Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΩΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΓΕΡΜΑΝΙΚΟΥ ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΟΥ Η ΑΝΟΔΟΣ ΤΟΥ ΧΙΤΛΕΡ ΚΑΙ ΟΙ ΕΠΙΔΡΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΞΟΥΣΙΑΣ ΤΟΥ ΣΤΗ ΓΕΡΜΑΝΙΑ ΚΑΙ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΩΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΓΕΡΜΑΝΙΚΟΥ ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΟΥ Η ΑΝΟΔΟΣ ΤΟΥ ΧΙΤΛΕΡ ΚΑΙ ΟΙ ΕΠΙΔΡΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΞΟΥΣΙΑΣ ΤΟΥ ΣΤΗ ΓΕΡΜΑΝΙΑ ΚΑΙ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΩΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΓΕΡΜΑΝΙΚΟΥ ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΟΥ Η ΑΝΟΔΟΣ ΤΟΥ ΧΙΤΛΕΡ ΚΑΙ ΟΙ ΕΠΙΔΡΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΞΟΥΣΙΑΣ ΤΟΥ ΣΤΗ ΓΕΡΜΑΝΙΑ ΚΑΙ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ ΣΤΟΝ ΙΟΥΔΑΙΚΟ ΠΛΗΘΥΣΜΟ ΕΡΓΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΩΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΣΤΗ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ: ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΓΕΡΜΑΝΙΚΟΥ ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΟΥ ΜΕ ΘΕΜΑ: Η ΑΝΟΔΟΣ ΤΟΥ ΧΙΤΛΕΡ ΚΑΙ ΟΙ ΕΠΙΔΡΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΞΟΥΣΙΑΣ ΤΟΥ ΣΤΗ ΓΕΡΜΑΝΙΑ ΚΑΙ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ ΣΤΟΝ ΙΟΥΔΑΙΚΟ ΠΛΗΘΥΣΜΟ ΔΙΔΑΣΚΟΥΣΑ: ΔΙΔΑΣΚΟΥΣΑ: ΜΑΡΙΑ ΡΕΠΟΥΣΗ ΦΟΙΤΗΤΡΙΑ: ΦΟΙΤΗΤΡΙΑ: Μαΐδου Σοφία Δ’ Εξάμηνο Α.Ε.Μ.: 7095

2 Το εγχειρίδιο αυτό απευθύνεται σε μαθητές της 7 ης τάξης της Γερμανίας δηλαδή στη δική μας Α’ Γυμνασίου, όπου και διδάσκεται, δηλαδή σε μαθητές ηλικίας 12 ετών. Η χρονολογία του εγχειριδίου είναι το 1994 Εκδόσεις Cornelsen

3 Στόχοι της εργασίας Η παρουσίαση της δομής του γερμανικού εγχειριδίου καθώς και η παρουσίαση των μεθόδων και εκπαιδευτικών υλικών που χρησιμοποιούνται για τη διευκόλυνση της διδασκαλίας της ιστορίας. Η κρίση εκ μέρους των εκπαιδευτικών ποιά στοιχεία, ποιοι τρόποι και ποιά υλικά του βιβλίου θα μπορούσαν να συνεισφέρουν θετικά στην διδασκαλία της ιστορίας αν χρησιμοποιούνταν και στα ελληνικά βιβλία καθώς και να κρίνουν τι θα έπρεπε να αποφευχθεί. Με βάση όσα παρουσιάστηκαν, να υιοθετήσουν οι εκπαιδευτικοί τις χρήσιμες και βασικές διαφορές που βρίσκονται στα γερμανικά εγχειρίδια σε σύγκριση με τα δικά μας και να προτείνουν ιδέες νέων τρόπων παρουσίασης και διδασκαλίας της ιστορίας και ενσωμάτωσης τους στα ελληνικά σχολικά βιβλία. Να κατανοήσουν και να δουν οι εκπαιδευτικοί τον τρόπο με τον οποίο διδάσκουν και αφηγούνται οι άλλες χώρες την δική τους ιστορία και να τον συγκρίνουν με τον τρόπο που συμβαίνει αυτό στη δική μας.

4 Τίτλος βιβλίου: Τίτλος βιβλίου: Fragen an die Geschichte (= Ερωτήσεις προς την ιστορία) Εκδόσεις: Cornelsen Στη Γερμανία διδάσκεται στην 7η τάξη Χρονολογία έκδοσης του βιβλίου 1994

5 Ποια ιστορική περίοδο εξετάζει το βιβλίο Ποια ιστορική περίοδο εξετάζει το βιβλίο; Το εγχειρίδιο εξετάζει την περίοδο από το τέλος του Πρώτου Παγκόσμιου Πολέμου μέχρι τα τέλη του 20 ου αιώνα. ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ 1. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ Το τέλος του Πρώτου Παγκόσμιου Πολέμου Η Ευρώπη μεταξύ των δύο Παγκόσμιων Πολέμων Α. Η δημοκρατία της Βαϊμάρης Β. Η εθνικοσοσιαλιστική Γερμανία Οι ΗΠΑ τον 20 ο αιώνα Η Ρωσική Επανάσταση και η Άνοδος της Ένωσης Σοβιετικών Σοσιαλιστικών Δημοκρατιών (Ε.Σ.Σ.Δ.) προς την παγκόσμια δύναμη Η Γερμανική Ερώτηση Α. Η Γερμανία μετά το 1945 Β. Η ομοσπονδιακή δημοκρατία στην Γερμανία Γ. Η Γερμανική Λαοκρατική Δημοκρατία (Γ.Λ.Δ.)

6 Διαχωρισμός ή Συνεργασία στην Ευρώπη Κίνα- Ανάπτυξη μέσω επανάσταση- Άνοδος προς τη δύναμη του τρίτου κόσμου Ο τρίτος κόσμος Ο κόσμος του αύριο- Μελλοντικές ερωτήσεις για την ανθρωπότητα

7 2. ΚΥΡΙΟ ΜΕΡΟΣ Αρχικές σελίδες: Περιλαμβάνουν θέματα, ζητήματα και προβληματισμούς που αναφέρονται σε κάθε κεφάλαιο ξεχωριστά εισάγοντάς μας στο θέμα. Θεματικές σελίδες: Εδώ υπάρχουν γραπτές πηγές, ντοκουμέντα, φωτογραφίες, στατιστικά δεδομένα, χάρτες και εικόνες που αναλύονται και έτσι βοηθούν τα παιδιά στη καλύτερη κατανόηση των θεμάτων. Κάτω από κάθε πηγή αναγράφονται ερωτήσεις. Οι ερωτήσεις αυτές δεν είναι δραστηριότητες που πρέπει να απαντηθούν με τη σειρά. Αποσκοπούν περισσότερο στην ώθηση προς προβληματισμό και έρευνα. Οι βασικές πληροφορίες, τα πλαίσια και οι ταξινομήσεις των πηγών εμφανίζονται σε κόκκινα και γκρι επισημασμένα > (Τ1, Τ2,Τ3…), > ή διαγράμματα. Τα κόκκινα επισημασμένα > περιέχουν αναγκαιότερες βασικές πληροφορίες. Αυτά μπορούν να συμπληρωθούν από τα γκρι επισημασμένα >.

8 3. ΛΕΞΙΚΟ Στο λεξικό εξηγούνται άγνωστες λέξεις, όροι και ονόματα που βρίσκονται στο βιβλίο. Σε καθεμία απ’ αυτές τις λέξεις υπάρχει ένα αστεράκι(*). 4. ΜΕΘΟΔΟΙ ΑΝΑΓΝΩΣΗΣ ΠΟΥ ΠΡΟΤΕΙΝΕΙ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ Δύο μεθόδους προτείνει: Α. Μαθαίνω και ανακαλύπτω: 1.Ανάγνωση των επικεφαλίδων και προσπάθεια εξαγωγής του νοήματος. 2.Έπειτα κοιτάξτε εικόνες και κάρτες, ώστε να κατευθυνθείτε στο σωστό δρόμο για το θέμα που πρόκειται να μελετηθεί.

9 3.Μετατρέψτε τις επικεφαλίδες των ενοτήτων και των παραγράφων σε ερωτήσεις. Χρησιμοποιήστε έπειτα τα ντοκουμέντα εν μέρει ως απαντήσεις των ερωτήσεων. 4.Κάτω από κάθε εκπαιδευτικό υλικό που παρουσιάζεται δίνονται αρκετές οδηγίες που βοηθούν και κατευθύνουν τον αναγνώστη να κάνει τους αντίστοιχους προβληματισμούς και σκέψεις. 5.Όταν ολοκληρωθούν τα βήματα αυτά, διαβάστε στο τέλος κάθε ενότητας την περίληψη που βρίσκεται μέσα σε κόκκινα πλαίσια. 6. Για την απομνημόνευση, βοηθούν πολύ οι εικόνες και οι πηγές με αποτέλεσμα να τα κρατήσετε στη μνήμη σας.

10 Β. Μάθηση μέσω της ανάγνωσης 1.Διαβάστε αρχικά τα κόκκινα επισημασμένα κείμενα στο τέλος κάθε ενότητας και έπειτα με τη σειρά από την αρχή έως το τέλος τα υπόλοιπα >. 2.Επεξεργαστείτε ύστερα τα εκπαιδευτικά υλικά (εικόνες, κάρτες, πηγές κτλ.) όπως προτείνεται στη σύνοψη. 3.Παρατηρείστε έπειτα τις εικόνες και τις κάρτες και προσπαθήστε να τις εξηγήσετε. 4.Για την απομνημόνευση χρησιμοποιήστε τα > και προσπαθήστε να τυπώσετε τις επικεφαλίδες, τα ονόματα και τις έννοιες που αναφέρονται. Επίσης προσπαθήστε να εξηγήσετε όλα αυτά με δικά σας λόγια. 5.Μπορείτε βέβαια για την διεργασία αυτή να δουλέψετε και διαφορετικά. Να διαβάσετε με τη σειρά όλες τις εικόνες και τις κάρτες, να τις περιγράψετε και να τις ενώσετε με το δικό σας τρόπο βγάζοντας έτσι ένα συμπέρασμα.

11 Τρόποι ανάλυσης των πηγών που βρίσκονται στο βιβλίο Ερωτήματα που τίθενται: Ποιά είναι η χρονολογία που δημιουργήθηκε η πηγή; Ποιές συνθήκες επικρατούσαν τότε; Πού δημιουργήθηκε η πηγή; Ποιός είναι ο δημιουργός της; Τι γνωρίζετε για τον δημιουργό; Τι σχέση έχει με την πηγή; Σε ποιόν αναφέρεται η πηγή;(πρόσωπα, κράτη, διαχρονικό μήνυμα κτλ.) Ποιος είναι ο σκοπός της; Τι μπορούμε να συγκρατήσουμε από την πηγή; Με ποιόν τρόπο μας βοηθάει η πηγή να κατανοήσουμε το θέμα; Ποια διαφορετικά συμπεράσματα μπορούν να βγάλουν οι αναγνώστες; Ποιό είναι το είδος της πηγής; Επηρεάζεται η κρίση μας από παράγοντες της εποχής μας; Από ποιους παράγοντες εξαρτώνται τα συμπεράσματα που θα βγουν;

12 Η ΑΝΟΔΟΣ ΤΟΥ ΧΙΤΛΕΡ ΚΑΙ ΟΙ ΕΠΙΔΡΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΞΟΥΣΙΑΣ ΤΟΥ ΣΤΗ ΓΕΡΜΑΝΙΑ ΚΑΙ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ ΣΤΟΝ ΙΟΥΔΑΙΚΟ ΠΛΗΘΥΣΜΟ ΑΔΟΛΦΟΣ ΧΙΤΛΕΡ ( )

13 Τίτλος της ενότητας που θα μελετηθεί: Η ΕΘΝΙΚΟΣΟΣΙΑΛΙΣΤΙΚΗ ΓΕΡΜΑΝΙΑ B. ΕΘΝΙΚΟΣΟΣΙΑΛΙΣΤΙΚΗ ΓΕΡΜΑΝΙΑ Η αρχική σελίδα της ενότητας που θα μελετηθεί! Παρουσιάζεται το υπουργικό συμβούλιο του Χίτλερ καθώς και τρεις πηγές αναφερόμενες στη νίκη του Χίτλερ και στην ελπίδα ενός διαφορετικού μέλλοντος!

14 Αντιδημοκρατική σκέψη Ήδη ξεκινά στη Γερμανία να γίνεται λόγος για την σπουδαιότητα του εθνικισμού σε μια χώρα καθώς και οι > του. Προετοιμάζεται λοιπόν έτσι η χώρα για τις ιδέες και αντιλήψεις που θα παρουσιάσει ο Χιτλερ. Q 14 Antidemokratisches Denken a)Bund der Frontsoldaten,1927,,Der Nationalismus kennt keine Trennung der Menschen nach Klassen…(er) sieht eine treibende Kraft in einem gesunden Volk…(er) allein hat die Kraft, die soziale Frage, die Krise des Kapitalismus und die Seuche der Demokratie im Rahmen des eigenen Volkes und auf dem Boden des eigenen Reiches zu lösen.‘‘ Q 14 Αντιδημοκρατική σκέψη α) Ένωση στρατιωτών, 1927,,Ο εθνικισμός δεν διακρίνει τους ανθρώπους σε τάξεις… (αυτός) βλέπει μια κινητήρια δύναμη σε ένα υγιές έθνος… (αυτός) μόνο έχει τη δύναμη, να λύσει το κοινωνικό ζήτημα, την κρίση του καπιταλισμού και την επιδημία της δημοκρατίας στα πλαίσια του δικού του λαού και στη βάση του δικού του Βασιλείου.’’

15 Ο Χίτλερ πλησιάζει το στόχο του!! Η άνοδος! a) Aus der Rede Hitlers, Schwarzwälder Kreiszeitung, 30. Juli 1932,,Deutsche Volksgenossen! …Das deutsche Volk geht seiner entscheidenden Schicksalsstunde entgegen…Es ist unser Ziel und eine Lebensaufgabe, die ich mir gestellt habe, diese 30 Parteien bürgerlicher und proletarisch- marxistischer Observanz zu beseitigen. Ein Ziel…, das erreicht werden muß, wenn nicht sonst die deutsche Nation über diese lächerliche Parteizerrisenheit zugrunde gehen soll…Ich nehme also an, daß ihr [die Gegner] mit tausend Programmen die Wirtschaft ruiniert habt, und ich sage für uns, daß wir mit einem Programm die Wirtschaft wieder aufrichten werden, und dieses Programm lautet: Rettet die Kraft eines Volkes,und dieses Volk wird auch die Kraft finden, sich wirtschaftlich wieder zu retten…Wenn jemand Deutschland wieder zum wirtschaftlichen Blühen zurückführen will, dass ist die Voraussetzung wieder die Blüte eines Deutschen Reiches, der Kraft und der Macht und der Stärke.‘‘ α) Από την ομιλία του Χίτλερ, εφημερίδα Σβαρτσβέλντερ, 30 Ιουλίου 1932,,Γερμανοί συμπολίτες! …Το γερμανικό έθνος πλησιάζει την αποφασιστική ώρα για την μοίρα του… Είναι ο στόχος και έργο ζωής όλων μας, που μας έχω θέσει, να εξοντώσουμε αυτά τα 30 κόμματα του προλεταριάτου και του μαρξισμού. Ένας στόχος… που πρέπει να επιτευχθεί, ώστε να μην πέσει το γερμανικό έθνος λόγω των γελοίων κομματικών διαφωνιών… Υποθέτω λοιπόν, πως εσείς [οι αντίπαλοι] καταστρέψατε με χίλια προγράμματα την οικονομία και εγώ λέω για εμάς, ότι με ένα πρόγραμμα θα την ανυψώσουμε και το πρόγραμμα αυτό λέγεται: Σώστε τη δύναμη του έθνους και αυτό το έθνος θα βρει τη δύναμη να σωθεί οικονομικά… Αν κάποιος θέλει να επαναφέρει τη Γερμανία στο οικονομικό άνθος της, τότε η προϋπόθεση είναι το άνθος ενός Γερμανικού Βασιλείου της δύναμης, της εξουσίας και του σθένους.

16 Ψηφοδέλτιο..: ΝΑΙ ή ΟΧΙ; 10. Απριλίου 1938, ψηφίζουν οι πολίτες της Γερμανίας αν συμφωνούν με τα σχέδια του Α. Χίτλερ. Και λένε >!!!

17 Πλακέτα Ψήφου Μετάφραση: Β 16 Πλακέτα ψήφου, Νοέμβριος 1933,,Όποιος ψήφισε την Κυριακή, θα πάρει μια πλακέτα ψήφου… Για κάθε νόμιμο Γερμανό που ψήφισε θα πρέπει να είναι τιμή του να του επιτρέπεται να έχει αυτό το σήμα… Χάιλ Χίτλερ’’ (σ. Q 15c)

18 Πρώτες κατηγορίες του Χίτλερ ενάντια στους Ιουδαίους Q 28a) Aus Hitlers,,Mein Kampf‘‘, 1924,,So ist der Jude heute der große Hetzer zur restlosen Zerstörung Deutschlands. Wo immer wir in der Welt Angriffe gegen Deutschland lesen, sind Juden ihre Fabrikanten… Er [der Marxismus] schuf die wirtschaftliche Waffe, die der internationale Weltjude anwendet zur Zertrümmerung der wirtschaftlichen Basis der freien, unabhängigen Nationalstaaten, zur Vernichtung ihrer nationalen Industrie und ihres nationalen Handels und damit zur Versklavung freier Völker im Dienste des überstaatlichen Weltfinanz- Judentums.‘‘ Q 28α) Από του Χίτλερ,,Ο Αγώνας μου’’, 1924,,Έτσι ο Ιουδαίος σήμερα είναι ο μεγάλος υποκινητής για την υπόλοιπη καταστροφή της Γερμανίας. Όπου και να διαβάσουμε στον κόσμο επιθέσεις εναντίον της Γερμανίας, τις έχουν δημιουργήσει Ιουδαίοι. Αυτός [ο Μαρξισμός] δημιούργησε το οικονομικό όπλο, που το χειρίζεται κάθε Ιουδαίος σ’ όλο τον κόσμο για την καταστροφή της οικονομικής βάσης των ελεύθερων και ανεξάρτητων εθνικών κρατών, για την εξαφάνιση της ανεξάρτητης βιομηχανίας και του εθνικού εμπορίου και έτσι να πετύχει την υποδούλωση ελεύθερων λαών στην υπηρεσία του υπερεθνικού οικονομικού κόσμου του Ιουδαϊσμού.

19 2. Μια,,Εθνική Επανάσταση’’; Τ2 Οι νόμοι της,,εθνικής επανάστασης’’ 1933/34 α) Συζητήστε: Ποιός φαίνεται να είναι ο στόχος αυτής της κυβέρνησης από την όψη του Ε.Σ.Γ.Ε.Κ.*; β) Πώς εξηγούνται οι διάφοροι παρατηρητές της επιτυχίας της εθνικοσοσιαλιστικής κυβέρνησης; * Ε.Σ.Γ.Ε.Κ.: ΕΘΝΙΚΟΣΟΣΙΑΛΙΣΤΙΚΟ ΓΕΡΜΑΝΙΚΟ ΕΡΓΑΤΙΚΟ ΚΟΜΜΑ

20 Ακουγόταν στα ραδιόφωνα….: «Όλη η Γερμανία υπακούει στον ηγέτη»

21 Ψηφοδέλτια 3. Ερωτήματα προς τον λαό και τεχνικές της κυβέρνησης Πως κινητοποιήθηκε το 90% των ψηφοφόρων;

22 Αποκόμματα από εφημερίδες Πρέπει να είναι μια ιερή εκλογή… Γίναμε καινούριοι άνθρωποι

23 Q 27 Οι κοινωνικές σχέσεις στο,,Τρίτο Ράιχ’’ α) Μείωση της ανεργίας β) Ανάπτυξη του ετήσιου εργατικού μισθού γ) Ανάπτυξη των συντάξεων δ) Έξοδα διαβίωσης ε) Κρεβάτια νοσοκομείου ανά κατοίκους

24 Η πορεία εξόντωσης των Ιουδαίων Q 31 a) Besprechungsprotokoll, 20. Januar 1942, Berlin,,Der Chef der Sicherheitspolizei… [Es] sollen im Zuge der Endlösung die Juden in geeigneter Weise im Osten zum Arbeitseinsatz kommen. In großen Arbeitskolonnen, unter Trennung der Geschlechter, werden die arbeitsfähigen Juden in diese Gebiete geführt, wobei zweifellos ein Großteil durch natürliche Verminderung ausfallen wird…‘‘ Q 31 α) Πρωτόκολλο συζητήσεων 20. Ιανουαρίου 1942, Βερολίνο,, Ο αρχηγός της Ασφάλειας της Αστυνομίας… Για την εξόντωση πρέπει οι Ιουδαίοι με κατάλληλο τρόπο να φτάσουν στα ανατολικά για δουλειά. Σε μεγάλες στήλες εργασίας, με διαχωρισμό των φύλων, θα οδηγηθούν οι ικανοί Ιουδαίοι στις περιοχές, όπου αναμφισβήτητα θα αποτύχει η πλειοψηφία λόγω φυσικής μείωσης.

25 Κ 1 Στρατόπεδα συγκέντρωσης και εξόντωσης, Στρατόπεδα συγκέντρωσης Στρατόπεδα εξόντωσης Ειδικά στρατόπεδα Κεντρική διοίκηση των στρατοπέδων

26 Αντιμετώπιση των Ιουδαίων ως εμπόδια c) Judenkinder in der Schule,,Kinder jüdischer Abstammung bilden für die Einheitlichkeit der Klassengemeinschaft und die Jugenderziehung auf den allgemeinen öffentlichen Schulen ein starkes Hindernis… Die Herstellung nationalsozialistischer Klassengemeinschaften als Grundlage einer auf dem deutschen Volkstumsgedanken beruhenden Jugenderziehung ist nur möglich, wenn eine klare Scheidung nach der Rassenzugehörigkeit der Kinder vorgenommen wird.‘‘ γ) Παιδιά Ιουδαίων στο σχολείο,,Παιδιά με ιουδαϊκή καταγωγή αποτελούν μεγάλο εμπόδιο για την ομοιομορφία της κοινότητας της τάξης και για την ανενόχλητη εκτέλεση της εκπαίδευσης της νεολαίας στα γενικά δημόσια σχολεία… Η δημιουργία εθνικοσοσιαλιστικών κοινοτήτων στην τάξη ως βάση μιας εκπαίδευσης για τους νέους στηριγμένη στην γερμανική λαογραφική σκέψη είναι μόνο δυνατή αν γίνει η διεργασία ενός καθαρού διαχωρισμού των φυλών των παιδιών.

27 Οι,,νόμοι της Νυρεμβέργης’’ Q 29 Die,,Nürnberger Gesetze‘‘, 15. September 1935 Reichsbürgergesetz,,§ 2. Reichsbürger ist nur der Staatsangehörige deutschen oder artverwandten Blutes, der durch dein Verhalten beweist, daß er gewillt geeignet ist, in Treue dem deutschen Volk und Reich zu dienen… Der Reichsbürger ist der alleinige Träger der vollen politischen Rechte…‘‘ Q 29 Οι,,Νόμοι της Νυρεμβέργης’’, 15.Σεπτεμβρίου 1935 Νόμος πολιτών του Ράιχ*,,§ 2. Πολίτης του Ράιχ είναι μόνο ο υπήκοος γερμανικού ή συγγενικού είδους αίματος που μέσω της συμπεριφοράς του θα αποδείξει ότι θέλει και είναι ικανός να υπηρετήσει πιστά το γερμανικό έθνος και το Ράιχ. Ο πολίτης του Ράιχ είναι ο μόνος φορέας όλων των πολιτικών δικαιωμάτων…’’ Βασίλειο Ράιχ: *

28 Νόμοι κατά των Ιουδαίων Gesetz,,zum Schutz des deutschen Blutes und der deutschen Ehre‘‘ § 1. Eheschließungen zwischen Juden und Staatsangehörigen deutschen oder artverwandten Blutes sind verboten… § 4. Juden ist das Hissen der Reichs- und Nationalflagge und das Zeigen der Reichsfarben verboten.‘‘ Νόμος,,για την προστασία του γερμανικού αίματος και της γερμανικής τιμής’’ § 1. Γάμοι μεταξύ Ιουδαίων και Γερμανών υπηκόων ή συγγενικών ειδών αίματος απαγορεύονται… § 4. Απαγορεύεται στους Ιουδαίους η ανύψωση της σημαίας του Ράιχ και της εθνικής καθώς και να τους δείχνουν τα χρωμάτα του Ράιχ.

29 Β 26 Στη ράμπα κατά την άφιξη στο ΚΖ Auschwitz* *Στρατόπεδα Συγκέντρωσης στο Άουσβιτς

30 Τι απέμεινε από τους Ιουδαίους…

31 Τ18 Ανθρώπινες απώλειες στον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο -Συνολικός αριθμός απώλειας Γερμανών:

32 …συνέχεια Συνολικός αριθμός απώλειας όλων των ανθρώπων κατά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο: α) Περιγράψτε σύμφωνα με Κ 4,5 τις κατευθύνσεις επίθεσης των Γερμανών σε χρονολογική σειρά και τα αποτελέσματά τους μέχρι το β) Β 31, 32, 34 φαίνονται τα αποφασιστικά πολεμικά όπλα του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου. Προσπαθήστε να περιγράψετε τα στρατιωτικά οφέλη. γ) Πώς δικαιολογείται η απανθρωπιά της πολεμικής ηγεσίας; δ) Να κρίνετε τις τελευταίες διαταγές του Χίτλερ( Q 37, 64, 65β-ε). ε) Περιγράψτε τις συνέπειες του Α’ και Β’ Παγκόσμιου Πολέμου για την Γερμανία. α) Περιγράψτε σύμφωνα με Κ 4,5 τις κατευθύνσεις επίθεσης των Γερμανών σε χρονολογική σειρά και τα αποτελέσματά τους μέχρι το β) Β 31, 32, 34 φαίνονται τα αποφασιστικά πολεμικά όπλα του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου. Προσπαθήστε να περιγράψετε τα στρατιωτικά οφέλη. γ) Πώς δικαιολογείται η απανθρωπιά της πολεμικής ηγεσίας; δ) Να κρίνετε τις τελευταίες διαταγές του Χίτλερ( Q 37, 64, 65β-ε). ε) Περιγράψτε τις συνέπειες του Α’ και Β’ Παγκόσμιου Πολέμου για την Γερμανία.

33 Δραστηριότητες που προτείνει το βιβλίο: 1. a) Welche Gruppen unterstützten Hitler(Q41, Q47, T25)? b) Aus welchen Motiven unterstützten diese Gruppen Hitler? 2. Mit welchen Mitteln arbeiteten die Nationalsozialisten, um an die Macht zu kommen? 1. α) Ποιες ομάδες υποστήριζαν τον Χίτλερ(Q41, Q47, T25); β) Τι μοτίβα είχαν αυτές και τον υποστήριξαν; 2. Με τι μέσα δούλευαν οι εθνικοσοσιαλιστές για να ανέβουν στην εξουσία; Welche Bedeutung des Rundfunks zeigt dieses politische Plakat? Τι σημασία είχε το ραδιόφωνο σύμφωνα με αυτή την πολιτική αφίσα;

34 Άλλες δραστηριότητες που μπορούν να εφαρμοστούν 1.α) Με ποιά μέσα κατάφερε ο Χίτλερ να ανέβει στην εξουσία; β) Από ποιούς ενισχύθηκε; γ) Ποια επικρατούσα κατάσταση στη Γερμανία εκμεταλλεύτηκε ο Χίτλερ; δ) Πώς θα μπορούσε να αποτραπεί η άνοδός του; 2.Βασιζόμενοι στους νόμους κατά των Ιουδαίων που αναφέρονται στο βιβλίο, ποια νομίζεται ήταν η κοινωνική τους θέση στη Γερμανία εκείνη την περίοδο και τι συμπεριφορά και μεταχείριση ανέχονταν; 3.Πώς φαντάζεστε την ζωή ενός Ιουδαίου εκείνη την περίοδο; 4.Πώς νομίζετε ότι επηρέασαν όλα αυτά τα γεγονότα τη Γερμανία τότε; Κατά πόσο πιστεύετε ότι την επηρεάζουν ακόμα και σήμερα;

35 Συμπεράσματα  Για την παρουσίαση του θέματος όσο αφορά την κυριαρχία του Χίτλερ καθώς και οι επιπτώσεις της στους Ιουδαίους χρησιμοποιείται μεγάλη ποικιλία εκπαιδευτικών υλικών.  Χρησιμοποιούνται πηγές, που υποδεικνύουν καταστάσεις που επικρατούσαν εκείνη την περίοδο. Δίνεται η δυνατότητα στους αναγνώστες, βλέποντας τα διάφορα υλικά, να κατανοήσουν συνθήκες ζωής και γεγονότα. Χρησιμοποιούνται εικόνες, ντοκουμέντα, στατιστικά στοιχεία ως αποδείξεις και βοηθητικά στοιχεία για να κατανοηθεί η ζωή των ανθρώπων, οι συνθήκες διαβίωσης και η αθλιότητα και απάνθρωπη πολιτική του Χίτλερ.  Πέρα όμως απ’ αυτά, παρουσιάζονται στο βιβλίο οι λόγοι που έδιναν κάποια πρόσωπα και συγκεκριμένα ο Χίτλερ και συζητήσεις συνεδριάσεων με αποτέλεσμα να γίνεται κατανοητός ο ρόλος καθενός, οι αντιλήψεις διαφορετικών προσώπων και χωρών καθώς και η μερίδα ευθύνης κάθε προσώπου.  Συμπεραίνουμε επίσης ότι αν και πρόκειται για γερμανικό εγχειρίδιο και ενώ δεν τους συμφέρει τους Γερμανούς ό, τι έκανε ο Χίτλερ παρουσιάζονται τα πάντα με μεγάλη αντικειμενικότητα.  Τέλος, παρουσιάζεται στην αρχή του κεφαλαίου η κατάσταση που επικρατούσε τότε στη Γερμανία, ώστε να γίνει κατανοητός ο λόγος για τον οποίο ευνοήθηκε η άνοδος στην εξουσία ενός τέτοιου ανθρώπου που αναμφίβολα δε δικαιολογείται.


Κατέβασμα ppt "ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΩΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΓΕΡΜΑΝΙΚΟΥ ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΟΥ Η ΑΝΟΔΟΣ ΤΟΥ ΧΙΤΛΕΡ ΚΑΙ ΟΙ ΕΠΙΔΡΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΞΟΥΣΙΑΣ ΤΟΥ ΣΤΗ ΓΕΡΜΑΝΙΑ ΚΑΙ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google