Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

«Ανάπτυξη στάσεων και συμπεριφορών που διακρίνουν το δημοκρατικό πολίτη". ΘΕΜΑ : «Σκέφτομαι δημοκρατικά, δημιουργώ εικαστικά» Μετά από μελέτη και έρευνα.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "«Ανάπτυξη στάσεων και συμπεριφορών που διακρίνουν το δημοκρατικό πολίτη". ΘΕΜΑ : «Σκέφτομαι δημοκρατικά, δημιουργώ εικαστικά» Μετά από μελέτη και έρευνα."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 «Ανάπτυξη στάσεων και συμπεριφορών που διακρίνουν το δημοκρατικό πολίτη". ΘΕΜΑ : «Σκέφτομαι δημοκρατικά, δημιουργώ εικαστικά» Μετά από μελέτη και έρευνα γύρω από το θέμα δημιουργήσαμε ανεξάρτητες ατομικές-ομαδικές εργασίες έχοντας πάντα κατά νού το τελικό μνημειακό αποτέλεσμα. Δόθηκε πολλή ελευθερία στο υλικό κατασκευής όπως και στην προσωπική κατανόηση της έννοιας ‘Δημοκρατία’. Ακριβώς όπως και η ιδέα της Δημοκρατίας η οποία απαιτεί συνεργασία ανεξάρτητων ατόμων με ελεύθερες επιλογές, δικές τους απόψεις και την παρρησία να τις εκφράζουν ελεύθερα χωρίς φόβο ή πάθος.

2 ΞΥΛΙΝΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΜΝΗΜΕΙΑΚΩΝ ΔΙΑΣΤΑΣΕΩΝ, ΕΓΚΑΤΕΣΤΗΜΕΝΗ ΣΕ ΚΕΝΤΡΙΚΟ ΤΟΙΧΟ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ (ΤΟΙΧΟΓΡΑΦΙΑ)

3 Η ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΕΝΟΣ ΣΥΝΘΕΤΟΥ ΕΙΚΑΣΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΣΤΗ ΓΝΩΣΤΙΚΗ ΤΟΥ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΝΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΕΙ ΔΕΞΑΜΕΝΗ ΑΝΤΛΗΣΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ ΚΑΙ ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ ΣΤΗ ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΤΟΥ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΝΑ ΒΟΗΘΗΣΕΙ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΝΑ ΑΝΑΠΤΥΞΟΥΝ ΤΗΝ ΟΠΤΙΚΗ ΚΑΙ ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ ΑΝΤΙΛΗΨΗ ΚΑΙ ΚΡΙΣΗ ΤΟΥΣ, ΤΗΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΤΟΥΣ, ΤΗΝ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΕΚΦΡΑΣΗ ΚΑΙ ΑΠΟΚΡΙΣΗ.

4 ΕΠΙΜΕΡΟΥΣ ΣΚΟΠΟΙ ΚΑΙ ΣΤΟΧΟΙ ΕΝΟΤΗΤΑΣ -Να αντιληφθούν ότι η τέχνη χρησιμοποιεί σύμβολα. -Να εξοικειωθούν με την ειδική ορολογία των διαφορετικών κατηγοριών τέχνης. -Να αναπτύξουν ικανότητα χειρισμού πηγών, συλλογής και επεξεργασίας υλικού έρευνας. -Να κατανοήσουν το ρόλο του έργου τέχνης στην κοινωνία της κάθε εποχής. -Να διακρίνουν τα πιο σημαντικά χαρακτηριστικά του θέματος που μελετούν και να τα αναλύουν εικαστικά με δυναμικό και εκφραστικό χαρακτήρα. -Να αποδίδουν το θέμα τους με εκφραστικό χαρακτήρα και προσωπικό ύφος.

5 -Να αναγνωρίζουν το ρόλο και τη σημασία της διερευνητικής και δημιουργικής προσέγγισης στη διεξαγωγή μιας έρευνας. -Η εφαρμογή (πειραματισμός) της γνώσης σε διάφορα υλικά -Να ασκήσουν την αισθητηριακή τους αντίληψη και κριτική ικανότητα -Να γνωρίσουν μερικά από τα πιο σημαντικά έργα νεώτερης ζωγραφικής -Να αναπτύξουν τη γλωσσική ικανότητα και την αυτοπεποίθησή τους -Να λειτουργήσουν δημοκρατικά με βάση προκαθορισμένους κανόνες

6 -Power Point -Ενημερωτικά φυλλάδια διδακτικού υλικού- φύλλα εργασίας -Βιβλίο παγκόσμιας ιστορίας της τέχνης της γ’ γυμνασίου -Βιβλίο Ιστορία της Μοντέρνας Γλυπτικής του Χέρμπερτ Ρήντ. -Βιβλίο ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ του Ε.Η. GOMBRICH -Βιβλίο: STYLES, SCHOOLS AND MOVEMENTS, Amy Dempsey -Διαδίκτυο -Γνωριμία με Κύπριους Καλλιτέχνες

7 -Φύλλο αλουμινίου -Σύρμα -Χάρτινα κουτιά και ρολά, -πηλός -εργαλεία γλυπτικής -πένσα, σφυρί -μολύβια -πολυουρεθάνη -κοπίδια -ξύλο (marine wood)

8 -Γραμμή: συνεχόμενη, διακοπτόμενη, λεπτή, χοντρή, καμπυλωτή, οριζόντια,διαγώνια, κάθετη -Τονικότητα,φωτοσκίαση, φόρμα, σχήμα, όγκος. - Γλυπτά, ανάγλυφα, περίοπτα, τρισδιάστατα - Κίνηση, αναλογίες, τοποθέτηση, χώρος, όγκος - Μνημειακή Τέχνη - υφή, σχήμα, φόρμα - πλαστικότητα -θετικός –αρνητικός χώρος -κλίμακα

9 1. ΕΡΕΥΝΑ-ΜΕΛΕΤΗ ΓΥΡΩ ΑΠΟ ΤΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ 2. ΠΟΙΚΙΛΟΜΟΡΦΙΑ ΤΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ. 3. ΤΟΝΟΣ (ΤΟΝ. ΚΛΙΜΑΚΑ) 4. ΥΦΗ 5. ΟΓΚΟΣ- ΦΟΡΜΑ 6. ΚΥΒΙΣΜΟΣ 7. ΧΡΩΜΑ (βασικά- συμπληρωματικά- αντίθετα, χρωματικός κύκλος) 8.-ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΤΩΝ ΣΧΕΔΙΩΝ ΣΕ ΞΥΛΟ.(ΜΕΓΕΝΘΥΣΗ- ΚΛΙΜΑΚΑ) 9.ΥΛΙΚΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΙΚΕΣ 10.ΣΥΜΒΟΛΙΣΜΟΙ

10 Η δημοκρατία χρειάζεται υπεύθυνους πολίτες. Πολίτες που να αναλαμβάνουν το μερίδιο της ευθύνης τους για όσα γίνονται. Πολίτες με ευρύτητα πνεύματος, απαλλαγμένους από φανατισμό, που ξέρουν να σέβονται την προσωπικότητα του διπλανού τους και να του αναγνωρίζουν το δικαίωμα να είναι διαφορετικός από αυτούς. Και από την άλλη μεριά, η πολιτεία οφείλει να σέβεται τους πολίτες της και να φροντίζει για το καλό όλων. Να δίνει σε όλους χωρίς διάκριση το δικαίωμα να μορφωθούν και να αναπτυχθούν ως προσωπικότητες. Να παρέχει ευκαιρίες για όλους και να στηρίζεται στην αξιοκρατία. Καθένας έχει μια θέση, ανεξάρτητα από το ποια είναι αυτή, στην οποία μπορεί να αποδώσει καλύτερα και να προσφέρει στο κοινωνικό σύνολο.

11

12 Η Δημοκρατία μας αυτοκαταστρέφεται διότι κατεχράσθη το δικαίωμα της ελευθερίας και της ισότητας, διότι έμαθε τους πολίτες να θεωρούν την αυθάδεια ως δικαίωμα, την παρανομία ως ελευθερία, την αναίδεια του λόγου ως ισότητα και την αναρχία ως ευδαιμονία. Ισοκράτης, π.Χ., Αθηναίος ρήτορας

13

14 ΥΦΗ…

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27 Οπτική ΕΝΤΥΠΩΣΗ 1872 (π.χ ιμπρεσσιονισμός 19 ος αι. Κλωντ Μονέ, Ρενουάρ, Ντεγκά) Ψυχική (π. χ εξπρεσσιονισμός 20 ος αι. Έντβαρτ Μούνκ, Έρνστ Κίρχνερ ) Συμβολική (π. χ θρησκευτική Βυζαντινή τέχνη 4 ος -15 ος αι.)  ΚΡΑΥΓΗ 1893

28 ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΕΝ’ ΩΡΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΤΑ ΕΡΓΑ ΤΟΥΣ... ΚΑΙ ΤΑ ΕΡΓΑ ΤΟΥΣ...

29

30

31

32

33

34

35

36

37

38

39

40

41

42

43

44

45

46

47

48

49 ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΚΑΙ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ… ΚΑΙ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ…

50

51

52

53

54

55

56

57

58

59

60

61

62 Kατά την άποψη μου στο Project αυτό οι επιλογές όσον αφορά τους στόχους, τις δραστηριότητες και τα υλικά που χρησιμοποιήθηκαν, εξυπηρετούσαν τόσο τις απαιτήσεις της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης αλλά και κατ’ επέκτασιν το σκεπτικό του προοιμίου των νέων αναλυτικών προγραμμάτων το οποίο αναφέρει ανάμεσα σε άλλα οτι κάποιες από τις δεξιότητες που απαιτούνται στην κοινωνία του 21 ου αι. είναι: η δημιουργικότητα, η κριτική σκέψη, η ικανότητα μετατροπής της θεωρίας σε πράξη (μεταφορά σχεδίου σε τρισδιάστατη κατασκευή), οι ικανότητες-δεξιότητες ανάλυσης και σχεδιασμού (ανάλυση φόρμας σε γεωμετρικά σχήματα), η προθυμία και ικανότητα για συλλογική εργασία και ανταλλαγή πληροφοριών, η ενσυναίσθηση και οι δεξιότητες διαπροσωπικής επικοινωνίας - αλληλεπίδρασης (συνεργατική μάθηση).

63 Επίσης η έρευνα, οι αναφορές σε κινήματα, έργα και καλλιτέχνες από την ιστορία της τέχνης και ο πειραματισμός όσον αφορά το σχέδιο, τα μέσα και τα υλικά λειτούργησαν εμπλουτιστικά. Παράλληλα κατά τη διάρκεια δημιουργίας-εξέλιξης των φύλλων το κάθε παιδί εργάστηκε στο βαθμό που μπορούσε ανάλογα με το δικό του ρυθμό και προσωπικές ικανότητες. (μετασχηματιστικά στοιχεία). Προσπαθήσαμε να παρέχουμε στους μαθητές πολλαπλές ευκαιρίες εμπλοκής σε ποικίλες δραστηριότητες οι οποίες στόχευαν στην αναζήτηση εναλλακτικών προσεγγίσεων στη λύση προβλημάτων, στην αντιμετώπιση προκλήσεων, στη διαχείριση του απρόβλεπτου και κυρίως στη διατύπωση ερωτημάτων Καταλήγοντας θα ήθελα να τονίσω πως μέσα σ’ έναν κόσμο, όπου η ποικιλία και η διαφορετικότητα δεν αποτελούν πλέον την εξαίρεση αλλά τον κανόνα, το μάθημα της Τέχνης γενικά και ειδικά τα έργα τέτοιου τύπου- μνημειακού χαρακτήρα λειτουργούν ως ιδανικό μέσο συνύπαρξης των διαφόρων πολιτισμών. Στη Τέχνη άλλωστε το διαφορετικό αποτελεί προνόμιο κι όχι μειονέκτημα. Θεωρώ ότι το αποτέλεσμα δικαίωσε τους κόπους μας και επιβράβευσε με το καλύτερο τρόπο όλη μας την προσπάθεια

64 ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ…


Κατέβασμα ppt "«Ανάπτυξη στάσεων και συμπεριφορών που διακρίνουν το δημοκρατικό πολίτη". ΘΕΜΑ : «Σκέφτομαι δημοκρατικά, δημιουργώ εικαστικά» Μετά από μελέτη και έρευνα."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google