Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Καρτσιώτου Θωμαΐς Σχολική Σύμβουλος 3 ης Περιφέρειας Καβάλας.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Καρτσιώτου Θωμαΐς Σχολική Σύμβουλος 3 ης Περιφέρειας Καβάλας."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Καρτσιώτου Θωμαΐς Σχολική Σύμβουλος 3 ης Περιφέρειας Καβάλας

2  Συγκροτούνται γύρω από έναν χρονικό άξονα, που εκφράζεται γλωσσικά με τη χρήση χρονικών συνδέσμων, επιρρημάτων ή φράσεων  Χρησιμοποιείται σε αυτά η υποτακτική σύνδεση (χρονικές, αιτιολογικές προτάσεις)  Παρελθοντικοί χρόνοι ρημάτων (παρατατικός, αόριστος, ιστορικός ενεστώτας)  Ρήματα δράσης και έκφρασης σκέψεων και συναισθημάτων, ουσιαστικά και επίθετα

3  Αναπτύσσονται γύρω από τον άξονα της συσχέτισης στο χώρο, που εκφράζεται γλωσσικά με τοπικά επιρρήματα και επιρρηματικές εκφράσεις  Χρησιμοποιείται η παρατακτική σύνταξη και κυριαρχεί το εξακολουθητικό ποιόν ενέργειας (ενεστώτας οριστικής)  Ρήματα αισθήσεως, επίθετα και επιθετικοί προσδιορισμοί για ζωντάνια και ένταση στις περιγραφές

4  Κυρίαρχος ο άξονας της λογικής συσχέτισης και της διαλεκτικής σύνθεσης των δεδομένων  Υποτακτική σύνταξη, απρόσωπη σύνταξη, αιτιολογικές προτάσεις, χρήση ενεστώτα (δήλωση αλήθειας καθολικής και διαρκούς ισχύος)

5  ΟΔΗΓΙΕΣ: διαδικασίες με χρονική αλληλουχία, ρήματα περιγραφής, κατηγοριοποίησης και διαδικασίας σε οριστική ενεστώτα ή σε προστακτική ή σε υποτακτική

6  Προ-συγγραφικό ◦ Αυθεντικοποίηση ◦ Παραγωγή ιδεών ◦ Οργάνωση ιδεών (εικόνες, ερωτήσεις)  Συγγραφικό  Μετά-συγγραφικό ◦ Βελτίωση  Λεξιλογίου  Πρότασης  Παραγράφου  Σύνδεσης παραγράφων  Δομής ◦ Τελική επιμέλεια

7  Ποιος, πού, τι, πότε, γιατί και πώς.  Σκηνές δράσης (σειρά γεγονότων)  Σκέψεις και κρίσεις για τα πρόσωπα  Συναισθήματα  Ματσαγγούρας Γύρω από χρονικό άξονα Χρήση επιρρημάτων Χρήση χρονικών συνδέσμων Παρελθοντικοί χρόνοι Ρήματα δράσης, σκέψης συναισθημάτων Βιβλίο δασκάλου Δ’

8 Θέμα Κεντρική ιδέα Πού; Πότε; Ποιος; Τι; Πώς; Γιατί;

9  Χωροχρονικό πλαίσιο  Οι ήρωες  Αρχική κατάσταση και εμφάνιση προβλήματος  Τα εμπόδια στην επίλυση  Το αποτέλεσμα  Ματσαγγούρας

10

11 Προφορικός λόγος Προ-συγγραφή με βοήθεια

12

13 13

14 Βιβλίο Μαθητή

15

16 Τετράδιο Εργασιών

17 Παραγωγή γραπτού κειμένου με υποβοήθηση Τετράδιο Εργασιών

18

19 Ποιος είναι ο τίτλος; ……………………………… …………………………… ΕΝΝΟΙΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ ΠΑΡΑΜΥΘΙ 1.Ποιοι είναι οι ήρωες; ………………………… ………………………… 2. Πού βρίσκονται; ……………………………………… ……………………………………… ……………………………………… …………………………………… Πότε και τι συμβαίνει; ……………………………………………………………… ……………………………………………………………… ……………………………………………………………… ……………………………………………………………….

20  Η περιγραφή είναι το πιο διαδεδομένο είδος λόγου που καθιστά δυνατή την κατηγοριοποίηση πλήθους εμπειριών και αποτελεί βασική κειμενική δεξιότητα που αποκτά το παιδί αρκετά νωρίς.  Η περιγραφή χρησιμοποιείται όταν περιγράφουμε πρόσωπα, ζώα, πράγματα ή τοποθεσίες, όταν σκιαγραφούμε την προσωπικότητα του ήρωα μιας ιστορίας.  Η περιγραφή είναι «τέχνη» του χώρου και απαντά σε ερωτήματα του τύπου: τι είναι το Χ αντικείμενο, φαινόμενο ή κατάσταση ποια είναι τα στοιχεία που το συγκροτούν πώς οργανώνεται στο χώρο ποια μέθοδο ακολουθεί η οργάνωσή του.

21  Στους ορισμούς ή στην περιγραφή των μόνιμων χαρακτηριστικών αυτού που περιγράφουμε χρησιμοποιείται ο ρηματικός ενεστωτικός χρόνος.  Τα ρήματα σχέσης, είμαι και έχω, χρησιμοποιούνται, όταν κατηγοριοποιούμε και περιγράφουμε την εμφάνιση/ιδιότητες και τα μέρη/λειτουργίες. Π. χ. Το δωμάτιό μου είναι ευρύχωρο. Έχει μεγάλα φωτεινά παράθυρα.  Τα ρήματα δράσης, είναι απαραίτητα όταν περιγράφονται συμπεριφορές, συνήθειες και λειτουργίες π.χ. Τα μικρά, όταν σπάσουν τα αυγά τους και βγουν από αυτά, σέρνονται προς το νερό.  Στην περιγραφή είναι χαρακτηριστική η λειτουργία του επιθέτου. Το επίθετο περιγράφει το ουσιαστικό που προσδιορίζει, αποδίδοντάς του χαρακτηριστικά και ιδιότητες.  Στην περιγραφή χώρου, οι μαθητές πρέπει να εξοικειώνονται με τις λέξεις οι οποίες προσανατολίζουν τον αναγνώστη στο χώρο που περιγράφεται ( τοπικά επιρρήματα, επιρρηματικοί προσδιορισμοί τόπου ).  Οι αντωνυμίες συντελούν στον τρόπο με τον οποίο εισάγεται η νέα πληροφορία, διατηρείται και επεκτείνεται στο κείμενο, π.χ. Το κέλυφος προστατεύει το μαλακό μέρος του σώματος. Αυτό αποτελείται από ένα ραχιαίο τμήμα.

22  Προέρχεται από τον κόσμο των πραγμάτων  Λεπτομερής παρατήρηση  Οδηγούν τον αναγνώστη στην ανάπλαση εικόνων

23 23  Γύρω από τον άξονα του χώρου  Χρήση τοπικών φράσεων  Ενεστώτας  Ρήματα αίσθησης  Επίθετα  Βιβλίο δασκάλου Δ’ Βιβλίο δασκάλου Ε’

24

25

26 Παραγωγή γραπτού λόγου Γ΄τάξη

27 Ποιο είναι το όνομα του χώρου;……………………………… ΕΝΝΟΙΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ Γ’ 1.Πού βρίσκεται; ………………………… ………………………… 2. Τι υπάρχει στο χώρο αυτό; ……………………………………… ……………………………………… ……………………………………… …………………………………… Τι κάνουμε εκεί; ……………………………………………………………… ……………………………………………………………… ……………………………………………………………… ……………………………………………………………….

28 Παραγωγή γραπτού λόγου Δ’ τάξη

29 Ποιο είναι το όνομά του σχολείου σου; ……………………………… ………………………………. ΕΝΝΟΙΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ Δ’ 1.Πού βρίσκεται; ……………………… ……………………… ……………………… 2. Πότε χτίστηκε; …………………… …………………… ………………….. 3. Ποια είναι η ιστορία του; ……………………………………… ……………………………………… 4. Πώς είναι απ’ έξω; …………………………………… …………………………………… …………………………………… ……………………………………. 5. Πώς είναι από μέσα; …………………………………………… …………………………………………… 6. Πώς νοιώθεις όταν είσαι μέσα σ’ αυτό και ποιες αναμνήσεις σε συνδέουν μ’ αυτό; ……………………………………… ……………………………………… ……………………………………… ……………………………………… …………………………………….

30

31

32  Χωρίζονται οι μαθητές σε τρεις ομάδες.  Η πρώτη αναλαμβάνει να βρει πληροφορίες για τον Καβάφη και το σπίτι του και να τις παρουσιάσει στην τάξη. Οι πληροφορίες που θα βρουν οι μαθητές/τριες θα είναι από το διαδίκτυο (google) (με λέξεις κλειδιά, όπως: Κωνσταντίνος Καβάφης, οικία ή σπίτι του Καβάφη, ή Μουσείο Καβάφη).  Η δεύτερη αναλαμβάνει να βρει πληροφορίες για το Ιμαρέτ, τον Μεχμέτ Αλή και το σπίτι του χρησιμοποιώντας λέξεις κλειδιά (όπως Μεχμέτ Αλή, σπίτι, ή κονάκι Μεχμέτ Αλή, αξιοθέατα Καβάλας).  Η τρίτη ομάδα θα κάνει το ίδιο για το Δημαρχείο της Καβάλας που ήταν οικία γνωστού Ούγγρου καπνέμπορα της περιοχής.

33 Προσυγγραφικό στάδιο

34

35  Οι ομάδες παρουσιάζουν τα αποτελέσματά τους στην τάξη, αφού επισκεφθούν τις ηλεκτρονικές σελίδες του διαδικτύου.  Ακολουθεί συζήτηση για τα στοιχεία της ζωής των ιδιοκτητών των τριών κατοικιών, για την παλιά χρήση των κτηρίων και της σύγχρονης χρήσης τους, για τη σημασία που είχαν τα κτήρια για τους κατοίκους της περιοχής τότε και σήμερα.

36

37

38  Ακολουθεί επίσκεψη στο Ιμαρέτ, στο σπίτι του Μεχμέτ Αλή και στο Δημαρχείο της Καβάλας, όπου οι μαθητές/τριες γίνονται εξερευνητές – φωτογράφοι – δημοσιογράφοι και με τη βοήθεια της κάμερας και του μαγνητοφώνου καταγράφουν τις πληροφορίες που τους ενδιαφέρουν σχετικά με τα ιστορικά κτήρια της πόλης τους με συνεντεύξεις από τον υπεύθυνο του Ιμαρέτ και του Μουσείου του Μεχμέτ Αλή, καθώς και του αντιδημάρχου της Καβάλας.

39

40

41

42

43

44 Οι ομάδες όταν επιστρέφουν στην τάξη:  καταγράφουν τις πληροφορίες που συνέλεξαν,  εμπλουτίζουν με διαφάνειες τις παρουσιάσεις Power Point που είχαν κάνει και τις παρουσιάζουν στα παιδιά των άλλων ομάδων μετά την έρευνα πεδίου στο Ιμαρέτ, στο Σπίτι του Μεχμέτ Αλή και στο Δημαρχείο.  ακολουθεί συζήτηση σχετικά με την περιγραφή των κτηρίων, τη σημασία τους στη ζωή των κατοίκων και τη σύγχρονη χρήση τους.

45 Ομάδα 1, Παρουσίαση του Σπιτιού του Μεχμέτ Αλή μετά την επίσκεψη Ομάδα 2, Παρουσίαση του Ιμαρέτ μετά την επίσκεψη Ομάδα 3, Παρουσίαση του Δημαρχείου μετά την επίσκεψη

46 ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΚΤΗΡΙΟΥ 1. Πού είναι; 2. Πότε χτίστηκε; 3. Ποια είναι η ιστορία του; 4. Πώς είναι απ’ έξω; 5. Πώς είναι από μέσα; 6. Ποιοι έζησαν σ’ αυτό; 7. Ποια είναι η σημερινή του χρήση; 8. Πώς ένιωσα όταν βρέθηκα εκεί;

47  Ετοιμάζουν ομαδικά με τη χρήση του διαδικτυακού προγράμματος mind42 (mind42.com) τους εννοιολογικούς χάρτες της περιγραφής των τριών κτηρίων και τους συγκρίνουν για να διαπιστώσουν τα δομικά στοιχεία της περιγραφής.

48

49

50

51

52  Οι μαθητές/τριες παράγουν γραπτά κείμενα περιγραφικού λόγου για το Σπίτι του Καβάφη, το Ιμαρέτ, το Σπίτι του Μεχμέτ Αλή και το Δημαρχείο σύμφωνα με τις ερωτήσεις της υπερδομής του περιγραφικού κειμένου στην άσκηση 3 στη σελίδα 27 του βιβλίου της Γλώσσας.  Στη συνέχεια γράφουν ομαδικά την περιγραφή των κτηρίων με το πρόγραμμα επεξεργασίας κειμένου Word της Microsoft.  Ανακαλύπτουν κατ’ αυτόν τον τρόπο τα δομικά στοιχεία της υπερδομής του περιγραφικού λόγου, ώστε να μπορέσουν να τα επαναχρησιμοποιήσουν στην κατανόηση αντίστοιχων περιγραφικών κειμένων και στην παραγωγή γραπτού περιγραφικού λόγου.

53

54

55  Αξιολογούν τις εργασίες τους καλλιεργώντας μεταγνωστικές δεξιότητες χρησιμοποιώντας τον πίνακα «Διορθώνω το γραπτό μου» και τους Επαναληπτικούς Πίνακες (Στ’ τάξη)

56 Ομαδικά κείμενα περιγραφής κτηρίων σε Word

57  Το σπίτι της οικογένειας Μεχμέτ Αλή, αυτό δηλαδή στο οποίο γεννήθηκε και μεγάλωσε, κτίστηκε το 1720 και σώζεται μέχρι σήμερα σε πολύ καλή κατάσταση.  Βρίσκεται σε τέτοια θέση, ώστε να έχει πανοραμική θέα, από όλες τις πλευρές.Από την είσοδο του ατενίζει το λιμάνι της Καβάλας και από την άλλη πλευρά ένα πανέμορφο κόλπο.  Η ιστορία αυτού του κτηρίου είναι πολύ μεγάλη. Στέγασε έναν πολύ επιδέξιο στρατηλάτη και αργότερα σουλτάνο και ιδρυτή της τελευταίας Αιγυπτιακής δυναστείας.  Απέξω είναι φτιαγμένο από πέτρα και έχει γκρι χρώμα και της ώχρας. Επίσης έχει έναν πολύ μεγάλο κήπο, όπου βρίσκεται ο μαρμάρινος τάφος της μητέρας του Μ. Αλή.  Από μέσα το «Κονάκι» έχει δύο ορόφους και δύο ενότητες. Στη νότια ενότητα βρισκόταν το selamlik, το οποίο περιλάμβανε τους χώρους της ημερήσιας διαμονής και εργασίας των αντρών. Στη βόρεια ενότητα βρισκόταν το haremlik που περιλάμβανε τους χώρους των γυναικών με τις εξυπηρετήσεις του καθημερινού νοικοκυριού και συγχρόνως τους περισσότερους ιδιωτικούς χώρους όλης της οικογένειας. Εκείνη την εποχή απαγορευόταν οι γυναίκες να έρθουν σε οπτική επαφή με τους άνδρες. Ανατολικά ήταν ο στάβλος με τα ζώα.  Μετά το θάνατο του Μεχμέτ Αλή το1934 οι Έλληνες της Αιγύπτου θέλοντας να τον τιμήσουν αποφάσισαν να στήσουν μπροστά στο σπίτι του ένα πανέμορφο έφιππο αδριάντα έργο του γλύπτη Δημητριάδη. Τα αποκαλυπτήρια του αγάλματος έγιναν στις  Από το 2002 το σπίτι του Μεχμέτ Αλή παραχωρήθηκε από την Αιγυπτιακή κυβέρνηση σε ελληνική εταιρεία της Καβάλας που το αναστήλωσε και το λειτούργησε το 2004 ως εστιατόριο, στη συνέχεια ως μπαρ - καφετέρια και από το Μάρτιο του 2012 θα λειτουργήσει ως Μουσείο.  Τα συναισθήματά μας όταν το επισκεφθήκαμε σε μια εκπαιδευτική εκδρομή που κάναμε με την τάξη μας ήταν περιέργεια, δέος και χαρά που μάθαμε περισσότερες πληροφορίες για το ιστορικό αυτό κτήριο και την ιστορία του τόπου μας.

58  Η αρχιτεκτονική του είναι άγνωστη και πρωτότυπη σε σχέση με τα υπόλοιπα κτίρια της πόλης μας. Χαρακτηριστικό του κτηρίου είναι η εναλλαγή κλειστών και ανοιχτών χώρων που του χαρίζει αρμονία αν και είναι ογκώδες. Το κτήριο περιλαμβάνει εσωτερικές αυλές, κελιά και διαμερίσματα που τα περισσότερα έχουν πανοραμική θέα στη θάλασσα και την πόλη. Εκείνο το στοιχείο που το κάνει ξεχωριστό είναι οι πολυάριθμοι τρούλοι πάνω σχεδόν από κάθε δωμάτιο που είναι εξωτερικά σκεπασμένο με μόλυβδο.  Το εντυπωσιακό και ενδιαφέρον αυτό κτήριο, το γνωρίσαμε με την επίσκεψη μας εκεί που έγινε με αφορμή ενός μαθήματος στη γλώσσα. Ξεναγηθήκαμε στους χώρους του και μάθαμε για την ιστορία του. Κατά τη διάρκεια αυτής της ξενάγησης θελήσαμε να καταγράψουμε τις πληροφορίες που ακούσαμε. Τέλος στη τάξη γράψαμε διάφορα κείμενα για το θέμα αυτό.  Είχαμε πολύ διάθεση και όρεξη να γράψουμε για το κτήριο αυτό, διότι μόλις μπήκαμε μέσα νιώσαμε περηφάνια για την πόλης μας αλλά και περιέργεια για το τι πρόκειται να δούμε.

59  Το πολυτελές ξενοδοχείο Ιμαρέτ που στο παρελθόν λειτούργησε ως ιεροδιδασκαλείο δεσπόζει στην πόλη μας και τη στολίζει με την ισλαμική αρχιτεκτονική του.  Χτίστηκε το 1817 στην Παναγία της Καβάλας. Ιδρύθηκε από το Μωχάμετ Άλι που αγαπούσε πολύ τη γενέτειρα του. Διάλεξε να χτίσει το κτήριο στο ωραιότερο σημείο της πόλης. Στα πρώτα χρόνια λειτούργησε ως εσωτερικό σχολείο και φιλοξενούσε τριακόσιους μαθητές το χειμώνα και εξήντα το καλοκαίρι. Εκεί τα παιδιά διδάσκονταν το Κοράνιο και προσεύχονταν στο τζαμί. Εκείνη την εποχή προσφέρονταν και πιάτα με ζεστή σούπα σε όσους την είχαν ανάγκη. Άλλωστε και η κυριολεκτική μετάφραση της λέξης Ιμαρέτ σημαίνει «κουζίνα για σούπες». Αργότερα λειτούργησε ως πτωχοκομείο. Οι άποροι κάτοικοι της Καβάλας μπορούσαν να αναζητήσουν στέγη και φαγητό εκεί. Παρέμεινε φιλανθρωπικό ίδρυμα μέχρι το Μετά τη Μικρασιατική καταστροφή πολλοί πρόσφυγες εγκαταστάθηκαν στο Ιμαρέτ.  Μετά από χρόνια μια εταιρεία της Καβάλας θέλησε να το ανακαινίσει και να το λειτουργήσει ως ξενοδοχείο, έτσι ήρθε σε συμφωνία με την Αιγυπτιακή κυβέρνηση στην οποία και ανήκει. Το βρήκαν σε άσχημη κατάσταση και έτσι η ανακαίνισή του κράτησε δύο χρόνια και κόστισε πολλά χρήματα. Τα εγκαίνιά του έγιναν το 2004 και από τότε λειτουργεί ως ξενοδοχείο πολυτελείας, εστιατόριο και μπαρ. Συγκεκριμένα είναι το πρώτο ξενοδοχείο στην Ελλάδα που λειτουργεί σε ιστορικό χώρο.

60  Το Δημαρχείο χτίστηκε στην Καβάλα περίπου το 1895 από τον Ούγγρο Καπνέμπορα Pierre Herzog. Το 1921 πουλήθηκε από το Moris Herzog γιο του βαρόνου Pierre Herzog στην «Ανώνυμη Εταιρία Καπνών Ανατολής και πέρα Θαλάσσης».  Μετά το θάνατο του Ούγγρου καπνέμπορα το 1937 το κτήριο πέρασε στη κατοχή της Δημαρχίας και αγοράστηκε από το Δήμο Καβάλας. Τώρα στεγάζει το Δημαρχείο της πόλης.  Το κτήριο είναι μικρογραφία Ουγγρικού πύργου. Η εξωτερική του όψη με την ιδιαίτερη αρχιτεκτονική που σου θυμίζει παλιούς πύργους είναι αρκετά επιβλητική με κυρίαρχο χρώμα το άσπρο και το γαλάζιο. Ο κήπος με τα χρωματιστά λουλούδια σε ταξιδεύει σε μία άλλη εποχή.  Εσωτερικά κυριαρχεί το ξύλο, που το κάνει ακόμα πιο ζεστό, με πολλές αίθουσες μία εκ τον οποίων ήταν η αίθουσα των δημοτικών συμβουλίων που επισκεφτήκαμε.  Όταν επισκεφθήκαμε το Δημαρχείο με την τάξη μας σε εκπαιδευτική επίσκεψη που κάναμε για ένα πρόγραμμα σχετικά με τα ιστορικά κτήρια της πόλης μας, νιώσαμε περίεργα και διαπιστώσαμε πως τελικά ήταν πολύ ωραιότερο από ότι το φανταζόμασταν…

61 Οι μαθητές/τριες κατά τη διάρκεια του προγράμματος:  παρουσίαζαν τις εργασίες τους στις άλλες ομάδες,  τις αντάλλασσαν μεταξύ τους και  ακολουθούσε συζήτηση και εξαγωγή συμπερασμάτων. Ευκαιρίες για ανατροφοδότηση δόθηκαν σε όλη τη διάρκεια του προγράμματος. Στο τέλος του προγράμματος έγινε η τελική αξιολόγησή του με συζήτηση και με την παραγωγή εννοιολογικών χαρτών, που λειτουργούν και ως εργαλεία αξιολόγησης.

62  Αναρτούν στο wiki εργαλείο του Web2.0 όλες τις δραστηριότητες για το Ευρωπαϊκό eTwinning πρόγραμμα «Everyday life at primary school» στην ηλεκτρονική σελίδα: primary- school.wikispaces.com/Projects+School+of+Palio http://everyday-life-at- primary- school.wikispaces.com/Projects+School+of+Palio


Κατέβασμα ppt "Καρτσιώτου Θωμαΐς Σχολική Σύμβουλος 3 ης Περιφέρειας Καβάλας."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google