Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΣΤΟΜΑΤΙΚΗ ΥΓΙΕΙΝΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ ΤΑΞΗ Α ΤΜΗΜΑ 1 ο ΜΑΡΤΙΟΣ 2013.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΣΤΟΜΑΤΙΚΗ ΥΓΙΕΙΝΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ ΤΑΞΗ Α ΤΜΗΜΑ 1 ο ΜΑΡΤΙΟΣ 2013."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΣΤΟΜΑΤΙΚΗ ΥΓΙΕΙΝΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ ΤΑΞΗ Α ΤΜΗΜΑ 1 ο ΜΑΡΤΙΟΣ 2013

2 Η ΕΡΓΑΣΙΑ ΕΚΠΟΝΗΘΗΚΕ ΑΠΟ ΤΙΣ ΜΑΘΗΤΡΙΕΣ: ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΕΙΡΗΝΗ ΒΟΤΣΙΟΥ ΡΑΦΑΗΛΙΑ ΓΑΤΣΑ ΕΙΡΗΝΗ ΓΕΩΡΓΟΥΛΑ ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ: Κα ΛΑΣΠΑ ΒΙΟΛΕΤΤΑ

3 ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ Στοματική κοιλότητα Τα δόντια Τα μέρη του δοντιού Τι σημαίνει στοματική υγιεινή Τι εξασφαλίζει η στοματική υγιεινή Το σωστό βούρτσισμα των δοντιών Μέτρα πρόληψης στοματικών παθήσεων Προληπτικές Οδοντιατρικές παρεμβάσεις Παθήσεις των δοντιών που απαιτούν οδοντιατρική θεραπεία ΕρωτηματολόγιοΣυμπεράσματα Βιβλιογραφία - Πηγές

4 ΣΤΟΜΑΤΙΚΗ ΚΟΙΛΟΤΗΤΑ Η στοματική κοιλότητα δηλαδή το εσωτερικό του στόματος, είναι η αρχή του πεπτικού σωλήνα και μέρος της αναπνευστικής οδού. Στο στόμα υπάρχουν τα δόντια και η γλώσσα.

5 ΤΑ ΔΟΝΤΙΑ Στην πορεία της ζωής του ένα άτομο αποκτά δύο κατηγορίες δοντιών: τα νεογιλά και τα μόνιμα δόντια. Τα νεογιλά δόντια είναι 20 (10 σε κάθε γνάθο) και είναι μικρότερα από τα μόνιμα. Εμφανίζονται συνήθως στον 6 ο μήνα της ζωής του ατόμου και μέχρι το 2 ο συνήθως έτος έχει ολοκληρωθεί η εμφάνισή τους.

6 Τα δόντια στους ενήλικες είναι 32. Διακρίνονται στα δόντια της άνω και κάτω γνάθου όπως επίσης σε μπροστινά και οπίσθια. Επί πλέον ανάλογα με τη θέση τους στο στόμα και την λειτουργία που επιτελούν διακρίνονται σε κοπτήρες, κυνόδοντες, προγομφίους και γομφίους.

7

8 ΤΑ ΜΕΡΗ ΤΟΥ ΔΟΝΤΙΟΥ

9 ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΣΤΟΜΑΤΙΚΗ ΥΓΙΕΙΝΗ Στοματική υγιεινή σημαίνει κυρίως καθημερινή φροντίδα των δοντιών. Αυτό γίνεται με καθημερινό και σωστό βούρτσισμα των δοντιών, με χρήση οδοντικού νήματος και στοματικών διαλυμάτων, αλλά και συχνές επισκέψεις στον οδοντίατρο.

10 ΤΙ ΕΞΑΣΦΑΛΙΖΕΙ Η ΣΤΟΜΑΤΙΚΗ ΥΓΙΕΙΝΗ Η σωστή στοματική υγιεινή εξασφαλίζει στόμα υγιές και ευχάριστη αναπνοή. Αυτό σημαίνει: 1.Δόντια καθαρά χωρίς υπολείμματα τροφών 2.Ούλα χρώματος ροζ που δεν ματώνουν 3.Ευχάριστη αναπνοή

11 Τα υγιή δόντια μας δίνουν ευχάριστη όψη και όμορφο χαμόγελο αλλά και μας επιτρέπουν να τρώμε κανονικά και να μιλάμε σωστά. Η καλή υγεία του στόματος συμβάλλει στην γενικότερη ευεξία μας. Η καθημερινή φροντίδα των δοντιών όπως το βούρτσισμα και το καθάρισμα τους με οδοντικό νήμα, βοηθάει στην πρόληψη και την αποφυγή πολλών στοματικών και άλλων προβλημάτων υγείας.

12 ΤΟ ΣΩΣΤΟ ΒΟΥΡΤΣΙΣΜΑ ΤΩΝ ΔΟΝΤΙΩΝ Διαρκεί τουλάχιστον 2 λεπτά Καθαρίζουμε τις εξωτερικές επιφάνειες των πάνω δοντιών και στη συνέχεια των κάτω δοντιών. Καθαρίζουμε τις εσωτερικές επιφάνειες των πάνω δοντιών και στη συνέχεια των κάτω δοντιών. Καθαρίζουμε τις μασητικές επιφάνειες. Για να φρεσκάρουμε την αναπνοή μας βουρτσίζουμε μαλακά και την γλώσσα μας.

13 Χρησιμοποιούμε μαλακή οδοντόβουρτσα. Αλλάζουμε οδοντόβουρτσα κάθε τρεις μήνες ή μετά από κρυολόγημα.

14 Χρησιμοποιούμε στοματικό διάλυμα σε τακτά χρονικά διαστήματα. Χρησιμοποιούμε οδοντικό νήμα ή μεσοδόντια βουρτσάκια για τις περιοχές ανάμεσα στα δόντια που δεν φτάνει η οδοντόβουρτσα.

15 ΜΕΤΡΑ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΣΤΟΜΑΤΙΚΩΝ ΠΑΘΗΣΕΩΝ 1.Προσεκτικό βούρτσισμα μετά από κάθε γεύμα και τουλάχιστον δύο φορές την ημέρα. Χρησιμοποιούμε κατάλληλη οδοντόπαστα ανάλογα με τις ανάγκες μας.

16 2. Χρήση οδοντικού νήματος οπωσδήποτε μία φορά την ημέρα. μία φορά την ημέρα.

17 3.Ισορροπημένη δίαιτα χωρίς πολλά γλυκά ανάμεσα στα γεύματα.

18 4.Χρήση προϊόντων στοματικής υγιεινής με fluoride (ιόν φθορίου).

19 5.Αποφυγή καπνίσματος. Το κάπνισμα είναι μια κακή συνήθεια που βλάπτει, όχι μόνο την υγεία μας, αλλά και την αισθητική των δοντιών μας προκαλώντας το έντονο κιτρίνισμά τους. Ο καπνός επίσης μπορεί να προκαλέσει καρκίνο στη γλώσσα ή στα χείλη, ενώ δρα επιβαρυντικά στην περιοδοντική νόσο η οποία μπορεί να οδηγήσει στην απώλεια των δοντιών.

20 ΠΡΟΛΗΠΤΙΚΕΣ ΟΔΟΝΤΙΑΤΡΙΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ 1.ΦΘΟΡΙΩΣΗ 1.ΦΘΟΡΙΩΣΗ Γίνεται με: οδοντόκρεμες με φθόριο, στοματικά διαλύματα, ταμπλέτες με φθόριο, από τα τρόφιμα και το νερό. Από τον οδοντίατρο γίνεται κυρίως στα παιδιά μέχρι 13 ετών και συντελεί στην πρόληψη της τερηδόνας.

21 2.ΛΕΥΚΑΝΣΗ Είναι μια τεχνική με την οποία ο οδοντίατρος χρησιμοποιώντας τα κατάλληλα υλικά τροποποιεί το φυσικό χρώμα των δοντιών προς το λευκότερο.

22 3.ΠΡΟΣΤΟΜΙΑΚΗ ΕΠΙΚΑΛΥΨΗ Είναι μία τεχνική με την οποία γίνεται επικάλυψη σπασμένων δοντιών είτε δοντιών με χρώσεις.

23 4.ΟΡΘΟΔΟΝΤΙΚΗ Έχει αντικείμενο την αρμονική διευθέτηση των γνάθων και των δοντιών και εφαρμόζεται τόσο για αισθητικούς όσο και λειτουργικούς λόγους.

24 5.ΟΔΟΝΤΙΚΗ ΠΡΟΣΘΕΤΙΚΗ Γίνεται με την χρήση τεχνικών τοποθέτησης γεφυρών και στεφανών και εξασφαλίζει την άρτια λειτουργία, αισθητική και υγιεινή του στόματος.

25 ΠΑΘΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΔΟΝΤΙΩΝ ΠΟΥ ΑΠΑΙΤΟΥΝ ΟΔΟΝΤΙΑΤΡΙΚΗ ΘΕΡΑΠΕΙΑ 1.Κακοσμία στόματος 2.Ξηροστομία3.Τερηδόνα4.Ουλίτιδα5.Πλάκα6.Πέτρα7.Βρουξισμός

26 Κακοσμία είναι η δυσάρεστη οσμή που αναδίδεται από το στόμα μας και οφείλεται σε κάποιο «χαλασμένο» δόντι. Ξηροστομία είναι η κατάσταση κατά την οποία δεν έχουμε αρκετό σάλιο για να διατηρείται η σωστή υγρασία στο στόμα μας.

27 Τερηδόνα σημαίνει φθορά των δοντιών. Είναι νόσος των σκληρών οδοντικών ιστών η οποία οφείλεται σε μικροοργανισμούς που υπάρχουν στην στοματική κοιλότητα και παράγουν οξέα τα οποία διαβρώνουν την επιφάνεια του δοντιού. Όταν δεν αντιμετωπιστεί έγκαιρα μπορεί να καταστρέψει τα δόντια και να απονεκρώσει τα ευαίσθητα νεύρα.

28 Ουλίτιδα είναι η μόλυνση των ούλων η οποία αν επιδεινωθεί εξελίσσεται σε περιοδοντίτιδα η οποία μπορεί να προσβάλει ακόμη και το οστό που συγκρατεί τα δόντια μας.

29 Πλάκα είναι μια άχρωμη κολλώδης μεμβράνη βακτηριδίων και ζαχάρων η οποία εγκαθίσταται διαρκώς πάνω στα δόντια μας και είναι η βασική αιτία της τερηδόνας.

30 Πέτρα είναι πλάκα που έχει απολιθωθεί και δημιουργείται ακόμα και κάτω από την παρυφή των ούλων και ερεθίζει τους ιστούς..

31 Βρουξισμός είναι το ασυνείδητο τρίξιμο των δοντιών που προκαλεί πόνο και τα αποσταθεροποιεί. Αντιμετωπίζεται με την τοποθέτηση σχετικού νάρθηκα. Νάρθηκας τριγμού

32 ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ Περιλαμβάνει σχετικές ερωτήσεις που έγιναν σε μαθητές της Α΄ τάξης του σχολείου μας και την στατιστική απεικόνισή τους μετά από επεξεργασία των απαντήσεων.

33 ΠΟΣΟ ΣΥΧΝΑ ΒΟΥΡΤΣΙΖΕΤΕ ΤΑ ΔΟΝΤΙΑ ΣΑΣ;

34 ΠΟΣΟ ΣΥΧΝΑ ΑΛΛΑΖΕΤΕ ΟΔΟΝΤΟΒΟΥΡΤΣΑ;

35 ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙΤΕ ΟΔΟΝΤΙΚΟ ΝΗΜΑ;

36 ΠΟΣΟ ΣΥΧΝΑ ΕΠΙΣΚΕΦΤΕΣΤΕ ΤΟΝ ΟΔΟΝΤΙΑΤΡΟ;

37 ΒΟΥΡΤΣΙΖΕΤΕ ΤΑ ΔΟΝΤΙΑ ΣΑΣ ΚΑΘΕ ΒΡΑΔΥ;

38 ΠΟΣΑ ΣΦΡΑΓΙΣΜΑΤΑ ΕΧΕΤΕ ΚΑΝΕΙ;

39 ΠΟΣΟ ΣΥΧΝΑ ΚΑΝΕΤΕ ΚΑΘΑΡΙΣΜΟ ΣΤΟΝ ΟΔΟΝΤΙΑΤΡΟ;

40 ΜΑΤΩΝΟΥΝ ΤΑ ΟΥΛΑ ΣΑΣ ΟΤΑΝ ΠΛΕΝΕΤΕ ΤΑ ΔΟΝΤΙΑ ΣΑΣ;

41 ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙΤΕ ΣΤΟΜΑΤΙΚΟ ΔΙΑΛΥΜΑ;

42 ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ Από την επεξεργασία των στατιστικών στοιχείων του ερωτηματολογίου προέκυψε ότι η στοματική υγεία της πλειοψηφίας των μαθητών βρίσκεται σε ικανοποιητικό επίπεδο. Επίσης οι μαθητές τηρούν τους κανόνες στοματικής υγιεινής σε μεγάλο ποσοστό και αντιμετωπίζουν έγκαιρα τυχόν παθήσεις των δοντιών τους επισκεπτόμενοι τον οδοντίατρο.

43 ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ - ΠΗΓΕΣ ΒΙΒΛΙΟ ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ Α΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΓΚΥΚΛΟΠΑΙΔΙΑ WIKIPEDIΑ ΣΧΕΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΦΟΙΤΗΤΩΝ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ


Κατέβασμα ppt "ΣΤΟΜΑΤΙΚΗ ΥΓΙΕΙΝΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ ΤΑΞΗ Α ΤΜΗΜΑ 1 ο ΜΑΡΤΙΟΣ 2013."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google