Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Όλα για τα μαζικα μεσα μεταφορασ

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Όλα για τα μαζικα μεσα μεταφορασ"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Όλα για τα μαζικα μεσα μεταφορασ
Ερευνητική Εργασία Τάξη : Α Τμήμα : 4 6ο ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΑΘΗΝΩΝ Όλα για τα μαζικα μεσα μεταφορασ

2 ΙΣΤΟΡΙΑ

3 ΙΣΤΟΡΙΑ Η κίνηση των σιδηροδρόμων γινόταν αρχικά με ατμάμαξες, των οποίων η τεχνολογία βελτιωνόταν με την πάροδο του χρόνου. Ωστόσο, μετά τη λήξη του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου έγινε σαφές στις εταιρίες σιδηροδρόμων ότι το κόστος συντήρησης και λειτουργίας ήταν πολύ υψηλό. Γι' αυτό και σταδιακά οι ατμάμαξες άρχισαν να αντικαθίστανται από μηχανές έλξης ντίζελ (μια διαδικασία που, διεθνώς πλέον, έχει επονομαστεί "dieselisation"). Τη δεκαετία του '70, με την πρώτη κρίση του πετρελαίου εντάθηκαν οι προσπάθειες για την ηλεκτροκίνηση των συρμών, η οποία έχει σήμερα διεθνώς επικρατήσει, αν και σε αρκετές περιοχές, σε όλες σχεδόν τις χώρες του κόσμου, η κίνηση των συρμών γίνεται ακόμη με μηχανές ντίζελ. Σήμερα δε γίνεται πλέον λόγος για παρακμή των σιδηρόδρομων, καθώς κατέχουν πρωτεύουσα θέση στην οικονομία και ολοκληρώνουν τα άλλα μεταφορικά μέσα. Μετά το 1950 άρχισε η κίνηση των συρμών και με ηλεκτρική ενέργεια, με εξαίρεση τους αστικούς σιδηροδρόμους (μετρό), οι οποίοι ήσαν εξ αρχής ηλεκτροκίνητοι. Παρακάτω δίνονται κάποια ενδεικτικά στοιχεία για τις θαλάσσιες μεταφορές στην Ελλάδα: Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΣΥΕ για το 1998 η κίνηση στα ελλαδικά λιμάνια ήταν ως εξής: αριθμός επιβατών προς και από λιμάνια του εξωτερικού μόνο επιβάτες περίπου[1] [2], συνολική ποσότητα εμπορευμάτων προς και από λιμάνια του εξωτερικού μόνο τόνοι εισερχόμενα[3], τόνοι εξερχόμενα[4], σύνολο τόνοι περίπου.

4 ΕΞΕΛΙΞΗ

5 ΕΞΕΛΙΞΗ Αεροπλάνο, ονομάζεται η συσκευή που είναι βαρύτερη από τον αέρα και έχει τη δυνατότητα να πετάει με δική της δύναμη. Από τότε που ο άνθρωπος εμφανίστηκε στη γη ονειρευόταν να πετάξει σαν τα πουλιά. Πολλές αρχαίες θρησκείες έδιναν αυτή την ικανότητα στους θεούς τους και τους απεικόνιζαν να πετούν στον ουρανό. Οι θεότητες των αρχαίων Αιγυπτίων και Ελλήνων πετούσαν στον αέρα χωρίς να έχουν φτερά ή φορούσαν μόνο φτερωτά πέδιλα. Τα σεραφείμ και τα χερουβίμ των Εβραίων είχαν φτερά και στην αρχαία Κίνα και την Ινδία είναι πολύ συχνές οι απεικονίσεις φτερωτών ανθρώπων. Ο γνωστότερος μύθος για πτήση των ανθρώπων είναι αυτός του Ίκαρου που πέταξε στον αέρα με φτερά κατασκευασμένα από τον πατέρα του το Δαίδαλο. Στην προσπάθεια του ο άνθρωπος να πετάξει, άρχισε να μελετά την πτήση των πουλιών. Έπειτα από έρευνες και πειράματα εκατοντάδων ετών, προσπάθησε να κατασκευάσει μια πτητική συσκευή, το ορνιθόπτερο. Η συσκευή αυτή αν και φαινόταν πραγματοποιήσιμη, δεν κατασκευάστηκε ποτέ γιατί παρουσιάστηκαν πολλές δυσκολίες στην πράξη. Η απαίτηση για πολύ γερή και ταυτόχρονα πολύ ελαφριά κατασκευή που να μπορεί να κινηθεί με τη μυϊκή δύναμη του ανθρώπου έκανε την κατασκευή αδύνατη. Η πρώτη σοβαρή απόπειρα για την ανάλυση της πτήσης έγινε από τον Αριστοτέλη στο έργο του «Φυσικά», τον 4ο αιώνα π.χ. Σύμφωνα με τις αντιλήψεις του Αριστοτέλη, ένα σώμα που κινείται στον αέρα βρίσκεται συνέχεια κάτω από την επίδραση μιας δύναμης η οποία διατηρεί την πτήση και όταν σταματήσει να δρα, σταματάει και η πτήση. Η θεωρία αυτή αποδείχθηκε λανθασμένη 20 αιώνες αργότερα από το Νεύτωνα, ο οποίος απέδειξε ότι ένα σώμα συνεχίζει την κίνηση του μέχρι να εφαρμοστεί μια αντίθετη δύναμη και να το σταματήσει.

6 ΕΞΕΛΙΞΗ Τον 15ο αιώνα ο Λεονάρντο ντα Βίντσι προσπάθησε να στηρίξει θεωρητικά τη δυνατότητα κατασκευής πτητικών μηχανών, μελετώντας προσεκτικά την πτήση των πουλιών. Ο ντα Βίντσι απορρίπτοντας την κεντρική ιδέα της θεωρίας του Αριστοτέλη, υποστήριξε ότι ο αέρας αντιτίθεται στην πτήση. Ξεκινώντας όμως από την σωστή αυτή άποψη, διατύπωσε τη λανθασμένη θεωρία ότι η κίνηση των φτερών των πουλιών δημιουργεί συμπίεση του αέρα από την κάτω μεριά τους. Έτσι, η πτήση των πουλιών είναι δυνατή γιατί μπορούν να στηρίζονται πάνω στις συμπυκνώσεις του αέρα και να πετούν. Μετά από πειράματα κατέληξε και στο πολύ σωστό συμπέρασμα ότι υπάρχει σχέση ανάμεσα στο τετράγωνο του βάρους που πρόκειται να πετάξει και του κυκλικού μήκους του φτερού της πτητικής μηχανής. Έτσι υπολόγισε ότι για να πετάξει ένας άνθρωπος χρειάζεται φτερά μήκους περίπου 12 μέτρων. Σχεδίασε και κατασκεύασε πολλά πρότυπα πτητικών μηχανών που καμία δυστυχώς για αυτόν δεν είχε επιτυχία Αργότερα παρατηρήθηκε ότι ορισμένα πουλιά μπορούσαν να πετούν χωρίς να κουνούν τα φτερά τους, απλώς γλιστρώντας μέσα στον αέρα. Το τέλος στην ιστορία αυτή δόθηκε από τους επιστήμονες Μπορέλι και Γκούκ, οι οποίοι απέδειξαν ότι η πτήση του ανθρώπου δεν είναι δυνατή μόνο με τη δική του μυϊκή δύναμη. Από τότε (περίπου γύρω στο 1700μ.χ.) ο άνθρωπος προσπάθησε να ανακαλύψει μια μηχανή που να πετάει με δική της δύναμη Την εποχή εκείνη δεν είχαν ανακαλυφθεί ακόμα οι μηχανές, οπότε οι έρευνες στράφηκαν προς τα ανεμοπλάνα. Από το 1670 μέχρι το 1780 έγιναν πάρα πολλά αποτυχημένα πειράματα για την κατασκευή ενός ανεμοπλάνου, αλλά μετά την ανακάλυψη του αερόστατου το 1783 οι έρευνες στράφηκαν ολοκληρωτικά προς αυτή την κατεύθυνση. Μέσα στα επόμενα 120 χρόνια το αερόστατο γνώρισε τεράστια εξέλιξη και αποδοχή σαν τη λύση του προβλήματος της πτήσης του ανθρώπου

7 ΕΞΕΛΙΞΗ Το 1926 καθιερώθηκε η πρώτη νυχτερινή πτήση από τη γερμανική εταιρία Lufthansa, μεταξύ Βερολίνου και Ανατολικής Πρωσίας. Το 1927 πέταξε με το αεροπλάνο του, με μηχανή 220 PS, ο Αμερικάνος πιλότος Charles Lindebergh (Λίντμπεργκ, ) από τη Νέα Υόρκη στο Παρίσι, σχεδόν χιλιόμετρα, χωρίς ενδιάμεσο σταθμό. Με αυτή την επιτυχία του κέρδισε ο Λίντμπεργκ δολάρια που είχε αθλοθετήσει ο επιχειρηματίας Raymond Orteig. Η πτήση του Λίντμπεργκ κράτησε λίγο παραπάνω από 33 ώρες και υπέβαλε στην παγκόσμια κοινή γνώμη την ιδέα για υπερατλαντικές πτήσεις, οι οποίες εκτελούνται μέχρι σήμερα, προφανώς ταχύτερα και πολύ πιο άνετα. Για την ιστορική ακρίβεια, πριν από τον Λίντμπεργκ είχαν διασχίσει τον αέρα πάνω από τον Ατλαντικό ωκεανό ήδη πολλές δεκάδες πιλότοι, ο Αμερικάνος λαϊκός ήρωας ήταν όμως μόνος του στο αεροπλάνο και η πτήση του έγινε χωρίς ενδιάμεσο σταθμό. Η εκτόξευση του Λίντμπεργκ στην παγκόσμια δημοσιότητα και η δημιουργία πανηγυρικής ατμόσφαιρας για το επίτευγμά του φαίνεται να ήταν και α7ποτέλεσμα μεθοδευμένης προβολής, με στόχο την προσέλκυση επενδύσεων και κατάλληλων στελεχών στις αερομεταφορές. Το έτος 1926 λειτουργούσαν στις ΗΠΑ 12 αεροπορικές εταιρίες που εκτελούσαν δρομολόγια, το έτος 1928 είχαν δημιουργηθεί ήδη 25. Ο Λίντμπεργκ έγινε τεχνικός διευθυντής της, για πολλές δεκαετίες, μεγάλης αεροπορικής εταιρίας TWA.

8 ΕΞΕΛΙΞΗ Η επόμενη σημαντική αλλαγή στην αεροπλοΐα έγινε με την εισαγωγή του στροβιλοκινητήρα, ο οποίος αξιοποιήθηκε στρατιωτικά εν μέρει στο β' παγκόσμιο πόλεμο, αλλά κυρίως, τόσο στρατιωτικά όσο και πολιτικά, από τη δεκαετία του 1950 και μετά. σύγχρονο αεροπλάνο είχε γεννηθεί. Το 1903 οι αδελφοί Ράιτ τοποθετούν μια μηχανή εσωτερικής καύσης ισχύος 16 ίππων από αυτοκίνητο στο δικό τους αεροπλάνο και κατάφεραν να πετάξουν για 260 μέτρα. Το Τα αερόστατα όμως στηρίζονταν στον αέρα στατικά, σαν σώματα ελαφρύτερα από τον αέρα σύμφωνα με την αρχή του Αρχιμήδη για την άνωση των σωμάτων. Η στήριξη όμως ενός σώματος βαρύτερου από τον αέρα μπορεί να γίνει σύμφωνα με τους νόμους της αεροδυναμικής και αυτό ήταν το μεγαλύτερο πρόβλημα που έπρεπε να λυθεί. Την περίοδο ο βαρώνος Καίυλεϋ, έβαλε τις βάσεις της αεροδυναμικής και ήταν ο πραγματικός εφευρέτης του σύγχρονου αεροπλάνου. Η πρώτη βαρύτερη από τον αέρα μηχανή σχεδιάστηκε το 1842 από τον Χένσον, αλλά δεν κατάφερε να πετάξει ποτέ. Οι μηχανές που πέταξαν πραγματικά ήταν οι εξής: Το 1870 ο Πενώ κατασκεύασε μια μηχανή που την ονόμασε «πλανοφόρο». Αυτή η μηχανή πέταξε σε απόσταση 40 μέτρων μέσα σε 11 δευτερόλεπτα. · Το 1879 ο Τατέν κατασκεύασε μικρό αεροπλάνο βάρους που πετούσε με πεπιεσμένο αέρα. · Το 1881 ο Μοζάϊσκι κατασκεύασε αεροπλάνο που είχε πέντε βασικά μέρη: σώμα, σταθερό φτερό, κινητήρα με έλικα, ουρά και σύστημα προσγείωσης. · Το 1884 ο Μαξίμ έκανε δοκιμή αεροπλάνου με ατμομηχανή, το οποίο δεν πέταξε γιατί έπαθε ζημιά η μηχανή. · Το 1896 ο Λάνγκλεϋ κατασκεύασε αεροπλάνο με μικρή ατμομηχανή που πέταξε για 1600 μέτρα

9 Ατυχήματα στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς
Ατυχήματα στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς

10 Ατυχήματα Συγκλονισμένη είναι όλη η Ελλάδα από το τραγικό ατύχημα του 22χρονου Γιάννη τον οποίο χτύπησε το τρένο με αποτέλεσμα να χάσει τα πόδια του. Πρόκειται για ένα νέο παιδί το οποίο βγάζει το μεροκάματο δουλεύοντας σε μαγαζί της περιοχής όπου έγινε και το ατύχημα. Όλοι όσοι τον ξέρουν μιλούν για ένα φιλότιμο παιδί που εργάζεται προκειμένου να εξασφαλίσει τα χρήματα με τα οποία θα μπορέσει να ζήσει η οικογένειά του. Πώς έγινε το ατύχημα Ήταν 10 Οκτωβρίου και ο Γιάννης είχε ρεπό. Πήρε το ποδήλατό του και πήγε βόλτα στο μαγαζί που δουλεύει καθημερινά. Πού να φανταστεί τι τον περίμενε όταν πήρε το δρόμο του γυρισμού; Η τύχη του επεφύλασσε ένα άσχημο παιχνίδι. Όπως σας έχει ξαναγράψει το star.gr, περνώντας από τις γραμμές του τρένου στην Κωνσταντινουπόλεως, κάποιος τον χαιρέτησε, γύρισε να απαντήσει και ούτε είδε ούτε άκουσε το τρένο που ερχόταν με μεγάλη ταχύτητα. Το τρένο τον χτύπησε, τον παρέσυρε και συνέχισε την πορεία του. Κι όταν ο Γιάννης σηκώθηκε δεν μπορούσε να σταθεί, δεν μπορούσε να σταθεί γιατί δεν είχε πόδια… Τον μετέφεραν στο νοσοκομείο και μπαίνοντας στο χειρουργείο είπε στο γιατρό «…γιατρέ μου κάνε ό,τι πρέπει αλλά σε παρακαλώ σκέψου ότι από εμένα μπαίνει το μεροκάματο στο σπίτι…». Ο γιατρός προσπάθησε, αλλά τελικά ακρωτηρίασε και τα δυο του πόδια. Ο Γιάννης σήμερα μετά από όλα αυτά βρίσκει το κουράγιο να χαμογελά από το κρεβάτι του Γ.ΓΕΝΝΗΜΑΤΑΣ. Δηλώνει αισιόδοξος ότι θα μαζευτούν τα χρήματα με τα οποία θα βάλει πρόσθετα μέλη για να μπορέσει να σταθεί στα πόδια του και να πάει πάλι για μεροκάματο. Η συναυλία που διοργανώνουν φίλοι του Οι φίλοι του διοργανώνουν μια συναυλία στις 6 Νοεμβρίου στον Βοτανικό (Ιερά Οδός & Σπύρου Πάτση) με πολλούς και σπουδαίους καλλιτέχνες, οι οποίοι δέχτηκαν να τραγουδήσουν αφιλοκερδώς, προκειμένου να βοηθήσουν. Το εισιτήριο κοστίζει 8 ευρώ. Ένα ποσό που οι περισσότεροι μπορούμε να διαθέσουμε, για να βοηθήσουμε ένα συνάνθρωπο μας να ξανασταθεί στα πόδια του.

11 Περιβάλλον

12 Περιβάλλον Οι πολιτικοί θα πρέπει να εξετάσουν περισσότερο το θέμα των εκπομπών των καυσαερίων και να αξιολογήσουν τις επιπτώσεις που προκαλεί ξεχωριστά κάθε τομέας μεταφορών, δηλώνουν οι επιστήμονες. Πολλές αναλύσεις αγνοούν τα αέρια του θερμοκηπίου που εκπέμπονται κατά τη διάρκεια κατασκευής ή συντήρησης των μέσων μεταφοράς. Οι ερευνητές από το Πανεπιστήμιο Berkeley της Καλιφόρνιας δηλώνουν ότι για να λυθεί το πρόβλημα των εκπομπών καυσαερίων από τα μέσα μεταφοράς, οι αποφάσεις που θα ληφθούν δεν πρέπει να στηρίζονται σε μερικά στοιχεία. Τα τρένα είναι το πιο πράσινο μέσο μεταφοράς, υποστηρίζουν οι ερευνητές. Οι ερευνητές διαπίστωσαν, εξετάζοντας τα χιλιόμετρα των επιβατών που μετακινήθηκαν, εκτός ωρών αιχμής των αστικών λεωφορείων, ότι ήταν πιο έντονες οι εκπομπές του διοξειδίου του άνθρακα σε σχέση με τις αεροπορικές αερογραμμές. Η κυβερνητική πολιτική ιστορικά έχει στηριχθεί στην ενέργεια και στην ανάλυση των εκπομπών των ρύπων των αυτοκινήτων, των λεωφορείων, των τρένων και των αεροσκαφών όσον αφορά τις εξατμίσεις τους, δήλωσαν οι ερευνητές. Επισκιάζεται όμως ο τομέας παραγωγής και συντήρησης των μέσων μεταφοράς και οι απαιτήσεις παραγωγής καυσίμων για να υποστηριχθούν οι εν λόγω αναλύσεις. Η ομάδα των ερευνητών επέλεξε μια σειρά μεταφορών που περιλαμβάνει ένα αυτοκίνητο τύπου σεντάν, ένα αστικό λεωφορείο και ένα μεσαίου μεγέθους αεροσκάφος. Έπειτα οι ερευνητές προσδιόρισαν τους τρόπους που χρησιμοποιούνταν η ενέργεια και τις εκπομπές των αερίων του θερμοκηπίου που παράγονταν.. Αξιολόγησαν επίσης την κατανάλωση καυσίμων κατά τη διάρκεια αύξησης της ταχύτητας μιας μηχανής, την οδική κατασκευή , το φωτισμό των δρόμων και τη συντήρηση τους. Οι περισσότερες εκπομπές προέρχονταν από το αστικό λεωφορείο, εκτός ωρών αιχμής, που κινείται με βενζίνη. Θα πρέπει να ερευνηθούν τρόποι για να βελτιωθεί η ενεργειακή αποδοτικότητα των μέσων μαζικών μεταφορών, δήλωσε η ομάδα των επιστημόνων. Η μελέτη επίσης έδειξε ότι τα αεροσκάφη παρήγαγαν τις χαμηλότερες εκπομπές του διοξειδίου του άνθρακα από τα ιδιωτικά αυτοκίνητα με βάση τα χιλιόμετρα των επιβατών που διανύουν σε καθημερινή βάση. Ο Δρ Chester από την ομάδα ερευνητών, πρότεινε ότι οι τοπικές αρχές και οι πολιτικοί θα πρέπει να επενδύσουν περισσότερη προσπάθεια στα αυξανόμενα επίπεδα των εκπομπών καυσαερίων όχι μόνο των δημόσιων συγκοινωνιών αλλά σε όλα τα μέσα μαζικής μεταφοράς.

13 ΜΟΛΥΝΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΟΡΙΣΜΟΣ
Η βαθμιαία ρύπανση και υποβάθμιση του περιβάλλοντος, που προέρχεται από τη δραστηριότητα του ανθρώπου και κυρίως από τη βιομηχανική ανάπτυξη της εποχής μας. Όλοι οι οργανισμοί δέχονται την επίδραση του περιβάλλοντος και των άλλων όντων και με τη σειρά τους επιδρούν πάνω τους, έτσι ώστε να δημιουργείται μια ενότητα σχέσεων που χαρακτηρίζεται από τη δυναμική ισορροπία, που τη διέπει. Κάτω από φυσιολογικές συνθήκες η ισορροπία αυτή δε διαταράσσεται και η φύση μένει ανεπηρέαστη από τις λειτουργικές δραστηριότητες των ζώων και των φυτών. Τα φυτά με τη φωτοσύνθεση σχηματίζουν οργανικές ουσίες, τρώγονται από τα φυτοφάγα ζώα και αυτά με τη σειρά τους από τα σαρκοφάγα, σε μιαν αλληλουχία που ονομάζεται τροφική αλυσίδα. Ο θάνατος των σαρκοφάγων επιστέφει στο έδαφος τις ουσίες που περιέχουν και με ανόργανη πια μορφή απορροφούνται από τις φυτικές ρίζες για να ξαναρχίσει ο κύκλος της ζωής. Είναι λοιπόν ευνόητο ότι η διατήρηση ενός είδους εξαρτάται από τη διατήρηση των άλλων, γιατί κανένας οργανισμός δεν μπορεί να ζήσει μόνος του. Αν καταστρέψουμε το βιότοπο, δηλ. το χώρο που ζει ένα είδος, αυτόματα θα καταστρέψουμε και το ίδιο το είδος , αφού δε θα βρίσκει τροφή. Π.χ. η απελευθέρωση αερίων που προκαλούν σοβαρές βλάβες στα φυτά (όπως το διοξείδιο του θείου) σημαίνει αντίστοιχη βλάβη των ζώων που εξαρτώνται απ' αυτά.

14 ΜΟΛΥΝΣΗ Πολλά από τα δυσάρεστα αυτά αποτελέσματα έχει προκαλέσει ο άνθρωπος από τότε που εμφανίστηκε και ιδιαίτερα από τότε που ανέπτυξε τη βιομηχανία. Στην αρχή της ζωής του δεν είχε μολύνει το περιβάλλον του, γιατί ζούσε όπως και τα άλλα ζώα, κυνηγός και κυνηγημένος. Όταν στη νεολιθική εποχή και για πρώτη φορά στην περιοχή της Μεσοποταμίας έγινε η γεωργική επανάσταση, άλλαξε τελείως ο τρόπος της ζωής του, αλλά και ο τρόπος της επίδρασης του πάνω στη φύση. Έκοψε δάση για να χτίσει σπίτια και να κάνει χωράφια, κυνήγησε έντονα ζώα που του κατέστρεφαν τις καλλιέργειες. Παρ' όλα αυτά δεν προκάλεσε σοβαρές καταστροφές σ' αυτό το στάδιο της εξέλιξης του. Τα πράγματα έγιναν πολύ πιο σοβαρά όταν η ανακάλυψη των αποικιών προκάλεσε τη βιομηχανική επανάσταση, η οποία είχε μερικά δυσάρεστα αποτελέσματα στην κοινωνική ζωή του ανθρώπου. 1. Η νέα μορφή παραγωγής δεν μπορούσε να γίνει στο σπίτι, όπως η μέχρι τότε χειρονακτική βιοτεχνία, και απαιτούσε ειδικούς χώρους, τα εργοστάσια, για την εγκατάσταση των μηχανών κ.λπ. Τα εργοστάσια δε διακρίνονται για τις εξαιρετικές υγιεινές συνθήκες δουλειάς που προσφέρουν κι έτσι χειροτέρεψε πριν απ' όλα ο τόπος εργασίας του ανθρώπου. Υπάρχουν πολλές ασθένειες που θεωρούνται επαγγελματικές και προσβάλουν σχεδόν εκλεκτικά ορισμένα επαγγέλματα. 2. Ανάγκασε τους ανθρώπους να χτίσουν τα σπίτια τους εκεί που υπήρχαν εργοστάσια, για να μη βρίσκονται μακριά από τη δουλειά τους. Επειδή ούτε πολεοδομικό σχέδιο ακολουθήθηκε ούτε σοβαρή ιατρική περίθαλψη υπήρχε, οι συνθήκες ζωής σε αυτές τις πρώτες ¨φτωχογειτονιές¨ ήταν τραγικές. Η κατάσταση αυτή διαιωνίστηκε στις περισσότερες ευρωπαϊκές πόλεις και κατέληξε στα σημερινά αστικά κέντρα να γίνει μάστιγα. Μπορεί οικονομικά να συμφέρουν οι πόλεις, αλλά από οικολογική άποψη είναι από τους χειρότερους βιότοπους, γιατί έχουν υποστεί τεράστια μόλυνση. 3. Η βιομηχανία χρειάζεται μέσα μεταφοράς των προϊόντων της, αυτό όμως σημαίνει πολλά αυτοκίνητα, πλοία και αεροπλάνα και φυσικά καταστροφή της βλάστησης για τη δημιουργία δρόμων και αεροδρομίων και λιμενικά έργα που αλλάζουν τις ακτές. Σημαίνει ακόμα καυσαέρια, κυκλοφορική συμφόρηση και άγχος χωρίς να υπολογίζουμε το θόρυβο που πολλοί τον θεωρούν αμελητέο, αλλά έχει αποδειχτεί ότι έχει φοβερή και μακροχρόνια επίδραση στο νευρικό σύστημα. 4. Τόσο η βιομηχανία όσο και τα μέσα μεταφοράς, αλλά και τα σύγχρονα σπίτια χρειάζονται μεγάλες ποσότητες ενέργειας. Στην αρχή έφτανε η φυσική ενέργεια του ανέμου και του νερού, ύστερα όμως χρειάστηκαν πηγές, όπως το κάρβουνο και το πετρέλαιο. Αυτά όμως, και ιδιαίτερα το δεύτερο, παράγουν προϊόντα με πολύ βαριά επίδραση στη φύση. Ακόμα και αυτούσιο το πετρέλαιο δημιουργεί φοβερές μολύνσεις όταν χύνεται στη θάλασσα με τα ναυάγια, γιατί δημιουργεί ένα στρώμα πάνω στο νερό και εμποδίζει το φως να φτάσει στους θαλάσσιους φυτικούς οργανισμούς και να γίνει φωτοσύνθεση. Εκτός απ' αυτά που αναφέρθηκαν η αναζήτηση πρώτων υλών ( μέταλλα κ.λπ. ) προκάλεσε καταστροφές στη φύση με τα μεγάλα ορυχεία.

15 ΜΟΛΥΝΣΗ 4. Τόσο η βιομηχανία όσο και τα μέσα μεταφοράς, αλλά και τα σύγχρονα σπίτια χρειάζονται μεγάλες ποσότητες ενέργειας. Στην αρχή έφτανε η φυσική ενέργεια του ανέμου και του νερού, ύστερα όμως χρειάστηκαν πηγές, όπως το κάρβουνο και το πετρέλαιο. Αυτά όμως, και ιδιαίτερα το δεύτερο, παράγουν προϊόντα με πολύ βαριά επίδραση στη φύση. Ακόμα και αυτούσιο το πετρέλαιο δημιουργεί φοβερές μολύνσεις όταν χύνεται στη θάλασσα με τα ναυάγια, γιατί δημιουργεί ένα στρώμα πάνω στο νερό και εμποδίζει το φως να φτάσει στους θαλάσσιους φυτικούς οργανισμούς και να γίνει φωτοσύνθεση. Εκτός απ' αυτά που αναφέρθηκαν η αναζήτηση πρώτων υλών ( μέταλλα κ.λπ. ) προκάλεσε καταστροφές στη φύση με τα μεγάλα ορυχεία.

16 ΜΟΛΥΝΣΗ Το μεγαλύτερο όμως κακό ο άνθρωπος δεν το έκανε άμεσα, αλλά έμμεσα, δηλ. προκαλώντας υποβάθμιση των βιοτόπων των άλλων οργανισμών. Θάνατος των δασών σημαίνει εξαφάνιση των ζώων που ζουν σε αυτά και μείωση του οξυγόνου της ατμόσφαιρας. Τα ποτάμια, οι λίμνες έγιναν οι ¨σκουπιδότοποι¨ του ανθρώπου αποκτώντας τοξικές ουσίες που σκοτώνουν τους υδρόβιους οργανισμούς. Τα φυτά της ξηράς δηλητηριάζονται από τα τοξικά αέρια, τα περισσότερα από τα οποία είναι δηλητήρια και για τα και για τα ανθρώπινα όντα, προκαλώντας άμεσες επιδράσεις στο αναπνευστικό σύστημα ή επιδρώντας στα κύτταρα για τη δημιουργία καρκίνων. Τα πολλά λιπάσματα μεταφέροντα με τα νερά στις λίμνες και στις θάλασσες και προκαλούν υπερβολική αύξηση των φυτών, σήψη και θάνατο των ψαριών. Τέλος, τα εντομοκτόνα χωρίς να σκοτώνουν όλα τα έντομα, μπαίνουν στα φυτά από εκεί στα ζώα και ξαναγυρίζουν με το κρέας και το γάλα τους στον άνθρωπο. Πολλοί επιστήμονες, ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια, έχουν πια καταλάβει το μονόδρομο που ακολουθεί η ανθρωπότητα προς την αυτοκαταστροφή και την έχουν προειδοποιήσει για τον κίνδυνο που την απειλεί. Πολλοί άνθρωποι έχουν καταλάβει το πρόβλημα και οργανώνονται για την αντιμετώπιση του.

17 ΤΕΛΟΣ Μαθητές Υπεύθυνη τμήματος : κα Ζαχαράκη
ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΣ ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ Επιμέλεια :Δημήτρης Μελανίτης ΒΑΛΝΤΕΖ ΕΪΒΕΡΥ-ΠΩΛ ΓΚΕΚΑΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΓΚΙΚ ΕΝΤΡΙΤ ΔΟΞΟΠΟΥΛΟΣ ΓΚΙΚΑ ΚΑΖΙΑΊΑ ΖΕΝΑΛΝΤΟ ΜΑΡΤΙΚΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΜΕΛΑΝΙΤΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΟΥΣ ΓΙΑΚΟΥΜΠ-ΚΖΥΣΤ ΜΠΑΜΠΟΥΝΑΣΒΙΛΙ ΜΙΧΕΪΛΙ ΟΛΑΡΑΣΟΥ ΚΡΙΣΤΙΑΝ ΠΑΠΑΔΙΩΤΗΣ ΜΑΞΙΜΙΛΙΑΝΟΣ ΠΑΡΤΑΛΗΣ ΑΓΓΕΛΟΣ ΠΟΡΦΥΡΗΣ ΚΩΝ/ΝΟΣ ΡΑΠΙΝ ΜΑΡΚ ΚΑΡΛΟ ΣΠΥ ΡΟΠΟΥΛΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ-ΕΥΑΓΓ. ΤΖΟΥΛΙΑ ΡΑΚΕΛΕ ΓΚΡΕΪΣ ΤΟΣΚΑΪ ΜΑΡΣΕΛ ΤΣΟΜΑ ΝΤΟΝΑΛΤ ΧΡΙΣΤΟΒΑ ΧΡΙΣΤΙΝΑ Υπεύθυνη τμήματος : κα Ζαχαράκη


Κατέβασμα ppt "Όλα για τα μαζικα μεσα μεταφορασ"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google