Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Διαφοροποιημένη Παιδαγωγική στις Ερευνητικές Εργασίες

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Διαφοροποιημένη Παιδαγωγική στις Ερευνητικές Εργασίες"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Διαφοροποιημένη Παιδαγωγική στις Ερευνητικές Εργασίες
Το αλάτι της γης και το φως του κόσμου στον «ιστό της αράχνης» Το αλάτι της γης και το φως του κόσμου Ματθ ε΄ 13,14 Ν. Σταμπολίδης, Φυσικός/Ρ/Η, PhD, MSc, MA στην Εκπαίδευση, MA στην Εκπαιδευτική Ηγεσία και Πολιτική Σχολικός Σύμβουλος ΔΕ, Επιμορφωτής Ερ. Ερ.

2 Δομή της Εισήγησης Το πνεύμα του Νέου Σχολείου, όλα τα κάνουμε μαζί, ο εκπαιδευτικός, διαχειριστής, εμπνευστής, υποστηρικτής Οι Παιδαγωγικές αρχές των Ερευνητικών Εργασιών Η διαφοροποιημένη παιδαγωγική στην τάξη Το αλάτι της γης και το φως του κόσμου στον «ιστό της αράχνης Δυσκολίες – προβλήματα – Επαγγελματική ανάπτυξη Εκπαιδευτικού

3 Σύνδεση με τον έξω κόσμο Συνεργατικές διαδικασίες
Στο μέλλον θα αναφερόμαστε σε:  Περιβάλλοντα – Δραστηριότητες &  Οργανισμούς μάθησης Κοινότητα Συμμετοχή Κοινωνία της γνώσης Ευρωπαϊκή Διάσταση Νέες Τεχνολογίες Διαθεματικότητα Σύνδεση με τον έξω κόσμο Δίκτυα Συνεργατικές διαδικασίες

4 Το νέο μαθησιακό περιβάλλον
Πριν Στο μέλλον Βασισμένη στην πληροφόρηση Δημιουργία γνώσης/εφαρμογές Δια μέσου της επανάληψης Ανάλυση και σύνθεση Καθοδηγούμενη από τον δάσκαλο Ομαδική μάθηση Με συγκεκριμένη σειρά (αναλυτικό πρόγραμμα) Στη δεδομένη περίσταση και με διαθεματικό τρόπο Έμφαση στην τυπική εκπαίδευση Ποικιλία μοντέλων μάθησης Κατευθυνόμενη Με λήψη πρωτοβουλίας Μάθηση σε συγκεκριμένη ηλικία Κίνητρο, ενδιαφέρον για μάθηση Τερματισμός μετά τις σπουδές Δια βίου Εκπαίδευση

5 Βήματα προς μια κοινωνία μάθησης στον 21ο αιώνα
Επανεξέταση του ρόλου των ηλεκτρονικών επικοινωνιών στην εκπαίδευση Εκμάθηση υπολογιστών και του Internet Επιμόρφωση των γονιών, ιδιαίτερα των νέων γονέων. Ριζική αναδιαμόρφωση των υπηρεσιών υγείας στα πρώτα παιδικά χρόνια ώστε να αποφευχθούν οι μαθησιακές δυσκολίες Ποιοτικά προγράμματα ανάπτυξης για όλους κατά τα πρώτα παιδικά χρόνια Προγράμματα αναπλήρωσης κενών σε όλα τα σχολεία Προσδιορισμός του προσωπικού στυλ μάθησης και των νοητικών ικανοτήτων του καθενός, και αντίστοιχη προσαρμογή των μαθησιακών προγραμμάτων

6 Βήματα προς μια κοινωνία μάθησης στον 21ο αιώνα…. συνέχεια
Does Your Truth Match Reality? Βήματα προς μια κοινωνία μάθησης στον 21ο αιώνα…. συνέχεια Όλοι πρέπει να μάθουν πώς να μαθαίνουν και να γίνουν «αυτόνομοι διαχειριστές του μέλλοντός τους» Επαναπροσδιορισμός της ύλης που πρέπει να διδάσκονται στο σχολείο Διδακτικό πρόγραμμα βασισμένο στην εκπαίδευση αυτοεκτίμησης και δεξιοτήτων ζωής Στόχοι: α) δεξιότητες και γνώσεις για συγκεκριμένα θέματα (γρήγορα, καλύτερα, ευκολότερα), β) γενικές εννοιολογικές δεξιότητες και στάσεις (εφαρμόσιμες σε πολλούς τομείς), και γ) προσωπικές δεξιότητες και στάσεις Σχολεία προσαρμοσμένα στις μαθησιακές ανάγκες των μαθητών Ανοιχτός νους και καθαρές επικοινωνίες G. Dryden, J. Vos, Η επανάσταση της μάθησης, Αλκυών @ Dr. Heinz Lycklama

7 Τρεις Βασικές Παιδαγωγικές Αρχές των Ερευνητικών Εργασιών
Διερευνητικές Διαδικασίες Μάθησης Διαφοροποιημένη Προσέγγιση στη μάθηση Διεπιστημονική Συνεργασία Καθηγητών Ομαδοσυνεργατική Οργάνωση Μαθητών

8 του σχολείου. Εκπαιδευτικές Καινοτομίες ως παρεμβάσεις που:
Ερευνητικές Εργασίες, αλλάζουμε όλοι μαζί, κοινότητες μάθησης, είναι υπόθεση όλων! Εκπαιδευτικές Καινοτομίες ως παρεμβάσεις που: στηρίζονται σε πρωτοπόρες ιδέες εκπαιδευτικών – μαθητών επιφέρουν σημαντικές αλλαγές στη νοοτροπία, στις πρακτικές, στους ρόλους και στη γενικότερη κουλτούρα του σχολείου.

9 Ερευνητικές Εργασίες, Γιατί;
«Η αποστολή αυτής της διδασκαλίας δεν είναι να μεταδώσει καθαρή γνώση, αλλά μια κουλτούρα που θα επιτρέπει την κατανόηση της ανθρώπινης συνθήκης μιας και που θα μας βοηθά να ζήσουμε, παράλληλα να ευνοήσει έναν ανοιχτό και ελεύθερο τρόπο σκέψης» (Ε. Μορέν, σελ. 12)

10 Διερευνητική μάθηση Ρώτησε Αναστοχάσου Ερεύνησε Συζήτησε Δημιούργησε

11 Διερεύνηση Έναρξη Υπόδειξη Δημιουργική φάση Προβληματική
Αρχική κατάσταση Δημιουργία προβλήματος, Καθορισμός σκοπού και στόχων Υπαινιγμοί, υποθέσεις, νοήματα Δημιουργική φάση

12 Διερεύνηση Κριτική φάση Ανάπτυξη Συλλογισμός, Νοητική Διερεύνηση
Συμπεράσματα ιδέες, εικασίες, υποθέσεις Απόδειξη, Δοκιμές, κριτήρια Συμπεράσματα, Ανάλυση, Εφαρμογή Κριτική φάση

13 Κατά την έναρξη του σχολικού έτους, οι εκπαιδευτικοί των Λυκείου που θα συναινέσουν στην εφαρμογή της καινοτομίας, θα χρειαστεί (α) να αναζητήσουν έναν/μία συνάδελφο, προκειμένου να αναλάβουν από κοινού το συντονισμό, την υποστήριξη και την αξιολόγηση μιας από τις Ερευνητικές Εργασίες που θα εκτυλιχθούν στην Α΄ Τάξη, (β) να συναποφασίσουν με το/τη συνάδελφό τους για τα θέματα που θα προτείνουν, αρχικά στο σύλλογο και, στη συνέχεια, στους μαθητές, (γ) να συντάξουν την «προβληματική» των θεμάτων τους, όπου θα περιλαμβάνονται οι επιμέρους πτυχές της, οι μέθοδοι και τα ερευνητικά εργαλεία και (δ) να παρουσιάσουν την «προβληματική» των θεμάτων τους στο σύλλογο διδασκόντων του σχολείου, προκειμένου να εγκριθούν τα θέματα, από τα οποία οι μαθητές θα επιλέξουν εκείνο που ανταποκρίνεται στα ενδιαφέροντα και τις δυνατότητές τους.

14 Ο αλυσοδεμένος ελέφαντας!
Ο ελέφαντας είναι το αγαπημένο ζώο όλων των παιδιών. Στο τσίρκο, το θεόρατο ζώο κάνει επίδειξη του τεράστιου βάρους του, της δύναμής του.. Όμως, μετά την παράσταση και λίγο προτού μπει στη σκηνή, ο ελέφαντας στέκεται δεμένος συνεχώς σε ένα μικρό ξύλο μπηγμένο στο έδαφος. Μια αλυσίδα κρατούσε φυλακισμένα τα πόδιά του! Ωστόσο το ξύλο ήταν αληθινά μικροσκοπικό κι έμπαινε σε ελάχιστο βάθος μέσα στο έδαφος. Μολονότι η αλυσίδά ήταν χοντρή και ισχυρή, ήταν ολοφάνερο ότι ο ελέφαντας που μπορεί να ξεριζώνει δένδρα με τη δύναμή του, θα μπορούσε εύκολα να λυθεί και να φύγει! Μα τι τον κρατάει; Γιατί δεν το σκάει; Κάποιοι λένε ότι είναι δαμασμένος! Κι αφού είναι δαμασμένος γιατί τον αλυσοδένουν; Ο ελέφαντας του τσίρκου δεν το σκάει γιατί τον έδεναν σε ένα παρόμοιο παλούκι από τότε που ήταν πολύ, πολύ μικρός! Το μικρό ελεφαντάκι έκανε πολλές προσπάθειες να λευτερωθεί από το τεράστιο παλούκι, τράβηξε , ίδρωσε, ξαναπροσπάθησε και τέλος υποτάχθηκε στη μοίρα του! Δεν μπορεί! Αυτός, ο πανίσχυρος ελέφαντας του τσίρκου δεν το σκάει γιατί νομίζει ότι δεν μπορεί ο δυστυχής! Η ανάμνηση της αδυναμίας να λυθεί λίγο μετά τη γέννησή του, έμμεινε χαραγμένη στη μνήμή του! Δεν μπορώ, δεν μπορώ και ποτέ δεν θα μπορέσω! Ο μοναδικός τρόπος να μάθεις αν μπορείς είναι να προσπαθήσεις με όλή σου τη ψυχή! Να σου πω μια ιστορία, Χόρχε Μπουκάϊ

15 «Τι συνιστά» μια Προβληματική
Προβληματική είναι: (α) ένα σύνολο προβλημάτων, ιδεών ή ερωτημάτων που αναφέρονται σε κάποιο θέμα, πεδίο ή περιοχή της σκέψης, (β) ο τρόπος ή η συλλογιστική που χρησιμοποιεί κάποιος για να θέσει ή να προσεγγίσει ένα θέμα1 (γ) ένα πλαίσιο ερωτημάτων ή συλλογισμών που προσφέρεται για συζήτηση και αφορά σε πεδία των οποίων η ύπαρξη, η αλήθεια, η σιγουριά ή η επιτυχία είναι αμφιλεγόμενες, υποθετικές, αβέβαιες, διφορούμενες2. Η Προβληματική (α) αποκαλύπτει τη σημασία του θέματος (β) φωτίζει τις πτυχές του θέματος και υποστηρίζει τη σύνθεσή τους (γ) προσανατολίζει την ερευνητική διαδικασία (δ) επιτρέπει την ανεύρεση και την επιλογή δεδομένων ή μαρτυριών δεν είναι ένας κατάλογος υποθεμάτων, δεν οδηγεί σε μια άμεση απάντηση αλλά ενεργοποιεί αντιπαραθέσεις επιχειρημάτων , μέσω του κριτικού και αυτοκριτικού λόγου 1. Λεξικό της Κοινής Νεοελληνικής, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Ινστιτούτο Νεοελληνικών Σπουδών, Ίδρυμα Τριανταφυλλίδη 2. Le Grand Robert de la langue française. Deuxième édition. Dictionnaires Le Robert, 1992, (Vol 7, p. 784)

16 Για να συγκροτηθεί μια «σωστά δομημένη» προβληματική, προϋποθέτει δυο βασικές ενέργειες από την πλευρά των εκπαιδευτικών: (α) να οριοθετήσουν το θέμα, μέσω των ερευνητικών ερωτημάτων, ώστε να εντοπίσουν τις βασικές του πτυχές ή/και αυτές που εντάσσονται στα πιθανά ενδιαφέροντα και τις δυνατότητες των μαθητών τους, (β) να αποτυπώσουν σχηματικά τις διασυνδέσεις των πτυχών του, ώστε να αναδεικνύεται η πορεία που θα οδηγήσει από τα μέρη στο «όλο». Αυτές οι ενέργειες, θα επαναληφθούν από τους μαθητές, ώστε (α) να σηματοδοτηθούν από τις δικές τους προϋπάρχουσες γνώσεις, εμπειρίες, σκέψεις, και προβληματισμούς και (β) να δρομολογηθεί το εγχείρημα της Ερευνητικής Εργασίας μεθοδικά, συνειδητά και με την πλήρη συμμετοχή των μαθητών σε μια διαδικασία που έχει πολλά και πρωτόγνωρα γι’ αυτούς χαρακτηριστικά.

17 ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΟΡΙΟΘΕΤΗΣΗΣ
Η οριοθέτηση του θέματος γίνεται μέσω ανοιχτών ερωτημάτων του τύπου: «τι θα σας ενδιέφερε να διερευνήσετε σε σχέση με το θέμα;», «ποιες σκέψεις κάνετε γύρω από το θέμα;», «ποιοι είναι οι προβληματισμοί σας και η στάση σας αναφορικά με το θέμα;». Τα ανοιχτά, αυτά, ερωτήματα απαντώνται με λέξεις-κλειδιά, οι οποίες (α) σηματοδοτούν προϋπάρχουσες παρατηρήσεις, γνώσεις, εμπειρίες και προβληματισμούς, (β) δημιουργούν ένα πλήθος εννοιών, ασύνδετων μεταξύ τους, που ξεδιπλώνουν τα όρια μέσα στα οποία κινούνται σκέψεις και ενδιαφέροντα που αφορούν στο προς διερεύνηση θέμα. ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΣΧΗΜΑΤΙΚΗΣ ΑΠΟΤΥΠΩΣΗΣ Η σχηματική αποτύπωση του θέματος προϋποθέτει την ένταξη των λέξεων-κλειδιών σε σύνολα και το μετασχηματισμό τους σε ερευνητικά ερωτήματα, ώστε: (α) να γίνουν διακριτές οι επιμέρους πτυχές του θέματος (υποθέματα), (β) να αναδυθεί η μεταξύ τους σχέση και, μέσω αυτών, (γ) να προκύψει η προβληματική του.

18 Το αλάτι της γης και το φως του κόσμου στον
«ιστό της αράχνης»

19 Το αλάτι της γης και το φως του κόσμου Ματθ ε΄ 13,14
Creation Apologetics Το αλάτι της γης και το φως του κόσμου Ματθ ε΄ 13,14 Το αλάτι και το φως του κόσμου (Μκ 9,50. Λκ 14,34-35) 13 ῾Υμεῖς ἐστε τὸ ἅλας τῆς γῆς· ἐὰν δὲ τὸ ἅλας μωρανθῇ, ἐν τίνι ἁλισθήσεται; εἰς οὐδὲν ἰσχύει ἔτι εἰ μὴ βληθῆναι ἔξω καὶ καταπατεῖσθαι ὑπὸ τῶν ἀνθρώπων.  14 ῾Υμεῖς ἐστε τὸ φῶς τοῦ κόσμου. οὐ δύναται πόλις κρυβῆναι ἐπάνω ὄρους κειμένη·  15 οὐδὲ καίουσι λύχνον καὶ τιθέασι αὐτὸν ὑπὸ τὸν μόδιον, ἀλλ᾿ ἐπὶ τὴν λυχνίαν, καὶ λάμπει πᾶσι τοῖς ἐν τῇ οἰκίᾳ.  16 οὕτω λαμψάτω τὸ φῶς ὑμῶν ἔμπροσθεν τῶν ἀνθρώπων, ὅπως ἴδωσιν ὑμῶν τὰ καλὰ ἔργα καὶ δοξάσωσι τὸν πατέρα ὑμῶν τὸν ἐν τοῖς οὐρανοῖς.  13 «Εσείς είστε το αλάτι της γης. Αν όμως το αλάτι αλλοιωθεί, με τι θα ξαναγίνει αλμυρό; Σε τίποτα δεν αξίζει πια παρά μόνο, αφού πεταχτεί έξω, να καταπατιέται από τους ανθρώπους.  14 Εσείς είστε το φως του κόσμου. Δε δύναται πόλη να κρυφτεί, όταν βρίσκεται πάνω σε όρος.  15 Ούτε ανάβουν λύχνο και τον θέτουν κάτω από το μόδι, αλλά πάνω στο λυχνοστάτη και έτσι λάμπει σε όλους όσοι είναι μέσα στην οικία.  16 Έτσι ας λάμψει το φως σας μπροστά στους ανθρώπους, για να δουν τα καλά σας έργα και να δοξάσουν τον Πατέρα σας που είναι στους ουρανούς».  @ Dr. Heinz Lycklama

20 Καταιγισμός ιδεών - Λεξιλόγιο
Creation Apologetics Αράχνη Περιβάλλον Διαδίκτυο Παγκοσμιοποίηση Πολυπλοκότητα Δομές Έλεγχος Δικαιώματα Κρίση Οικονομία Εξουσία Αξίες Πολιτισμός Πίστη…. Αντιπαράθεση Μαγειρικό αλάτι Συντήρηση Ευαγγέλιο Χριστιανισμός Γη – καταστροφή Κατασκευή του αλατιού χημεία Χωρίς αλάτι.. Μαγειρική με αλάτι Μορφές του αλατιού Σαπίλα Ανθρώπινο σώμα Πλανήτης Διατροφή Νοστιμιά…. Φως Ήλιος Ακτινοβολία Θρησκεία Θερμότητα Διδασκαλία Διάδοση Καινοτομία Φύση Σκοτάδι Έμπνευση Βοήθεια Αλληλεγγύη Εθελοντισμός Ζωή……. Καταιγισμός ιδεών - Λεξιλόγιο @ Dr. Heinz Lycklama

21 Is The Bible Reliable Scientifically?
Προβληματική Πότε; Ιστορία Ποιοι; Από ποιους; Για ποιους; Με ποιους; Γιατί; Αιτίες Στόχοι Συνέπειες Εμπόδια Δυσκολίες Πού; Χώρος Πλαίσιο Τι; Τι είναι; Σε τι αφορά; Πώς; Μέσα Τρόποι Υποδομές Πόσο; Αριθμοί ΒΑΣΙΚΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ Σε σχέση μάλιστα με τους Προφήτες, οι Απόστολοι επιτελούν πολύ σπουδαιότερο έργο, διότι οι Προφήτες στάλθηκαν μόνο στην γή της Παλαιστίνης για τον λαό των Εβραίων, ενώ αυτοί αποστέλλονται σε όλη την οικουμένη, για να κηρύξουν σε όλα τα έθνη. Είναι το αλάτι της γης: Η φράση αυτή του Χριστού φανερώνει την αλήθεια ότι όλος ο κόσμος είχε προ πολλού απονεκρωθεί και είχε σαπίσει. Τώρα όμως στέλνονται οι Απόστολοι προς αυτόν. δεν αποστέλλονται, για να τον ζωογονήσουν. @ Dr. Heinz Lycklama

22

23 Σημεία αφόρμησης ….και ο Gardner
Αφηγηματικό σημείο αφόρμησης Λογικό-ποσοτικό σημείο αφόρμησης Θεμελιακό σημείο αφόρμησης Αισθητικό σημείο αφόρμησης Εμπειρικό σημείο αφόρμησης

24 Σιωπηλή και ακάματη, υφαίνει αδιάκοπα τον ιστό της εδώ και 300 εκατομμύρια χρόνια. Είναι η πιο αρχαία «Πηνελόπη» του πλανήτη, η αράχνη, η ξαδέρφη του σκορπιού. Εχει διαπιστωμένη είδη της πάνω στη Γη, μοιρασμένα σε 109 «φαμίλιες». Από αυτά, μόνο ένα είδος είναι φυτοφάγο. Τα υπόλοιπα στήνουν νυχθημερόν τις δικτυωτές παγίδες τους, πιάνοντας κάθε απρόσεκτο ιπτάμενο έντομο. Ουσιαστικά θα όφειλε να θεωρείται το πιο ευεργετικό για τον άνθρωπο ζώο, καθώς όχι μόνο τον απαλλάσσει καθημερινά από μύγες και κουνούπια αλλά και του δίδαξε πώς να ψαρεύει! Αντ΄ αυτού… όλοι γνωρίζουμε την απέχθεια του σύγχρονου ανθρώπου γι΄ αυτούς τους εισβολείς κάθε γωνιάς και οροφής. Το δίχτυ της αράχνης ήταν ανέκαθεν ένα μυστήριο:……………..

25 αφηγηματικό Ο Κύριος ονομάζει επίσης τους Αποστόλους φώς του κόσμου. Μολονότι, όταν τους έλεγε αυτά, βρισκόταν μαζί τους σε μια μικρή γωνιά της γης, ωστόσο, ως Θεός που είναι, γνώριζε καλά το κοσμοσωτήριο έργο που επρόκειτο να εκτελέσουν διαδίδοντας το κήρυγμα του Ευαγγελίου στα πέρατα της οικουμένης. Γι αυτό και απαιτεί από αυτούς τόσο πολύ θάρρος και τόση ακρίβεια στον ενάρετο βίο, ώστε να διατηρήσουν μέσα τους άσβεστο και ακμαιότατο το φώς που αυτός άναψε με το επί γης λυτρωτικό έργο του και την αποστολή του πυρίπνοου Αγίου Πνεύματος.                 Τα λόγια αυτά του Κυρίου μας ισχύουν για όλους τους πιστούς. Οι χριστιανοί είναι το φώς του κόσμου και ομοιάζουν με πόλη που βρίσκεται πάνω σε όρος και φαίνεται από όλους. Έχουμε εντολή από τον Κύριο να λάμπουμε τόσο πολύ με την ενάρετη ζωή μας, ώστε να επιστρέφουν οι άλλοι άνθρωποι από την πλάνη και την αμαρτία και να δοξάζουν τον αληθινό Θεό. Όταν έχουμε τόση χάρη και αρετή, όση απαιτεί ο Κύριος από εμάς, είναι αδύνατο να διαφύγουμε την προσοχή των άλλων, όσο και αν κρυβόμαστε, όπως θα ήταν αδύνατο να κρυφτεί, αν κάποιος ήταν ντυμένος με τις ακτίνες του ηλίου.

26 Το αλάτι της και το φως του κόσμου
Από τα «Σύνολα», στα Ερευνητικά Ερωτήματα Ποιοι είναι υπεύθυνοι για την παγκοσμιοποίηση και πως μπορούμε να την αντιμετωπίσουμε; Πώς μπορούμε να ήμαστε το αλάτι της γης, μέσα από τον εθελοντισμό και την αλληλεγγύη; Το αλάτι της και το φως του κόσμου Πώς θα λειτουργήσουμε για να ήμαστε το φως στην καθημερινή ζωή και για να συμμετάσχουμε και να ενδιαφερόμαστε για τους άλλους; Ποια είναι τα προβλήματα που δημιουργούνται στη ζωή των ανθρώπων από την παγκοσμιοποίηση , τον ιστό της αράχνης; Πώς θα δράσουμε;

27 Το αλάτι της, το φως του κόσμου
Από τα Ερευνητικά Ερωτήματα, στη Σχηματική Αποτύπωση Πώς μπορούμε να ήμαστε το αλάτι της γης, μέσα από τον εθελοντισμό και την αλληλεγγύη; Ποιοι είναι υπεύθυνοι για την παγκοσμιοποίηση και πως μπορούμε να την αντιμετωπίσουμε; Το αλάτι της, το φως του κόσμου 1. Εθελοντισμός 2. Αλληλεγγύη 3. Σχέδια Δράσης εθελοντισμού 4. Παγκοσμιοποίηση Ποια είναι τα προβλήματα που δημιουργούνται στη ζωή των ανθρώπων από την παγκοσμιοποίηση , τον ιστό της αράχνης; Πώς θα δράσουμε; Πώς θα λειτουργήσουμε για να ήμαστε το φως στην καθημερινή ζωή και για να συμμετάσχουμε και να ενδιαφερόμαστε για τους άλλους;

28 Και οι εκπαιδευτικοί; Διαφοροποιημένη Παιδαγωγική στην τάξη
Και οι εκπαιδευτικοί; Διαφοροποιημένη Παιδαγωγική στην τάξη Οι λειτουργίες και οι ικανότητες του συντονιστή, εμψυχωτή, καθοδηγητή εκπαιδευτικού: Συναισθηματική ενεργοποίηση (emotional activation) Φροντίδα (caring) Απόδοση νοήματος (meaning attribution) Διοικητική λειτουργία (executive function) (Liebermam, Yalom και Miles, 2006)

29 Οι εκπαιδευτικοί μπορούν να διαφοροποιήσουν στα πλαίσια της συνεχούς αξιολόγησης και προσαρμογής
Περιεχόμενο Διαδικασία Τελικό αποτέλεσμα Σύμφωνα με Ετοιμότητα Ενδιαφέροντα Μαθησιακό προφίλ Των μαθητών

30 Μέσω μιας σειράς διδακτικών και διοικητικών στρατηγικών όπως:
Πολλαπλή νοημοσύνη Συναρμολόγηση Ηχογραφημένο υλικό Διάφορα μοντέλα Διαφορετικά εγχειρίδια Ποικίλο συμπληρωματικό υλικό Γωνία κατασκευών Διαρθρωμένα αποτελέσματα Μαθησιακά συμβόλαια Διδασκαλία σε μικρές ομάδες Ομαδική έρευνα Εξατομικευμένη μελέτη Διαφορετικές στρατηγικές υποβολής ερωτήσεων Γωνίες ενδιαφέροντος Ομάδες ενδιαφέροντος Διαφορετικές οδηγίες και καταγραφές στο ημερολόγιο

31 Διαφοροποιημένη παιδαγωγική στην τάξη
Ο εκπαιδευτικός εκτιμά κάθε μαθητή ως άτομο Ο εκπαιδευτικός δεν ξεχνά να διδάξει (ενίσχυση αυτοσεβασμού) Ο εκπαιδευτικός αυξάνει συνέχεια την εμπειρογνωμοσύνη του Ο εκπαιδευτικός συνδέει τους μαθητές με τις ιδέες Ο εκπαιδευτικός προσπαθεί να πετύχει ευχάριστη μάθηση Ο εκπαιδευτικός διατυπώνει υψηλές προσδοκίες και προσφέρει πολλή στήριξη - ΟΡΑΜΑ Ο εκπαιδευτικός βοηθά τους μαθητές του να βρουν νόημα στην εργασία που αναλαμβάνουν Ο εκπαιδευτικός μοιράζεται τη διδασκαλία με τους μαθητές (παρουσιάσεις) Ο εκπαιδευτικός αγωνίζεται για την ανεξαρτησία των μαθητών Ο εκπαιδευτικός χρησιμοποιεί τη θετική ενέργεια και το χιούμορ Η πειθαρχία είναι περισσότερο εσωτερική παρά εξωτερική επιβαλλόμενη Η διδασκαλία δεν είναι διαφορετική από τη ζωή The differentiated Classroom, Carol Tomlinson, ASCD

32 Το τμήμα ενδιαφέροντος σε ομάδες
1. Κριτήρια 2. Κανόνες Βασικές αρχές 3. Ρόλοι 4. Λογότυπο 5. Αξιολόγηση-Ημερολόγιο 6. Αξιολόγηση- Ημερολόγιο ομάδας 7. Προγραμματισμός

33

34 Τμήμα ενδιαφέροντος των Ερευνητικών Εργασιών
Ο θεσμός του Σχολικού Συμβούλου ΔΕ Τμήμα ενδιαφέροντος των Ερευνητικών Εργασιών Εργαζόμαστε στο σχολείο έχοντας στο μυαλό μας τι θέλουμε να πετύχουμε! Ν. Σταμπολίδης

35 Για τη σωστή αξιολόγηση πρέπει να λάβω υπόψη ότι οι μαθητές: ΔΕΝ ΑΡΚΕΙ ΝΑ ΒΡΕΘΟΥΝ ΜΑΖΙ

36 ΘΕΜΑ: Το αλάτι της γης και το φως του κόσμου στον «ιστό της αράχνης»
Ομάδα Ομάδα Ομάδα Ομάδα4 ΥΠΟΘΕΜΑ ΥΠΟΘΕΜΑ ΥΠΟΘΕΜΑ ΥΠΟΘΕΜΑ4 Το φως και το περιβάλλον Το αλάτι και εθελοντισμός Οι αξίες και παγκοσμιοποίηση Υποομάδα Υποομάδα 2.1 και Υποομάδα 3.1 και Υποομάδα 4.1 και 4.2 Οι νέοι εθελοντές Πώς γίνομαι εθελοντής Εθελοντές του σχολείου στη γειτονιά Η διεκδίκηση Το ενδιαφέρον για τον άλλον Η αντιπαράθεση Το περιβάλλον Η διαφθορά Η νοστιμιά Ο εθελοντισμός Είδη εθελοντισμού Δράσεις εθελοντισμού και αλληλεγγύης

37 Είδη Έρευνας

38 Μέσα συλλογής δεδομένων

39

40

41

42 Εκπαιδευτικοί - μαθητές Καλλιεργητές!
Διαμορφωτική αξιολόγηση: … αξιολόγηση που γίνεται την ίδια στιγμή με τη διδασκαλία (Black & Wiliam, 1999) …..προσφέρει ανατροφοδότηση στους μαθητές (Harlen, 1998) …..και αυτοέλεγχο (Sadler, 1989) ….. συνδυάζει τη διδασκαλία και τη μαθησιακή διαδικασία (Tunstalt & Gipps, 1996) Με ποιο τρόπο στις Ερ. Ερ.;

43 Αξιολόγηση των Ερ. Ερ. ατομικότητα περιεχόμενο Αυτό-αξιολόγηση
ομαδικότητα ατομικότητα περιεχόμενο διαδικασία Αυτό-αξιολόγηση Ετερο-αξιολόγηση

44 Έμφαση στην αξιολόγηση των διαδικασιών και όχι μόνο των γνωστικών προϊόντων
Portfolio: ΦΑΚΕΛΟΣ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΜΑΘΗΤΗ (ατομικός φάκελος για τις Ερευνητικές Εργασίες) Από την Έναρξη των Ερευνητικών Εργασιών και αφού εξηγηθούν στους μαθητές οι στόχοι, τι θέλουμε να πετύχουμε μαζί! Αξιολόγηση για τη μάθηση (assessment for learning) (MacBeath, Swaffield)

45 Portfolio προσωπική διαδρομή κάθε μαθητή
Για να βοηθήσουμε τους μαθητές να καταλάβουν τον εαυτό τους Για να ενθαρρύνουμε τους μαθητές στην ενεργή και κριτική μάθηση Για να φανεί σταδιακά η ανάπτυξη και εξέλιξη των μαθητών (αυτογνωσία, μάθηση, στόχοι, επαγγελματικά σχέδια, ικανότητες) Για να εξοικειωθούν οι μαθητές με τη συγκέντρωση στοιχείων και να αναλάβουν την ευθύνη ανάπτυξής του, να δουν τα δυνατά και αδύνατα σημεία σε σχέση με τους στόχους Για να παρακολουθήσουν εκπαιδευτικοί, μαθητές και γονείς την προσωπική διαδρομή κάθε μαθητή

46 Τι μπορεί να περιέχει ο ατομικός φάκελος του μαθητή;
Ένα βιογραφικό (πχ τύπου EUROPASS, απλά για να κατανοήσει ο μαθητής τις έννοιες που εμπεριέχει ένα βιογραφικό) Ημερολόγια που πιθανώς γράφονται σε έντυπη μορφή ή ηλεκτρονικά (τι κάναμε σήμερα, τι θα κάνουμε την επόμενη φορά, τι δυσκολίες αντιμετώπισα;) Ένας προγραμματισμός (που μπήκε και στον ομαδικό φάκελο) Οι πίνακες των αντικειμενικών κριτηρίων που συζητήθηκαν, ώστε να μπορεί να τους έχει στη διάθεση του Οτιδήποτε που θεωρεί ότι αφιέρωσε περισσότερο χρόνο για να το υλοποιήσει (σχέδια, γραφική παράσταση, άρθρα από εφημερίδα, από διαδίκτυο, κομμάτια από βιβλία, ερωτήσεις από συνέντευξη, φωτογραφίες και ότι άλλο μπορεί να φανταστεί κανείς (τη μάνα του και τον πατέρα του!)

47 Φάκελος μαθητή

48 Δομή Ερευνητικής Έκθεσης
ΚΗ ΕΞΩΦΥΛΛA COVER PAGES (1) (2) ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ CONTENTS (3) ΣΧΟΛΙΑ ΠΡΟΛΟΓΟΣ PREAMBLE Κριτήρια Αξιολόγησης ΣΧΟΛΙΑ Κριτήρια Αξιολόγησης ΕΙΣΑΓΩΓΗ INTRODUCTION Κριτήρια Αξιολόγησης (4) ΣΧΟΛΙΑ ΠΛΑΙΣΙΟ, ΣΤΟΧΟΙ BACKGROUND, AIMS (5) Κριτήρια Αξιολόγησης ΣΧΟΛΙΑ Κριτήρια Αξιολόγησης Κριτήρια Αξιολόγησης Κριτήρια Αξιολόγησης ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ METHODOLOGY (6) ΣΧΟΛΙΑ ΔΟΜΗ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Κριτήρια Αξιολόγησης ΣΧΟΛΙΑ ΣΥΛΛΟΓΗ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ DATA COLLECTION (7) Κριτήρια Αξιολόγησης Κριτήρια Αξιολόγησης Κριτήρια Αξιολόγησης Κριτήρια Αξιολόγησης Κριτήρια Αξιολόγησης ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ, ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ, ΣΥΖΗΤΗΣΗ DATA INTERPRETATION, CONCLUSIONS, DISCUSSION (8) ΣΧΟΛΙΑ ΚΡΙΤΙΚΗ, ΑΥΤΟΚΡΙΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ, CRITICAL , AUTOCRITICAL REFLECTION, ASSESMENT (9) ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ BIBLIOGRAPHY (11) ΕΠΙΛΟΓΟΣ EPILOGUE (10) ΣΧΟΛΙΑ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ APPENDIX (12) ΣΧΟΛΙΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΧΟΛΙΑ

49 Δηλαδή κριτήρια; Κριτήρια αξιολόγησης είναι οι προδιαγραφές που πρέπει να έχει ένα έργο, προκειμένου να είναι σωστό, κατάλληλο, πλήρες Ποιότητα επιπέδου ενός έργου (standards) είναι η ποιοτική διαβάθμιση, άριστο, μέτριο, Π.χ. Προγραμματισμός του Β Τετραμήνου (έγινε κατανοητός, εκπονήθηκε;) Μερικώς περίπου Πλήρης ολοκληρωμένος

50 ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΈΡΕΥΝΑΣ (30%)
6η βαθμίδα: Λίαν Ανεπαρκής (βαθμός 1-5) 5η βαθμίδα: Κάτω του Μετρίου (βαθμός 6-9) 4η βαθμίδα: Μέτρια (βαθμός 10-13) 3η βαθμίδα: Καλά (βαθμός 14-16) 2η βαθμίδα: Πολύ Καλά (βαθμός 17-18) 1η βαθμίδα: Άριστα (βαθμός 19-20) ΠΙΝΑΚΑΣ 1 ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ ΜΑΘΗΤΗ Ή ΜΑΘΗΤΩΝ: ……………… ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ: …………………….. ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΈΡΕΥΝΑΣ (30%) ΛΙΑΝ ΑΝΕΠΑΡΚΗΣ ΚΑΤΩ ΤΟΥ ΜΕΤΡΙΟΥ ΜΕΤΡΙΑ ΚΑΛΑ ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ ΆΡΙΣΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΠΗΓΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΣΥΣΧΕΤΙΣΕΙΣ ΜΕΤΑΒΛΗΤΩΝ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΤΗΡΗΣΗ ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΩΝ, ΚΑΝΟΝΩΝ ΧΡΗΣΗ ΤΠΕ ΠΗΓΗ: Ματσαγγούρας Γ. Ηλίας, «Η Καινοτομία των Ερευνητικών Εργασιών στο Νέο Λύκειο». Βιβλίο Εκπαιδευτικού. Πρώτο Μέρος. Τέταρτο Κεφάλαιο, (σελ ), (ΟΕΔΒ, 2011)

51 ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗΣ ΈΚΘΕΣΗΣ (30%)
ΠΙΝΑΚΑΣ 2 ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ ΜΑΘΗΤΗ Ή ΜΑΘΗΤΩΝ: ……………… ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ: …………………….. ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗΣ ΈΚΘΕΣΗΣ (30%) ΛΙΑΝ ΑΝΕΠΑΡΚΗΣ ΚΑΤΩ ΤΟΥ ΜΕΤΡΙΟΥ ΜΕΤΡΙΑ ΚΑΛΑ ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ ΆΡΙΣΤΑ ΓΝΩΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ, ΓΕΓΟΝΟΤΩΝ, ΦΑΙΝΟΜΕΝΩΝ ΓΝΩΣΕΙΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΓΝΩΣΕΙΣ ΕΝΝΟΙΩΝ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ ΓΕΝΙΚΕΥΣΕΩΝ, ΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗΣ ΕΝΝΟΙΟΛΟΓΙΚΩΝ ΣΧΗΜΑΤΩΝ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ ΜΕΤΑΒΑΣΗΣ ΣΕ ΝΕΑ ΓΝΩΣΤΙΚΑ ΠΕΔΙΑ ΚΑΙ ΝΕΕΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ 6η βαθμίδα: Λίαν Ανεπαρκής (βαθμός 1-5) 5η βαθμίδα: Κάτω του Μετρίου (βαθμός 6-9) 4η βαθμίδα: Μέτρια (βαθμός 10-13) 3η βαθμίδα: Καλά (βαθμός 14-16) 2η βαθμίδα: Πολύ Καλά (βαθμός 17-18) 1η βαθμίδα: Άριστα (βαθμός 19-20) ΠΗΓΗ: Ματσαγγούρας Γ. Ηλίας, «Η Καινοτομία των Ερευνητικών Εργασιών στο Νέο Λύκειο». Βιβλίο Εκπαιδευτικού. Πρώτο Μέρος. Τέταρτο Κεφάλαιο, (σελ ), (ΟΕΔΒ, 2011)

52 6η βαθμίδα: Λίαν Ανεπαρκής (βαθμός 1-5)
5η βαθμίδα: Κάτω του Μετρίου (βαθμός 6-9) 4η βαθμίδα: Μέτρια (βαθμός 10-13) 3η βαθμίδα: Καλά (βαθμός 14-16) 2η βαθμίδα: Πολύ Καλά (βαθμός 17-18) 1η βαθμίδα: Άριστα (βαθμός 19-20) ΠΙΝΑΚΑΣ 3 ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ ΜΑΘΗΤΗ Ή ΜΑΘΗΤΩΝ: ……………… ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ: …………………….. ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΓΛΩΣΣΑΣ, ΠΟΛΥΤΡΟΠΙΚΩΝ ΜΕΣΩΝ ΚΑΙ ΔΟΜΗΣ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗΣ ΕΚΘΕΣΗΣ (20%) ΛΙΑΝ ΑΝΕΠΑΡΚΗΣ ΚΑΤΩ ΤΟΥ ΜΕΤΡΙΟΥ ΜΕΤΡΙΑ ΚΑΛΑ ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ ΆΡΙΣΤΑ ΓΛΩΣΣΑ ΔΟΜΗ 1. Εισαγωγή στο θέμα, το σκοπό και στη σπουδαιότητα του θέματος, με σχετική βιβλιογραφική επισκόπηση 2. Παρουσίαση των υπο-θεμάτων και των κεντρικών ερωτημάτων εντός φυσικο-κοινωνικών πλαισίων 3. Περιγραφή και αιτιολόγηση των πηγών, των μέσων και των διαδικασιών συλλογής των δεδομένων 4. Εξήγηση και αιτιολόγηση των διαδικασιών επεξεργασίας των δεδομένων 5. Σαφής διατύπωση και κριτική των συμπερασμάτων 6. Αναστοχαστική κριτική του όλου εγχειρήματος, των εμπειριών και των ζητημάτων που ανέκυψαν ΠΗΓΗ: Ματσαγγούρας Γ. Ηλίας, «Η Καινοτομία των Ερευνητικών Εργασιών στο Νέο Λύκειο». Βιβλίο Εκπαιδευτικού. Πρώτο Μέρος. Τέταρτο Κεφάλαιο, (σελ ), (ΟΕΔΒ, 2011)

53 ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ (20%)
ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ ΜΑΘΗΤΗ Ή ΜΑΘΗΤΩΝ: ……………… ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ: …………………….. ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ (20%) ΛΙΑΝ ΑΝΕΠΑΡΚΗΣ ΚΑΤΩ ΤΟΥ ΜΕΤΡΙΟΥ ΜΕΤΡΙΑ ΚΑΛΑ ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ ΆΡΙΣΤΑ 1. Σαφής ενημέρωση του κοινού για τους στόχους και τις ερευνητικές διαδικασίες, τα δεδομένα και τα συμπεράσματα της έρευνας, τις θέσεις της ομάδας στα ερευνητικά ερωτήματα και την κριτική στάση της στα διαλαμβανόμενα ζητήματα 2. Η χρήση της γλώσσας και των συμπληρωματικών/ πολυτροπικών μέσων και ΤΠΕ για τη στήριξη του λόγου και στις κατάλληλες στιγμές 3. Η χρήση χιούμορ, δημιουργικότητας και παραστατικότητας στη σωστή αναλογία και την κατάλληλη στιγμή 4. Η ετοιμότητα και πληρότητα των απαντήσεων στις ερωτήσεις και τα σχόλια του κοινού. ΠΙΝΑΚΑΣ 4 6η βαθμίδα: Λίαν Ανεπαρκής (βαθμός 1-5) 5η βαθμίδα: Κάτω του Μετρίου (βαθμός 6-9) 4η βαθμίδα: Μέτρια (βαθμός 10-13) 3η βαθμίδα: Καλά (βαθμός 14-16) 2η βαθμίδα: Πολύ Καλά (βαθμός 17-18) 1η βαθμίδα: Άριστα (βαθμός 19-20) ΠΗΓΗ: Ματσαγγούρας Γ. Ηλίας, «Η Καινοτομία των Ερευνητικών Εργασιών στο Νέο Λύκειο». Βιβλίο Εκπαιδευτικού. Πρώτο Μέρος. Τέταρτο Κεφάλαιο, (σελ ), (ΟΕΔΒ, 2011)

54 ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ (20%)
ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ ΜΑΘΗΤΗ Ή ΜΑΘΗΤΩΝ: ……………… ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ: …………………….. ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ (20%) ΛΙΑΝ ΑΝΕΠΑΡΚΗΣ ΚΑΤΩ ΤΟΥ ΜΕΤΡΙΟΥ ΜΕΤΡΙΑ ΚΑΛΑ ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ ΆΡΙΣΤΑ 1. Σαφής ενημέρωση του κοινού για τους στόχους και τις ερευνητικές διαδικασίες, τα δεδομένα και τα συμπεράσματα της έρευνας, τις θέσεις της ομάδας στα ερευνητικά ερωτήματα και την κριτική στάση της στα διαλαμβανόμενα ζητήματα 2. Η χρήση της γλώσσας και των συμπληρωματικών/ πολυτροπικών μέσων και ΤΠΕ για τη στήριξη του λόγου και στις κατάλληλες στιγμές 3. Η χρήση χιούμορ, δημιουργικότητας και παραστατικότητας στη σωστή αναλογία και την κατάλληλη στιγμή 4. Η ετοιμότητα και πληρότητα των απαντήσεων στις ερωτήσεις και τα σχόλια του κοινού. ΠΙΝΑΚΑΣ 4 6η βαθμίδα: Λίαν Ανεπαρκής (βαθμός 1-5) 5η βαθμίδα: Κάτω του Μετρίου (βαθμός 6-9) 4η βαθμίδα: Μέτρια (βαθμός 10-13) 3η βαθμίδα: Καλά (βαθμός 14-16) 2η βαθμίδα: Πολύ Καλά (βαθμός 17-18) 1η βαθμίδα: Άριστα (βαθμός 19-20) ΠΗΓΗ: Ματσαγγούρας Γ. Ηλίας, «Η Καινοτομία των Ερευνητικών Εργασιών στο Νέο Λύκειο». Βιβλίο Εκπαιδευτικού. Πρώτο Μέρος. Τέταρτο Κεφάλαιο, (σελ ), (ΟΕΔΒ, 2011)

55 (Μ1+Μ2+Μ3+Μ4)/4=ΜΟ Ομαδική και ατομική βαθμολογία
Ερευνητική διαδικασία * 30%= Α Περιεχόμενο *30% = Β Δομή και Γλώσσα * 20% =Γ Δημόσια Παρουσίαση * 20% = Δ ΜΟ= Σύνολο = Α+Β+Γ+Δ Μ1=17 Μ4=16 ΜΟ=14 Μ3=12 Μ2=10 (Μ1+Μ2+Μ3+Μ4)/4=ΜΟ

56 «Σε κανένα δεν αρέσει η αλλαγή, εκτός από τα μωρά που είναι βρεγμένα»
Τα 4 δωμάτια της αλλαγής για τους εκπαιδευτικούς:

57 Αγάπη Αναζήτηση Διαθεματικότητα Ποιότητα Δρ. Σταμπολίδης Ν.
Χάλκης 8, 10 χ. Θεσ.-Μουδ. Θεσσαλονίκη Τηλ Ποιότητα Ευχαριστώ που με παρακολουθήσατε!


Κατέβασμα ppt "Διαφοροποιημένη Παιδαγωγική στις Ερευνητικές Εργασίες"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google