Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

2ο ΕΠΑΛ ΑΓΡΙΝΙΟΥ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ:ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΤΑΞΗ Β Υπεύθυνες καθηγήτριες: Κατσαρή Κωνσταντίνα Δρέλλια Ευαγγελία ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ: Αναγνωστοπούλου.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "2ο ΕΠΑΛ ΑΓΡΙΝΙΟΥ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ:ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΤΑΞΗ Β Υπεύθυνες καθηγήτριες: Κατσαρή Κωνσταντίνα Δρέλλια Ευαγγελία ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ: Αναγνωστοπούλου."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 2ο ΕΠΑΛ ΑΓΡΙΝΙΟΥ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ:ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΤΑΞΗ Β Υπεύθυνες καθηγήτριες: Κατσαρή Κωνσταντίνα Δρέλλια Ευαγγελία ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ: Αναγνωστοπούλου ΦεοφανήΚαδούλη μαρία Κετούγια ΑρτεμισίαΚολώνια Ελευθερία Μάρκος ΦίλιπποςΜελά Μαρία-Κων/να Σκεπετάρης ΠαναγιώτηςΣουροβέλη Μαρία Τσάτσου Νικολέττα Κανιώτη Δήμητρα Μήτσου Βελησσαρία Παπαευθυμίου Κωνσταντίνα

2 ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΠΑΙΧΝΙΔΙ

3 Σκοπός αυτής της εργασίας είναι να κατανοήσουν οι μαθητές την μεγάλη αξία του παιχνιδιού στην ανάπτυξη του παιδιού, να γνωρίσουν με βιωματικό τρόπο τα παραδοσιακά παιχνίδια,που έπαιζαν τα παιδιά παλαιότερα και να τα συγκρίνουν με τα παιχνίδια των παιδιών σήμερα. ΣΚΟΠΟΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

4 ΕΙΣΑΓΩΓΗ Το παιχνίδι κατέχει ξεχωριστή θέση στη ζωή του παιδιού.Αποτελεί αναφαίρετο δικαίωμα,ζωτική ανάγκη και θεμελιακή δραστηριότητα. Ορισμός Το παιχνίδι αποτελεί μια πολυσύνθετη διαδικασία.Σύμφωνα με το Φρόυντ(Freud): Το παιχνίδι αποτελεί προσπάθεια του ατόμου να ικανοποιήσει ορμές, να εκπληρώσει επιθυμίες και να αντιμετωπίσει επώδυνες εμπειρίες που απειλούν το αναπτυσσόμενο άτομο.

5 ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΠΑΙΧΝΙΔΙ

6 Πλεονεκτήματα παιχνιδιού Μέσα από το παιχνίδι το παιδί: - Διασκεδάζει - Διαμορφώνει ιδέες για το πώς λειτουργεί ο κόσμος - Επικοινωνεί με τους άλλους - Κοινωνικοποιείται - Προετοιμάζεται για την ενήλικη ζωή - Αποκτά αυτογνωσία και αυτοπεποίθηση - Μαθαίνει να επιλύει προβλήματα - Εξελίσσεται ο προφορικός του λόγος - Αντιμετωπίζει καλύτερα τους φόβους και τις στενάχωρες καταστάσεις - Διευρύνει τις εμπειρίες του - Εκφράζει τα συναισθήματά του - Μαθαίνει να διαχειρίζεται καλύτερα το θυμό και την επιθετικότητά του - Γίνεται πιο δημιουργικό

7 Ο Piaget διέκρινε 3 είδη-βαθμίδες παιχνιδιού Α) Το παιχνίδι άσκησης ή αισθησιοκινητικό παιχνίδι Β) Το συμβολικό παιχνίδι Γ) Το κοινωνικό παιχνίδι ή το παιχνίδι με κανόνες

8 ΣΥΜΒΟΛΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ

9 Κριτήρια επιλογής παιδικών παιχνιδιών-αντικειμένων 1.Η ηλικία του παιδιού οδηγεί στη σωστή επιλογή του μεγέθους του παιχνιδιού. 2.Το υλικό κατασκευής, η στερεότητα και η καλή ποιότητα του παιχνιδιού, για να αντέχει στην καθημερινή χρήση. 3.Η μορφή και το χρώμα του πρέπει να είναι ευχάριστα και ξεκάθαρα, ώστε να μην προβληματίζει τα παιδιά. 4.Να παρέχει ασφάλεια από τυχόν τραυματισμούς. 5.Ο τρόπος χρήσης του παιχνιδιού από το παιδί να είναι απλός και κατανοητός. 6.Να προσφέρει όσο γίνεται περισσότερες δυνατότητες για παιχνίδι(συνδυασμός δραστηριοτήτων). 7.Να προάγει τη φαντασία και να δημιουργεί προϋποθέσεις μάθησης. 8.Να ανταποκρίνεται στο βαθμό ανάπτυξης του παιδιού.

10 ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ

11 Παραδοσιακά παιχνίδια Παιχνίδια για πολύ μικρά παιδιά Είναι παιχνίδια καθιστικά, δεν απαιτούν μετατοπίσεις κι όλη η χάρη τους στηρίζεται στον παιχνιδιάρικο στίχο και τις εκφραστικές χειρονομίες. 1.Ο λαγός2.Δύο καλογεράκια 3.Στον κήπο4.Η εκκλησούλα 5.Μπούντου μπουνταλάκια6.Η Γιασεμιά 7.Παιχνίδι με τα ποδαράκια8.Και τρανό… 9.Η σαρδελίτσα10.Το περιβόλι 11.Κρύφτι κρύφτι ρίτσα12.Τσάκα το καλό παιδί 13.Βίντρι βίντρι βάκι14.Ή κουμπάρα 15.Γιαγιά, έχεις φωτιά;16.H γάτα 17.Πλάθω κουλουράκια18.Μια ωραία πεταλούδα 19.Ανέβα μήλο

12 ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ

13 Παιχνίδια ομαδικά για μικρά παιδιά Τα παιχνίδια αυτά είναι η πρώτη μύηση των μικρών στον κόσμο των κανόνων. Δεν απαιτούν μεγάλη επιδεξιότητα κι είναι πάντα πολύ διασκεδαστικά. Συχνά υπάρχουν στην παρέα κι ένα-δυό μεγαλύτερα παιδιά που κατευθύνουν το παιχνίδι. 1.Η Κολοκυθιά 2.Πετάει-πετάει 3.Η μικρή Ελένη 4.Γύρω-γύρω όλοι 5.Δεν περνάς κυρα-Μαρία 6.Η Μαργαρίτα 7.Ο παπάς 8.Περπατώ εις το δάσος 9.Φράγκο λελέγκο

14 ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ

15 Το παιχνίδι των παιδιών σήμερα Στην εποχή μας, ένα από τα αγαπημένα παιχνίδια των παιδιών είναι οι Ηλεκτρονικοί Υπολογιστές.Επειδή τα παιδιά μέχρι 3 ετών γνωρίζουν τον κόσμο γύρω τους, μέσα από τις αισθήσεις τους (ακοή,αφή,όραση,όσφρηση,γεύση), ο Ηλεκτρονικός Υπολογιστής δεν ενδείκνυται γι’ αυτή την ηλικία.Όσο μεγαλώνουν, οι ενήλικες είναι αυτοί που θα μάθουν στα παιδιά να χειρίζονται με μέτρο τον Ηλεκτρονικό Υπολογιστή. Οι Υπολογιστές μπορούν να συμβάλουν στην ανάπτυξη των παιδιών μόνο αν χρησιμοποιηθούν σωστά. Έτσι τα παιδιά μαθαίνουν όχι μόνο χειρισμό αλλά και βασικές γνωστικές δεξιότητες, όπως να μετράνε, να κατηγοριοποιούν, να αντιστοιχίζουν. Παρά τα πλεονεκτήματά του το παιχνίδι με τον Ηλεκτρονικό Υπολογιστή δεν θα πρέπει ποτέ να χρησιμοποιείται ως αντικατάσταση των παραδοσιακών δραστηριοτήτων και των παραδοσιακών παιχνιδιών των παιδιών. Επίλογος Η αξία και η σημασία λοιπόν είναι πολύ μεγάλη για την κοινωνική, συναισθηματική, σωματική, γλωσσική και γνωστική ανάπτυξη του παιδιού.

16 ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΗΜΕΡΑ


Κατέβασμα ppt "2ο ΕΠΑΛ ΑΓΡΙΝΙΟΥ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ:ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΤΑΞΗ Β Υπεύθυνες καθηγήτριες: Κατσαρή Κωνσταντίνα Δρέλλια Ευαγγελία ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ: Αναγνωστοπούλου."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google