Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Τα προβλήματα της ελληνικής τηλεόρασης (Ανάπτυξη με Διαίρεση και Αιτιολόγηση)

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Τα προβλήματα της ελληνικής τηλεόρασης (Ανάπτυξη με Διαίρεση και Αιτιολόγηση)"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Τα προβλήματα της ελληνικής τηλεόρασης (Ανάπτυξη με Διαίρεση και Αιτιολόγηση)

2 Εμπορευματοποίηση 1 •Αιτιολόγηση: Οι ιδιοκτήτες των τηλ. σταθμών επιδιώκουν το οικονομικό κέρδος →προωθούν προγράμματα/εκπομπές που προσελκύουν την τηλεθέαση=μεγάλο αριθμό τηλεθεατών→πολλές διαφημίσεις. Επιβάλλουν συγκεκριμένα πρότυπα στους δημοσιογράφους και στους τηλεθεατές.

3 Εμπορευματοποίηση 2 •Συνέπειες: η τηλεόραση -προβάλλει χαμηλού επιπέδου προγράμματα -υποβαθμίζει το πνευματικό και το αισθητικό επίπεδο των θεατών -καλλιεργεί ακατάλληλα πρότυπα ζωής, συμπεριφοράς και σκέψης (π.χ. αποθέωση καλλιτεχνών, πρωταθλητών κ.τ.ό.) -υποβαθμίζει τη γλωσσική καλλιέργεια, αδιαφορώντας για το γλωσσικό επίπεδο των προγραμμάτων -υποβαθμίζει την έννοια του διαλόγου, καταπατώντας τις βασικές πρϋποθέσεις επιτέλεσής του.

4 Ομοιομορφία 1 •Αιτιολόγηση: (προαπαιτούμενο η εμπορευματοποίηση) οι ιδιοκτήτες και οι δημοσιογράφοι επιδιώκουν την πρωτοτυπία και την αποκλειστικότητα →αλληλοπαρακολ ουθούνται και αλληλοαντιγράφονται→ομοιομορφία και τυποποίηση προγραμμάτων

5 Ομοιομορφία 2 •Συνέπειες: η τηλεόραση -προβάλλει τυποποιημένα προγράμματα, δηλαδή προγράμματα συγκεκριμένης αισθητικής και θεματικής αντίληψης, παραγνωρίζοντας άλλες επιλογές, ωφελιμότερες για το κοινό -οδηγείται στην παραπληροφόρηση αποσιωπώντας απαραίτητες πληροφορίες που δεν εντάσσονται στο τυποποιημένο πλαίσιο -καλλιεργεί τη συλλογική αμνησία, αφού θηρεύει την επικαιροποίηση (διαρκή ανανέωση των ειδήσεων) και αφού αποκλείει την εμβάθυνση στην ουσία.

6 Παραβίαση της ιδιωτικής ζωής των ανθρώπων 1 •Αιτιολόγηση: (προϋποτίθεται η εμπορευματοποίηση) -οι άνθρωποι διέπονται από έμφυτη περιέργεια για στοιχεία της ζωής των συνανθρώπων τους -οι διασημότητες προκαλούν με τον τρόπο ζωής τους την περιέργεια του κοινού -οι διασημότητες αποτελούν πρόσωπα του δημοσίου βίου και είναι φυσικό η ειδησεογραφία να καλύπτει και τη δράση τους

7 Παραβίαση της ιδιωτικής ζωής των ανθρώπων 2 •Συνέπειες: -αποπροσανατολισμός του κοινού από τα σημαντικά προβλήματα της ζωής -παθητικοποίηση, υπό την έννοιαν ότι οι άνθρωποι υποκαθιστούν τη δική τους δράση με τη δράση των ειδώλων τους, και αδρανούν -καλλιέργεια πνεύματος νοσηρής κοινωνικής κριτικής και ηδονοβλεπτισμού

8 Υποβάθμιση της γλώσσας-διαλόγου •Αιτιολόγηση και Συνέπειες: (προϋποτίθεται η εμπορευματοποίηση) -εφ’ όσον στόχος είναι πρωτίστως το οικονομικό όφελος, δεν λαμβάνεται μέριμνα για τη γλωσσική κατάρτιση των παρουσιαστών (προφορικός λόγος) και τη γλωσσική συγκρότηση των κειμένων οπτικής ενημέρωσης (γραπτός λόγος) -οι διάλογοι διεξάγονται αγελαία, χωρίς κανόνες, με αποτέλεσμα να υποβαθμίζεται η σημασία του διαλόγου αλλά και η γλωσσική του έκφανση -οι μεταφράσεις των ξένων σειρών ή ταινιών γίνονται πρόχειρα, καταστρατηγώντας βασικούς κανόνες της ελληνικής γλώσσας, αλλά και το νόημα του προβαλλομένου έργου!

9 Προβολή επικίνδυνων προτύπων 1 •Αιτιολόγηση και Συνέπειες: (προϋποτίθεται η εμπορευματοποίηση) -οι τηλεοπτικοί σταθμοί επιλέγουν να προβάλλουν συγκεκριμένα πρότυπα ζωής, συμπεριφοράς και σκέψης, διότι οι ιδιοκτήτες τους (οικονομική ελίτ) επιδιώκουν το κοινό να αποκτήσει ομογενοποιημένη και ελεγχόμενη από τους ίδιους συμπεριφορά ώστε να το χειραγωγεί για οικονομικούς, πολιτικούς κ. ά. λόγους. Έτσι, -αποθεώνονται πρωταθλητές, καλλιτέχνες κ. ά., άσημοι ή διάσημοι, με μόνο κριτήριο τον εντυπωσιασμό ή την ώθηση προς συγκεκριμένες συμπεριφορές

10 Προβολή επικίνδυνων προτύπων 2 -καλλιεργούνται στερεότυπα, όπως η υποδεέστερη και υποτιμητική θέση της γυναίκας στις εμπορικές διαφημίσεις -διαμορφώνεται κλίμα υπέρ συγκεκριμένων ιδεολογικών επιλογών που αποσκοπεί στη χειραγώγηση της κοινής γνώμης προς επικίνδυνες κατευθύνσεις (π.χ. στη Γερμανία του Χίτλερ προηγήθηκε του «Ολοκαυτώματος» η προπαγάνδιση από τα τότε Μ.Μ.Ε. του προτύπου του κακού, μοχθηρού Εβραίου/στη σύγχρονη εποχή προπαγανδίζεται η «ανάγκη οικονομικής ανταγωνιστικότητας» των κοινωνιών με οποιοδήποτε κόστος, ακόμη και με τίμημα την καταδίκη σε ανεργία εκατομμυρίων ανθρώπων)

11 Προπαγάνδα •Εμπορική (διαφημιστική) •Πολιτική (υπέρ πολιτικών κομμάτων) •Ιδεολογική (υπέρ συγκεκριμένων επιλογών, βλ. προηγούμενη διαφάνεια) •Πολιτική ορθότητα (political correctness): απαγορεύεται να αμφισβητούνται θέματα που αποφασίζει η άρχουσα τάξη ότι δεν πρέπει να αμφισβητούνται


Κατέβασμα ppt "Τα προβλήματα της ελληνικής τηλεόρασης (Ανάπτυξη με Διαίρεση και Αιτιολόγηση)"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google