Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τρώω σωστά, είμαι καλά» Σχολικό έτος 2012-2013 36 ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τρώω σωστά, είμαι καλά» Σχολικό έτος 2012-2013 36 ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τρώω σωστά, είμαι καλά» Σχολικό έτος ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών

2 Υπεύθυνος εκπαιδευτικός: Γιαλαμάς Μάριος Τάξη: Δ΄

3 Οι μαθητές/τριες χωρίστηκαν σε 3 ισοδύναμες, από γνωστικής άποψης, ομάδες. Επέλεξαν, έπειτα από διαβούλευση, τα ακόλουθα ονόματα: οι «Φαταούλες» οι «Κομψές» οι «Σκουπιδοφάγοι»

4 Παρατηρώντας τις διατροφικές συνήθειες των παιδιών διαπιστώσαμε πως δεν ακολουθούσαν κανένα κανόνα υγιεινής διατροφής. Οι προτιμήσεις τους ήταν όλα όσα συνηθίζουμε να αποκαλούμε «τροφοσκουπίδια». Ως επακόλουθο, βασική μας μέριμνα ήταν να προσπαθήσουμε να αλλάξουμε τις διατροφικές συνήθειές τους καθώς και τη διατροφική «κουλτούρα» των οικογενειών τους γενικότερα.

5 Οι μαθητές κατέγραψαν το αγαπημένο τους φαγητό. Συμπέρασμα: κανένας δεν ανέφερε ένα φαγητό που να συνδυάζει υγιεινά φαγητά με υγιεινό τρόπο παρασκευής. Κατασκεύασαν ερωτηματολόγιο, το οποίο συμπλήρωσαν όλα τα παιδιά του σχολείου, που αφορούσε στα προϊόντα που καταναλώνουν στο πρωινό τους (κατά τη διάρκεια μιας εβδομάδας για τους μαθητές των Γ΄- ΣΤ΄ τάξεων και μίας ημέρας για αυτούς των Α΄ και Β΄). Συμπέρασμα: Το πρωινό γεύμα αποτελούνταν από συνδυασμό υγιεινών και ανθυγιεινών τροφών (π.χ. γάλα με κρουασάν).

6 Ζωγράφισαν τις αγαπημένες τους «γεύσεις» και το πώς θα φαντάζονταν τον εαυτό τους (κυρίως το σώμα τους) μετά από 20 χρόνια. Συμπέρασμα: Όλα τα παιδιά ζωγράφισαν είτε γλυκά είτε λιπαρά φαγητά (π.χ. σουβλάκια). Κάποιοι «θαρραλέοι» ζωγράφισαν τον εαυτό τους ως μια χοντρή – παχύσαρκη φιγούρα. Τα κορίτσια αποτύπωσαν τον εαυτό τους με καλλίγραμμες φιγούρες. Αποκωδικοποιήσαμε, ανατρέχοντας στο διαδίκτυο για πληροφορίες, τα συστατικά που ανέγραφαν οι συσκευασίες προϊόντων που κατανάλωναν τα παιδιά. Συμπέρασμα: Παραθέτουμε μια χαρακτηριστική φράση μαθήτριας: «Εγώ νόμιζα ότι ο χυμός είχε μέσα μόνο ζουμί από φρούτα!!!».

7 Κατασκεύασαν καρτέλες με φωτογραφίες διάφορων προϊόντων, υγιεινών ή μη και έγραψαν από ένα χαρακτηριστικό μήνυμα.

8 Διαβάσαμε κι επεξεργαστήκαμε το βιβλίο των Άννα Βερούλη και Νίκου Μιχαλόπουλου με τίτλο «Πέντε σωματοφύλακες κλεισμένοι στο ψυγείο». Σε αυτό παρουσιάζονταν με παιγνιώδη μορφή όλες οι ομάδες διατροφικών στοιχείων και η χρησιμότητά τους για έναν υγιή και γερό οργανισμό.

9 Αξίζει να αναφέρουμε πως στο σχολείο μας υλοποιήθηκε το «Πρόγραμμα Σίτισης και Προώθησης Υγιεινής Διατροφής Μαθητών» από το «Ινστιτούτο Προληπτικής Περιβαλλοντικής και Εργασιακής Ιατρικής» και με δωρεά από το Ίδρυμα «Σταύρος Νιάρχος». Καθημερινά στο σχολείο μας «κατέφθανε» το πρωινό για όλα τα παιδάκια του σχολείου μας, αλλά και του νηπιαγωγείου, καταρτισμένο από διατροφολόγους σύμφωνα με τις διατροφικές ανάγκες των μαθητών ηλικίας 5-12 ετών.

10 Και το μενού: τοστ ή σάντουιτς ή κουλούρι ολικής άλεσης, με τυρί χαμηλών λιπαρών και γαλοπούλα ή λαχανικά, σπανακοτυρόπιτα σταφιδόψωμο γιαούρτι στραγγιστό με 2% λιπαρά και μέλι γάλα φρούτο εποχής Κι επιπλέον, όλα αυτά συνδυασμένα με την επιτακτική ανάγκη για ανακύκλωση (ενδεικτικό το μήνυμα στη σακούλα που περιλάμβανε το μενού). Στο τέλος της χρονιάς, χορηγήθηκε από το συγκεκριμένο πρόγραμμα και εκπαιδευτικό βιβλίο με δραστηριότητες σχετικές με την υγιεινή διατροφή.

11

12 Η επισκέπτρια υγείας κα Κολυπέρα Βασιλική από το Καραμανδάνειο Νοσοκομείο.

13 Διατροφολόγος και σεφ, με μέριμνα του Ινστιτούτου Προληπτικής Περιβαλλοντικής και Εργασιακής Ιατρικής «Prolepsis» και χρηματοδότηση από το ίδρυμα «Σταύρος Νιάρχος»

14 Ως αφορμή για παρουσίαση του προγράμματος στους γονείς των παιδιών αλλά και στην ευρύτερη κοινωνία, χρησιμοποιήσαμε την εκδήλωση που πραγματοποίησε το Ινστιτούτο Προληπτικής Περιβαλλοντικής και Εργασιακής Ιατρικής «Prolepsis», με χρηματοδότηση του Ιδρύματος «Σταύρος Νιάρχος», στις 29 Μαΐου στο χώρο του σχολείου μας. Αρχικά, διατροφολόγος ενημέρωσε τους γονείς για το ποιες είναι οι σωστές διατροφικές συνήθειες που πρέπει να αποκτήσουν και πως θα τις κάνουν και κτήμα των παιδιών τους.

15 Στη συνέχεια, ακολούθησε μαγειρική επίδειξη από σεφ! Και το μενού: φρέσκια γεμιστή σαρδελίτσα στο τηγάνι!

16 Η αλλαγή στη στάση των παιδιών ήταν εντυπωσιακή και – για να είμαστε ειλικρινείς – μη αναμενόμενη! Αυτό οφείλεται στο συνδυασμό θεωρίας και πράξης, που τόσο σπάνια πετυχαίνουμε. Όπως πάντα, η θεωρητική ενημέρωση ήταν πλήρης και συνδύαζε την αυτενέργεια των μαθητών με την επιστημονική τεκμηρίωση από διατροφολόγους. Οι μαθητές μας όμως είχαν την τύχη να δοκιμάσουν στην πράξη, σε καθημερινή βάση, προϊόντα υγιεινής διατροφής που τους παρείχε δωρεάν το Ίδρυμα «Σταύρος Νιάρχος». Αποτέλεσμα: κρουασάν, μπισκότα, σοκολάτες, πορτοκαλάδες, πατατάκια που οι μαθητές έφερναν από το σπίτι εξαφανίστηκαν! Χαρακτηριστικό ήταν πως τα σκουπίδια μας δεν περιείχαν πια ανάλογες συσκευασίες. Οι κάδοι ανακύκλωσης γεμάτοι από χάρτινες συσκευασίες γάλακτος και χάρτινες σακούλες! Αποφασίσαμε να μην επαναχορηγήσουμε τα ερωτηματολόγια που χορηγήσαμε πριν την έναρξη του προγράμματος. Η έμπρακτη αλλαγή στις διατροφικές συνήθειες των παιδιών στο σχολείο, σε συνδυασμό με τα «παράπονα» γονιών ότι τα παιδιά τούς μαλώνουν όταν καταναλώνουν ανθυγιεινά προϊόντα, ήταν η μεγαλύτερη απόδειξη ότι η εφαρμογή του προγράμματος είχε πρακτικά-πραγματικά κι όχι απλά μετρήσιμα αποτελέσματα.

17


Κατέβασμα ppt "Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τρώω σωστά, είμαι καλά» Σχολικό έτος 2012-2013 36 ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google