Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

 Το ραδιόφωνο στην Ελλάδα  Ραδιόφωνο : Σύγκριση με λοιπά μέσα  Ραδιόφωνο και ψηφιακό μέλλον.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: " Το ραδιόφωνο στην Ελλάδα  Ραδιόφωνο : Σύγκριση με λοιπά μέσα  Ραδιόφωνο και ψηφιακό μέλλον."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1

2  Το ραδιόφωνο στην Ελλάδα  Ραδιόφωνο : Σύγκριση με λοιπά μέσα  Ραδιόφωνο και ψηφιακό μέλλον

3 1926 Η ιστορία του ραδιοφώνου στην Ελλάδα βρίσκει τις απαρχές της γύρω στο 1923, οπότε και άρχισαν οι πρώτες προσπάθειες εγκατάστασης ραδιοφωνικού πομπού. Οι πειραματισμοί κράτησαν αρκετά χρόνια ωστόσο το 1926 έμελλε να αποτελέσει την χρονιά έναρξης της ραδιοφωνίας στην Ελλάδα.

4 η Μαρτίου  Το 1926, λοιπόν, στην ΔΕΘ της Θεσσαλονίκης o Χρίστος Τσιγγιρίδης στήνει τον πομπό του, ο οποίος αποτέλεσε και τον πρώτο ραδιοφωνικό σταθμό όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά σε όλα τα Βαλκάνια και την Νοτιοανατολική Ευρώπη. Η λειτουργία του ξεκίνησε την 25 η Μαρτίου, οπότε και είχε μόνο δύο ακροατές. η ίδρυση ελληνικού ραδιοφωνικού δικτύου δεν ήταν μόνο ζήτημα εθνικής υπερηφάνειας, αλλά και μέσο για την « εκπαίδευση » της ελληνικής κοινωνίας.  Το 1929 η κυβέρνηση του Ελευθέριου Βενιζέλου άρχισε να κάνει κάποιες προσπάθειες για να αναπτυχθεί η ραδιοφωνία. Το 1936 η δικτατορία του Ι. Μεταξά αποφάσισε να δημιουργήσει κρατικό ραδιοφωνικό σύστημα. Για τον Μεταξά, η ίδρυση ελληνικού ραδιοφωνικού δικτύου δεν ήταν μόνο ζήτημα εθνικής υπερηφάνειας, αλλά και μέσο για την « εκπαίδευση » της ελληνικής κοινωνίας.

5 25 Μαρτίου 1938 τον βασιλιά Γεώργιο Β΄ Στις 25 Μαρτίου 1938, η Ελλάδα ήταν μια από τις τελευταίες ευρωπαϊκές χώρες που απέκτησε εθνικό ραδιοφωνικό σταθμό με τον βασιλιά Γεώργιο Β΄ να τον εγκαινιάζει ( εκφωνώντας μέσω του σταθμού το διάγγελμα για την εθνική γιορτή ).

6  Κατά τη διάρκεια των πρώτων σταδίων του Β ’ Παγκοσμίου πολέμου, οι δύο υπάρχοντες σταθμοί ( Αθηνών - Θεσσαλονίκης ) μετέφεραν νέα από το μέτωπο και προσπαθούσαν να ανεβάσουν το ηθικό των στρατιωτών και του λαού. καμιά επέκταση του δικτύου.  Κατά τη διάρκεια της γερμανικής Κατοχής ( ), δεν υπήρξε καμιά επέκταση του δικτύου. να απομονωθούν οι Έλληνες από τον υπόλοιπο κόσμο πολλοί συχνά άκουγαν την ελληνική εκπομπή του BBC « Εδώ Λονδίνο ». Στόχος των Γερμανών ήταν να απομονωθούν οι Έλληνες από τον υπόλοιπο κόσμο, αλλά πολλοί κράτησαν τα ραδιόφωνά τους κρυμμένα – μερικοί έφθασαν να τα θάψουν στην αυλή τους – και πολλοί συχνά άκουγαν την ελληνική εκπομπή του BBC « Εδώ Λονδίνο ».

7  Στις 20 Οκτωβρίου, δύο μέρες μετά την επιστροφή της ελληνικής κυβέρνησης από την εξορία, ο σταθμός ξανάρχισε να εκπέμπει κανονικά.  Οι Γερμανοί όμως προξένησαν εξαιρετικά μεγάλες ζημιές στον σταθμό του Τσιγγιρίδη, και πήραν μαζί τους τα μηχανήματα του δικού τους σταθμού. Εθνικό Ίδρυμα Ραδιοφωνίας ( ΕΙΡ )  Ο σταθμός του Τσιγγιρίδη ξαναβγήκε « στον αέρα » τον Σεπτέμβριο του Την ίδια χρονιά, με τον νόμο 1755/1945 ιδρύθηκε το Εθνικό Ίδρυμα Ραδιοφωνίας ( ΕΙΡ ) που το διοικούσε συμβούλιο διορισμένο από την κυβέρνηση και υπαγόταν στο Υπουργείο Προεδρίας.  Ραδιοσταθμό κατασκεύασαν, επίσης, οι φοιτητές του ΕΜΠ κατά τη διάρκεια της εξέγερσης του Πολυτεχνείου κατά της Χούντας το 1973.

8 από το Εθνικό Ραδιοτηλεοπτικό Συμβούλιο ( ΕΣΡ ). Σήμερα η κατανομή των ραδιοφωνικών συχνοτήτων γίνεται από το Εθνικό Ραδιοτηλεοπτικό Συμβούλιο ( ΕΣΡ ). Στις αρχές του 21 ου αιώνα, η Ελλάδα διανύει μια περίοδο ιδιαίτερης ανάπτυξης. Μιας ανάπτυξης, της οποίας το μέγεθος γίνεται εμφανές, αν προσπαθήσουμε να υπολογίσουμε το πλήθος των ραδιοφωνικών σταθμών που λειτουργούν ανά την επικράτεια.

9  Το ραδιόφωνο παραμένει και σήμερα ένα δημοφιλές Μέσο Μαζικής Ενημέρωσης.  Ενημερώνει με συντομία, αμεσότητα και επιτρέπει την ανάπτυξη της κρίσης και της φαντασίας.  Προσφέρει ευκολία ως προς τον τόπο και τον χρόνο ενημέρωσης καθώς βρίσκεται παντού, στο σπίτι, στο αυτοκίνητο, στην εργασία και επιτρέπει την παράλληλη απασχόληση και με άλλη δραστηριότητα.  Επίσης προσφέρει ψυχαγωγία και ποικιλία επιλογών που καλύπτουν όλες τις απαιτήσεις.  Ωστόσο, οι άνθρωποι καταφεύγουν για την ενημέρωσή τους και σε άλλα μέσα όπως → η τηλεόραση → ο έντυπος τύπος → το διαδίκτυο

10 ΤηλεόρασηΡαδιόφωνο Η τηλεόραση όπως και το ραδιόφωνο λειτουργεί 24 ώρες το 24 ωρο, βρίσκεται σε όλα τα νοικοκυριά, επομένως αποτελεί ένα εύκολο μέσο όχι μόνο ενημέρωσης αλλά και φθηνής ψυχαγωγίας, προσιτό σε όλα τα κοινωνικά στρώματα. Παραστατική παρουσίαση στην τηλεόραση, εμπλουτισμένη με βίντεο, εικόνες και ζωντανές συνδέσεις σε όλο τον κόσμο, κάνει το μήνυμα εύληπτο και ζωντανό. Το ραδιόφωνο υστερεί στη βιωματικότητα των γεγονότων Άμεσος ο κίνδυνος της υπερβολής και της παραπληροφόρησης. Προσφέρει ευτελή θεάματα

11 ΔιαδίκτυοΡαδιόφωνο Το διαδίκτυο, το οποίο δεν είναι προσιτό μέσο σε όλους, προτιμάται από άτομα νεαρής και μέσης ηλικίας. Οι πληροφορίες είναι προσβάσιμες στον κάθε χρήστη τη στιγμή που θα επιλέξει να ενημερωθεί, συνδυάζει εικόνα, ήχο και γραπτό λόγο, είναι διαδραστικό μέσο καθώς επιτρέπει την ανταλλαγή πληροφοριών και απόψεων. Έχει έντονα ψυχαγωγικό χαρακτήρα και προσφέρει πληθώρα επιλογών ενημέρωσης και ποικιλία θεμάτων. Οι πληροφορίες που προβάλλονται δεν υπόκεινται σε έλεγχο και συχνά είναι αναξιόπιστες. Μπορεί να επιφέρει εθισμό στον χρήστη και απομόνωση και αποξένωση από το κοινωνικό του περιβάλλον. Μπορεί να παρουσιάσει δυσκολία πρόσβασης, και ελλοχεύει κινδύνους τόσο για τον ίδιο το χρήστη ( κλοπές, απάτες ) αλλά και για τον υπολογιστή ( ιοί ).

12 ΤύποςΡαδιόφωνο Στον Τύπο απουσιάζει ο φθηνός εντυπωσιασμός δεδομένου ότι στηρίζεται στο λόγο. Υπερέχει σε αντικειμενικότητα λόγω και της χρονικής απόστασης από τα γεγονότα. Βοηθά στη γλωσσική ευαισθητοποίηση του αναγνώστη. Ο χρόνος και η προσήλωση που απαιτεί η ανάγνωση, τα οποία ο σύγχρονος άνθρωπος διαθέτει σε ελάχιστο βαθμό, αποτελούν το σημαντικό μειονέκτημα της έντυπης ενημέρωσης.

13 Είναι φανερό λοιπόν πως κάθε μέσο μαζικής ενημέρωσης παρουσιάζει πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα έναντι του ραδιοφώνου και ο καθένας μας καλείται να επιλέξει το μέσο από το οποίο θα πληροφορηθεί με βάση τις προσωπικές του ανάγκες και προτιμήσεις. Άλλωστε, αξίζει να σημειωθεί πως κάθε μέσο έχει την δική του μαγεία !

14 Το Διαδίκτυο αποτελεί ακόμα ένα μέσο ή καλύτερα μια πλατφόρμα παροχής ραδιοφωνικών υπηρεσιών και μάλιστα με πολύ ενθαρρυντικά αποτελέσματα στο επίπεδο της ανταπόκρισης του κοινού και της ακρόασης. Η δημιουργία ενός διαδικτυακού ραδιοφωνικού σταθμού δεν απαιτεί σοβαρές επενδύσεις κεφαλαίου και ακριβώς γι ’ αυτό το λόγο άνθρωποι από περιοχές του πλανήτη με ελλιπή τεχνολογική υποδομή είναι σε θέση να προσφέρουν ραδιοφωνικές υπηρεσίες μέσω διαδικτύου.

15 Αύξηση χωρητικότητας ραδιοφωνικών συχνοτήτων Ποιοτικά καλύτερη λήψη Εύκολος εντο π ισμός του σταθμού Διατήρηση συχνοτήτων σε όλη την ε π ικράτεια Παροχή π εραιτέρω υ π ηρεσιών ( δεδομένα στην οθόνη, ε π ιλογή π ρογραμμάτων κτλ.)

16

17  thessaloniki/istoria-radiofonou-protos-radiofonikos- stathmos-stin-ellada-1i-deth-1926#.Uxylyz9_u-k  el.wikipedia.org/wiki/ Ραδιόφωνο    1%CE%B1%CE%B4%CE%B9%CF%8C%CF%86%CF% 89%CE%BD%CE%BF%CE%B1%20%CE%BA%CE%B1 %CE%B9%20%CE%A8%CE%B7%CF%86%CE%B9% CE%B1%CE%BA%CF%8C%20%CE%9C%CE%AD%CE %BB%CE%BB%CE%BF%CE%BD.pdf


Κατέβασμα ppt " Το ραδιόφωνο στην Ελλάδα  Ραδιόφωνο : Σύγκριση με λοιπά μέσα  Ραδιόφωνο και ψηφιακό μέλλον."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google