Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Τα όρια στη συμπεριφορά των παιδιών Έλενα Αλεξάνδρου Έλενα Αλεξάνδρου Β.Sc. ΜΑ In Counselling Psychology Β.Sc. ΜΑ In Counselling Psychology Life Coach.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Τα όρια στη συμπεριφορά των παιδιών Έλενα Αλεξάνδρου Έλενα Αλεξάνδρου Β.Sc. ΜΑ In Counselling Psychology Β.Sc. ΜΑ In Counselling Psychology Life Coach."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Τα όρια στη συμπεριφορά των παιδιών Έλενα Αλεξάνδρου Έλενα Αλεξάνδρου Β.Sc. ΜΑ In Counselling Psychology Β.Sc. ΜΑ In Counselling Psychology Life Coach Life Coach Professional Certificate in Specific Learning Difficulties: Dyslexia Professional Certificate in Specific Learning Difficulties: Dyslexia

2 Πειθαρχία  Πειθαρχία σημαίνει καθοδήγηση, διδασκαλία και ΌΧΙ ΤΙΜΩΡΙΑ  Η πειθαρχία, εκτός των άλλων αφορά τη θέσπιση ορίων  Σε καμιά περίπτωση η μεγάλη αυστηρότητα ή η μεγάλη ανεκτικότητα δεν φέρνουν πειθαρχία

3 Τρεις προσεγγίσεις πειθαρχίας  Δημοκρατική  Επιτρεπτική  Αυταρχική Το παιδί με δημοκρατικούς γονείς έχει σωστά πρότυπα ταύτισης και μίμησης, λαμβάνει τις αναγκαίες εξηγήσεις για τις ενέργειες και τους κανόνες και έχει την ευκαιρία μάθει πως οι πράξεις του επηρεάζουν τους άλλους και τον εαυτό του.

4 Τι είναι όρια; Πότε βάζουμε όρια; Γιατί βάζουμε τα όρια;

5 Όλα τα παιδιά χρειάζονται κανόνες και όρια ανεξαρτήτως ηλικίας. Ακολουθήστε τις βασικές αρχές, αλλά προσαρμόστε τις σύμφωνα με τις ανάγκες του κάθε παιδιού.

6 Οι προσδοκίες και οι κανόνες πρέπει να είναι:  συγκεκριμένες  λογικές  πραγματοποιήσιμες

7 Ο Κανόνας που δεν συνοδεύεται από Συνέπειες παύει να είναι Κανόνας.  Οι καλές αποφάσεις έχουν ως αποτέλεσμα θετικές συνέπειες, ενώ οι κακές αποφάσεις έχουν αρνητικές συνέπειες.  Οι συνέπειες διδάσκουν στα παιδιά ότι στον κόσμο υπάρχει σχέση αιτίας – αποτελέσματος.

8 Οι συνέπειες πρέπει να είναι:  Φυσικές και Λογικές  Συγκεκριμένες  Πραγματοποιήσιμες  Άμεσες  Σταθερές

9 Οι επιλογές τους είναι αυτές που καθορίζουν τις συνέπειες όχι εσείς.

10 Καθορίστε τα όρια Τρεις ζώνες συμπεριφοράς - Ανεπιφύλακτα ναι - Ανοχή για συγκεκριμένους λόγους - Ποτέ

11 Οι κανόνες συμπεριφοράς πρέπει να αποφασίζονται από κοινού Συνέπεια μεταξύ των γονέων.

12 Οι συμπεριφορές που δεν ανταμείβονται παύουν να εμφανίζονται

13 Στόχοι που οδηγούν σε αρνητικές συμπεριφορές  Ζητάει προσοχή  Παιχνίδια δύναμης  Εκδίκηση

14 Προεκπαίδευση Προεκπαίδευση Ανατροφοδότηση και αναφορά Ανατροφοδότηση και αναφορά Ενθάρρυνση Ενθάρρυνση Απώλεια πλεονεκτημάτων και δικαιωμάτων Απώλεια πλεονεκτημάτων και δικαιωμάτων Αγνοήστε συμπεριφορές Αγνοήστε συμπεριφορές Τεχνικές για την αντιμετώπιση της αρνητικής συμπεριφοράς

15  «Κώστα, σβήσε αυτή την τηλεόραση! Η μητέρα σου και εγώ προσπαθούμε να κοιμηθούμε!»  «Κώστα, ξέρω ότι είναι Σάββατο πρωί και ότι απολαμβάνεις τα κινούμενα σχέδια. Η μητέρα σου όμως και εγώ θέλουμε να κοιμηθούμε. Γι’ αυτό χαμήλωσε την τηλεόραση ή πήγαινε έξω να παίξεις. Αποφάσισε τι προτιμάς.»  «Εσείς οι δυο, σταματήστε αμέσως, αλλιώς θα πάτε στο κρεβάτι νηστικές».  «Μπορείτε να ησυχάσετε ή να φύγετε από το τραπέζι, ώσπου να είστε πάλι έτοιμες να ξανάρθετε.» Δίνουμε την δυνατότητα της εκλογής στο παιδί. Δίνουμε την δυνατότητα της εκλογής στο παιδί.

16 Τιμωρία (Συνέπειες) - Όχι «εν βρασμό ψυχής» - Εξηγούμε γιατί βάζουμε την τιμωρία - Αν δυσκολευόμαστε να βρούμε μια τιμωρία, τότε ρωτάμε τα ίδια τα παιδιά - Η τιμωρία να αφορά το ίδιο το παιδί - Να ξεχωρίσουμε την πράξη από τον άνθρωπο - Πραγματική τιμωρία είναι εκείνη που χρησιμοποιείται σπάνια

17 Τιμωρία (Συνέπειες) - Αποφεύγετε για τιμωρία τις φωνές, τις απειλές, τις επιπλήξεις και το ξύλο - Η τιμωρία δεν πρέπει να ταπεινώσει ή να «μειώνει» τα παιδιά - Μην τιμωρείτε το παιδί σας μπροστά σε άλλα παιδιά - Μικρές και απλέ τιμωρίες - Η τιμωρία πρέπει να επιβάλλεται με συνέπεια - Τιμωρίες που έχουν σχέση με την ανάρμοστη συμπεριφορά

18 oΑγάπη, σεβασμό, ειλικρίνεια o Επικοινωνία o Χρόνο o Μην συγκρούεστε για κάθε θέμα. o Έμφαση στα θετικά και όχι στα αρνητικά o Θετική ενίσχυση -Αποδοχή – ενθάρρυνση

19 oΕνθαρρύνετε την ανεξαρτησία. o Αποφύγετε τον οίκτο. o Αποφύγετε την υπερπροστατευτικότητα. o Λιγότερα λόγια, περισσότερες πράξεις. o «Δεν πρέπει να…» παρά το «Δε θέλω να…». o Ποτέ μην ρωτάτε «Γιατί», για να αποφύγετε τις δικαιολογίες.

20 o Δεν είναι καλό να χρησιμοποιείτε απαγορευτικές εντολές του τύπου «μη», αλλά του τύπου «κάνε» o Κάντε ευγενικά τις υποδείξεις o Μην απειλείτε τα παιδιά o Χρησιμοποιήστε τις υποδείξεις του τύπου «όταν.. τότε»

21  Αν ένα παιδί ζει μέσα στην κριτική μαθαίνει να κατακρίνει.  Αν ένα παιδί ζει μέσα στην έχθρα μαθαίνει να καυγαδίζει.  Αν ένα παιδί ζει μέσα στην ειρωνεία μαθαίνει να είναι ντροπαλό.  Αν ένα παιδί ζει μέσα στην ντροπή μαθαίνει να είναι ένοχο.  Αν ένα παιδί ζει μέσα στην κατανόηση μαθαίνει να είναι υπομονετικό.  Αν ένα παιδί ζει μέσα στον έπαινο μαθαίνει να εκτιμά.

22  Αν ένα παιδί ζει μέσα στη δικαιοσύνη μαθαίνει να πιστεύει.  Αν ένα παιδί ζει μέσα στην ασφάλεια μαθαίνει να πιστεύει.  Αν ένα παιδί ζει μέσα στην επιδοκιμασία μαθαίνει να έχει αυτοεκτίμηση  Αν ένα παιδί ζει μέσα στην παραδοχή και στη φιλία μαθαίνει να βρίσκει αγάπη μέσα στον κόσμο.  Και αν τιμωρούμε τα παιδιά μας τα μαθαίνουμε να τιμωρούν. Russel Russel

23 Ευχαριστώ πολύ για την προσοχή σας!!!


Κατέβασμα ppt "Τα όρια στη συμπεριφορά των παιδιών Έλενα Αλεξάνδρου Έλενα Αλεξάνδρου Β.Sc. ΜΑ In Counselling Psychology Β.Sc. ΜΑ In Counselling Psychology Life Coach."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google