Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Πανεπιστήμιο Αθηνών Παιδαγωγικό Τμήμα Δ.Ε. Εργαστήριο Φυσικών Επιστημών, Τεχνολογίας και Περιβάλλοντος Καθηγ. Γεώργιος Θεοφ. Καλκάνης Δρ Ματθαίος Πατρινόπουλος,

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Πανεπιστήμιο Αθηνών Παιδαγωγικό Τμήμα Δ.Ε. Εργαστήριο Φυσικών Επιστημών, Τεχνολογίας και Περιβάλλοντος Καθηγ. Γεώργιος Θεοφ. Καλκάνης Δρ Ματθαίος Πατρινόπουλος,"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Πανεπιστήμιο Αθηνών Παιδαγωγικό Τμήμα Δ.Ε. Εργαστήριο Φυσικών Επιστημών, Τεχνολογίας και Περιβάλλοντος Καθηγ. Γεώργιος Θεοφ. Καλκάνης Δρ Ματθαίος Πατρινόπουλος, Δρ Σοφία Στράγκα, Δρ. Βασίλειος Δημόπουλος, Υπ. Δρ Κοσμάς Δενδρινός, Υπ. Δρ Ουρανία Γκικοπούλου, Δρ Δέσποινα Ιμβριώτη, Δρ Εμμανουήλ Αποστολάκης

2 1. Διάθλαση του φωτός (2 δ.ω. ) 2. Φως και χρώματα (2 δ.ω.) 3. Μία απλή φωτογραφική μηχανή (1 δ.ω.) 4. Το μάτι μας (2 δ.ω.) 5. Πώς βλέπουμε (1 διδακτική ώρα) - Βιβλίο Μαθητή (1 δ.ω.) - Επανάληψη (1 δ.ω.) - Αξιολόγηση (1 δ.ω.) ΤΑΞΗ Στ΄ Σε πολλά Φύλλα Εργασίας αυτής της ενότητας είναι απαραίτητη η μερική τουλάχιστον συσκότιση της αίθουσας διδασκαλίας. Αν δεν υπάρχει αυτή η δυνατότητα στο σχολείο, προτείνεται να μη διδαχθεί η ενότητα «Φως».

3 ΒΙΒΛΙΟ ΔΑΣΚΑΛΟΥ (σελ. 205-209) ΤΕΤΡΑΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΩΝ (σελ. 138-142) ΒΙΒΛΙΟ ΜΑΘΗΤΗ (σελ. 104-105) Διάθλαση του φωτός

4 Προγραμματισμός Διδασκαλίας Από το Βιβλίο Δασκάλου μελέτη θεωρίας (σελ.201-206) μελέτη θεωρίας (σελ.201-206) επισήμανση διδακτικών στόχων επισήμανση διδακτικών στόχων μελέτη επισημάνσεων φύλλου εργασίας μελέτη επισημάνσεων φύλλου εργασίας (σελ.207-209) (σελ.207-209) Προετοιμασία οργάνωση μαθητών σε ομάδες καταγραφή των απαραίτητων πειραματικών υλικών σχηματοποίηση της διαθεματικής συστημικής ανάλυσης / συσχέτισης του θέματος (από τον/την εκπαιδευτικό) Χρονικός Καταμερισμός Έναυσμα Ενδιαφέροντος (~ 15% του χρόνου) Έναυσμα Ενδιαφέροντος (~ 15% του χρόνου) Διατύπωση υποθέσεων (~ 10% του χρόνου) Διατύπωση υποθέσεων (~ 10% του χρόνου) Πειραματισμός (~ 45% του χρόνου) Πειραματισμός (~ 45% του χρόνου) Καταγραφή Συμπερασμάτων (~ 20% του χρόνου) Καταγραφή Συμπερασμάτων (~ 20% του χρόνου) Γενίκευση, Εμπέδωση (~ 10% του χρόνου) Γενίκευση, Εμπέδωση (~ 10% του χρόνου)

5 Παρατηρήσεις Πριν τη διδασκαλία του κεφαλαίου ΦΩΣ όπως και πριν από κάθε άλλο κεφάλαιο, συνιστάται να μελετηθούν από το βιβλίο του Δασκάλου τα εισαγωγικά στοιχεία που απαιτούνται: Διάρκεια, Φύλλα Εργασίας, Λεξιλόγιο, Γενικός Στόχος Κεφαλαίου, Ειδικότεροι Στόχοι, το Κεφάλαιο Συνοπτικά, Συνήθεις Εναλλακτικές Αντιλήψεις – Συνήθεις Γνωστικές Δυσκολίες, Όργανα και Υλικά, Ανάπτυξη του Κεφαλαίου Συνιστάται να γίνει καταγραφή των υλικών που απαιτούνται, για όλο το κεφάλαιο και να ζητήσουμε από τις ομάδες των μαθητών να τα συγκεντρώσουν πριν ξεκινήσουμε.

6 Όργανα &Υλικά χάρτινο κουτί από γάλα διατρητικό μεγεθυντικός φακός λαμπάκι σε λυχνιολαβή 1 μπαταρία χαρτόνι με σχισμές διαφανές μπουκάλι απορρυπαντικού πιάτων κυλινδρικό γυάλινο ποτήρι Εναλλακτικά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ένα πλαστικό χάρακα, που στο άκρο του έχει μια τρύπα Εναλλακτικά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ένα μικρό φακό ή LASER Pointer που εξασφαλίζουν μεγαλύτερη φωτεινότητα

7 Έναυσμα Ενδιαφέροντος Παρατηρώ Ενδιαφέρομαι Τετράδιο Εργασιών Από το Τετράδιο Εργασιών (σελ.138)

8 Διατύπωση Υποθέσεων Συζητώ Προβληματίζομαι Υποθέτω Τετράδιο Εργασιών Από το Τετράδιο Εργασιών (σελ138)

9 ΠειραματισμόςΠειραματισμός Πειραματίζομαι Τετράδιο Εργασιών Από το Τετράδιο Εργασιών (σελ.138-141) Αυτό το πείραμα μπορεί να γίνει με πλαστικό χάρακα που έχει τρύπα στο άκρο του Σε περίπτωση που δεν επαρκεί ο χρόνος αυτό το πείραμα μπορεί να δοθεί για εξάσκηση στο σπίτι

10 ΠειραματισμόςΠειραματισμός Πειραματίζομαι Τετράδιο Εργασιών Τετράδιο Εργασιών Εναλλακτικά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ένα μικρό φακό που εξασφαλίζει μεγαλύτερη φωτεινότητα

11 ΠειραματισμόςΠειραματισμός Πειραματίζομαι Τετράδιο Εργασιών Εναλλακτικά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ένα μικρό φακό ή LASER Pointer που εξασφαλίζουν μεγαλύτερη φωτεινότητα

12 Διατύπωση Συμπερασμάτων Συμπεραίνω, Καταγράφω, Εφαρμόζω Τετράδιο Εργασιών (σελ. 141) Μετά από συζήτηση

13 Τετράδιο Εργασιών Τετράδιο Εργασιών Από το Τετράδιο Εργασιών (σελ.142) Διατύπωση Συμπερασμάτων Συμπεραίνω, Καταγράφω, Εφαρμόζω

14 Βιβλίο Μαθητή (σελ.104) Βιβλίο Μαθητή (σελ.104) Γενίκευση μικροΕρμηνεία Γενικεύω, μικροΕρμηνεύω, Συσχετίζω, Εμπεδώνω Γενίκευση, Εμπέδωση

15 Βιβλίο Μαθητή σελ. 103-105 Συσχετίσεις Γενικεύσεις Γενικεύω, μικροΕρμηνεύω, Συσχετίζω, Εμπεδώνω Γενίκευση, Εμπέδωση

16 Βιβλίο Μαθητή (σελ. 104-105) Βιβλίο Μαθητή (σελ. 104-105) Συσχετίσεις Γενικεύω, μικροΕρμηνεύω, Συσχετίζω, Εμπεδώνω Γενίκευση, Εμπέδωση

17 Βιβλίο Μαθητή (σελ. 111) Βιβλίο Μαθητή (σελ. 111) Εμπέδωση Γενικεύω, μικροΕρμηνεύω, Συσχετίζω, Εμπεδώνω Γενίκευση, Εμπέδωση

18 Λογισμικό Ανακαλύπτω τις μηχανές (Μικροσκόπιο, Μηχανή προβολής ταινιών, Τηλεσκόπιο) Στις διευθύνσεις: http://www.spin.gr/static/sections/applets/refraction/ index.html http://micro.magnet.fsu.edu/primer/java/refraction/i ndex.html και http://gym-kastr.ark.sch.gr/programata/Bazanos/ θα βρείτε εφαρμογές που μας δείχνουν τα αποτελέσματα της διάθλασης


Κατέβασμα ppt "Πανεπιστήμιο Αθηνών Παιδαγωγικό Τμήμα Δ.Ε. Εργαστήριο Φυσικών Επιστημών, Τεχνολογίας και Περιβάλλοντος Καθηγ. Γεώργιος Θεοφ. Καλκάνης Δρ Ματθαίος Πατρινόπουλος,"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google