Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Εργασία του μαθητή Παύλου Βερβέρη 109 ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΘΗΝΩΝ « ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΕΛΥΤΗΣ »

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Εργασία του μαθητή Παύλου Βερβέρη 109 ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΘΗΝΩΝ « ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΕΛΥΤΗΣ »"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Εργασία του μαθητή Παύλου Βερβέρη 109 ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΘΗΝΩΝ « ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΕΛΥΤΗΣ »

2  Η Αιθιοπία ( αμχ.), επίσημη ονομασία Ομοσπονδιακή Δημοκρατία της Αιθιοπίας είναι μια χώρα που βρίσκεται στο Κέρας της Αφρικής.  Συνορεύει βόρεια με την Ερυθραία, βορειοανατολικά με το Τζιμπουτί, ανατολικά με τη Σομαλία, νότια με την Κένυα και δυτικά με το Σουδάν και το Νότιο Σουδάν.  Η Αιθιοπία είναι η παλαιότερη ανεξάρτητη χώρα στην Αφρική κι έχει μια από τις εκτενέστερες ιστορίες ως ανεξάρτητο κράτος. Δεν αποτέλεσε ποτέ αποικία κανενός κράτους, εκτός από την πενταετία , οπότε και ήταν υπό ιταλική κατοχή ορισμένες μεγάλες πόλεις και οδικές αρτηρίες.  Η Αιθιοπία στο παρελθόν ονομαζότανΑβησσυνία, ενώ η τωρινή ονομασία της ίσως προέρχεται από τις ρίζες ( αιθ -) και ( ὄ ψ ) ( " καμένη όψη " ).

3  Πρωτεύουσα : ΑΝΤΙΣ ΑΜΠΕΜΠΑ  Γλώσσα : ΑΧΜΑΡΙΚΗ  Θρησκεία : ΚΟΠΤΕΣ  Νόμισμα : ΜΠΙΡ  Πληθυσμός :

4  Η επικρατούσα θρησκεία σήμερα στην Αιθιοπία είναι η κοπτική χριστιανική ορθόδοξη. Υπολογίζεται ότι το 45%-50% του πληθυσμού είναι κόπτες χριστιανοί, οι οποίοι ανήκουν στην Αιθιοπική Ορθόδοξη Εκκλησία. Οι μουσουλμάνοι καλύπτουν το 35%-40% του πληθυσμού, ενώ το 12% σχεδόν του πληθυσμού διατηρεί τις ιθαγενείς ανιμιστικές θρησκείες. Το υπόλοιπο 5% ανήκει σε διάφορα άλλα δόγματα, από τα οποία ξεχωρίζει η θρησκευτική κοινότητα των Εβραίων Φαλάσα.  Ο χριστιανισμός αποτελεί την αρχαιότερη θρησκεία της Αιθιοπίας. Οι πρώτοι χριστιανοί της χώρας ασπάστηκαν το χριστιανισμό τον 4 ο αιώνα μ. Χ. ( περίπου το 332 μ. Χ.) και από τότε η ιστορική συνέχεια του χριστιανισμού στη χώρα είναι διαρκής και θαυμαστή. Η προσφορά της χριστιανικής θρησκείας υπήρξε τόσο σημαντική για τη διατήρηση και συνοχή του υπό διαμόρφωση αιθιοπικού έθνους, ώστε για αιώνες αποτέλεσε το κυριότερο συνεκτικό στοιχείο των πολυάριθμων φυλών και επιμέρους ομάδων που το απάρτιζαν. Η Αιθιοπική Ορθόδοξη Εκκλησία ανακήρυξε το αυτοκέφαλό της το 1959 και είναι άρρηκτα δεμένη με την Κοπτική Εκκλησία της Αλεξάνδρειας. Από το 1959 και μετά ο αρχιεπίσκοπός της είναι Αιθίοπας κληρικός, που εκλέγεται από τους κόλπους της και όχι πλέον από την Εκκλησία της Αλεξάνδρειας. Τον καιρό της αυτοκρατορίας του Χαϊλέ Σελασιέ, τόσο ο αυτοκράτορας όσο και το σύνολο σχεδόν της Αυλής ανήκαν παραδοσιακά στο χριστιανισμό, ο οποίος αποτελούσε την κραταιά θρησκεία της χώρας, παρόλο που είχε θεσμοθετηθεί και επίσημα η ανεξιθρησκία.  Με την επανάσταση όμως του 1975 και το μαρξιστικό καθεστώς που αυτή εγκαθίδρυσε κηρύχτηκε η αθεΐα. Παρ ` όλα αυτά και κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου ο χριστιανισμός αποτέλεσε το βασικό συνδετικό κρίκο μεταξύ των κατοίκων της χώρας και συνέτρεξε τους δοκιμαζόμενους πιστούς σε όλες τις δύσκολες στιγμές τους. Σήμερα το κοπτικό χριστιανικό δόγμα είναι περισσότερο διαδομένο στις βορειοδυτικές περιοχές όπου κατοικούν οι Αχμάρα και οι Τιγκρέ. Προπύργια του κοπτικού χριστιανισμού θεωρούνται σήμερα οι επαρχίες από τα σύνορα της κεντρικής Ερυθραίας μέχρι και την κεντρική Σέουα.

5  Ο ισλαμισμός διαδόθηκε στην Αιθιοπία τον 7 ο αιώνα μ. Χ. από τους Άραβες και άλλους κατακτητές που επισκέφτηκαν τη χώρα. Παρά το γεγονός ότι το Ισλάμ κατόρθωσε να επιβιώσει για αιώνες δίπλα στη σαφώς ακμαιότερη χριστιανική εκκλησία, μολαταύτα ποτέ δεν κατόρθωσε να την απειλήσει και να κλονίσει την κυριαρχία της. Σήμερα ο ισλαμισμός είναι περισσότερο διαδομένος στις νότιες περιοχές του Κεντρικού Οροπεδίου όπου κατοικούν οι Ορόμο ή Γκάλα και στα ανατολικά σύνορα με τη Σομαλία όπου κατοικούν οι Σομαλοί. Προπύργια του ισλαμισμού θεωρούνται σήμερα οι αμιγώς μουσουλμανικές επαρχίες Χάραργκε και Κέφα.  Οι παραδοσιακές ανιμιστικές θρησκείες της Αφρικής διατηρούνται κυρίως από τους νέγρικους ιθαγενείς πληθυσμούς των νότιων περιοχών της χώρας. Οι Εβραίοι Φαλάσα είναι ένα πρώιμο ιουδαϊκό δόγμα και κατοικούν κυρίως στην επαρχία Γκόντερ.

6  Η Αιθιοπία ήταν γνωστή στα αρχαία χρόνια ως Χους και οι κάτοικοί της ανήκαν στη φυλή Χαμ ( Γένεση 10,6-7). Στην Αγία Γραφή όμως ο Χους ήταν γιος του Χαμ και επομένως θα πρέπει να θεωρείται γενάρχης των Αιθιόπων. Σύμφωνα με την παράδοση, ο γιος του Νώε, ο Χαμ, εγκαταστάθηκε στην Αιθιοπία, όπου και δημιούργησε την ιστορική πόλη Αξούμ, από το όνομα της οποίας οι αρχαίοι αποκαλούσαν την Αιθιοπία και " Κράτος της Αξώμης ".  Η λέξη Αιθίοψ ( Αιθίοπας ), προδίδει ότι πρόκειται για ανθρώπους με δέρμα σκούρου χρώματος, αυτό φαίνεται και από σχετικό εδάφιο στο βιβλίο του Ιερεμία (13,23).  Επί Ροβοάμ, οι Αιθίοπες στράφηκαν εναντίον του βασιλείου του Ιούδα, μαζί με τον βασιλιά της Αιγύπτου ( Β ' Παραλειπομένων 12,3), ενώ ο Αιθίοπας Ζερά, επί βασιλείας Ασά, με ένα εκατομμύριο στρατιώτες νικήθηκε από τον Ιούδα ( Β ' Παραλειπομένων 14,9-13). Κατά τον 8 ο -7 ο π. Χ. αιώνα, μια αιθιοπική δυναστεία κατέλαβε την Αίγυπτο και επενέβηκε στην Παλαιστίνη ( Δ ' Βασιλειών 19,9). Η απόσταση της μακριά από τις μεγάλες δυνάμεις, καθώς βρισκόταν στο μακρινότερο όριο της Περσικής αυτοκρατορίας ( Εσθήρ 1,1. 8,9), της έδινε το πλεονέκτημα να μη βρίσκεται κάτω από την εξουσία τους.  Στην Παλαιά Διαθήκη οι Αιθίοπες αναφέρονται αρκετές φορές και ήταν πολύ γνωστοί λόγω των εμπορικών σχέσεων τους με την Αίγυπτο. Η χώρα κυβερνήθηκε και από γυναίκες, μία από αυτές ήταν και η Κανδάκη, της οποία ο ευνούχος ασπάστηκε το Χριστιανισμό ( Πράξεις 8,27). Στα χωρία Ψαλμός 68,31. Ησαΐας 45,14. Σοφονίας 3,10, προλέγεται η επιστροφή των Αιθιόπων στον αληθινό Θεό.

7  Η σημαία της Αιθιοπίας είναι μια από τις αρχαιότερες αφρικανικές σημαίες και αποτελείται από τρεις ισομεγέθεις οριζόντιες λωρίδες, με τα χρώματα της αφρικανικής ενότητας ή τα λεγόμενα παναφρικανικά χρώματα - κόκκινο, πράσινο και κίτρινο -, τα οποία χρησιμοποιήθηκαν από το Το έμβλημα προστέθηκε στη σημαία το Η σημαία καθιερώθηκε στις 6 Φεβρουαρίου του Η χώρα έχει Σύνταγμα από τις 22 Αυγούστου  Τα χρώματα στη σημαία, τα οποία έχουν ιδιαίτερη σημασία για τη χώρα, συμβολίζουν :  το κόκκινο τη δύναμη ή το αφρικανικό αίμα που χύθηκε για την άμυνα της πατρίδας,  το κίτρινο την ειρήνη και την αρμονία ανάμεσα στις πολλές φυλές, οι οποίες έχουν θρησκευτικές και εθνικές διαφορές,  το πράσινο τη γη και τη γονιμότητα.  Το εθνόσημο αποτελείται από ένα πεντάκτινο αστέρι με τις ακτίνες του. Το αστέρι είναι κίτρινο σε μπλε δίσκο, ο οποίος επικαλύπτει τις πράσινες και τις κόκκινες λωρίδες. Το αστέρι αναφέρεται στο λαμπρό μέλλον της Αιθιοπίας, ενώ οι κίτρινες ακτίνες που εκπέμπει είναι σε ίδια απόσταση και θεωρείται ότι εκπροσωπούν την ισότητα ανάμεσα σε όλους τους Αιθίοπες, πέρα από κάθε φυλή και γένος

8

9  (Yäzêgennät Keber Bä- Ityopp'yachen S'änto) (Tayyä Hezbawinnät Dar Eskädar Bärto.) (Läsälam Läfeteh Lähezboch Näs'annät;) (Bä'ekkulennät Bäfeqer Qomänal Bä'andennät.) (Mäsärätä S'enu Säbe'enan Yalsharen;) (Hezboch Nän Läsera Bäsera Yänoren.) (Denq Yäbahel Mädräk Yä'akuri Qers Baläbêt;) (Yätäfät'ro S'ägga Yä'jägna Hezb ennat;) (Ennet'äbbeqeshallän Alläbben Adära;) (Ityopp'yachen nuri Eññam Banchi Ennekura!) Ο Σεβασμός για τον πολίτη είναι ισχυρός στην Αιθιοπία μας Παντού φαίνεται η εθνική υπερηφάνεια, να λάμπει από τη μια άκρη ως την άλλη. Για ειρήνη, για δικαιοσύνη, για την ελευθερία των λαών, Στεκόμαστε ενωμένοι με ισότητα κι αγάπη. Σταθεροί απ ' όπου ξεκινήσαμε, παραμένουμε άνθρωποι. Είμαστε άνθρωποι που ζουν με τη δουλειά. Θαυμάσια είναι η παράδοση, που φέρει περήφανη κληρονομιά, Φυσική χάρη, μητέρα άξιων ανθρώπων. Θα σε προστατέψουμε - έχουμε χρέος. Ζήτω, Αιθιοπία μας ! Ας είμαστε περήφανοι για σένα !

10  Η Αιθιοπία, χώρα με αρχαιότατη και πλούσια ιστορία. Σύμφωνα με την παράδοση, ο γιος του Νώε, ο Χαμ, εγκαταστάθηκε στην Αιθιοπία, όπου και δημιούργησε την ιστορική πόλη Αξούμ, από το όνομα της οποίας οι αρχαίοι αποκαλούσαν την Αιθιοπία και " Κράτος της Αξώμης ".  Η Αιθιοπία είναι μια από τις αρχαίες χώρες της Αφρικής και αναφέρεται σε έργα του Όμηρου αλλά και του Ησίοδου. Η ονομασία του κατοίκου της χώρας αυτής " αιθίοψ " είναι αρχαία ελληνική λέξη και σημαίνει άνθρωπος με καμένη ( ή ηλιοψημένη ) όψη. Πληροφορίες για τη ζωή της χώρας αυτής κατά την αρχαϊκή περίοδο δίνει ο ιστορικός Ηρόδοτος. Αναφέρει ότι, στην αρχή οι Αιθίοπες ήταν νομάδες και σχεδόν σε ημιάγρια κατάσταση, ύστερα όμως ήρθαν σε επιμειξία με τους Αιγυπτίους, υιοθέτησαν τα Αιγυπτιακά ήθη και ως αποτέλεσμα εκπολιτίστηκαν. Κάποιος αρχαίος θρύλος αναφέρει ότι εκτός από τους Αιγυπτίους ήρθαν σε επιμειξία και με τους Εβραίους. Εκτός όμως από αυτούς τους λαούς σημαντική επίδραση είχε στους Αιθίοπες και ο ελληνικός πολιτισμός, που είχε φτάσει ως εκεί, όπως προκύπτει, από μελέτες επιγραφών και νομισμάτων, που βρέθηκαν σε αρχαιολογικές ανασκαφές. Αυτό το μαρτυράει και μια παράδοση στους Αβησσυνούς που σύμφωνα μ ' αυτήν είχε πάει στη χώρα αυτή και ο Μέγας Αλέξανδρος.

11  Ο χριστιανισμός διαδόθηκε στην Αιθιοπία τον 4 ο αιώνα από τον Έλληνα έμπορο Φρουμέντιο, που έγινε επίσκοπος της χώρας αυτής το 330. Στην Αιθιοπία διαδόθηκε και επικράτησε ο Μονοφυσιτισμός, που αποτελεί μέχρι σήμερα την επίσημη θρησκεία της χώρας. Βρίσκει δε κανείς πολλά στοιχεία από την Παλαιά Διαθήκη στο τελετουργικό της λειτουργίας τους, όπως την χρήση μουσικών οργάνων και τυμπάνων που συνοδεύουν με χορευτικές κινήσεις. Κάτι άλλο κοινό επίσης είναι ότι κάνουν περιτομή στους άρρενες σε πολύ νεαρή ηλικία. Όλα αυτά τα στοιχεία προϋπήρχαν στην περιοχή και απλά ενσωματώθηκαν με την άφιξη του Χριστιανισμού. Η Αιθιοπία ήταν τόσο πολύ απομονωμένη από τον υπόλοιπο γνωστό μέχρι τότε κόσμο ως το 13 ο αιώνα και γνώριζαν τόσο λίγα πράγματα γι ' αυτήν, ώστε χρειάστηκε να γίνουν μεγάλες επιδρομές μουσουλμάνων στη χώρα, για να μάθουν ότι υπήρχε εκεί ένα Χριστιανικό κράτος.

12  Οι Πορτογάλοι πήγαν εκεί το 1490 καθώς αναζητούσαν δρόμο για τις Ινδίες. Από εκεί και έπειτα, για 200 χρόνια περίπου, οι Αιθίοπες βρίσκονταν σε συνεχείς πολέμους με τους Αιγυπτίους. Το 1855 αυτοκράτορας της Χώρας έγινε ο Θεόδωρος ο Γ ', που ήρθε σε σύγκρουση με τους Άγγλους, που, θέλοντας να αναπτύξουν σε έκταση τα εδάφη της αυτοκρατορίας τους, επεδίωκαν την κυριαρχία της χώρας του. Ο στρατός του, όμως, μπροστά στην αριθμητική και υλική υπεροχή των Άγγλων υπέκυψε, η χώρα υποδουλώθηκε, αιχμαλωτίστηκαν τα δυο παιδιά του και ο ίδιος ο Θεόδωρος για να μην πιαστεί αιχμάλωτος, αυτοκτόνησε.  Τριάντα χρόνια αργότερα στην Αιθιοπία εισέβαλαν οι Ιταλοί, οι οποίοι όμως νικήθηκαν στην περίφημη μάχη της Άντοβα το Η σημασία της έγκειται στο ότι αποτελούσε την μόνη μη ευρωπαϊκή δύναμη που κατάφερε να νικήσει μια αποικιακή δύναμη κατά τον 19 ο αιώνα.  Λίγο πριν το Β ' παγκόσμιο πόλεμο, το 1935, εισβάλλουν στη χώρα από τη Σομαλία τα φασιστικά στρατεύματα του Μπενίτο Μουσολίνι, που σκόπευε να κάνει τη χώρα ιταλική επαρχία. Τελικά η Αιθιοπία κατελήφθη μετά από οκτώ μήνες πολέμου, που τελικά κερδήθηκε χάρις στη χρήση αερίου μουστάρδας, που αποδεκάτισε τα αιθιοπικά στρατεύματα στη μάχη της λίμνης Ασάγκι. Η κατάληψη της Αιθιοπίας και μετατροπή της σε Ιταλική επαρχία ανακοινώθηκε στις 5 Μαΐου του  Από το 1952 η Αιθιοπία, μαζί με την ιταλική αποικία της Ερυθραίας, αποτέλεσε το ομόσπονδο κράτος της Αιθιοπίας. Η υποστήριξη, όμως από τον Χαϊλέ Σελασιέ μιας μικρής ομάδας πλούσιων γαιοκτημόνων που εκμεταλλευόντουσαν τη χώρα, δημιούργησε αντιπάθεια στο λαό, με αποτέλεσμα το φθινόπωρο του 1974 μια μεγάλη ομάδα κατώτερων αξιωματικών και υπαξιωματικών να επαναστατήσει, να καθαιρέσει τον αυτοκράτορα Χαϊλέ Σελασιέ, να καταργήσει το θεσμό της κληρονομικής μοναρχίας και να εγκαθιδρύσει στρατιωτική κομμουνιστική χούντα που διατήρησε την εξουσία έως το 1987, εκτελώντας και φυλακίζοντας χιλιάδες, χωρίς δίκη.

13  Το πολίτευμα της Αιθιοπίας είναι Ομοσπονδιακή Δημοκρατία με αρχηγό κράτους τον πρόεδρο της δημοκρατίας και πρόεδρο της κυβέρνησης τον πρωθυπουργό. Επίσης είναι η μόνη αφρικανική χώρα η οποία έχει παρόμοιο πολίτευμα με αυτό της Ελλάδας, Ιταλίας κτλπ. Δικαίωμα ψήφου στις εκλογές έχουν όσες και όσοι είναι ηλικίας 18 ετών και άνω.  Ο πρόεδρος εκλέγεται από την βουλή.  Η Αιθιοπία διοικητικά χωρίζεται σε 11 περιφέρειες.

14  Εξαιτίας του οριζόντιου και κάθετου διαμελισμού του εδάφους της, το κλίμα της παρουσιάζει παραλλαγές, ανάλογα με το υψόμετρο. Έτσι, στα πολύ ψηλά μέρη είναι ψυχρό, στα μεσαία εύκρατο και στα χαμηλά ( δηλαδή από 500 μ. και κάτω ) είναι τροπικό. Το μέσο ετήσιο ύψος της βροχής είναι μεγάλο, γιατί οι τροπικές βροχές κρατούν 4 μήνες. Γι ' αυτό το λόγο η βλάστηση είναι ποικιλόμορφη και χαρακτηριστικό της είναι το πλήθος των δασών. Αναπτύσσονται πολλά είδη δένδρων, άγρια και ήμερα. Ευδοκιμεί πολύ το αρτόδενδρο, που δίνει ένα είδος αλευριού που είναι κατάλληλο για παρασκευή ψωμιού, το καφεόδενδρο και η μπανάνα. Τα εσπεριδοειδή, οι συκιές και οι ελιές αποτελούν ολόκληρα δάση.  Όταν οι Ιταλοί κατάλαβαν τη χώρα, ανάπτυξαν πολύ την καλλιέργεια του αμπελιού με εκλεκτές ποικιλίες σταφυλιών που τις μετάφεραν από την Ιταλία και κατάφεραν, εξαιτίας της κλιματιστικής διαφοράς και του υψόμετρου, να έχουν σταφύλια όλο σχεδόν το χρόνο.

15  Η Αντίς Αμπέμπα, ( αμχ. ) ή Αντίς Αμπάμπα ή και Αντίς Αλάμ, που σημαίνει « νέο λουλούδι » στα αμχαρικά, είναι η πρωτεύουσα της Αιθιοπίας. Η πόλη περιλαμβάνει περίπου 80 εθνότητες που μιλούν 80 διαφορετικές γλώσσες, ενώ από άποψη θρησκεύματος υπάρχουν χριστιανικές, μουσουλμανικές κι εβραϊκές κοινότητες. Ο πληθυσμός της υπολογίζεται στους κατοίκους. Βρίσκεται στους πρόποδες του βουνού Εντότο και είναι έδρα του Πανεπιστημίου Αντίς Αμπέμπα, το οποίο παλαιότερα ήταν γνωστό ως Πανεπιστήμιο Χαϊλέ Σελασιέ Α, από τον πρώην ηγέτη της Αιθιοπίας.

16  Η δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της Αιθιοπίας είναι η Ντιρεντάουα με πληθυσμό κατ. ( εκτίμηση 1990). Η Ντιρεντάουα είναι χτισμένη βορειοανατολικά της Αντίς Αμπέμπα προς τα σύνορα με τη Σομαλία.  Άλλες μεγάλες πόλεις της χώρας είναι η Γκόντερ στο βορρά, με πληθυσμό κατ. ( εκτ. 1988), η Ναζρέτ, στα νοτιοανατολικά της Αντίς Αμπέμπα, με πληθυσμό κατ. ( εκτ. 1988), η Ντεσέ στα βόρεια της Ντιρεντάουα με πληθυσμό κατ. ( εκτ. 1984), η Χαράρ στα νοτιανατολικά με πληθυσμό κατ. ( εκτ. 1988) και κοντά στα βόρεια σύνορα με την Ερυθραία η Μέκελε με κατ. ( εκτ. 1988).

17

18

19  Η αμχαρική γλώσσα ( δεν πρέπει να συγχέεται με την αραμαϊκή ) είναι μία από τις σημιτικές γλώσσες τηςαφροασιατικής γλωσσικής οικογένειας. Είναι η γλώσσα του λαού Αμχάρα και η επίσημη γλώσσα της Αιθιοπίας, της Ορθόδοξης Αιθιοπικής Εκκλησίας. Το 2006 είχε 25 εκατομμύρια ομιλητές. Εκτός της Αιθιοπίας μιλιέται από 2, 7 εκατομμύρια μετανάστες ( κυρίως την Αίγυπτο, Ισραήλ και Σουηδία ).  Είναι η δεύτερη περισσότερο ομιλούμενη σημιτική γλώσσα στον κόσμο μετά τα αραβικά.  Έχει λογοτεχνία από το 14 ο αιώνα.

20

21  Μείγμα μπαχαρικών Berbere Αιθιοπίας (Berbere spice seasoning )  Το μείγμα μπαχαρικών berbere συνήθως περιέχει καυτερές πιπεριές, πιπέρι, κύμινο, γαρύφαλλο, πιπερόριζα, πιπέρι καγιέν και είναι κύριο συστατικό της κουζίνας της Αιθιοπίας και της Ερυθραίας. Η σύστασή του ποικίλει εφόσον το μείγμα μπορεί να περιέχει αρωματικά φυτά που φύονται μόνο στην περιοχή αυτή και θεωρούνται άγνωστα σε άλλες περιοχές του πλανήτη όπως το μακροπίπερο κ. ά. Με την πλούσια γεύση του, την κόκκινη απόχρωσή του το μείγμα δίνει ξεχωριστή γεύση αλλά και εμφάνιση σε κρέας κόκκινο, κοτόπουλο, αρνί κοκκινιστό αλλά και ψητό στη σχάρα.

22  Υλικά :  ¼ κουτ. γλυκού τριμμένο allspice ( γνωστό και σαν πιμέντο - δεν εννοώ τη γλυκιά πιπεριά -, ή τζαμαϊκανή πιπεριά - jamaica pepper)  ¾ κουτ. γλυκού κάρδαμο  1 / 8 κουτ. γλυκού κανέλα ( προαιρετικό )  1 / 8 κουτ. γλυκού τριμμένο γαρύφαλλο  ½ κουτ. γλυκού κόλιανδρο ( προαιρετικό )  ½ κουτ. γλυκού κύμινο ( προαιρετικό )  1 κουτ. γλυκού τριγωνέλλα ( λέγεται και τριγωνίσκος ή γραικόχορτο )  ¼ κουτ. γλυκού μοσχοκάρυδο ( προαιρετικό )  ½ κουτ. γλυκού μαύρο πιπέρι  ¼ κουτ. γλυκού τουρμέρικ  4-6 κουτ. σούπας μείγμα από πιπέρι καγιέν ( κόκκινο πιπέρι, αποξηραμένες πιπερίτσες τσίλι, ή νιφάδες κόκκινης πιπεριάς ) και πάπρικα  1 κουτ. σούπας αλάτι  1 κουτ. γλυκού τζίντζερ, φρέσκο ( καθαρισμένο και τριμμένο ) ή αποξηραμένο ( τριμμένο ) αν φτιάχνετε ξερή σκόνη berbere  2 κουτ. σούπας καλά ψιλοκομμένα κρεμμύδια ή εσαλότ, παραλείψτε το αν φτιάχνετε ξερή σκόνη berberé ( προαιρετικό )  1 κουτ. γλυκού πολτοποιημένο σκόρδο, παραλείψτε το ή χρησιμοποιήστε αποξηραμένο σκόρδο αν φτιάχνετε ξερή σκόνη berberé ( προαιρετικό )  ¼ φλυτζ. λάδι, νερό ή κόκκινο κρασί ( παραλείψτε το αν φτιάχνετε ξερή σκόνη berberé)  Εκτέλεση :  Σε μια βαριά κατσαρόλα σε μέτρια φωτιά, ψήστε τα αποξηραμένα μπαχαρικά για λίγα λεπτά ανακατεύοντας ή κουνώντας την κατσαρόλα συνεχώς για να μην τσουρουφλιστούν.  Απομακρύνετε από τη φωτιά και περιμένετε να κρυώσουν.  Αν φτιάχνετε ξηρή σκόνη berberé : αλέστε το μείγμα σε ένα μπλέντερ ή χτυπήστε τα σε ένα γουδί. Αποθηκεύστε τη σκόνη berberé σε μια αεροστεγή συσκευασία.  Αν φτιάχνετε πολτό berberé : ανακατέψτε τα ψημένα μπαχαρικά με το φρέσκο τζίντζερ, τα κρεμμύδια ή τα shallots, το σκόρδο και το λάδι ( νερό ή κρασί ). Τρίψτε τα όλα μαζί σε ένα μπλέντερ ή στο γουδί. Αποθηκεύστε τη σκόνη berberé σε μια αεροστεγή συσκευασία.

23  Σύμφωνα με το ημερολόγιο της Κοπτικής Εκκλησίας, τα Χριστούγεννα ( Ganna στην τοπική γλώσσα ) γιορτάζονται στις 7 Ιανουαρίου. Πιστοί από κάθε γωνιά της χώρας καταφθάνουν στη Λαλιμπέλα, μια μικρή πόλη με πλινθόκτιστα σπίτια, χτισμένη σε μια απομονωμένη τοποθεσία στα όρη Λάστα.  Σ ’ αυτό τον ξεχασμένο από την εξέλιξη τόπο βρίσκονται έντεκα « αγγελοχτισμένες » – σύμφωνα με την παράδοση – εκκλησίες, όλες λαξευμένες στο βράχο. Σ ’ αυτές συγκεντρώνονται οι πιστοί την παραμονή των Χριστουγέννων φορώντας όλοι λευκά βαμβακερά ρούχα. Ακολουθεί ολονυχτία υπό το φως των κεριών και το επόμενο πρωί οι ιερείς ψέλνουν τη λειτουργία των Χριστουγέννων και κοινωνούν τους πιστούς. Την ίδια μέρα γίνονται πολλοί γάμοι, γιατί οι Αιθίοπες θεωρούν ιδιαίτερα ευλογημένο το γάμο που τελείται την ημέρα της γέννησης του Χριστού. Ακολουθούν χοροί και τραγούδια, καθώς και το εορταστικό γεύμα, που αποτελείται από injera ( το χαρακτηριστικό υγρό ψωμί της αιθιοπικής κουζίνας που μοιάζει με πίτα ) και doro wat ( πικάντικο ψητό κοτόπουλο ).

24


Κατέβασμα ppt "Εργασία του μαθητή Παύλου Βερβέρη 109 ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΘΗΝΩΝ « ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΕΛΥΤΗΣ »"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google