Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Πανεπιστήμιο Αθηνών Παιδαγωγικό Τμήμα Δ.Ε. Εργαστήριο Φυσικών Επιστημών, Τεχνολογίας και Περιβάλλοντος Καθηγ. Γεώργιος Θεοφ. Καλκάνης Δρ Ματθαίος Πατρινόπουλος,

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Πανεπιστήμιο Αθηνών Παιδαγωγικό Τμήμα Δ.Ε. Εργαστήριο Φυσικών Επιστημών, Τεχνολογίας και Περιβάλλοντος Καθηγ. Γεώργιος Θεοφ. Καλκάνης Δρ Ματθαίος Πατρινόπουλος,"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Πανεπιστήμιο Αθηνών Παιδαγωγικό Τμήμα Δ.Ε. Εργαστήριο Φυσικών Επιστημών, Τεχνολογίας και Περιβάλλοντος Καθηγ. Γεώργιος Θεοφ. Καλκάνης Δρ Ματθαίος Πατρινόπουλος, Δρ Σοφία Στράγκα, Δρ. Βασίλειος Δημόπουλος, Υπ. Δρ Κοσμάς Δενδρινός, Υπ. Δρ Ουρανία Γκικοπούλου, Δρ Δέσποινα Ιμβριώτη, Υπ. Δρ. Σαράντος Οικονομίδης, Υπ. Δρ Νικόλαος Βουδούκης, Υπ. Δρ Δημήτριος Σωτηρόπουλος

2 1. Διάθλαση του φωτός (2 δ.ω. ) 2. Φως και χρώματα (2 δ.ω.) 3. Μία απλή φωτογραφική μηχανή (1 δ.ω.) 4. Το μάτι μας (2 δ.ω.) 5. Πώς βλέπουμε (1 διδακτική ώρα) - Βιβλίο Μαθητή (1 δ.ω.) - Επανάληψη (1 δ.ω.) - Αξιολόγηση (1 δ.ω.) ΤΑΞΗ Στ΄ Σε πολλά Φύλλα Εργασίας αυτής της ενότητας είναι απαραίτητη η μερική τουλάχιστον συσκότιση της αίθουσας διδασκαλίας. Αν δεν υπάρχει αυτή η δυνατότητα στο σχολείο, προτείνεται να μη διδαχθεί η ενότητα «Φως».

3 ΒΙΒΛΙΟ ΔΑΣΚΑΛΟΥ (σελ ) ΤΕΤΡΑΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΩΝ (σελ ) ΒΙΒΛΙΟ ΜΑΘΗΤΗ (σελ ) Φως και Χρώματα

4 Προγραμματισμός Διδασκαλίας Από το Βιβλίο Δασκάλου • μελέτη θεωρίας (σελ ) (για όλο το κεφάλαιο) • μελέτη θεωρίας (σελ ) (για όλο το κεφάλαιο) • επισήμανση διδακτικών στόχων • επισήμανση διδακτικών στόχων • μελέτη επισημάνσεων φύλλου εργασίας • μελέτη επισημάνσεων φύλλου εργασίας (σελ ) (σελ ) Προετοιμασία • οργάνωση μαθητών σε ομάδες • καταγραφή των απαραίτητων πειραματικών υλικών • σχηματοποίηση της διαθεματικής συστημικής ανάλυσης / συσχέτισης του θέματος (από τον/την εκπαιδευτικό) Χρονικός Καταμερισμός • Έναυσμα Ενδιαφέροντος (~ 15% του χρόνου) • Έναυσμα Ενδιαφέροντος (~ 15% του χρόνου) • Διατύπωση υποθέσεων (~ 10% του χρόνου) • Διατύπωση υποθέσεων (~ 10% του χρόνου) • Πειραματισμός (~ 45% του χρόνου) • Πειραματισμός (~ 45% του χρόνου) • Καταγραφή Συμπερασμάτων (~ 20% του χρόνου) • Καταγραφή Συμπερασμάτων (~ 20% του χρόνου) • Γενίκευση, Εμπέδωση (~ 10% του χρόνου) • Γενίκευση, Εμπέδωση (~ 10% του χρόνου)

5 Παρατηρήσεις •Πριν τη διδασκαλία του κεφαλαίου ΦΩΣ όπως και πριν από κάθε άλλο κεφάλαιο, συνιστάται να μελετηθούν από το βιβλίο του Δασκάλου τα εισαγωγικά στοιχεία που απαιτούνται: Διάρκεια, Φύλλα Εργασίας, Λεξιλόγιο, Γενικός Στόχος Κεφαλαίου, Ειδικότεροι Στόχοι, το Κεφάλαιο Συνοπτικά, Συνήθεις Εναλλακτικές Αντιλήψεις – Συνήθεις Γνωστικές Δυσκολίες, Όργανα και Υλικά, Ανάπτυξη του Κεφαλαίου •Συνιστάται να γίνει καταγραφή των υλικών που απαιτούνται, για όλο το κεφάλαιο και να ζητήσουμε από τις ομάδες των μαθητών να τα συγκεντρώσουν πριν ξεκινήσουμε.

6 Όργανα &Υλικά Για κάθε ομάδα • μαύρο χαρτόνι • ταινία • νερό • ξυλομπογιές • κόλλα • ψαλίδι • κυλινδρικό γυάλινο ποτήρι • λευκό χαρτί • χαρτόνι • χοντρή κλωστή Για τα πειράματα επίδειξης • μικρή λεκάνη • μικρός καθρέπτης • φακός • νερό • 3 μικροί φακοί • μπλε, κόκκινη και πράσινη διαφάνεια Αν χρησιμοποιήσετε LASER Pointer δεν θα μπορέσει να γίνει ανάλυση του φωτός σε χρώματα λόγω τη φύσης του φωτός που δημιουργείται από το LASER Με βάση τις οδηγίες για να εξοικονομήσετε χρόνο μπορείτε να πραγματοποιήσετε μόνο το ένα πείραμα επίδειξης

7 Βιβλίο δασκάλου Διδακτικοί στόχοι Αναλυτικές διδακτικές κατευθύνσεις Διάρκεια ενότητας Λεξιλόγιο Όργανα & υλικά Ενδεικτικές απαντήσεις

8 Έναυσμα Ενδιαφέροντος Παρατηρώ Ενδιαφέρομαι Τετράδιο Εργασιών Από το Τετράδιο Εργασιών (σελ.143)

9 Διατύπωση Υποθέσεων Διατύπωση Υποθέσεων Συζητώ Προβληματίζομαι Υποθέτω Τετράδιο Εργασιών Από το Τετράδιο Εργασιών (σελ143)

10 Πειραματισμός Πειραματισμός Πειραματίζομαι Τετράδιο Εργασιών Αυτό το πείραμα απαιτεί ηλιοφάνεια και θα πρέπει το χαρτόνι να έχει μεγαλύτερο ύψος από το ποτήρι. Καλό θα είναι να αποφεύγονται οι μεσημεριανές ώρες που ο ήλιος βρίσκεται ψηλά. Από το Τετράδιο Εργασιών (σελ.143)

11 Πειραματισμός Πειραματισμός Πειραματίζομαι Τετράδιο Εργασιών Τετράδιο Εργασιών Προτείνονται να γίνουν ως Πειράματα Επίδειξης

12 ΠειραματισμόςΠειραματισμός Πειραματίζομαι Τετράδιο Εργασιών Η κατασκευή του Δίσκου προτείνεται να γίνει από τους μαθητές στο σπίτι. Το χρώμα που θα δούμε από την σύνθεση με το δίσκο συνήθως δεν είναι απόλυτα λευκό χρώμα αλλά μια απόχρωση προς το μπεζ, αυτό οφείλεται στο ότι η αντίληψη των χρωμάτων είναι ιδιαίτερα σύνθετη διαδικασία.

13 Διατύπωση Συμπερασμάτων Διατύπωση Συμπερασμάτων Συμπεραίνω, Καταγράφω, Εφαρμόζω Τετράδιο Εργασιών (σελ ) Μετά από εισαγωγή και επεξήγηση του όρου «ανάλυση», προκαλούμε συζήτηση. Μετά από εισαγωγή και επεξήγηση του όρου «σύνθεση», ως αντίθετη διαδικασία της ανάλυσης, προκαλούμε συζήτηση.

14 Τετράδιο Εργασιών Τετράδιο Εργασιών Από το Τετράδιο Εργασιών (σελ.146) Διατύπωση Συμπερασμάτων Διατύπωση Συμπερασμάτων Συμπεραίνω, Καταγράφω, Εφαρμόζω

15 Βιβλίο Μαθητή (σελ.106) Βιβλίο Μαθητή (σελ.106) Γενίκευση μικροΕρμηνεία Γενίκευση, Εμπέδωση Γενικεύω, μικροΕρμηνεύω, Συσχετίζω, Εμπεδώνω

16 Βιβλίο Μαθητή σελ Συσχετίσεις Γενίκευση, Εμπέδωση Γενικεύω, μικροΕρμηνεύω, Συσχετίζω, Εμπεδώνω

17 Βιβλίο Μαθητή (σελ. 107) Βιβλίο Μαθητή (σελ. 107) Γενικεύσεις Συσχετίσεις Γενίκευση, Εμπέδωση Γενικεύω, μικροΕρμηνεύω, Συσχετίζω, Εμπεδώνω

18 Βιβλίο Μαθητή (σελ. 111) Βιβλίο Μαθητή (σελ. 111) Εμπέδωση Γενίκευση, Εμπέδωση Γενικεύω, μικροΕρμηνεύω, Συσχετίζω, Εμπεδώνω

19 Λογισμικό •Ανακαλύπτω τις μηχανές (Μικροσκόπιο, Μηχανή προβολής ταινιών, Τηλεσκόπιο, φωτογραφική μηχανή) •Στις διευθύνσεις: •http://www.spin.gr/static/sections/applets/phy sics.html •http://gym- kastr.ark.sch.gr/programata/Bazanos/ •θα βρείτε εφαρμογές που μας δείχνουν την ανάλυση και τη σύνθεση του φωτός


Κατέβασμα ppt "Πανεπιστήμιο Αθηνών Παιδαγωγικό Τμήμα Δ.Ε. Εργαστήριο Φυσικών Επιστημών, Τεχνολογίας και Περιβάλλοντος Καθηγ. Γεώργιος Θεοφ. Καλκάνης Δρ Ματθαίος Πατρινόπουλος,"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google