντες είναι εξ ορισμού ενήλικες Οι συμμετέχοντες είναι εξ ορισμού.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΕΝΗΛΙΚΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΟΜΕΝΟΙ. ΓΕΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΩΝ ΕΝΗΛΙΚΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΟΜΕΝΩΝ Οι συμμετέχοντες είναι εξ ορισμού ενήλικες Οι συμμετέχοντες είναι εξ ορισμού."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΕΝΗΛΙΚΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΟΜΕΝΟΙ

2 ΓΕΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΩΝ ΕΝΗΛΙΚΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΟΜΕΝΩΝ Οι συμμετέχοντες είναι εξ ορισμού ενήλικες Οι συμμετέχοντες είναι εξ ορισμού ενήλικες Έρχονται στην εκπαίδευση με συγκεκριμένους στόχους (επαγγελματικούς, εκπλήρωσης κοινωνικών ρόλων, προσωπικής ανάπτυξης, απόκτησης κύρους) Έρχονται στην εκπαίδευση με συγκεκριμένους στόχους (επαγγελματικούς, εκπλήρωσης κοινωνικών ρόλων, προσωπικής ανάπτυξης, απόκτησης κύρους) Βρίσκονται σε εξελισσόμενη διεργασία ανάπτυξης, όχι στο ξεκίνημα Βρίσκονται σε εξελισσόμενη διεργασία ανάπτυξης, όχι στο ξεκίνημα Φέρνουν μαζί τους ένα σύνολο εμπειριών και αξιών Φέρνουν μαζί τους ένα σύνολο εμπειριών και αξιών Έρχονται στην εκπαίδευση με δεδομένες προθέσεις Έρχονται στην εκπαίδευση με δεδομένες προθέσεις

3 ΓΕΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΩΝ ΕΝΗΛΙΚΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΟΜΕΝΩΝ Έρχονται με προσδοκίες όσον αφορά τη μαθησιακή διεργασία Έρχονται με προσδοκίες όσον αφορά τη μαθησιακή διεργασία Έχουν ανταγωνιστικά ενδιαφέροντα Έχουν ανταγωνιστικά ενδιαφέροντα Έχουν διαμορφώσει ήδη τα δικά τους μοντέλα μάθησης Έχουν διαμορφώσει ήδη τα δικά τους μοντέλα μάθησης Έχουν την τάση για ενεργητική συμμετοχή Έχουν την τάση για ενεργητική συμμετοχή Αντιμετωπίζουν εμπόδια στη μάθηση Αντιμετωπίζουν εμπόδια στη μάθηση

4 ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗ ΕΝΗΛΙΚΩΝ Μερικοί είναι πιο ενήλικοι από τους άλλους. Ορισμένοι αναζητούν ακόμη στην εκπαίδευση την εξάρτηση, ενώ άλλοι την αυτονομία Μερικοί είναι πιο ενήλικοι από τους άλλους. Ορισμένοι αναζητούν ακόμη στην εκπαίδευση την εξάρτηση, ενώ άλλοι την αυτονομία Όλοι αναπτύσσονται και εξελίσσονται, αλλά προς διαφορετικές κατευθύνσεις και με διαφορετικό ρυθμό Όλοι αναπτύσσονται και εξελίσσονται, αλλά προς διαφορετικές κατευθύνσεις και με διαφορετικό ρυθμό Μερικοί διαθέτουν αρκετή εμπειρία και γνώση, ενώ άλλοι λιγότερη. Και έχουν διάφορους βαθμούς προθυμίας να χρησιμοποιήσουν αυτές τις πηγές για να βοηθηθεί η μαθησιακή διεργασία Μερικοί διαθέτουν αρκετή εμπειρία και γνώση, ενώ άλλοι λιγότερη. Και έχουν διάφορους βαθμούς προθυμίας να χρησιμοποιήσουν αυτές τις πηγές για να βοηθηθεί η μαθησιακή διεργασία

5 ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗ ΕΝΗΛΙΚΩΝ Έχουν μεγάλο φάσμα προθέσεων και αναγκών. Έχουν μεγάλο φάσμα προθέσεων και αναγκών. Βρίσκονται σε διαφορετικά σημεία, ξεκινώντας από αυτούς που απαιτούν να διδαχθούν τα πάντα μέχρι εκείνους που θέλουν να ανακαλύπτουν μόνοι τους. Όλοι έχουν ένα βαθμό συνείδησης του τι μπορούν και δεν μπορούν να κάνουν υπό μορφή μάθησης. Βρίσκονται σε διαφορετικά σημεία, ξεκινώντας από αυτούς που απαιτούν να διδαχθούν τα πάντα μέχρι εκείνους που θέλουν να ανακαλύπτουν μόνοι τους. Όλοι έχουν ένα βαθμό συνείδησης του τι μπορούν και δεν μπορούν να κάνουν υπό μορφή μάθησης.

6 ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗ ΕΝΗΛΙΚΩΝ Έχουν ανταγωνιστικά ενδιαφέροντα μεγαλύτερης σημασίας από την εκπαίδευσή τους Έχουν ανταγωνιστικά ενδιαφέροντα μεγαλύτερης σημασίας από την εκπαίδευσή τους Όλοι έχουν αποκτήσει δικούς τους τρόπους μάθησης που διαφοροποιεί σημαντικά τον έναν από τον άλλον. Όλοι έχουν αποκτήσει δικούς τους τρόπους μάθησης που διαφοροποιεί σημαντικά τον έναν από τον άλλον.

7 ΕΜΠΟΔΙΑ ΣΤΗ ΜΑΘΗΣΗ ΤΩΝ ΕΝΗΛΙΚΩΝ Τα εμπόδια μπορούν να καταταχθούν σε τρεις κατηγορίες: Τα εμπόδια μπορούν να καταταχθούν σε τρεις κατηγορίες: 1. Εμπόδια που οφείλονται στην κακή οργάνωση της μαθησιακής διαδικασίας 2. Εμπόδια που απορρέουν από τις κοινωνικές υποχρεώσεις και τα καθήκοντα των εκπαιδευομένων 3. Εσωτερικά εμπόδια, που οφείλονται στην προσωπικότητα των εκπαιδευομένων

8 ΕΣΩΤΕΡΙΚΑ ΕΜΠΟΔΙΑ ΣΤΗ ΜΑΘΗΣΗ Εμπόδια που σχετίζονται με προϋπάρχουσες γνώσεις και αξίες Εμπόδια που σχετίζονται με προϋπάρχουσες γνώσεις και αξίες 1. Συναισθηματική επένδυση στη γνώση 2. Προκαταλήψεις 3. Δέσμιοι της συνήθειας 4. Ανάγκη για συμμόρφωση στις απόψεις της πλειοψηφίας

9 ΕΣΩΤΕΡΙΚΑ ΕΜΠΟΔΙΑ ΣΤΗ ΜΑΘΗΣΗ Εμπόδια που απορρέουν από ψυχολογικούς παράγοντες Εμπόδια που απορρέουν από ψυχολογικούς παράγοντες 1. Χαμηλή αυτοεκτίμηση, έλλειψη αυτοπεποίθησης 2. Άγχος

10 ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΙ ΑΜΥΝΑΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΙΤΗΣΗΣ Στην προσπάθειά τους να μην αμφισβητηθούν αυτά που πιστεύουν και να μην αλλάξουν οι συνήθειές τους, ορισμένοι εκπαιδευόμενοι δεν αποδέχονται αυτό που προτείνει ο εκπαιδευτής, μετατοπίζουν τη συζήτηση, διαστρεβλώνουν τα όσα λέγονται, αρνούνται να δραστηριοποιηθούν και να συμμετέχουν, κάποιες φορές παραιτούνται από την εκπαιδευτική διαδικασία. Στην προσπάθειά τους να μην αμφισβητηθούν αυτά που πιστεύουν και να μην αλλάξουν οι συνήθειές τους, ορισμένοι εκπαιδευόμενοι δεν αποδέχονται αυτό που προτείνει ο εκπαιδευτής, μετατοπίζουν τη συζήτηση, διαστρεβλώνουν τα όσα λέγονται, αρνούνται να δραστηριοποιηθούν και να συμμετέχουν, κάποιες φορές παραιτούνται από την εκπαιδευτική διαδικασία.


Κατέβασμα ppt "ΕΝΗΛΙΚΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΟΜΕΝΟΙ. ΓΕΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΩΝ ΕΝΗΛΙΚΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΟΜΕΝΩΝ Οι συμμετέχοντες είναι εξ ορισμού ενήλικες Οι συμμετέχοντες είναι εξ ορισμού."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google