Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΗΛΙΚΙΑ Σακελλαρίου Κίμων Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας ΤΕΦΑΑ, Τρίκαλα ΕΠΕΑΕΚ: ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ ΤΟΥ ΤΕΦΑΑ, ΠΘ.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Η ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΗΛΙΚΙΑ Σακελλαρίου Κίμων Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας ΤΕΦΑΑ, Τρίκαλα ΕΠΕΑΕΚ: ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ ΤΟΥ ΤΕΦΑΑ, ΠΘ."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Η ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΗΛΙΚΙΑ Σακελλαρίου Κίμων Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας ΤΕΦΑΑ, Τρίκαλα ΕΠΕΑΕΚ: ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ ΤΟΥ ΤΕΦΑΑ, ΠΘ - ΑΥΤΕΠΙΣΤΑΣΙΑ

2 ΘΕΜΑΤΑ ΤΗΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ Το καθήκον της φυσικής αγωγής στην αναπτυξιακή ηλικία. Η φυσική αγωγή στη βρεφική ηλικία. Η φυσική αγωγή στη δεύτερη παιδική ηλικία. Η φυσική αγωγή στην παιδική ηλικία. Η φυσική αγωγή στην προεφηβική ηλικία. Η φυσική αγωγή στην εφηβική ηλικία.

3 H ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΗΛΙΚΙΑ Βοηθάει το παιδί ν’ αποκτήσει έναν τρόπο εκφραστικής και προσαρμοστικής συμπεριφοράς. Η εκφραστική συμπεριφορά βασίζεται στην ελεύθερη διαθεσιμότητα του ατόμου. Η προσαρμοστική συμπεριφορά βασίζεται στη λειτουργικότητα του ατόμου, δηλαδή στην προσαρμοστικότητά του για καταστάσεις πάνω στο συνδυασμό των δραστηριοτήτων και στο συγχρονισμό των πράξεών του.

4 Η ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΗΛΙΚΙΑ Βοηθάει την πνευματική ανάπτυξη (νοητική ικανότητα, ευφυΐα, την ικανότητα ανάληψης πρωτοβουλίας, τη μάθηση). Προβάλλει σε κάθε άτομο τα κατάλληλα κινητικά προβλήματα που εκδηλώνονται. Βοηθάει να υπερνικηθούν οι ψυχολογικές και σωματικές δυσκολίες που παρουσιάζονται σ’ αυτή την κρίσιμη ηλικία.

5 Η ΚΙΝΗΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ ΣΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΗΛΙΚΙΑ ΒΟΗΘΑΕΙ Στην ολοκληρωτική ανάπτυξη του ατόμου μέσα στα πλαίσια των σχέσεών του με το περιβάλλον. Στην έκφραση του παιδιού. Στην καλή προσαρμογή μέσα στο περιβάλλον.

6 Η ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΒΟΗΘΑΕΙ ΤΟ ΠΑΙΔΙ Να αναπτύξει τις ψυχοκινητικές του ενέργειες. Να προωθήσει και ν’ αποκτήσει ηθικές και κοινωνικές συνήθειες. Να μεταμορφώσει προοδευτικά την κινητική εκφραστική συμπεριφορά του από αυθόρμητη σε ορθολογιστική και τις κινητικές συνήθειες σε κινητικές ικανότητες.

7 Η ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΗΛΙΚΙΑ Mεταμορφώνεται βαθμηδόν… Σε αγωγή του παιχνιδιού. Σε προαθλητική αγωγή. Σε αθλητική αγωγή.

8 Η ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΒΡΕΦΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ (1-3 ΕΤΩΝ) ΣΤΟΧΕΥΕΙ Στην ανάπτυξη του σώματος με κανονικό ρυθμό. Στην κανονική λειτουργία των μεγάλων βιολογικών λειτουργιών (ψυχικών -κινητικών). Στην γνωριμία των πρώτων κανονισμών της μόρφωσης. Στην άμεση διόρθωση των φυσικών ελαττωμάτων.

9 ΜΕ ΑΛΛΑ ΛΟΓΙΑ Η φυσική αγωγή σ’ αυτή την ηλικία συνίσταται στο να εφαρμόζεται βήμα προς βήμα η πρόοδος της ωρίμανσης για να πετύχουμε, με την άσκηση, τα καλύτερα αποτελέσματα και να διορθώσουμε μέσα σε κανονικό χρόνο τις πιθανές ατέλειες.

10 Η ΔΕΥΤΕΡΗ ΠΑΙΔΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ (3-6 ΕΤΩΝ) ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΖΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΡΕΙΣ ΒΙΟΛΟΓΙΚΟΥΣ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ Από την ατομική διάσταση Από το ρυθμό της ωρίμανσης Από την ισορροπία ή την αρμονία στην εξέλιξη της ανάπτυξης

11 ΣΤΗ ΔΕΥΤΕΡΗ ΠΑΙΔΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ, Η ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΕΧΕΙ ΚΑΘΗΚΟΝ Να εκμεταλλευτεί τη διέγερση της αίσθησης της προσωπικότητας και να αναπτύξει τις φυσικές δυνάμεις που τροφοδοτούν την ψυχοκινητική ανάπτυξη. Να ευνοήσει και να τελειοποιήσει την ψυχοκινητική αυτονομία που έχει επιτευχθεί σε συνδυασμό με την ηθική, την κοινωνική και την εκφραστική αγωγή.

12 ΕΠΙΠΛΕΟΝ, Σ’ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΗΛΙΚΙΑ Η ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ Διευκολύνει και επιβλέπει τη φυσιολογική ανάπτυξη του μυϊκού συστήματος. Διεγείρει, ενισχύει και ολοκληρώνει τις ζωτικές λειτουργίες της αναπνοής, της κυκλοφορίας, της σκέψης. Εξασφαλίζει την καλύτερη σωματική αποτελεσματικότητα (διατροφή-υγιεινή), την πνευματική υγεία.

13 ΟΙ ΚΙΝΗΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΣΤΗ ΔΕΥΤΕΡΗ ΠΑΙΔΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ ΠΡΕΠΕΙ: Ν’ ανταποκρίνονται στις δικές του δυνατότητες και απαιτήσεις. Να μην είναι περίπλοκες και κουραστικές. Να υπάρχει μεγάλη ποικιλία. Να οργανώνονται σε κατάλληλες ώρες.

14 ΑΚΟΜΗ ΠΡΕΠΕΙ Ν’ αφήνουμε μεγάλα περιθώρια πρωτοβουλίας και ελευθερίας στο παιδί. Να του προσφέρουμε πολλές ευκαιρίες και βοήθεια όταν αντιμετωπίζει δυσκολίες. Να το ενθαρρύνουμε να εκτελεί τις δραστηριότητες με το δικό του τρόπο.

15 Η ΠΑΙΔΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ ΤΩΝ 6-12 ΕΤΩΝ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΖΕΤΑΙ Από την ανάγκη της εσωτερικοποίησης του κόσμου της πραγματικότητας. Από την ανάγκη να γνωρίσει όχι μόνο τον κόσμο των υπαρχόντων πραγμάτων, αλλά ακόμη και τον κόσμο της σκέψης (ιδέες, αριθμοί, αφηρημένες έννοιες).

16 ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ Η σκέψη γίνεται σαφής και ικανή να κατανοήσει τη σχέση ανάμεσα στα πράγματα, τη δική τους φύση, τη δική τους ύπαρξη και τις αιτίες που τα καθορίζουν, γίνεται ικανή να γενικεύει και να συνάγει συμπεράσματα. Η φαντασία διέρχεται από τις παιδικές φαντασιώσεις σε φαντασιώσεις σε σχέση με τα πραγματικά στοιχεία.

17 ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ, ΜΕ ΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ Βοηθούμε το παιδί ν’ αποκτήσει σωστά τα χαρακτηριστικά του ρυθμού, της αρμονίας, της ακρίβειας του χώρου. Του δίνουμε πρωτοβουλίες. Διορθώνουμε γρήγορα κάθε ανατομική παραμόρφωση. Ευνοούμε την ανάπτυξη της ευφυΐας και το σχηματισμό του χαρακτήρα.

18 ΕΠΙΣΗΣ, Η ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΒΟΗΘΑΕΙ Στην συνεργασία Στην ομαδικότητα Στην υπευθυνότητα Στη συλλογικότητα Στην εγκαρδιότητα των σχέσεων με άλλους Στο σεβασμό των δικαιωμάτων των άλλων

19 Η ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΠΡΟΕΦΗΒΙΚΗ ΠΕΡΙΟΔΟ, ΕΧΕΙ ΣΚΟΠΟ Να βοηθήσει την προεφηβική ηλικία να ξεπεράσει τη φάση της μεταβατικής ψυχοσωματικής αποδιοργάνωσης. Να διοχετεύσει τις ορμές προς μια κατεύθυνση, έτσι ώστε να αποτρέψει τις κακές συνήθειες και την όχι καλά οργανωμένη σεξουαλική ζωή.

20 ΑΚΟΜΗ, ΣΚΟΠΕΥΕΙ Να παρακινήσει την ανάπτυξη της ευφυΐας, το σχηματισμό του χαρακτήρα, την ενίσχυση της θέλησης, τη διάθεση της προσπάθειας, το στυλ, την ηθική και διανοητική εκπαίδευση, την προώθηση της διαδικασίας της κοινωνικής προσαρμογής μέσω της ομαδικής δραστηριότητας.

21 ΣΤΗΝ ΕΦΗΒΙΚΗ ΠΕΡΙΟΔΟ Συνεχίζεται η λειτουργική ανάπτυξη των οργάνων. Αυξάνεται το βάρος. Αναπτύσσεται η σκέψη με τάση προς τον συλλογισμό και με την υπέρβαση του υποκειμενισμού, και γίνεται αιτιολογική, συνειδητή, θεωρητική. Το άτομο στρέφεται προς την ανάλυση, την κριτική και τον συλλογισμό. Οι προσωπικές ανησυχίες προκαλούνται από τη σεξουαλική ωρίμανση. Η συναισθηματική ζωή κυριαρχείται από έξαρση.

22 Η ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΦΗΒΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ ΣΥΝΤΕΛΕΙ Στο σχηματισμό της αθλητικής προσωπικότητας. Στη μεταμόρφωση των αθλητικών παιχνιδιών της προηγούμενης ηλικίας σε σπορ. Στην εξάσκηση της ευφυΐας και της θέλησης για την απόκτηση ηθικών και κοινωνικών αξιών.

23 ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ Σακελλαρίου, Κ. & Μπεκιάρη, Α. (2001). Αθλητική παιδαγωγική. Αθήνα, Εκδόσεις Leader Books. Grupe, O. (1984). Grundlagen der Sportpädagogik. Munchen. Grupe, O. & Krüger, M. (1997). Einführung in die Sportpädagogik. Schorndorf.Grupe, O. (1998). Kinder- Hochleistungssport: Eine Analyse unter pädagogischen. Ξωχέλλης, Π. (1997). Εισαγωγή στην παιδαγωγική. Θεμελιώδη προβλήματα της παιδαγωγικής επιστήμης. Θεσσαλονίκη, Εκδόσεις Κυριακίδη.


Κατέβασμα ppt "Η ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΗΛΙΚΙΑ Σακελλαρίου Κίμων Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας ΤΕΦΑΑ, Τρίκαλα ΕΠΕΑΕΚ: ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ ΤΟΥ ΤΕΦΑΑ, ΠΘ."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google