Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Μαυρογιαννίδη Θεολογία Πατέρα Μυρτώ Παπίτσα Πολυτίμη-Χριστίνα Στάγκος Δημήτρης Φελεσάκης Ισίδωρος Χρίσκος Αρσένιος. Σχολικό έτος: 2013-2014.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Μαυρογιαννίδη Θεολογία Πατέρα Μυρτώ Παπίτσα Πολυτίμη-Χριστίνα Στάγκος Δημήτρης Φελεσάκης Ισίδωρος Χρίσκος Αρσένιος. Σχολικό έτος: 2013-2014."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Μαυρογιαννίδη Θεολογία Πατέρα Μυρτώ Παπίτσα Πολυτίμη-Χριστίνα Στάγκος Δημήτρης Φελεσάκης Ισίδωρος Χρίσκος Αρσένιος. Σχολικό έτος:

2 Ανακύκλωση είναι η διαδικασία της διαλογής και επαναφοράς των χρήσιμων υλικών από τα απορρίμματα στον κοινωνικό και οικονομικό κύκλο ζωής. Ανακύκλωση απορριμμάτων είναι η διαδικασία με την οποία επαναχρησιμοποιείται εν μέρει ή ολικά οτιδήποτε αποτελεί έμμεσα ή άμεσα αποτέλεσμα της ανθρώπινης δραστηριότητας και το οποίο στην μορφή που είναι δεν αποτελεί πλέον αγαθό για τον άνθρωπο. Στην διαδικασία αυτή συνήθως τα απορρίμματα μετατρέπονται σε πρώτες ύλες από τις οποίες παράγονται νέα αγαθά. Μέρος της διαδικασίας της ανακύκλωσης είναι και η μετατροπή βλαβερών για το περιβάλλον υλικών σε λιγότερο ή και καθόλου βλαβερά. Με τον τρόπο αυτό γίνεται ομαλότερα η επανένταξή τους στο φυσικό περιβάλλον το οποίο ουσιαστικά ολοκληρώνει την διαδικασία την ανακύκλωσης με φυσικό τρόπο. Παράδειγμα μιας τέτοιας περίπτωσης είναι η μετατροπή οικιακών λυμάτων σε τέτοια μορφή ώστε να είναι λιγότερο βλαβερά σε αντίθεση με την κατευθείαν εναπόθεσή τους π.χ. στην θάλασσα.

3 Τα ανακυκλώσιμα υλικά μπαίνουν στους ειδικούς κάδους μπλε ανακύκλωσης. Είναι σημαντικό να συνειδητοποιήσουμε όλοι ότι τα πλαστικά, γυαλιά και τα μέταλλα δεν είναι σκουπίδια. Η γη μας δεν έχει απεριόριστες ποσότητες αυτών των υλικών και επομένως είναι σημαντικό να τα ανακυκλώνουμε ώστε να τα επαναχρησιμοποιούμε. Κατά αυτό τον τρόπο και ενέργεια εξοικονομούμε και φυσικούς πόρους διατηρούμε και πάνω απ'όλα επενδύουμε σε ένα καλύτερο αύριο.

4 Αλουμίνιο, γυαλί και χαρτί δεν το πετάμε στους πράσινους κάδους, αλλά στους ειδικούς μπλε κάδους ανακύκλωσης. Παλαιές ηλεκτρικές συσκευές δεν τις πετάμε στα σκουπίδια. Τις πηγαίνουμε για ανακύκλωση. Συνήθως οι μεγάλες αλυσίδες ηλεκτρικών ειδών διαθέτουν ειδικούς κάδους όπου μπορούμε να αφήσουμε τις παλαιές μας συσκευές. Τις μπαταρίες δεν τις πετάμε σε καμία περίπτωση στα σκουπίδια. Είναι τοξικές και επιβαρύνουν πολύ το περιβάλλον. Στο σχολείο μας, όπως και σε όλα τα σχολεία υπάρχουν ειδικές στήλες συλλογής μπαταριών. Αλουμίνιο, γυαλί και χαρτί δεν το πετάμε στους πράσινους κάδους, αλλά στους ειδικούς μπλε κάδους ανακύκλωσης. Παλαιές ηλεκτρικές συσκευές δεν τις πετάμε στα σκουπίδια. Τις πηγαίνουμε για ανακύκλωση. Συνήθως οι μεγάλες αλυσίδες ηλεκτρικών ειδών διαθέτουν ειδικούς κάδους όπου μπορούμε να αφήσουμε τις παλαιές μας συσκευές. Τις μπαταρίες δεν τις πετάμε σε καμία περίπτωση στα σκουπίδια. Είναι τοξικές και επιβαρύνουν πολύ το περιβάλλον. Στο σχολείο μας, όπως και σε όλα τα σχολεία υπάρχουν ειδικές στήλες συλλογής μπαταριών.

5

6 Κάνοντας ανακύκλωση πετυχαίνουμε: Μείωση του όγκου των σκουπιδιών, λιγότερες χωματερές

7 Εξοικονόμηση πρώτων υλών (δένδρα, πετρέλαιο, νερό, μεταλλεύματα κλπ) Κάνοντας ανακύκλωση πετυχαίνουμε:

8 Περιορισμός της ρύπανσης του περιβάλλοντος(έδαφος, αέρας, υπόγεια νερά) Κάνοντας ανακύκλωση πετυχαίνουμε:

9 Μειώνονται τα απορρίμματα και τα προβλήματα διαχείρισής τους. Κάνοντας ανακύκλωση πετυχαίνουμε:

10 Εξοικονομούνται ενέργεια και φυσικοί πόροι, που λαμβάνονται συνεχώς από τη φύση. Μειώνεται η ρύπανση της ατμόσφαιρας, του εδάφους και των υπόγειων υδάτων (ελαφρύνεται, έτσι, η επιβάρυνση του περιβάλλοντος). Εξοικονομείται η ενέργεια που απαιτείται για την κατασκευή όλων των προαναφερθέντων αντικειμένων. Επιτυγχάνεται μακροπρόθεσμη πτώση (ή μη αύξηση) των τιμών των προϊόντων, καθώς δεν απαιτείται εκ νέου παραγωγή πρώτης ύλης. Σώζεται η υγεία όλων των κατοίκων του πλανήτη και διασφαλίζεται το καλύτερο μέλλον των παιδιών. Δημιουργούνται νέες θέσεις εργασίας σε τομείς θετικών ενεργειών για την διάσωση του πλανήτη. Δημιουργείται ευχάριστη αίσθηση και ικανοποίηση για τη συμμετοχή στην βελτίωση του περιβάλλοντος και των συνθηκών ζωής.

11

12

13 Η ανακύκλωση, ως στάση ζωής, πρέπει να διδάσκεται, να προωθείται και να εφαρμόζεται στα σχολεία. Πρέπει να παρέχονται γνώσεις στους μαθητές για την αναγκαιότητα της ανακύκλωσης αλλά και οδηγίες για τον σωστό τρόπο ανακύκλωσης. Τις παραπάνω προϋποθέσεις τηρεί πλήρως το σχολείο μας καθώς διαθέτει καθηγητές ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένους σχετικά με το θέμα.

14 Πιο συγκεκριμένα, το πιλοτικό πρόγραμμα για την ολοκληρωμένη διαχείριση των απορριμμάτων στα σχολεία ξεκινά ο Ειδικός Διαβαθμιστικός Σύνδεσμος Νομού Αττικής, με στόχο την εκπαίδευση των μικρών μαθητών από τις πρώτες κιόλας βαθμίδες της εκπαίδευσης. Το σχολείο μας προωθεί σε ύψιστο βαθμό την ανακύκλωση με πλήθος δράσεων και προγραμμάτων. Ακόμα, δεν χωλαίνει στην υλοποίηση των όσων διδάσκονται στα παιδιά, καθώς διαθέτει πολλούς κάδους ανακύκλωσης. Πιο συγκεκριμένα, το πιλοτικό πρόγραμμα για την ολοκληρωμένη διαχείριση των απορριμμάτων στα σχολεία ξεκινά ο Ειδικός Διαβαθμιστικός Σύνδεσμος Νομού Αττικής, με στόχο την εκπαίδευση των μικρών μαθητών από τις πρώτες κιόλας βαθμίδες της εκπαίδευσης. Το σχολείο μας προωθεί σε ύψιστο βαθμό την ανακύκλωση με πλήθος δράσεων και προγραμμάτων. Ακόμα, δεν χωλαίνει στην υλοποίηση των όσων διδάσκονται στα παιδιά, καθώς διαθέτει πολλούς κάδους ανακύκλωσης.

15

16 Έχοντας λάβει υπ΄όψιν μας ποσό του χαρτιού και των άλλων ανακυκλώσιμα υλικά χρησιμοποιεί η τάξη μας κάθε μέρα στο σχολείο, έχουμε δραστηριοποιηθεί με ποικίλους τρόπους. Ξεκινώντας ένα πρόγραμμα ανακύκλωσης συμμετέχουμε ενεργά στη διαλογή των απορριμμάτων, εφευρίσκουμε τρόπους να ξαναχρησιμοποιήσουμε τα πράγματα που νομίζουμε ότι είναι για πέταμα και να κάνουμε κάτι σημαντικό για το περιβάλλον. Το τμήμα μας έλαβε μέρος σε μία εκδήλωση με θέμα «Για μια βιώσιμη πόλη», συμμετέχοντας με ένα σύντομο τραγούδι- χορευτικό.Επιπλέον, κατά την διάρκεια όλης της χρονιάς φτιάχνουμε διάφορες κατασκευές, με κόπο να διακοσμήσουμε την τάξη μας ή να τις πουλήσουμε και να προσφέρουμε τα Το τμήμα μας έλαβε μέρος σε μία εκδήλωση με θέμα «Για μια βιώσιμη πόλη», συμμετέχοντας με ένα σύντομο τραγούδι- χορευτικό. Επιπλέον, κατά την διάρκεια όλης της χρονιάς φτιάχνουμε διάφορες κατασκευές, με κόπο να διακοσμήσουμε την τάξη μας ή να τις πουλήσουμε και να προσφέρουμε τα κέρδη για φιλανθρωπικό σκοπό. κέρδη για φιλανθρωπικό σκοπό.

17 Τέλος, με διάφορες εργασίες που ανατίθενται στους μαθητές, τους δίνεται η ευκαιρία να μελετήσουν και να αποκτήσουν βαθύτερες γνώσεις πάνω στην ανακύκλωση. Γίνονται προσπάθειες για την υλοποίηση παρόμοιων δράσεων και από άλλα σχολεία όμως η αλήθεια είναι ότ το σχολείο μας πάντα πρωτοπορούσε σε τέτοια επιμορφωτικά προγράμματα με την πρωτοπορία του και ήταν πάντα θετικός αγωγός των καινούριων ιδεών.

18 Κάποιες κατασκευές

19

20


Κατέβασμα ppt "Μαυρογιαννίδη Θεολογία Πατέρα Μυρτώ Παπίτσα Πολυτίμη-Χριστίνα Στάγκος Δημήτρης Φελεσάκης Ισίδωρος Χρίσκος Αρσένιος. Σχολικό έτος: 2013-2014."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google