Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΜΠΟΡΟΥΝ ΤΑ ΒΙΒΛΙΑ ή ΤΑ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΑ ΕΡΓΑ ΝΑ ΚΑΘΟΡΙΣΟΥΝ ΤΗ ΖΩΗ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ; Ερευνητική εργασία μαθητών της Β’ ΛυκείουΣχολικό έτος 2013-2014.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΜΠΟΡΟΥΝ ΤΑ ΒΙΒΛΙΑ ή ΤΑ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΑ ΕΡΓΑ ΝΑ ΚΑΘΟΡΙΣΟΥΝ ΤΗ ΖΩΗ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ; Ερευνητική εργασία μαθητών της Β’ ΛυκείουΣχολικό έτος 2013-2014."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΜΠΟΡΟΥΝ ΤΑ ΒΙΒΛΙΑ ή ΤΑ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΑ ΕΡΓΑ ΝΑ ΚΑΘΟΡΙΣΟΥΝ ΤΗ ΖΩΗ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ; Ερευνητική εργασία μαθητών της Β’ ΛυκείουΣχολικό έτος

2 Υπεύθυνη καθηγήτρια: Ραχμανίδου Μυρτώ, κλάδου ΠΕ04.01 Αθανασιαδου ΣοφίαΔούκα ΕυφημίαΠουρσανίδου Ελισάβετ Αθανασιάδου ΤριανταφυλλιάΗλιοπούλου- Ελευθερία- Μαρία Σάγγου Χριστίνα Αραμπατζή ΒασιλικήΘεοδωρίδη- Κίπριγλη ΜαρίαΤζιόλα Σοφία Βούλγαρη ΣπυριδούλαΚακούτης ΠέτροςΤσαλούκη Αθηνά Γαϊτανίδη ΆνναΛαζαρίδη ΓιαννούλαΤσιτσάνη Αλεξάνδρα Γιακαγιά ΙωάνναΛίτσο ΕυαγγελίαΦασουλιώτη Στυλιανή- Ισαβέλλα Γκαντάρα ΕυγενίαΝαζλίδου ΙωάνναΧουρσουλίδου Λάλα Δαλαμπίρα- Κίπριγλη ΟσίαΟύτσιου Καλλιόπη Στο τμήμα συμμετέχουν:

3 ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ Διαμόρφωση υπο- ερωτημάτων Διαμόρφωση υπο- ερωτημάτων Διερεύνηση των υπο- ερωτημάτων Διερεύνηση των υπο- ερωτημάτων Διαμόρφωση απαντήσεων στο αρχικό ερώτημα Διαμόρφωση απαντήσεων στο αρχικό ερώτημα Προτάσεις των ομάδων για ταινίες και βιβλία Προτάσεις των ομάδων για ταινίες και βιβλία Διερεύνηση των απόψεων του περιγύρου μας. Διερεύνηση των απόψεων του περιγύρου μας. Δημιουργία ερωτηματολογίου Δημιουργία ερωτηματολογίου Επεξεργασία ερωτηματολογίου Επεξεργασία ερωτηματολογίου Καταγραφή των απόψεων του κοινού. Καταγραφή των απόψεων του κοινού.

4 Δημιουργήσαμε πέντε ομάδες και η κάθε μία ανέλαβε να ερευνήσει ένα από τα πέντε υπο- ερωτήματα που προέκυψαν από συζήτηση μεταξύ μας. Επιστροφή στα περιεχόμενα ΟμάδαΥπο-ερώτημα που ερεύνησε 1 η ομάδα1 ο υπο-ερώτημα 2 η ομάδα2 ο υπο-ερώτημα 3 η ομάδα3 ο υπο-ερώτημα 4 η ομάδα4 ο υπο-ερώτημα 5 η ομάδα5 ο υπο-ερώτημα

5 Τα υπο-ερωτήματα 1 ο. Μπορούν να καθορίσουν τα βιβλία και οι ταινίες το επίπεδο της συναισθηματικής ωρίμανσης των ανθρώπων ;Μπορούν να καθορίσουν τα βιβλία και οι ταινίες το επίπεδο της συναισθηματικής ωρίμανσης των ανθρώπων ; 2 ο Υπάρχουν αρνητικές επιδράσεις των βιβλίων και των ταινιών στη ζωή των ανθρώπων; 2 ο Υπάρχουν αρνητικές επιδράσεις των βιβλίων και των ταινιών στη ζωή των ανθρώπων; Επιστροφή στα περιεχόμενα Επιστροφή στα περιεχόμενα Επιστροφή στις ομάδες Επιστροφή στις ομάδες

6 3 ο Μπορούν να επιδράσουν τα βιβλία και οι ταινίες στον επαγγελματικό προσανατολισμό των ανθρώπων; 4 ο Μπορούν να επιδράσουν στα γνωστικά ενδιαφέροντα των ανθρώπων; 5 ο Μπορούν να επιδράσουν στις απόψεις των ανθρώπων;Μπορούν να επιδράσουν τα βιβλία και οι ταινίες στον επαγγελματικό προσανατολισμό των ανθρώπων; 4 ο Μπορούν να επιδράσουν στα γνωστικά ενδιαφέροντα των ανθρώπων; 5 ο Μπορούν να επιδράσουν στις απόψεις των ανθρώπων; Τα υπο-ερωτήματα (συνέχεια) Επιστροφή στα περιεχόμενα Επιστροφή στις ομάδες

7 Η 1 η ομάδα, Ανέφερε τις επιδράσεις στη συναισθηματική ωρίμανση των μελών της  των βιβλίων:  « Το ημερολόγιο της Άννας Φρανκ» « Το ημερολόγιο της Άννας Φρανκ»  « Η δασκάλα με τα χρυσά μάτια»« Η δασκάλα με τα χρυσά μάτια»  και των ταινιών:  « Το ημερολόγιο»« Το ημερολόγιο»  « Το παιδί με τις ριγέ πιτζάμες»« Το παιδί με τις ριγέ πιτζάμες»  « Τα παιδιά του παραδείσου»« Τα παιδιά του παραδείσου» Επιστροφή στις ομάδες Επιστροφή στα περιεχόμενα

8 Γιατί ήταν σημαντικές οι επιδράσεις Γιατί εξαιτίας τους, τα μέλη της ομάδας βίωσαν συναισθήματα που δε θα μπορούσαν να είχαν βιώσει στην ηλικία τους και στην εποχή που ζούμε. Επιστροφή στις ομάδες Επιστροφή στα περιεχόμενα

9 Το ημερολόγιο της Άννα Φρανκ «Το ημερολόγιο της Άννα Φρανκ» τους ταύτισε με τη μικρή εβραιοπούλα που έζησε έγκλειστη για δύο χρόνια σε μία σοφίτα. Επιστροφή στα περιεχόμενα Επιστροφή στις ομάδες

10 « Δασκάλα με τα χρυσά μάτια» Στη « Δασκάλα με τα χρυσά μάτια», μπήκαν στη θέση του ήρωα όταν γνωρίζει τη γυναίκα του καλύτερου συντρόφου του, που πέθανε στον 1 ο Παγκόσμιο Πόλεμο και αρχίζει να αλλάζει την εικόνα που είχε γι’ αυτόν. Αλλά μπήκαν και στη θέση της γυναίκας αυτής, που παλεύει με τα όρια που της επιβάλλει η κοινωνία της εποχής της. Επιστροφή στα περιεχόμενα Επιστροφή στις ομάδες

11 Ταινίες « Το παιδί με τις ριγέ πιτζάμες» τους δημιούργησε συναισθήματα, οργής, συμπόνιας, θαυμασμού, δέους. Η Ιρανική ταινία « Τα παιδιά του παραδείσου» τους μετέφερε σε έναν άλλο κόσμο, οικονομικά υποβαθμισμένο, που σήμερα όμως δε φαίνεται να είναι τόσο μακριά από εμάς. Βλέποντάς την μάλιστα, σκέφτηκαν ότι με κάποιες αναλογίες θα μπορούσαν αυτά τα περιστατικά της ταινίας να αφορούν και δικούς μας συμμαθητές. Επιστροφή στα περιεχόμενα Επιστροφή στις ομάδες

12 H ταινία «το ημερολόγιο (notebook)» τους βοήθησε: Να μπουν στη θέση πολύ μεγαλύτερων ανθρώπων ή και άλλης εποχής, με διαφορετικές αξίες από τις σημερινές. Να παρακολουθήσουν την εξέλιξη μιας ανθρώπινης σχέσης στη διάρκεια μιας ολόκληρης ζωής. Επιστροφή στα περιεχόμενα Επιστροφή στις ομάδες

13 Η δεύτερη ομάδα απάντησε πως ναι, « Υπάρχουν αρνητικές επιδράσεις των βιβλίων και των ταινιών στη ζωή των ανθρώπων « γιατί… Ανέφερε την αρνητική επίδραση των βιβλίων σε γνωστούς τους, που εξαιτίας τους δεν μπόρεσαν να συμβιβαστούν με την πεζή πραγματικότητα. Έφερε ως παράδειγμα μία γυναίκα του περίγυρού τους που δεν παντρεύτηκε ποτέ γιατί περίμενε κάποιον πολύ « ιδιαίτερο», όπως τον περιέγραφαν τα βιβλία. Επίσης ανθρώπους που δεν βρήκαν σταθερή δουλειά, γιατί κυνηγούσαν το άπιαστο όνειρο μιας μεγάλης επιτυχίας στο χώρο του θεάματος ή μιας επιχειρηματικής δραστηριότητας. Επιστροφή στα περιεχόμενα Επιστροφή στις ομάδες

14 Το όνειρο αυτών των ανθρώπων φαινόταν απολύτως προσιτό μέσα από τις ταινίες και τα βιβλία που διάβαζαν και έτσι δεν έθεσαν ρεαλιστικούς στόχους στη ζωή τους. Επίσης, ανέφεραν κάποιους* που απομακρύνθηκαν από όλους, γιατί απέκτησαν ιδανικά πολύ διαφορετικά από τους γύρω τους (θρησκοληψία, αναρχισμός, υπερεθνικισμός). *Περιπτώσεις γνωστών τους αλλά και περιπτώσεις που αναφέρονται στο διαδίκτυο, όπου εμφανίζεται η πορεία γνωστών ή μη ανθρώπων. Επιστροφή στα περιεχόμενα Επιστροφή στις ομάδες

15 Η Τρίτη ομάδα απάντησε πως ναι, « Μπορούν να επιδράσουν τα βιβλία και οι ταινίες στον επαγγελματικό προσανατολισμό των ανθρώπων « και… Ανέφερε παραδείγματα από τον περίγυρο ή από γνωστές προσωπικότητες. Υποστήριξαν ότι τα ίδια βιβλία και ταινίες που θεωρήθηκαν ως η αιτία για μία κακή επιλογή επαγγέλματος από την δεύτερη ομάδα, είναι η αιτία σωστής επιλογής από άλλους. Επιστροφή στα περιεχόμενα Επιστροφή στις ομάδες

16 Αναφέρθηκε επίσης η περίπτωση μαθητή άλλης τάξης που, σε συζήτηση με την ομάδα, ανέφερε ότι ο πατέρας του τον παρότρυνε να δει μία ταινία για να ανακαλύψει την κλίση του. Ο πατέρας του είχε καταλάβει την κλίση του αλλά δεν του το είπε ευθέως, τον προέτρεψε όμως να δει μία ταινία που περιέγραφε τη ζωή ενός μηχανικού αυτοκινήτων. Αυτή η ταινία του άλλαξε τη ζωή. Επιστροφή στα περιεχόμενα Επιστροφή στις ομάδες

17 Βιβλία και ταινίες που μπορούν να το πετύχουν αυτό : τα βιβλία Δημοσιογραφίας ιστορικής έρευνας αστυνομικά βιογραφίες επιστημόνων οι ταινίες με ήρωες : Αστυνομικούς δημοσιογράφους γιατρούς δικηγόρους επιστήμονες ερευνητές επιστήμονες αναλυτές εγκληματολογίας πληροφορικούς μηχανικούς αυτοκινήτου Επιστροφή στα περιεχόμενα Επιστροφή στις ομάδες

18 Η ομάδα υποστήριξε πως η επίδραση εξηγείται γιατί.. Από τα βιβλία και τις ταινίες όπου οι ήρωες έχουν ένα ενδιαφέρον και δημιουργικό επάγγελμα, βιώνουμε την ευτυχία ενός ανθρώπου που νοιώθει ότι είναι δημιουργικός στη ζωή του. Επίσης μαθαίνουμε τις βασικές απαιτήσεις των διαφόρων επαγγελμάτων και μπορούμε έτσι να καταλάβουμε αν μας ταιριάζουν. Επιστροφή στα περιεχόμενα Επιστροφή στις ομάδες

19 Η τέταρτη ομάδα απάντησε πως ναι, « Μπορούν να επιδράσουν στα γνωστικά ενδιαφέροντα των ανθρώπων» και.. Αναφέρθηκαν ως υποστηρικτικά παραδείγματα βιβλίων και ταινιών τα: Βιβλία :  «Ματωμένα χώματα»  « Το ημερολόγιο της Άννας Φρανκ»  « Μια Σταγόνα Ιστορία»  «Στα μυστικά του Βάλτου» – Επιστροφή στα περιεχόμενα Επιστροφή στις ομάδες

20 Τα παραπάνω βιβλία ήταν η αφορμή, για τα μέλη της 4 ης ομάδας, να ψάξουν σε βιβλία ιστορίας αλλά και στο ίντερνετ στοιχεία για:  Τη μικρασιατική καταστροφή  Το ολοκαύτωμα των εβραίων  Το 2 ο Παγκόσμιο πόλεμο και το φασισμό  Την άγνωστη πλευρά γνωστών ιστορικών στιγμών  Τη βυζαντινή ιστορία Επιστροφή στα περιεχόμενα Επιστροφή στις ομάδες

21 Ταινίες που συζήτησε η 4 η ομάδα ήταν :  « Η λίστα του Σίλντερ»  « Η εκλογή της Σόφι»  « Ο ανίκητος» Επιστροφή στα περιεχόμενα Επιστροφή στις ομάδες

22 Και τα θέματα για τα οποία ενδιαφέρθηκαν εξαιτίας τους ήταν:  Ο Β’ Παγκόσμιος Πόλεμος  Φασισμός  Το Απαρτχάιντ  Η ιστορία του Νέλσον Μαντέλα  Σύγχρονη ιστορία της Νότιας Αφρικής Επιστροφή στα περιεχόμενα Επιστροφή στις ομάδες

23 Η πέμπτη ομάδα απάντησε πως ναι, βιβλία και ταινίες « Μπορούν να επιδράσουν στις απόψεις των ανθρώπων» και.. Ανέφερε ως παραδείγματα τα ίδια τα μέλη της αλλά και ανθρώπους από τον περίγυρό τους. Ως βιβλία αναφέρθηκαν τα παρακάτω : « Ποτέ χωρίς την κόρη μου» « Περηφάνια και προκατάληψη» « Λωξάντρα» « Ασθενείς ηγέτες» Επιστροφή στα περιεχόμενα Επιστροφή στις ομάδες

24 Από το βιβλίο «Ποτέ χωρίς την κόρη μου» Άλλαξαν γνώμη για το αν οι άνθρωποι που μεγαλώνουν με τελείως διαφορετικές κουλτούρες μπορούν να δημιουργήσουν οικογένεια. Αφού διάβασαν το βιβλίο, πιστεύουν πως αυτοί οι άνθρωποι μπορούν να σέβονται ο ένας την κουλτούρα του άλλου, αλλά δεν μπορούν να συνυπάρξουν σε οικογένεια, ενώ πρώτα πίστευαν πως αυτό ήταν δυνατό. Επιστροφή στα περιεχόμενα Επιστροφή στις ομάδες

25 Από το βιβλίο «Περηφάνια και προκατάληψη» : Άλλαξαν γνώμη για τη θέση της γυναίκας στις αρχές του 19 ου αιώνα. Σε μία κοινωνία υποτίθεται ανεπτυγμένη, η κόρη ενός ευγενούς έχανε τίτλο και περιουσία μετά το θάνατο του πατέρα της. Έτσι ο μόνος τρόπος για να επιβιώσει ήταν να καλοπαντρευτεί. Παρόλα αυτή, η ίδια η συγγραφέας με τη ζωή της έδειξε ότι αμφισβήτησε αυτό το μοντέλο ζωής. Επιστροφή στα περιεχόμενα Επιστροφή στις ομάδες

26 Τα βιβλία Η « Λωξάντρα» : Άλλαξε τη γνώμη της ομάδας για τις σχέσεις των Ελλήνων με τους Τούρκους στην Τουρκία πριν από την Μικρασιατική καταστροφή. Το « Ασθενείς Ηγέτες», ένα βιβλίο στο οποίο εξετάζεται η σχέση πολιτικής και ασθένειας ψυχικής ή σωματικής των ηγετών στην περίοδο , άλλαξε τη γνώμη της ομάδας για τον τρόπο που οι αρχηγοί κράτους ασκούν την εξουσία. Αφού διάβασαν αυτό το βιβλίο, πιστεύουν πως πρέπει να βρούμε τρόπο να ελέγχουμε τον οποιονδήποτε ηγέτη. Επιστροφή στα περιεχόμενα Επιστροφή στις ομάδες

27 Ως ταινίες της 5 ης ομάδας σχολιάστηκαν οι : « Το κύμα», « Μαθήματα Αμερικανικής Ιστορίας», « Ο ανίκητος». Τα « Μαθήματα Αμερικανικής Ιστορίας» άλλαξαν τη γνώμη της ομάδας για την ουσιαστική αιτία που κάνει τους ανθρώπους να ταμπουρώνονται πίσω από τη φιλοσοφία του μίσους. «Το κύμα» άλλαξε τη γνώμη όλης της ομάδας για το αν είναι εύκολο να φανατιστεί μία ομάδα νέων ανθρώπων με ιδανικά που καταρχήν αισθάνεται να απεχθάνεται. Επιστροφή στα περιεχόμενα Επιστροφή στις ομάδες

28 Τελικά, αφού συζητήσαμε τις θέσεις των ομάδων εργασίας, καταλήξαμε ότι τα βιβλία και οι ταινίες: 1)Πράγματι μπορούν να μας αλλάξουν τη ζωή. Βέβαια δεν είναι σίγουρο ότι η αλλαγή αυτή είναι θετική. Σε κάποιες περιπτώσεις μπορεί να είναι και αρνητική 2)Μπορούν να μας επηρεάσουν και να μας καθορίσουν, αλλά η επίδρασή τους εξαρτάται από τη χρονική στιγμή που θα τα διαβάσουμε ή που θα τα δούμε. Επιστροφή στα περιεχόμενα Επιστροφή στις ομάδες

29 Τα βιβλία και οι ταινίες…. 3) Μας επηρεάζουν τόσο περισσότερο όσο λιγότερο παγιωμένες είναι οι απόψεις μας για κάποιο θέμα. Οπότε, οι έφηβοι και τα παιδιά επηρεάζονται ευκολότερα από βιβλία- ταινίες. 4) Μπορούν να αποτελέσουν μία πολύ καλή αφορμή για να ενδιαφερθούν οι νέοι για κοινωνικά, ιστορικά, επιστημονικά, φιλοσοφικά θέματα. 5) Μπορούν να βοηθήσουν τους εφήβους στον επαγγελματικό τους προσανατολισμό. Επιστροφή στα περιεχόμενα Επιστροφή στις ομάδες

30 Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω συμπεράσματα, θέσαμε το ερώτημα: Αν θέλουμε να επηρεάσουμε θετικά τους συνομηλίκους μας, ποια βιβλία θα προτείνουμε; Αρχικά, αναζητήσαμε κοινωνικά θέματα που κυριαρχούν στην εποχή μας και επηρεάζουν τη ζωή μας. Επιστροφή στα περιεχόμενα Επιστροφή στις ομάδες

31 Ως τέτοια θέματα επελέγησαν τα παρακάτω: ο ρατσισμός ο ναζισμός και ο νεοναζισμός η φιλοσοφία του μίσους η ψυχολογία του εφήβου ο φασισμός ο ρατσισμός η κοινωνική θέση της γυναίκας τα δικαιώματα των παιδιών η διαφορά ανάμεσα στις αναπτυσσόμενες και αναπτυγμένες χώρες η ενημέρωση για την πρόληψη σοβαρών ασθενειών και εξαρτήσεων η πολύπλευρη συναισθηματική ανάπτυξη των ανθρώπων η αυτογνωσία των ανθρώπων Επιστροφή στα περιεχόμενα Επιστροφή στις ομάδες

32 Την έρευνα την μοιράστηκαν οι πέντε ομάδες Η κάθε μία ανέλαβε να επιλέξει ένα βιβλίο ή μία ταινία ή και τα δύο, για να δημιουργήσει προβληματισμό ή και να ανατρέψει ιδέες πάνω σε ένα από τα προηγούμενα θέματα. Επιστροφή στα περιεχόμενα Επιστροφή στις ομάδες

33 Η πρώτη ομάδα της νέας αναζήτησης, διάλεξε : Την ταινία «Το αγόρι με τις ριγέ πιτζάμες»«Το αγόρι με τις ριγέ πιτζάμες» Και το βιβλίο « Το ημερολόγιο της Άννα Φρανκ». « Το ημερολόγιο της Άννα Φρανκ» Αποφάσισαν να προτείνουν αυτές τις δημιουργίες σε εφήβους, γιατί, εκτός από τα βασικά μηνύματα για το ναζισμό και το ολοκαύτωμα των Εβραίων, υπάρχουν στοιχεία για τη συμπεριφορά και τη ψυχολογία των εφήβων, που θα μπορούσαν να βοηθήσουν τον έφηβο στην αυτογνωσία του. Επιστροφή στα περιεχόμενα Επιστροφή στις ομάδες

34 Η δεύτερη ομάδα επέλεξε την ταινία : « Δώδεκα θυμωμένοι άντρες» Την προτείνει σε όλους τους ανθρώπους που είναι απόλυτοι στην κρίση τους για άλλους αλλά και στους προκατειλημμένους. Κατ’ επέκταση, σε κάθε πολίτη, για να προβληματιστεί πάνω στις ευθύνες που έχει ως μέλος ενός δημοκρατικού πολιτεύματος. Επί πλέον η ομάδα θεώρησε ότι η ταινία είναι πολύ καλό μέσο για την ανάπτυξη της κριτικής σκέψης. Επιστροφή στα περιεχόμενα Επιστροφή στις ομάδες

35 Ως βιβλίο, διάλεξε το : «Οι άθλιοι» του Β. Ουγκώ Το προτείνουν σε όλους τους εφήβους γιατί : 1) Έτσι θα γνωρίσουν τις κοινωνικές και πολιτικές συνθήκες μίας ιστορικής περιόδου που δεν είναι πολύ γνωστή στους νέους. 2) Υπάρχουν ήρωες με θετικά και αρνητικά και έτσι ο κάθε έφηβος συνειδητοποιεί πως οι άνθρωποι δε χωρίζονται σε καλούς και κακούς. Επιστροφή στα περιεχόμενα Επιστροφή στις ομάδες

36 Η Τρίτη ομάδα διάλεξε την ταινία : « Τα παιδιά του παραδείσου» Την προτείνει σε όλους τους εφήβους αλλά και τους ενήλικες που δε γνωρίζουν τις συνθήκες ζωής στις οικογένειες που ζουν σε φτώχεια, γιατί στην ταινία αναδεικνύονται τα εξής:  κάποια παιδιά σε άλλες χώρες ή και στη δική μας δεν έχουν τα στοιχειώδη  η ελπίδα και η μαχητικότητα των στερημένων από υλικά αγαθά παιδιών  το δράμα των γονιών που αδυνατώντας να προσφέρουν τα στοιχειώδη στα παιδιά τους αισθάνονται πόνο, τύψεις και άγχος, συναισθήματα που συχνά καλύπτονται από μία αυστηρότητα.  άνθρωποι με διαφορετική κουλτούρα από τη δική μας εμφανίζουν πολλά κοινά στην καθημερινότητα της οικογενειακής ζωής. Επιστροφή στα περιεχόμενα Επιστροφή στις ομάδες

37 Η τέταρτη ομάδα διάλεξε: Το βιβλίο «Περηφάνια και προκατάληψη» και «Περηφάνια και προκατάληψη ως κοινό διάλεξε όλους τους έφηβους και νέους, γιατί αναλύονται διεξοδικά τα συναισθήματα και οι προσωπικότητες των νέων μίας άλλης εποχής. Επιστροφή στα περιεχόμενα Επιστροφή στις ομάδες

38 Και την ταινία « American history x» Γιατί αυτή η ταινία δείχνει πού οδηγεί η φιλοσοφία του μίσους. Η ιστορία των δύο αδελφών της ταινίας και η στάση που κρατούν στη ζωή τους, αναδεικνύει τις ολέθριες επιπτώσεις της φιλοσοφίας του μίσους για το διαφορετικό αλλά και τις επιδιώξεις αυτών που προπαγανδίζουν τέτοιες αντιλήψεις. Επιστροφή στα περιεχόμενα Επιστροφή στις ομάδες

39 Η Πέμπτη ομάδα διάλεξε την ταινία: « Girl positive» Την προτείνει σε όλους τους εφήβους, γιατί έχει ως θέμα το πώς αντιμετωπίζεται από τους έφηβους το πρόβλημα του HIV. Η ταινία περιγράφει πώς αντιμετωπίστηκε από την μαθητική κοινότητα ενός σχολείου της Αμερικής, μόλις την προηγούμενη δεκαετία, το φαινόμενο της διασποράς του HIV σε αρκετά μέλη της. Επιστροφή στα περιεχόμενα Επιστροφή στις ομάδες

40 Τι θα κερδίσουν οι έφηβοι από την ταινία: «Βλέποντας την ταινία εμείς οι έφηβοι, ταυτιζόμαστε πολύ εύκολα με τους ήρωές της. Είναι μαθητές που δε ζουν έξαλλη ζωή και σε γενικές γραμμές παίρνουν προφυλάξεις στις σεξουαλικές τους επαφές. Και παρόλο που η βασική ηρωΐδα, που τελικά είναι και αυτή φορέας, αντιμετωπίζει με σθένος την πραγματικότητα και αποφασίζει να παλέψει ώστε να ζήσει μία πλήρη ζωή, εμείς όλοι σκεφτόμαστε: «αν πρόσεχε πάντα, η ζωή της θα ήταν πολύ πιο εύκολη». Ταυτόχρονα, συνειδητοποιούμε ότι είναι δυνατό να αντιμετωπίσουμε και εμείς στον περίγυρό μας μια τέτοια περίπτωση και άρα πρέπει να προετοιμαστούμε για να συμπεριφερθούμε με ανθρωπιά, αποφεύγοντας τις άσκοπες υστερίες.» Επιστροφή στα περιεχόμενα Επιστροφή στις ομάδες

41 Η ΔΗΜΟΣΚΟΠΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ Το ερωτηματολόγιο Διανομή- Συμπλήρωση Διαγράμματα ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ Ταυτότητα δείγματος Επιστροφή στα περιεχόμενα

42 Ποιο ή ποια από τα παρακάτω βιβλία έχετε διαβάσει;(τσεκάρετε πριν από τον τίτλο) □ Ο Άρχοντας των δακτυλιδιών □ Χάρι Πόττερ □ Ανατολικός-Δυτικός άνεμος □ Το ημερολόγιο της Άννας Φράνκ □ Ένα παιδί μετράει τ’ άστρα □ Η Λέσχη □ Δέκα μικροί Νέγροι □ Κώδικας Ντα Βίντσι □ Μαντάμ ντε Μποβαρύ □ Η ιστορία δύο πόλεων □ Όλιβερ Τουίστ □ Αιολική Γη □ Η αβάσταχτη ελαφρότητα του είναι □ Ο Μικρός Πρίγκιπας □ Ο Αλχημιστής □ Μαρία Κιουρί □ Ο φύλακας στη Σίκαλη □ Η Πολυάννα □ Το όνομα του Ρόδου □ Η δασκάλα με τα χρυσά μάτια □ Περηφάνια και προκατάληψη □ Μαγεμένη ψυχή □ Το πλήρες βιβλίο της εναλλακτικής ιατρικής □ Πώς να γίνετε πλούσιος □ Όσα θέλετε να μάθετε για το σεξ και δεν τολμάτε να τα ρωτήσετε □ Το λυκόφως □ Πενήντα αποχρώσεις του γκρί □ Ο κόσμος της Σοφίας, □ Οι άθλιοι □ Το νησί □ Έγκλημα και Τιμωρία □ Ιλλουμινάτι □ Οι τρείς σωματοφύλακες, □ 1984 (του Οργουελ) □ Εκατό χρόνια μοναξιά ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ Επιστροφή στη κεντρική σελίδα έρευνας Επιστροφή στη κεντρική σελίδα έρευνας ΦΥΛΛΟ : ΑΝΔΡΑΣ □ ΓΥΝΑΙΚΑ □ ΗΛΙΚΙΑ: □ □ □ □ □ >60 □ ΜΟΡΦΩΤΙΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ: ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ □ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ □ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ □ Βλέπε διαγράμματα Βλέπε διαγράμματα Βλέπε διάγραμμα Βλέπε διάγραμμα Επιστροφή στα περιεχόμενα

43 2 Πόσο συχνά διαβάζετε ένα βιβλίο πάνω από μία φορά έστω και κάποια αποσπάσματά του, από ευχαρίστηση: Πολύ συχνά □ Αρκετά συχνά □ Σπάνια □ Ποτέ □ 3 Μπορείτε να φέρετε στο μυαλό σας τρία βιβλία που διαβάσατε και σας εντυπωσίασαν; ΝΑΙ □ -ΟΧΙ □ Αν ναι, ποια είναι: ( ) ………………………………………………………………………………………………………… 4 Μπορείτε να φέρετε στο μυαλό σας τρία κινηματογραφικά έργα που είδατε και σας εντυπωσίασαν; ΝΑΙ □ -ΟΧΙ □ Αν ναι, ποια είναι: ( ) 5 Συστήνετε σε φίλους να διαβάσουν ένα βιβλίο που σας άρεσε; Συχνά □ Σπάνια □ Ποτέ □ 6 Συστήνετε σε φίλους να παρακολουθήσουν ένα κινηματογραφικό έργο; Συχνά □ Σπάνια □ Ποτέ □ 7. Σας έχει συμβεί να ενδιαφερθείτε για ένα ιστορικό επιστημονικό ή κοινωνικό θέμα επειδή διαβάσατε κάποιο σχετικό βιβλίο; ΝΑΙ □ ΟΧΙ □ Αν ναι, μπορείτε να αναφέρετε κάποια βιβλία και ποια ενδιαφέροντα σας προκάλεσαν; 1) Το…………………………………………………………………. Μου κίνησε το ενδιαφέρον για …………………………………………………………………………………………………………… 2) Το…………………………………………………………………. Μου κίνησε το ενδιαφέρον για …………………………………………………………………………………………………………… 3) Το…………………………………………………………………. Μου κίνησε το ενδιαφέρον για …………………………………………………………………………………………………………… ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ διάγραμμα Επιστροφή στη κεντρική σελίδα έρευνας Επιστροφή στη κεντρική σελίδα έρευνας Επιστροφή στα περιεχόμενα

44 8. Σας έχει συμβεί να ενδιαφερθείτε για ένα ιστορικό επιστημονικό ή κοινωνικό θέμα επειδή είδατε μία ταινία; ΝΑΙ□ΟΧΙ□ Αν ναι, μπορείτε να αναφέρετε κάποιες ταινίες και ποια ενδιαφέροντα σας προκάλεσαν; 1) Το…………………………………………………………………. Μου κίνησε το ενδιαφέρον για …………………………………………………………………………………………………………… 2) Το…………………………………………………………………. Μου κίνησε το ενδιαφέρον για …………………………………………………………………………………………………………… 3) Το…………………………………………………………………. Μου κίνησε το ενδιαφέρον για 9. Σας συνέβη να αλλάξετε γνώμη για κάποιο κοινωνικό θέμα ή για κάποιο ιστορικό πρόσωπο επειδή διαβάσατε κάποιο βιβλίο; ΝΑΙ □ ΟΧΙ □ Αν ναι, για ποιο θέμα ή για ποιο πρόσωπο αλλάξατε γνώμη; …………………………………………………………………………………………………………… Τι είδους βιβλία διαβάζετε; ( τσεκάρετε τις κατηγορίες που προτιμάτε ) □ Λογοτεχνικά □ Ιστορικά □ Ταξιδιωτικά-Λαογραφικά, □ Βιογραφίες, □ Φιλοσοφικά- Πολιτικά, □ Επιστημονικά, □ Εκλαϊκευμένα Επιστημονικά, □ Πρακτικούς οδηγούς 11. Τι είδους ταινίες βλέπετε; (τσεκάρετε τις κατηγορίες που προτιμάτε) □ Κοινωνικές, □ Ιστορικές, □ Ντοκυμαντέρ, □ Αστυνομικά- δράσης, □ Σχετικές με αθλητισμό. 12. Γνωρίζετε κάποιο άνθρωπο που επηρεάζεται πολύ από αυτά που διαβάζει ή βλέπει σε ταινίες; Αν ναι, νομίζετε ότι αυτό είναι θετικό γι’ αυτόν; ……………………………………………………. …………………………………………………………………………………………………………… 13. Πιστεύετε ότι τα βιβλία που διαβάζει ένα παιδί ή ένας έφηβος μπορούν να το επηρεάσουν σημαντικά και να αλλάξουν ίσως τη ζωή του; □ ΝΑΙ □ ΟΧΙ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ διάγραμμα Επιστροφή στα περιεχόμενα Επιστροφή στη κεντρική σελίδα έρευνας Επιστροφή στη κεντρική σελίδα έρευνας

45 ΔΙΑΝΟΜΗ- ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΗ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟΥ Μοιράστηκαν συνολικά 120 ερωτηματολόγια στις 5 ομάδες εργασίας. Τελικά όμως, επεστράφησαν 65 συμπληρωμένα ερωτηματολόγια. Κατόπιν, με βάση τα ερωτήματα που είχαμε θέσει, προσπαθήσαμε να πάρουμε απαντήσεις. Βέβαια, ο αριθμός των ερωτηματολογίων δεν είναι μεγάλος και αυτό ίσως οφείλεται στο ότι οι άνθρωποι δεν είναι διατεθειμένοι να σκεφτούν για να απαντήσουν σε ερωτήσεις. Έτσι καταλάβαμε ότι η δημοσκόπηση όταν ψάχνουμε αιτίες και τάσεις είναι ένα μέσο έρευνας που παρουσιάζει τη δυσκολία να βρεθεί κοινό για να απαντήσει. Επιστροφή στη κεντρική σελίδα έρευνας Επιστροφή στη κεντρική σελίδα έρευνας Επιστροφή στα περιεχόμενα

46 Ταυτότητα δείγματος: Φύλο ΑΝΔΡΕΣ2335% ΓΥΝΑΙΚΕΣ4265% Επιστροφή στη κεντρική σελίδα έρευνας Επιστροφή στη κεντρική σελίδα έρευνας Επιστροφή στα περιεχόμενα

47 Ταυτότητα δείγματος: Μορφωτικό επίπεδο Επιστροφή στη κεντρική σελίδα έρευνας Επιστροφή στη κεντρική σελίδα έρευνας Επιστροφή στα περιεχόμενα

48 Ταυτότητα δείγματος: Ηλικιακή κατανομή Επιστροφή στη κεντρική σελίδα έρευνας Επιστροφή στη κεντρική σελίδα έρευνας Επιστροφή στα περιεχόμενα

49 Επιστροφή στη κεντρική σελίδα έρευνας Επιστροφή στη κεντρική σελίδα έρευνας Επιστροφή στα περιεχόμενα

50 2. Πόσο συχνά διαβάζετε ένα βιβλίο πάνω από μία φορά έστω και κάποια αποσπάσματά του, από ευχαρίστηση: Επιστροφή στη κεντρική σελίδα έρευνας Επιστροφή στη κεντρική σελίδα έρευνας Επιστροφή στα περιεχόμενα

51 3 Μπορείτε να φέρετε στο μυαλό σας τρία βιβλία που διαβάσατε και σας εντυπωσίασαν; Επιστροφή στη κεντρική σελίδα έρευνας Επιστροφή στη κεντρική σελίδα έρευνας Επιστροφή στα περιεχόμενα

52 4 Μπορείτε να φέρετε στο μυαλό σας τρία κινηματογραφικά έργα που είδατε και σας εντυπωσίασαν; Επιστροφή στη κεντρική σελίδα έρευνας Επιστροφή στη κεντρική σελίδα έρευνας Επιστροφή στα περιεχόμενα

53 5 Συστήνετε σε φίλους να διαβάσουν ένα βιβλίο που σας άρεσε Επιστροφή στη κεντρική σελίδα έρευνας Επιστροφή στη κεντρική σελίδα έρευνας Επιστροφή στα περιεχόμενα

54 6 Συστήνετε σε φίλους να παρακολουθήσουν ένα κινηματογραφικό έργο Επιστροφή στη κεντρική σελίδα έρευνας Επιστροφή στη κεντρική σελίδα έρευνας Επιστροφή στα περιεχόμενα

55 7. Σας έχει συμβεί να ενδιαφερθείτε για ένα ιστορικό επιστημονικό ή κοινωνικό θέμα επειδή διαβάσατε κάποιο σχετικό βιβλίο; Επιστροφή στη κεντρική σελίδα έρευνας Επιστροφή στη κεντρική σελίδα έρευνας Επιστροφή στα περιεχόμενα

56 8. Σας έχει συμβεί να ενδιαφερθείτε για ένα ιστορικό επιστημονικό ή κοινωνικό θέμα επειδή είδατε μία ταινία Επιστροφή στη κεντρική σελίδα έρευνας Επιστροφή στη κεντρική σελίδα έρευνας Επιστροφή στα περιεχόμενα

57 9. Σας συνέβη να αλλάξετε γνώμη για κάποιο κοινωνικό θέμα ή για κάποιο ιστορικό πρόσωπο επειδή διαβάσατε κάποιο βιβλίο; Επιστροφή στη κεντρική σελίδα έρευνας Επιστροφή στη κεντρική σελίδα έρευνας Επιστροφή στα περιεχόμενα

58 10. Τι είδους βιβλία διαβάζετε; Επιστροφή στη κεντρική σελίδα έρευνας Επιστροφή στη κεντρική σελίδα έρευνας Επιστροφή στα περιεχόμενα

59 11. Τι είδους ταινίες βλέπετε; Επιστροφή στη κεντρική σελίδα έρευνας Επιστροφή στη κεντρική σελίδα έρευνας Επιστροφή στα περιεχόμενα

60 12. Γνωρίζετε κάποιο άνθρωπο που επηρεάζεται πολύ από αυτά που διαβάζει ή βλέπει σε ταινίες; Επιστροφή στη κεντρική σελίδα έρευνας Επιστροφή στη κεντρική σελίδα έρευνας Επιστροφή στα περιεχόμενα

61 13. Πιστεύετε ότι τα βιβλία που διαβάζει ένα παιδί ή ένας έφηβος μπορούν να το επηρεάσουν σημαντικά και να αλλάξουν ίσως τη ζωή του; Επιστροφή στη κεντρική σελίδα έρευνας Επιστροφή στη κεντρική σελίδα έρευνας Επιστροφή στα περιεχόμενα

62 ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ-ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ Το 18% των ερωτηθέντων απαντά ότι δεν μπορεί να φέρει στο μυαλό του τρία βιβλία που διάβασε. Αυτοί όμως που απήντησαν έτσι, σημείωσαν αρκετά βιβλία στην ερώτηση κλειστού τύπου τη σχετική με τα βιβλία. Μόνο ένας από αυτούς δήλωσε ότι διάβασε ένα μόνο βιβλίο. Αυτό σημαίνει πως την ερώτηση την εξέλαβαν ως: εκτός από τα προηγούμενα βιβλία, υπάρχουν άλλα τρία που σας έρχονται στο μυαλό; Και εδώ, το ποσοστό των γυναικών που δεν μπορούν να θυμηθούν τρία βιβλία είναι 24% ενώ των ανδρών είναι 35%. Το 72% των ερωτηθέντων, ανέφερε τρία βιβλία, τα οποία στην συντριπτική τους πλειοψηφία δε βρισκόταν στη λίστα των προτεινόμενων βιβλίων. Μπορούμε να πούμε λοιπόν πως το συγκεκριμένο κοινό που δέχτηκε να απαντήσει, διαβάζει αρκετά και ότι οι γυναίκες διαβάζουν αρκετά περισσότερο από τους άνδρες. Επιστροφή στη κεντρική σελίδα έρευνας Επιστροφή στη κεντρική σελίδα έρευνας Επιστροφή στα περιεχόμενα

63 Στην αντίστοιχη ερώτηση για τις ταινίες, τα γενικά ποσοστά είναι τα ίδια, δηλαδή το18% δε θυμάται τρεις τίτλους ταινιών, αλλά εδώ το ποσοστό των γυναικών που δε θυμούνται τίτλους ταινιών είναι μεγαλύτερο από αυτό των ανδρών ( 22% για τους άνδρες και 31% για τις γυναίκες). Αυτό μας κάνει να σκεφτούμε ότι οι γυναίκες ταυτίζονται πιο πολύ με το βιβλίο από ότι με τις ταινίες και το αντίθετο συμβαίνει στους άνδρες. Επιστροφή στη κεντρική σελίδα έρευνας Επιστροφή στη κεντρική σελίδα έρευνας Επιστροφή στα περιεχόμενα

64 Το 57% των ερωτηθέντων ξαναδιαβάζει αρκετά συχνά ή πολύ συχνά έστω και αποσπάσματα βιβλίων. Πρόκειται για το 48% των ανδρών και το 62% των γυναικών. Βλέπουμε ότι το ποσοστό των γυναικών είναι αρκετά υψηλότερο από αυτό των ανδρών, το οποίο είναι ήδη υψηλό. Η απάντηση στην ερώτηση αυτή δείχνει ότι ένα μεγάλο ποσοστό αυτών που διαβάζουν, επιστρέφουν στο βιβλίο, είτε για να αισθανθούν πάλι ό,τι και την πρώτη φορά, είτε για να εμβαθύνουν. Αυτό όμως δείχνει σοβαρή επίδραση στο ψυχισμό τους και στην προσωπικότητά τους και συμφωνεί και με την υπόθεση που κάναμε από την ανάλυση των δύο παραπάνω ερωτήσεων. Επιστροφή στη κεντρική σελίδα έρευνας Επιστροφή στη κεντρική σελίδα έρευνας Επιστροφή στα περιεχόμενα

65 Στην ερώτηση για το πόσο συχνά συστήνουν βιβλία σε άλλους, το 55% δηλώνει ότι συχνά συστήνει βιβλία, ενώ το 34% δηλώνει ότι σπάνια συστήνει και το 11% δηλώνει ότι ποτέ δε συστήνει βιβλία. Πάλι βέβαια το ποσοστό των γυναικών που προτείνει είναι μεγαλύτερο του ποσοστού των ανδρών. Επιστροφή στη κεντρική σελίδα έρευνας Επιστροφή στη κεντρική σελίδα έρευνας Επιστροφή στα περιεχόμενα

66 Στην ερώτηση για το αν συστήνουν ταινίες, το ποσοστό αυτών που συστήνουν ταινίες μεγαλώνει αλλά φθάνει μόνο στο 65%. Το 30% σπανίως προτείνει ταινίες και το 5% ποτέ. Βλέπουμε λοιπόν ότι οι άνθρωποι επικοινωνούν περισσότερο μέσω ταινιών από ότι μέσω βιβλίων, χωρίς όμως τεράστια διαφορά. Επιστροφή στη κεντρική σελίδα έρευνας Επιστροφή στη κεντρική σελίδα έρευνας Επιστροφή στα περιεχόμενα

67 Στην ερώτηση για το αν ενδιαφέρθηκαν για ένα θέμα με αφορμή ένα βιβλίο, το 54% δηλώνει πως ναι, ενώ το 46% λέει όχι. Τα θέματα ήταν κυρίως κοινωνικά, ιστορικά αλλά και επιστημονικά. Στην ερώτηση για το αν ενδιαφέρθηκαν για κάποιο θέμα εξαιτίας κάποιας ταινίας, τα ποσοστά είναι ελαφρώς μεγαλύτερα υπέρ της θετικής απάντησης.( 59% Ναι και 41%) Τα θέματα ήταν κυρίως κοινωνικά, πολιτικά, ιστορικά. Επιστροφή στη κεντρική σελίδα έρευνας Επιστροφή στη κεντρική σελίδα έρευνας Επιστροφή στα περιεχόμενα

68 Στην ερώτηση για το αν άλλαξαν γνώμη για κάποιο θέμα, μόνο το 17% των ανδρών και το 26% των γυναικών δηλώνουν ότι πράγματι άλλαξαν γνώμη εξαιτίας κάποιου βιβλίου. Τα θέματα ήταν ιστορικοκοινωνικά αλλά αλλαγή γνώμης καταγράφηκε και για προσωπικότητες. Επιστροφή στη κεντρική σελίδα έρευνας Επιστροφή στη κεντρική σελίδα έρευνας Επιστροφή στα περιεχόμενα

69 Η κατηγορίες βιβλίων που διαβάζεται από τους περισσότερους είναι : Λογοτεχνικά (75%) Ιστορικά (54%) Βιογραφίες ( 32%) Επιστημονικά ( 31%), Φιλοσοφικά- Πολιτικά ( 29%) Εκλαϊκευμένα Επιστημονικά ( 22%) Ταξιδιωτικά- Λαογραφικά ( 20%) Πρακτικοί Οδηγοί ( 12%). Οι κατηγορίες ταινιών: Κοινωνικές ( 71%) Αστυνομικές- Δράσης ( 65%) Ιστορικές ( 36%) Ντοκιμαντέρ ( 30%) Αθλητικού περιεχομένου ( 23%) Επιστροφή στη κεντρική σελίδα έρευνας Επιστροφή στη κεντρική σελίδα έρευνας Επιστροφή στα περιεχόμενα

70 Η ερώτηση για το αν γνωρίζουν κάποιον που επηρεάστηκε σημαντικά από τα βιβλία που διαβάζει ή από τις ταινίες που βλέπει απαντήθηκε ως εξής: 15 στους 65 απαντούν ότι γνωρίζουν κάποιον ή κάποιους που επηρεάζονται πολύ και ότι η επίδραση αυτή είναι θετική.(23%) 37 στους 65 απαντούν πως δε γνωρίζουν κάποιον που επηρεάζεται πολύ από βιβλία ή ταινίες.(57%) 9 στους 65 απαντούν πως γνωρίζουν κάποιον ή κάποιους και ότι αυτό το θεωρού αρνητικό, για δύο κυρίως λόγους. – Ο πρώτος είναι ότι αυτό τον καθιστά ευμετάβλητο στις απόψεις του – ο δεύτερος είναι ότι έτσι ζει στον ψεύτικο κόσμο της μυθοπλασίας και όχι στην πραγματικότητα.(14%) 4 απαντούν πώς αυτό μπορεί να είναι θετικό ή αρνητικό, άρα δεν απαντούν στην ερώτηση.(6%) Η απάντηση σε αυτήν την ερώτηση συμφωνεί με την απάντηση στην ερώτηση για το αν άλλαξαν γνώμη για γεγονότα, απόψεις ή ανθρώπους. Γενικά οι άνθρωποι δε θεωρούν καλό να αλλάζουν γνώμη για εξαιτίας βιβλίων ή ταινιών. Θεωρούν ότι αυτό δείχνει ότι ο άνθρωπος δεν έχει διαμορφωμένη σταθερή γνώμη, ότι άγεται και φέρεται από όποιον του προσφέρει μία καλοστημένη άποψη. Επιστροφή στη κεντρική σελίδα έρευνας Επιστροφή στη κεντρική σελίδα έρευνας Επιστροφή στα περιεχόμενα

71 Στοιχεία για τα έργα που χρησιμοποιήθηκαν, σχολιάστηκαν, αναφέρθηκαν Βιβλία  Περηφάνια και προκατάληψη (Τζέην Ωστιν)  Οι Άθλιοι (Βίκτωρ Ουγκώ)  Το ημερολόγιο της Άννα Φράνκ  Ποτέ χωρίς την κόρη μου (Μπέτι Μαχμούντι & Ουίλιαμ Χόφερ)  Ασθενείς Ηγέτες στην Εξουσία (Ντέηβιντ Όουεν)  Λωξάντρα (Μαρία Ιορδανίδου)  Η Δασκάλα με τα χρυσά μάτια (Στρατή Μυριβήλη)  Ματωμένα Χώματα (Διδώ Σωτηρίου)  Μια σταγόνα ιστορία (Δημ. Καμπουράκης)  Στα μυστικά του βάλτου (Πην.Δέλτα) Ταινίες  Η εκλογή της Σόφι (1982- Σκηνοθ. Αλαν Τζ. Πάκουλα)  Το παιδί με τις ριγέ πιτζάμες (2008 Σκηνοθ. Μαρκ Χερμαν)  Μαθήματα Αμερικανικής ιστορίας (1998 Σκηνοθ. Τόνι Κέη)  Τα παιδιά του παραδείσου (1997- Σκηνοθεσία Ματζίντ Ματζιντί)  Girl positive (2007- Σκηνοθ. Πήτερ Βέρνερ)  12 θυμωμένοι άνδρες (1997 – Σκηνοθ. Γουίλιαμ Φρίντκιν)  Το κύμα (2008- Σκηνοθ. Ντένις Γκάνσελ )  Η λίστα του Σίντλερ(1993,- Σκηνοθ. Στίβεν Σπίλμπεργκ)  Το ημερολόγιο (2204- Σκηνοθ. Νικ Κασαβέτης)  Ο ανίκητος (2010 – Σκηνοθ. Κλιντ Ηστγουντ) Επιστροφή στη κεντρική σελίδα έρευνας Επιστροφή στη κεντρική σελίδα έρευνας Επιστροφή στα περιεχόμενα


Κατέβασμα ppt "ΜΠΟΡΟΥΝ ΤΑ ΒΙΒΛΙΑ ή ΤΑ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΑ ΕΡΓΑ ΝΑ ΚΑΘΟΡΙΣΟΥΝ ΤΗ ΖΩΗ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ; Ερευνητική εργασία μαθητών της Β’ ΛυκείουΣχολικό έτος 2013-2014."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google