Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Ευαγγελία Παπαευαγγέλου Δ΄ Εξάμηνο ΑΕΜ: 7091 Θεματική περιοχή: Παρουσίαση γερμανικού εγχειριδίου ιστορίας.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Ευαγγελία Παπαευαγγέλου Δ΄ Εξάμηνο ΑΕΜ: 7091 Θεματική περιοχή: Παρουσίαση γερμανικού εγχειριδίου ιστορίας."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Ευαγγελία Παπαευαγγέλου Δ΄ Εξάμηνο ΑΕΜ: 7091 Θεματική περιοχή: Παρουσίαση γερμανικού εγχειριδίου ιστορίας

2 Τίτλος Βιβλίου: Fragen an die Geschichte (= Ερωτήσεις προς την ιστορία) Εκδόσεις: Cornelsen 1994 Στη Γερμανία διδάσκεται στην 7 η τάξη, σε παιδιά ηλικίας 12 ετών.

3 ΣΤΟΧΟΙ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Α) Η παρουσίαση της δομής του γερμανικού εγχειριδίου καθώς και η παρουσίαση των μεθόδων και εκπαιδευτικών υλικών που χρησιμοποιούνται για τη διευκόλυνση της διδασκαλίας της ιστορίας. Β) Η κρίση εκ μέρους των εκπαιδευτικών ποιά στοιχεία, ποιοι τρόποι και ποιά υλικά του βιβλίου θα μπορούσαν να συνεισφέρουν θετικά στην διδασκαλία της ιστορίας αν χρησιμοποιούνταν και στα ελληνικά βιβλία καθώς και να κρίνουν τι θα έπρεπε να αποφευχθεί. Γ) Με βάση όσα παρουσιάστηκαν, να υιοθετήσουν οι εκπαιδευτικοί τις χρήσιμες και βασικές διαφορές που βρίσκονται στα γερμανικά εγχειρίδια σε σύγκριση με τα δικά μας και να προτείνουν ιδέες νέων τρόπων παρουσίασης και διδασκαλίας της ιστορίας και ενσωμάτωσης τους στα ελληνικά σχολικά βιβλία. Δ) Να κατανοήσουν και να δουν οι εκπαιδευτικοί τον τρόπο με τον οποίο διδάσκουν οι άλλες χώρες την δική τους ιστορία και να τον συγκρίνουν με τον τρόπο που συμβαίνει αυτό στη δική μας.

4 Ιστορική περίοδο που εξετάζει το εγχειρίδιο Το εγχειρίδιο εξετάζει την περίοδο από το τέλος του πρώτου παγκοσμίου πολέμου μέχρι τα τέλη του 20 ου αιώνα.

5 Δομή του βιβλίου 1. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ  Το τέλος του πρώτου παγκοσμίου πολέμου  Η Ευρώπη μεταξύ των δύο παγκοσμίων πολέμων Α. Η δημοκρατία της Βαϊμάρης Β. Η εθνικοσοσιαλιστική Γερμανία  Οι ΗΠΑ τον 20 ο αιώνα  Η ρωσική επανάσταση και η άνοδος της Ένωσης Σοβιετικών Σοσιαλιστικών Δημοκρατιών (Ε.Σ.Σ.Δ) προς την παγκόσμια δύναμη  Το γερμανικό ζήτημα Α. Η Γερμανία μετά το 1945 Β. Η ομοσπονδιακή δημοκρατία της Γερμανίας Γ. Η Γερμανική Λαοκρατική Δημοκρατία (Γ.Λ.Δ)  Διαχωρισμός ή Συνεργασία στην Ευρώπη  Κίνα- Ανάπτυξη μέσω επανάσταση; - Άνοδο προς τη δύναμη του τρίτου κόσμου;  Ο τρίτος κόσμος  Ο κόσμος του αύριο – Μελλοντικές ερωτήσεις για την ανθρωπότητα

6 2. ΚΥΡΙΟ ΜΕΡΟΣ Αρχικές σελίδες: περιλαμβάνουν θέματα, ζητήματα και προβληματισμούς που αναφέρονται σε κάθε κεφάλαιο ξεχωριστά εισάγοντάς μας στο θέμα. Αρχικές σελίδες: περιλαμβάνουν θέματα, ζητήματα και προβληματισμούς που αναφέρονται σε κάθε κεφάλαιο ξεχωριστά εισάγοντάς μας στο θέμα. Θεματικές σελίδες: εδώ υπάρχουν γραπτές πηγές, ντοκουμέντα, φωτογραφίες, στατιστικά δεδομένα, χάρτες και εικόνες που αναλύονται και έτσι βοηθούν τα παιδιά στη καλύτερη κατανόηση των θεμάτων. Θεματικές σελίδες: εδώ υπάρχουν γραπτές πηγές, ντοκουμέντα, φωτογραφίες, στατιστικά δεδομένα, χάρτες και εικόνες που αναλύονται και έτσι βοηθούν τα παιδιά στη καλύτερη κατανόηση των θεμάτων. Κάτω από κάθε πηγή αναγράφονται ερωτήσεις. Οι ερωτήσεις αυτές δεν είναι δραστηριότητες, που πρέπει να απαντηθούν με τη σειρά. Αποσκοπούν περισσότερο στην ώθηση προς προβληματισμό και έρευνα. Κάτω από κάθε πηγή αναγράφονται ερωτήσεις. Οι ερωτήσεις αυτές δεν είναι δραστηριότητες, που πρέπει να απαντηθούν με τη σειρά. Αποσκοπούν περισσότερο στην ώθηση προς προβληματισμό και έρευνα.

7 Οι βασικές πληροφορίες, τα πλαίσια και οι ταξινομήσεις των πηγών εμφανίζονται σε κόκκινα και γκρι επισημασμένα, σε ή διαγράμματα. Οι βασικές πληροφορίες, τα πλαίσια και οι ταξινομήσεις των πηγών εμφανίζονται σε κόκκινα και γκρι επισημασμένα, σε ή διαγράμματα. Τα κόκκινα επισημασμένα περιέχουν αναγκαιότερες βασικές πληροφορίες. Αυτά μπορούν να συμπληρωθούν από τα γκρι επισημασμένα Τα κόκκινα επισημασμένα περιέχουν αναγκαιότερες βασικές πληροφορίες. Αυτά μπορούν να συμπληρωθούν από τα γκρι επισημασμένα 3. ΛΕΞΙΚΟ Στο λεξικό εξηγούνται άγνωστες λέξεις, όροι και ονόματα που βρίσκονται στα κείμενα Στο λεξικό εξηγούνται άγνωστες λέξεις, όροι και ονόματα που βρίσκονται στα κείμενα

8 4. ΜΕΘΟΔΟΙ ΑΝΑΓΝΩΣΗΣ που προτείνει το βιβλίο Α. Μαθαίνω και ανακαλύπτω Ανάγνωση των επικεφαλίδων και προσπάθεια διεξαγωγής νοήματος Έπειτα κοιτάξτε εικόνες και κάρτες, ώστε να κατευθυνθείτε στο σωστό δρόμο για το θέμα που πρόκειται να μελετήσετε Μετατρέψτε τις επικεφαλίδες των ενοτήτων και των παραγράφων σε ερωτήσεις. Χρησιμοποιήστε έπειτα τα ντοκουμέντα εν μέρει ως απαντήσεις των ερωτήσεων Κάτω από κάθε εκπαιδευτικό υλικό που παρουσιάζεται δίνονται αρκετές οδηγίες που βοηθούν και κατευθύνουν τον αναγνώστη να κάνει τους αντίστοιχους προβληματισμούς και αντίστοιχες σκέψεις Όταν ολοκληρωθούν τα βήματα αυτά, διαβάστε στο τέλος κάθε ενότητας την περίληψη που βρίσκεται μέσα σε κόκκινα πλαίσια Για την απομνημόνευση, βοηθούν πολύ οι εικόνες και οι πηγές με αποτέλεσμα να τα κρατήσετε στη μνήμη σας.

9 Β. Μαθαίνω μέσω της ανάγνωσης Διαβάστε αρχικά τα κόκκινα επισημασμένα κείμενα στο τέλος κάθε ενότητας και έπειτα με τη σειρά από την αρχή έως το τέλος τα υπόλοιπα > Επεξεργαστείτε ύστερα τα εκπαιδευτικά υλικά (εικόνες, κάρτες, πηγές κτλ.) όπως προτείνεται στη σύνοψη Παρατηρείστε έπειτα τις εικόνες και τις κάρτες και προσπαθήστε να τις εξηγήσετε Για την απομνημόνευση χρησιμοποιήστε τα > και προσπαθήστε να τυπώσετε τις επικεφαλίδες, τα ονόματα και τις έννοιες που αναφέρονται. Επίσης προσπαθήστε να εξηγήσετε όλα αυτά με δικά σας λόγια Μπορείτε βέβαια για την διεργασία αυτή να δουλέψετε και διαφορετικά. Να διαβάσετε με τη σειρά όλες τις εικόνες και τις κάρτες, να τις περιγράψετε και να τις ενώσετε με το δικό σας τρόπο βγάζοντας έτσι ένα συμπέρασμα.

10 5. Τρόποι ανάλυσης των πηγών που βρίσκονται στο βιβλίο Ερωτήματα που τίθενται: Ποιά είναι η χρονολογία που δημιουργήθηκε η πηγή; Ποιά είναι η χρονολογία που δημιουργήθηκε η πηγή; Ποιές συνθήκες επικρατούσαν τότε; Ποιές συνθήκες επικρατούσαν τότε; Πού δημιουργήθηκε η πηγή; Πού δημιουργήθηκε η πηγή; Ποιός είναι ο δημιουργός της; Ποιός είναι ο δημιουργός της; Τι γνωρίζετε για τον δημιουργό; Τι γνωρίζετε για τον δημιουργό; Τι σχέση έχει με την πηγή; Τι σχέση έχει με την πηγή; Σε ποιόν αναφέρεται η πηγή; (πρόσωπα, κράτη, διαχρονικό μήνυμα κτλ.) Σε ποιόν αναφέρεται η πηγή; (πρόσωπα, κράτη, διαχρονικό μήνυμα κτλ.) Ποιος είναι ο σκοπός της; Ποιος είναι ο σκοπός της; Τι μπορούμε να συγκρατήσουμε από την πηγή; Τι μπορούμε να συγκρατήσουμε από την πηγή; Με ποιόν τρόπο μας βοηθάει η πηγή να κατανοήσουμε το θέμα; Με ποιόν τρόπο μας βοηθάει η πηγή να κατανοήσουμε το θέμα; Ποιό είναι το είδος της πηγής; Ποιό είναι το είδος της πηγής; Επηρεάζεται η κρίση μας από παράγοντες της εποχής μας; Επηρεάζεται η κρίση μας από παράγοντες της εποχής μας; Ποια διαφορετικά συμπεράσματα μπορούν να βγάλουν οι αναγνώστες; Ποια διαφορετικά συμπεράσματα μπορούν να βγάλουν οι αναγνώστες; Από ποιους παράγοντες εξαρτώνται τα συμπεράσματα που θα βγουν; Από ποιους παράγοντες εξαρτώνται τα συμπεράσματα που θα βγουν;

11 ΤΟ ΓΕΡΜΑΝΙΚΟ ΖΗΤΗΜΑ 1. Η ΓΕΡΜΑΝΙΑ ΜΕΤΑ ΤΟ 1945 Εικόνα Β1: Πρόσφυγες, Φεβρουάριος Εικόνα Β2: Γερμανικό πρότυπο, Απρίλιος Q1 Έγγραφα των εφημερίδων «Ράιν Έκερ» και «Τηλέγραφο», 1946 ΄΄ Ποιος γνωρίζει τον σκοπευτή Όττο Μπέντερ.. ΄΄ ΄΄ Αλλαγή φούρνου με αντρικό καπέλο … ΄΄ ΄΄ Χρειάζομαι επείγον πολύφωτο … ΄΄ ΄΄ Χρειάζομαι σερβίτσιο, πιάτα, φλιτζάνια και λάμπες …΄΄

12 Εικόνα Β3: Άφιξη τρένου στο Βερολίνου, 1946 Εικόνα Β4: Άνεργος, Ανόβερο 1950 Δραστηριότητες: (α) Εξηγήστε με την βοήθεια των εικόνων Β1 έως Β4 τον όρο «κατάρρευση». (β) Από πότε θα μπορούσε να θεωρηθεί ο πόλεμος χαμένος; Αξιολογήστε τη στάση της γερμανικής ηγεσίας ενόψει του γεγονότος αυτού. ΄΄ Ποιος θα δώσει δουλειά στον μπαμπά μου; ΄΄

13 Η κατεύθυνση προς το δημοκρατικό κράτος T4 Μετά την κατοχή μεταφέρθηκαν από τη γαλλική ζώνη 19000, από την αγγλική 64000, από την αμερικάνικη 9500 άνθρωποι σε στρατόπεδα εγκλεισμού. Αμέσως άρχισε η αποσυναρμολόγηση των βιομηχανικών εγκαταστάσεων και η προμήθεια αγαθών για την καταβολή των αποζημιώσεων. Μετά από μερικούς μήνες έγιναν δεκτά τα γερμανικά πολιτικά κόμματα στην αμερικάνικη ζώνη και ορίστηκε μια γερμανική κυβέρνηση για τις διάφορες χώρες, έτσι και στις νεοσύστατες χώρες (Βόρεια Ρηνανία-Βεστφαλία, την Κάτω Σαξονία, Σλέσβιχ - Χολστάιν) της βρετανικής ζώνης. Οι Γάλλοι άφησαν να λαμβάνουν μέρος οι Γερμανοί στη διαχείριση της ζώνης τους από το φθινόπωρο του Νέες χώρες: Ρηνανία- Παλατινάτο, Βάδη (Νότια Βάδη), Βυρτεμβέργη (Χόχεντσολερν). Παρά τη θέληση όλων των άλλων δυνάμεων κατοχής προστέθηκε το Σάαρ στη γαλλική τελωνειακή ζώνη. Οι πρώτες ελεύθερες δημοτικές εκλογές από το 1933 λάμβαναν χώρα από τον Ιανουάριο του 1946 στην αμερικάνικη ζώνη, έπειτα σε άλλες ζώνες και επίσης τον Νοέμβριο του 1946 λάμβαναν χώρα και οι κοινοβουλευτικές εκλογές στην αμερικάνικη ζώνη για πρώτη φορά. Τα αποτελέσματα έδειξαν σχεδόν παντού μια ισορροπία μεταξύ των νέων κομμάτων της CDU και της CSU (37,9% κατά μέσο όρο) και της SPD (34,9%). Το Κομμουνιστικό Κόμμα κέρδισε κατά μέσο όρο 9,6%, το FDP 9,5%, τα μικρότερα κόμματα όπως της Βαυαρίας ή το γερμανικό λαϊκό κόμμα (ιδίως στην Κάτω Σαξονία) έλαβαν πάνω από το 8% των ψήφων.

14 Πηγή Έγγραφα της Φρανκφούρτης, 1 Ιουλίου 1948 Q22 Οι διοικητές των τριών δυτικών δυνάμεων κατοχής στον πρωθυπουργό των δυτικογερμανικών κρατιδίων: ΄΄ Οι διοικητές του στρατού εξουσιοδοτούν τους πρωθυπουργούς των χώρων... να συγκαλέσουν μια συντακτική συνέλευση (έως) τις 1 Σεπτεμβρίου του (Αυτή) θα δημιουργήσει ένα δημοκρατικό σύνταγμα (και) ένα πολίτευμα ομοσπονδιακού τύπου... Η επαρκή κεντρική αρχή... και η εγγύηση των ατομικών δικαιωμάτων και ελευθεριών... η επικύρωση σε κάθε... χώρα πετυχαίνεται με δημοψήφισμα της πλειοψηφίας... Αφού επικυρωθεί το Σύνταγμα από τα δύο τρίτα των χωρών θα τεθεί σε ισχύ... (Οι στρατιωτικοί διοικητές καθορίζουν την εξωτερική πολιτική, ελέγχουν το εξωτερικό εμπόριο, την περιοχή του Ρουρ, την βιομηχανία, τις αποζημιώσεις, τα δικαιώματα των ένοπλων δυνάμεων της Γερμανία κλπ.)... Κάθε τροποποίηση του συντάγματος πρέπει να εγκρίνεται από του διοικητές του στρατού... Τίθενται σε ισχύ όλοι οι νόμοι και οι κανονισμοί της... κυβέρνησης... Εντός 21 ημερών, αν δεν απορριφθούν από τους στρατιωτικούς διοικητές... ΄΄

15 Πηγή Βασικός Νόμος ή Καταστατικό – Οι αποφάσεις του Κομπλεντς, 7 Ιουλίου 1948 Ο πρωθυπουργοί των 11 χωρών σχολιάζουν τα έγγραφα της Φρανκφούρτης: ΄΄ Πρέπει να αποφευχθεί οτιδήποτε δίνει τον χαρακτήρα ενός κράτους στην ομοσπονδιακή δημοκρατία... Πρέπει να είναι γνωστό... ότι πρόκειται απλά για μια προσωρινή λύση. Ένα δημοψήφισμα δίνει βάση στον βασικό νόμο, η οποία μπορεί να φτάσει στη τελική σύνταξη του συντάγματος. Ένα γερμανικό σύνταγμα θα πρέπει να δημιουργηθεί μόνο... εάν το σύνολο του γερμανικού λαού... εκφράσει την άποψη του; μέχρι τότε και μόνο προσωρινά... θα λαμβάνονται μέτρα. Μια γερμανική εθνική συνέλευση..., ένα γερμανικό σύνταγμα θα πρέπει να αναβληθεί έως ότου τεθούν οι προϋποθέσεις για τη γερμανική κυβέρνηση σε ισχύ... Οι πρωθυπουργοί θα συστήσουν στα κοινοβούλια… να επιλέξουν έναν αντιπρόσωπο, ο οποίος θα επεξεργαστεί τον βασικό νόμο που θα αντιπροσωπεύει τους κάτοχους των δυτικών δυνάμεων.. Την απόφαση του Συντάγματος θα διαβιβάσει ο Πρωθυπουργός μετά από διαβουλεύσεις με τα Συμβούλια στους στρατιωτικούς διοικητές… (Τα δικαιώματα των δυνάμεων κατοχής πρέπει να καθοριστούν σε ένα καταστατικό κατοχής και καταστατικό του Ρουρ. Το περιεχόμενο είναι: ) α) Εγγύηση ασφάλειας των στρατευμάτων κατοχής β) Εγγύηση διάρκειας μιας δημοκρατικής τάξης στη Γερμανία ζ) Αποστρατιωτικοποίηση της Γερμανίας δ) Εγγύηση εκπλήρωσης των συμβατικών υποχρεώσεων Γερμανίας.

16 Πηγή ΨΗΦΟΔΕΛΤΙΟ Είμαι για την επανένωση της Γερμανίας και την δίκαιη συνθήκη ειρήνης. ΝΑΙ ΟΧΙ Εικόνα Β10: Ψηφοδέλτιο για τις εκλογές ως προς το τρίτο γερμανικό συνέδριο στη σοβιετική κατεχόμενη ζώνη, Μάιος 1949 Ονόματα υποψηφίων

17 2. Η ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΤΗΣ ΓΕΡΜΑΝΙΑΣ (BRD) Εικόνα Β12: Συζήτηση στο δρόμο για τον προεκλογικό αγώνα. Εικόνα Β13: Συλλαλητήριο της Γερμανικής Συνομοσπονδίας Συνδικάτων την 1 η Μαΐου. Δραστηριότητες: (α) Συζητήστε, αν αυτές οι εικόνες παριστάνουν την ομοσπονδιακή δημοκρατία της Γερμανία ως μια πολιτική και κοινωνική τάξη. (β) Διαλέξτε άλλες εικόνες του εγχειριδίου που θεωρείται ότι ταιριάζουν περισσότερο στην ομοσπονδιακή δημοκρατία της Γερμανίας. Εικόνα Β15: Εμπορικό κέντρο Εικόνα Β14: Απεργία μπροστά από ένα εργοστάσιο.

18 Δημιουργείται η ομοσπονδιακή Δημοκρατία της Γερμανίας Τ24 Μετά την επεξεργασία του Βασικού Νόμου από το Κοινοβουλευτικό Συμβούλιο και την συμφωνία όλων των κοινοβουλίων (μέχρι και την Βαυαρία), το νέο σύνταγμα τέθηκε σε ισχύ στις 23 Μαΐου Μετά τις πρώτες κοινοβουλευτικές εκλογές στις 14 Αυγούστου, το Κοινοβούλιο εξελέγη στις 15 Σεπτεμβρίου τον πρόεδρο του Κοινοβουλευτικού Συμβουλίου, Κόνραντ Αντενάουερ (CDU), ως τον πρώτο καγκελάριο. Για τον πρώτο ομοσπονδιακό πρόεδρο, Θεόδωρο Χόις (FDP), εκλέγει η Ομοσπονδιακή Συνέλευση. Ήδη στις 10 Απριλίου είχε ψηφιστεί: το καταστατικό της κατοχής που επιχορήγησε στους Γερμανούς μεγαλύτερη εξουσία αυτοδιοίκησης, στις 28 Απριλίου το καταστατικό του Ρουρ, η οικονομική δύναμη μιας διεθνούς αρχής τεκμαρτές. Με την Πετερσμπέργκερ Συμφωνία της 24ης Νοεμβρίου 1949 έγινε η αρχή της Ομοσπονδιακής Δημοκρατίας. Ως αντάλλαγμα σταμάτησαν οι αποσυνθέσεις, καθιερώθηκαν τα προξενεία. Το 1950 η Ομοσπονδιακή Δημοκρατία της Γερμανίας εντάχθηκε στο Συμβούλιο της Ευρώπης.

19 Πηγή Το καταστατικό πληρώματος, 10 Απριλίου 1949 ΄΄ Ιδιαιτερότητες [των τριών κατατακτήριων δυνάμεων]: Q37 ΄΄ Ιδιαιτερότητες [των τριών κατατακτήριων δυνάμεων]: α) Αφοπλισμός και αποστρατιωτικοποίηση... β) Μέτρο ελέγχου ως προς τον Ρουρ, επιστροφή, επιδιορθώσεις … γ) Εξωτερικές υποθέσεις … δ) Παρατήρηση του βασικού νόμου και του καταστατικού της ομοσπονδία, ε) έλεγχος εξωτερικού εμπορίου και συναλλάγματος Οποιαδήποτε τροποποίηση του βασικού νόμου χρησιμοποιεί πριν από την έναρξη ισχύος του τη ρητή έγκριση των κατοχικών αρχών... Το καταστατικό των κρατών μελών, το καταστατικό αυτών των αλλαγών...εμφανίζονται 21 ημέρες μετά την επίσημη θέση της σε ισχύ για τις κατοχικές αρχές, εάν δεν έχουν προηγουμένως αντιρρήσεις σχετικά με προσωρινά ή μόνιμα…. ΄΄

20 Πηγή Το καταστατικό του Ρουρ, 28 Απριλίου 1949 Q38 ΄΄ Μια και η διεθνής ασφάλεια και η γενική της οικονομίας απαιτεί να μη χρησιμοποιηθούν οι πόροι του Ρουρ... για σκοπούς της επίθεσης, αλλά για το ενδιαφέρον της ειρήνης [που έχει συσταθεί στο Βέλγιο, τη Γαλλία, το Λουξεμβούργο, τις Κάτω Χώρες, τη Βρετανία και τις ΗΠΑ] μια διεθνή αρχή για τον Ρουρ... [για] την κατανομή του άνθρακα, του οπτάνθρακα και του χάλυβα... Μόλις δημιουργηθεί μια γερμανική κυβέρνηση, μπορεί να προχωρήσει στην παρούσα συμφωνία Q38 ΄΄ Μια και η διεθνής ασφάλεια και η γενική της οικονομίας απαιτεί να μη χρησιμοποιηθούν οι πόροι του Ρουρ... για σκοπούς της επίθεσης, αλλά για το ενδιαφέρον της ειρήνης [που έχει συσταθεί στο Βέλγιο, τη Γαλλία, το Λουξεμβούργο, τις Κάτω Χώρες, τη Βρετανία και τις ΗΠΑ] μια διεθνή αρχή για τον Ρουρ... [για] την κατανομή του άνθρακα, του οπτάνθρακα και του χάλυβα... Μόλις δημιουργηθεί μια γερμανική κυβέρνηση, μπορεί να προχωρήσει στην παρούσα συμφωνία …΄΄

21 Πηγή Η κατασκευή του τείχους του Βερολίνου, 1961

22 3. Η ΓΕΡΜΑΝΙΚΗ ΛΑΟΚΡΑΤΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ(DDR) Εικόνα Β52: Από την εφημερίδα «Νέα Γερμανία», 3 Οκτωβρίου χρόνια ΓΛΔ Εικόνα Β50: Στρατός στη 1 η Μαΐου στο ανατολικό Βερολίνο. Εικόνα Β51: Νέοι πρωτοπόροι Εικόνα Β53: 20 η επέτειος της ΓΛΔ, 1969 Η Γερμανική Λαοκρατική Γερμανία (DDR) είναι το σύγχρονο σοσιαλιστικό γερμανικό κράτος, το οποίο ανήκει το μέλλον.

23 Η πολιτική ως προς το ανατολικό μπλοκ από το 1955 (καταγράφονται τα πιο σημαντικά γεγονότα) 1955 Επίσκεψη του καγκελάριου Αντενάουερ στη Μόσχα: Επιστροφή των τελευταίων αιχμάλωτων στρατιωτικών, Υποδοχή των διπλωματικών σχέσεων μεταξύ της Ε.Σ.Σ.Δ και της ομοσπονδιακής Γερμανίας Διακοπή διπλωματικών σχέσεων προς την Γιουγκοσλαβία λόγω των σχέσεων που υπήρχαν προς την ΓΛΔ 1966 Λόγω της ανάγκης ειρήνης της κυβέρνησης Έρχαρντ - Σρέντερ προτείνεται η αποκήρυξη βίας, που επαναλαμβάνεται από το Μεγάλο Συνασπισμό 1967 Διπλωματικές σχέσεις μεταξύ της ομοσπονδιακής Γερμανίας και της Ρουμανίας 1970 Συνάντηση των προέδρων των δύο γερμανικών κρατιδίων, Μπραντ και Στοφ. Συμβόλαιο της Μόσχας. Συμβόλαιο της Βαρσοβίας Συμφωνία των τεσσάρων δυνάμεων στο Βερολίνο Διευκόλυνση μεταφοράς από τη δυτική προς της ανατολική Γερμανία 1972 Συμβόλαιο ως προς τα θεμέλια των σχέσεων μεταξύ των δύο κρατιδίων 1973 Υποδοχή των δύο κρατιδίων στον Ο.Η.Ε Σε όλα τα συμβόλαια της ανατολής συνθήκες ότι τα συμβαλλόμενα μέρη έχουν διαφορετικές απόψεις. λέγεται στο Βερολίνο τετραμερούς συμφωνίας: ανεξάρτητα από τις διαφορές στην ερμηνεία του νόμου, της Συνθήκης: παρά τις διαφορετικές απόψεις της Ομοσπονδιακής Δημοκρατίας και της Λαϊκής Δημοκρατίας της Γερμανίας.

24 Δραστηριότητες ως προς την 12 η πηγή α) Πότε τα ανατολικά ευρωπαϊκά κρατίδια δέχτηκαν το αίτημα της ομοσπονδιακής Γερμανίας να συνάψουν διάφορες συμφωνίες β) Συγκρίνετε την γερμανική ανατολική με δυτική πολιτική μετά το γ) Συγκρίνετε την ανατολική και δυτική πολιτική με το πολίτευμα της Βαϊμάρης.

25 Πηγή Τα σύνορα μεταξύ των δύο γερμανικών κρατών B61 1. Πραγματική διαδικασία συνόρων 2. ΓΛΔ (DDR) – χαρακτηρισμός της στήλης 3. Διπλή σειρά συρματοπλεγμάτων 4. Μεταλλικός φράχτη 5. Ζώνη ασφαλείας – εντοπίζει ίχνη 6. Περιπολία 7. Απαγορευμένη ζώνη αυτοκινήτων 8. Τσιμεντένιος πύργος για την παρατήρηση 9. Καταφύγιο για παρατήρηση 10. Ηχεία και Φωτισμός 11. Φραγμός για τα σκυλιά 12. Τσιμεντένιο τοίχος / Παρατηρητήριο Δραστηριότητα: Συγκρίνετε τα σύνορα αυτά με άλλα σύνορα της Ευρώπης που γνωρίζετε.

26 ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ Παρατηρούμε λοιπόν ότι οι συγγραφείς στο εγχειρίδιο αυτό χρησιμοποιούν πολλά είδη πηγών: διάλογοι μεταξύ ανθρώπων (στρατιωτικών, πρωθυπουργών κτλ.), έγγραφα γερμανικών εφημερίδων, εικόνες της κατάστασης στη Γερμανία και πίνακες με χρονολογίες που αναγράφουν τα σημαντικότερα γεγονότα πολύ συνοπτικά. Παρατηρούμε λοιπόν ότι οι συγγραφείς στο εγχειρίδιο αυτό χρησιμοποιούν πολλά είδη πηγών: διάλογοι μεταξύ ανθρώπων (στρατιωτικών, πρωθυπουργών κτλ.), έγγραφα γερμανικών εφημερίδων, εικόνες της κατάστασης στη Γερμανία και πίνακες με χρονολογίες που αναγράφουν τα σημαντικότερα γεγονότα πολύ συνοπτικά. Οι πηγές παρουσιάζουν με τέτοιο τρόπο τα γεγονότα που κινεί ιδιαίτερα το ενδιαφέρον των παιδιών, τα παροτρύνει σε ερωτήσεις και σκέψεις με τη βοήθεια των δραστηριοτήτων. Οι πηγές παρουσιάζουν με τέτοιο τρόπο τα γεγονότα που κινεί ιδιαίτερα το ενδιαφέρον των παιδιών, τα παροτρύνει σε ερωτήσεις και σκέψεις με τη βοήθεια των δραστηριοτήτων. Οι εκπαιδευτικοί είναι σε θέση λοιπόν να κρίνουν το εγχειρίδιο αυτό και να εφαρμόσουν οτιδήποτε τους αρέσει στα ελληνικά εγχειρίδια ιστορίας. Οι εκπαιδευτικοί είναι σε θέση λοιπόν να κρίνουν το εγχειρίδιο αυτό και να εφαρμόσουν οτιδήποτε τους αρέσει στα ελληνικά εγχειρίδια ιστορίας.


Κατέβασμα ppt "Ευαγγελία Παπαευαγγέλου Δ΄ Εξάμηνο ΑΕΜ: 7091 Θεματική περιοχή: Παρουσίαση γερμανικού εγχειριδίου ιστορίας."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google