Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Νέα Αναλυτικά και Ωρολόγια Προγράμματα: Έναρξη διαδικασίας εισαγωγής

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Νέα Αναλυτικά και Ωρολόγια Προγράμματα: Έναρξη διαδικασίας εισαγωγής"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Νέα Αναλυτικά και Ωρολόγια Προγράμματα: Έναρξη διαδικασίας εισαγωγής
4/6/2017 7:53 PM Νέα Αναλυτικά και Ωρολόγια Προγράμματα: Έναρξη διαδικασίας εισαγωγής Διεύθυνση Δημοτικής Εκπαίδευσης ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ © 2007 Microsoft Corporation. All rights reserved. Microsoft, Windows, Windows Vista and other product names are or may be registered trademarks and/or trademarks in the U.S. and/or other countries. The information herein is for informational purposes only and represents the current view of Microsoft Corporation as of the date of this presentation. Because Microsoft must respond to changing market conditions, it should not be interpreted to be a commitment on the part of Microsoft, and Microsoft cannot guarantee the accuracy of any information provided after the date of this presentation. MICROSOFT MAKES NO WARRANTIES, EXPRESS, IMPLIED OR STATUTORY, AS TO THE INFORMATION IN THIS PRESENTATION.

2 ΔΟΜΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ Πώς προχωρούμε φέτος Τι υλικό έχει φθάσει στα σχολεία
1 Πώς προχωρούμε φέτος 2 Τι υλικό έχει φθάσει στα σχολεία 3 Επιμόρφωση 4 Εμπέδωση 5 Έντυπα για γονείς και εκπαιδευτικούς 6 Τρόποι προώθησης και αξιοποίησής τους

3 Εισαγωγή ΝΑΠ και ΝΩΠ Συνολική – Συλλογική – Συναινετική μεταρρύθμιση
Σταθμός στην ιστορία της κυπριακής εκπαίδευσης Συνολική – Συλλογική – Συναινετική μεταρρύθμιση Τρία χρόνια συστηματική προετοιμασία Ανοικτή διαδικασία-δημόσιο εγχείρημα Εμπλοκή πολλών ειδικών και μάχιμων εκπαιδευτικών Σταδιακή εισαγωγή – σχεδιασμός τετραετίας Μηχανισμοί συντονισμού, αξιολόγησης και συνεχούς υποστήριξης Σταδιακή παραγωγή διδακτικού υλικού Συνεχής επιμόρφωση – επαγγελματική ανάπτυξη προσωπικού

4 Πώς προχωρούμε φέτος ΠΡΟΔΗΜΟΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Συνέχιση και επέκταση της επιμόρφωσης των νηπιαγωγών (συγκεκριμένο πρόγραμμα τυγχάνει επεξεργασίας) Συστηματικοποίηση των διαδικασιών ετοιμασίας πρόσθετου εκπαιδευτικού υλικού Μικρής κλίμακας (περιορισμένη) εφαρμογή πτυχών των νέων Α.Π. Αξιολόγηση, εκ νέου και στην πράξη, του νέου Π.Σ. Προσχολικής Εκπαίδευσης

5 Πώς προχωρούμε φέτος ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΑΘΗΜΑ ΤΑΞΗ ΓΛΩΣΣΑ & ΠΟΛΙΤ.
Μερική εισαγωγή στις Α΄, Β΄, Γ΄ (Γενάρη) ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Εκτεταμένη εισαγωγή στην Α΄ ΑΓΓΛΙΚΑ Εκτεταμένη εισαγωγή στις Α΄, Β΄ και Γ΄ ΑΓΩΓΗ ΖΩΗΣ Εκτεταμένη εισαγωγή στις Α΄, Β΄, Γ΄ και Δ΄ Π.Ε. - Ε.Α.Α. Εκτεταμένη εισαγωγή στις Ε΄, Στ΄ ΙΣΤΟΡΙΑ Μερική εισαγωγή στη Γ΄ ΓΝΩΡ. ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΜΟΥ Μερική εισαγωγή στις Α΄ και Β΄ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΑΛΛΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Μερική εισαγωγή σε όλες τις τάξεις

6 Τι υλικό έχει ήδη φθάσει στα σχολεία
ΣΕ ΕΝΤΥΠΗ ΜΟΡΦΗ (για εκπ/κούς και γονείς) Οδηγός διαχείρισης νέων Αναλυτικών και Ωρολογίων Προγραμμάτων (ΔΗΜΟΤΙΚΗ) Οδηγός διαχείρισης νέων Αναλυτικών και Ωρολογίων Προγραμμάτων (ΠΡΟΔΗΜΟΤΙΚΗ) Οδηγός εφαρμογής προγράμματος σπουδών Αγωγής Υγείας για εκπαιδευτικούς δημοτικής Ενημερωτικό έντυπο για γονείς (γενικό) Ενημερωτικό έντυπο για γονείς (Αγγλικά)

7 Τι υλικό έχει ήδη φθάσει στα σχολεία
ΣΕ ΕΝΤΥΠΗ ΜΟΡΦΗ (για μαθητές) Όλα τα περσινά σχολικά εγχειρίδια Μαθηματικά (Α΄ τάξη – Α΄ μέρος) Φ.Ε. και Τεχνολογία (Α΄, Γ΄, Δ΄, Στ΄ τάξεις) Θρησκευτικά (Α΄, Ε΄ τάξεις) Αγγλικά “My Alphabet” (Β΄, Γ΄ τάξεις) Αγγλικά “Activity Book” (Γ΄ τάξη) Γνωρίζω τον κόσμο μου (Α΄, Β΄ τάξεις)

8 Τι υλικό έχει ήδη φθάσει στα σχολεία
ΣΕ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΜΟΡΦΗ Προγράμματα Σπουδών, σχετικές παρουσιάσεις και άλλο επιμορφωτικό υλικό Οδηγοί για τον εκπαιδευτικό ανά μάθημα Οδηγοί διαχείρισης υφιστάμενων εγχειριδίων (π.χ. Γλώσσα και Μαθηματικά) Εκπαιδευτικό-διδακτικό υλικό ανά μάθημα Επιμόρφωση-ανακοινώσεις Υλικό για το/τη διευθυντή/διευθύντρια: Καλές πρακτικές Παρουσιάσεις Οδηγίες-επισημάνσεις για Αγωγή Υγείας και Π.Ε.-Ε.Α.Α.

9 Τι υλικό έχει ήδη φθάσει στα σχολεία
ΕΓΚΥΚΛΙΟΙ-ΟΔΗΓΙΕΣ ΔΔΕ Νέα Ωρολόγια Προγράμματα Δημοτικών Σχολείων και Ενιαίων Ολοήμερων (17/6/2011) Νέα μαθήματα στα νέα Ωρολόγια Προγράμματα των Δημοτικών Σχολείων (11/7/2011) Νέα Ωρολόγια Προγράμματα (29/8/2011) Εικαστικές Τέχνες και Εργαστήριο Τέχνης (31/8/2011) Έναρξη της σχολικής χρονιάς (1/9/2011) Οδηγός εφαρμογής προγράμματος σπουδών Αγωγής Υγείας για εκπαιδευτικούς (1/9/2011) Οδηγός διαχείρισης, για εκπαιδευτικούς δημοτικής και προδημοτικής και ενημερωτικά έντυπα για γονείς (1/9/2011) Οδηγίες για το μάθημα των Αγγλικών (5/9/2011) Καθήκοντα και αρμοδιότητες εκπαιδευτικού που αναλαμβάνει την ευθύνη τμήματος (6/9/2011)

10 Τι υλικό έχει ήδη φθάσει στα σχολεία
ΕΓΚΥΚΛΙΟΙ-ΟΔΗΓΙΕΣ ΔΔΕ Πρόγραμμα επιμόρφωσης για τα νέα Α.Π. (2/9/2011) Ενημέρωση για το μάθημα των Μαθηματικών (8/9/2011) Κυκλοφοριακή Αγωγή (9/9/2011) Πρόγραμμα Σπουδών Αγωγής Υγείας (9/9/2011) Γενικές οδηγίες για την εφαρμογή του νέου Προγράμματος Σπουδών των Φυσικών Επιστημών (14/9/2011) ΑΠΟ ΠΟΥ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΖΗΤΗΣΩ ΕΠΙΠΡΟΣΘΕΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ-ΣΤΗΡΙΞΗ Οικείο Επιθεωρητή Επιθεωρητές Ειδικών Μαθημάτων Ομάδες Υποστήριξης (μια για κάθε γνωστικό αντικείμενο – 12) Συμβούλους μαθημάτων Παιδαγωγικό Ινστιτούτο

11 Επιμόρφωση Στόχος: Γνωριμία και εξοικείωση με τις βασικές αρχές, τους στόχους και το περιεχόμενο των νέων Α.Π. Μορφές: Κεντρική επιμόρφωση με σεμινάρια Συνεχής επιμόρφωση και στήριξη μέσα στη σχολική μονάδα Άλλα σεμινάρια, συνέδρια και ενημερωτικές ημερίδες Δίκτυα σχολείων για αλληλοενημέρωση και αλληλοϋποστήριξη (π.χ. μέσα από τη διοργάνωση επιμορφωτικών μαθημάτων, εκπαιδευτικών συνεδριάσεων, ανταλλαγή εμπειριών, εκπαιδευτικού υλικού κ.λπ.) Έναρξη επιμορφωτικών δράσεων: Πρώτη Ανάγνωση και Γραφή (εκπ. Α΄ τάξης) Μαθηματικά (εκπ. Α΄ τάξης) Ιστορία (εκπ. Γ΄ τάξης) Γνωρίζω τον Κόσμο μου (εκπ. Β΄ τάξης) Διαχείριση σχετικών προβλημάτων

12 Εμπέδωση Βασική καινοτομία των νέων αλλαγών
Εξασφάλιση ξεχωριστού χρόνου για κάτι που, άτυπα, γινόταν στο πλαίσιο όλων των μαθημάτων Ειδική ενασχόληση και αυξημένες ευκαιρίες, χωρίς το άγχος της νέας ύλης, για: περαιτέρω εξατομίκευση-ομαδοποίηση-διαφοροποίηση στήριξη παιδιών που αντιμετωπίζουν δυσκολίες δραστηριότητες εμπλουτισμού για πιο προχωρημένους κάλυψη κενών και δυσκολιών που εντοπίζονται επικέντρωση στην απόκτηση και εμπέδωση πυρηνικών γνώσεων, στάσεων, δεξιοτήτων κ.λπ. Μετατόπιση, στο χρόνο της εμπέδωσης, εκείνου του μέρους της κατ’ οίκον εργασίας που απαιτούσε και συνδιδασκαλία του γονιού στο σπίτι Κατ΄ οίκον εργασία, σύμφωνα με τις οδηγίες ΔΔΕ (ευχάριστη δραστηριότητα, περιορισμένη σε έκταση κ.λπ.)

13 Έντυπα για γονείς και εκπαιδευτικούς
Ενημερωτικό τρίπτυχο για γονείς Οδηγός διαχείρισης νέων Αναλυτικών και Ωρολογίων Προγραμμάτων (ΔΗΜΟΤΙΚΗ) Οδηγός διαχείρισης νέων Αναλυτικών και Ωρολογίων Προγραμμάτων (ΠΡΟΔΗΜΟΤΙΚΗ) Τρόποι προώθησης και αξιοποίησής τους

14 Ενημερωτικό τρίπτυχο για γονείς

15 Ενημερωτικό τρίπτυχο για γονείς

16 Ενημερωτικό τρίπτυχο για γονείς
Εισαγωγή Τι είναι τα Αναλυτικά Προγράμματα Αποστολή και σκοπός της εκπαίδευσης στον 21ο αιώνα Πώς υλοποιούνται τα πιο πάνω Πώς δημιουργούμε τις συνθήκες για να υλοποιηθούν Τι αλλαγές θα παρατηρηθούν από φέτος Ατενίζοντας το μέλλον με αισιοδοξία

17 Πρακτικές διαχείρισης ενημερωτικού τρίπτυχου για γονείς /1
Πρακτικές διαχείρισης ενημερωτικού τρίπτυχου για γονείς /1 Έγκαιρη αποστολή εντύπου στο σπίτι, συνοδευόμενου από σχετική ενημερωτική επιστολή Ενημέρωση όλων των εκπαιδευτικών για το περιεχόμενο και τη χρησιμότητά του Ανάπτυξη συναντίληψης όλων των εκπαιδευτικών γύρω από την ανάγκη και τους πιθανούς τρόπους αξιοποίησής του Στήριξη όλων των εκπαιδευτικών, για άμεση και πειστική ανταπόκρισή τους στην επίλυση τυχόν αποριών των γονέων Θετική ενίσχυση της ψυχολογίας των γονέων έναντι των αλλαγών από όλους τους εκπαιδευτικούς Ανάδυση και ενεργοποίηση του διαμεσολαβητικού ρόλου των ίδιων των παιδιών, για σκοπούς ενημέρωσης και «καθησυχασμού» των ανησυχιών των γονέων τους

18 Πρακτικές διαχείρισης ενημερωτικού τρίπτυχου για γονείς /2
Πρακτικές διαχείρισης ενημερωτικού τρίπτυχου για γονείς /2 Αξιοποίηση του θεσμού του υπεύθυνου τμήματος για ενημέρωση των γονέων Συνδυασμός ενημέρωσης γονέων, με την παρακολούθηση διδασκαλιών που αφορούν τα «νέα» μαθήματα (κυρίως), από τους γονείς, και συνακόλουθες συζητήσεις Αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού της σχολικής μονάδας, για την οργάνωση ενημερωτικών συναντήσεων εκπαιδευτικών-γονέων Συνδιοργάνωση «Ημερίδας Ενημέρωσης Γονέων», εκ μέρους του Σχολείου-του Συνδέσμου Γονέων, στην παρουσία του Οικείου Επιθεωρητή, ο οποίος θα έχει το συντονιστικό ρόλο

19 Πρακτικές διαχείρισης ενημερωτικού τρίπτυχου για γονείς /3
Πρακτικές διαχείρισης ενημερωτικού τρίπτυχου για γονείς /3 Έκδοση ενημερωτικών δελτίων σε έντυπη ή και ηλεκτρονική μορφή, όπου να παρέχεται συνεχής ανατροφοδότηση στις επισημάνσεις, παρατηρήσεις και προβληματισμούς των γονέων Αξιοποίηση ΤΠΕ και για σκοπούς ανταλλαγής απόψεων για θέματα κοινού ενδιαφέροντος εκπαιδευτικών-γονέων [μέσω της σχολικής ιστοσελίδας, ηλεκτρονικού φόρουμ, ιστολογίου (blog)] Eνημέρωση γονέων και μέσω δικτύου/ων σχολείων (εφόσον προηγηθεί ο απαραίτητος συντονισμός και προ-συνεννόηση των Διευθύνσεων των σχολείων, των Οικείων Επιθεωρητών κ.ο.κ.)

20 Οδηγός για εκπαιδευτικούς

21 Οδηγός για εκπ/κούς προδημοτικής
Έναρξη διαδικασιών σταδιακής εισαγωγής ΝΑΠ Τι περιλαμβάνουν τα ΝΑΠ Πρόγραμμα σπουδών πρώτης σχολικής ηλικίας (3-6 χρονών) Πώς προχωρούμε Επιμόρφωση εκπαιδευτικών Εκπαιδευτικό υλικό Ατενίζοντας το μέλλον με αισιοδοξία

22 Οδηγός για εκπ/κούς δημοτικής
Έναρξη σταδιακής εισαγωγής ΝΑΠ Τι περιλαμβάνουν τα ΝΑΠ Τρόπος διαχείρισης των ΝΑΠ Τι πρέπει να θυμάμαι Πού βρίσκω υλικό Ποιος μπορεί να με βοηθήσει Πώς προχωρούμε Ατενίζοντας το μέλλον με αισιοδοξία

23 Πρακτικές διαχείρισης Οδηγού για εκπαιδευτικούς /1
Πρακτικές διαχείρισης Οδηγού για εκπαιδευτικούς /1 Ενημέρωση όλων των εκπαιδευτικών για το περιεχόμενο και τη χρηστικότητά του: Παρουσίασή του σε συνεδρία προσωπικού Αξιοποίηση εκπαιδευτικών / ομάδας εκπαιδευτικών, ως ατόμων αναφοράς και υποστήριξης Αξιοποίηση υποστηρικτών / συμβούλων, ειδικά, σε σχέση με τα «νέα» μαθήματα (π.χ. Αγωγή Ζωής, Εμπέδωση) Συνδυασμός παρουσίασης (θεωρητικό μέρος) με ανάλυση συγκεκριμένων διδακτικών σεναρίων ή και εφαρμογές διδακτικών σεναρίων (πρακτικό μέρος)

24 Πρακτικές διαχείρισης Οδηγού για εκπαιδευτικούς /2
Πρακτικές διαχείρισης Οδηγού για εκπαιδευτικούς /2 Διάγνωση και ιεράρχηση αναγκών των μελών του διδακτικού προσωπικού Επίλυση προβληματισμών εντός σχολικής μονάδας ή /και με την αξιοποίηση υποστηρικτικών δομών και μηχανισμών εκτός της σχολικής μονάδας (π.χ. επιμορφωτών, υποστηρικτών, συμβούλων κ.ά.) Ευέλικτη αντιμετώπιση «προβλημάτων» που αφορούν θέματα τα οποία μπορεί να τύχουν διαπραγμάτευσης (όπως είναι, ενδεικτικά, ο καταρτισμός του Ωρολογίου Προγράμματος στα μικρά σχολεία) Εξασφάλιση των απαραίτητων μέσων και υλικών για διευκόλυνση των διαδικασιών εισαγωγής των νέων Α.Π. / Ω.Π. (π.χ. τράπεζας διδακτικού, επιμορφωτικού, ενημερωτικού υλικού) 24

25 Πρακτικές διαχείρισης Οδηγού για εκπαιδευτικούς /3
Πρακτικές διαχείρισης Οδηγού για εκπαιδευτικούς /3 Ενέργειες για περαιτέρω επαγγελματική ανάπτυξη του διδακτικού προσωπικού (π.χ. ενδοσχολική επμόρφωση σε συνεργασία με φορείς, όπως το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο) Ανα-διαμόρφωση της σχολικής μονάδας ως μανθάνουσας κοινότητας Διασύνδεση του περιεχομένου του εντύπου με τους υπό έμφαση στόχους, το Σχέδιο Δράσης/το Όραμα της σχολικής μονάδας Οργάνωση δειγματικών διδασκαλιών / συν-διδασκαλιών και αξιοποίησή τους μέσω διάδρασης και αναστοχασμού Πειραματισμός – Εφαρμογή «νέων στοιχείων» – Παρακολούθηση και αξιολόγηση της εφαρμογής Δημιουργία δικτύου επικοινωνίας, ανταλλαγής απόψεων, ιδεών, υλικού κ.ο.κ., μεταξύ των μελών του διδακτικού προσωπικού Ανάπτυξη συνεργατικής-μεντορικής κουλτούρας εντός και εκτός του σχολείου (στο πλαίσιο δικτύου/ων σχολείων)

26 Ευχαριστούμε για την προσοχή σας!
Διεύθυνση Δημοτικής Εκπαίδευσης ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ


Κατέβασμα ppt "Νέα Αναλυτικά και Ωρολόγια Προγράμματα: Έναρξη διαδικασίας εισαγωγής"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google