Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Και τι είναι τελικά είναι τελικά αυτά τα Μ.Μ.Ε; Είναι τα έντυπα και ηλεκτρονικά μέσα με τα οποία μεταδίδονται πληροφορίες, ειδήσεις, γνώσεις και γενικά.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Και τι είναι τελικά είναι τελικά αυτά τα Μ.Μ.Ε; Είναι τα έντυπα και ηλεκτρονικά μέσα με τα οποία μεταδίδονται πληροφορίες, ειδήσεις, γνώσεις και γενικά."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Και τι είναι τελικά είναι τελικά αυτά τα Μ.Μ.Ε; Είναι τα έντυπα και ηλεκτρονικά μέσα με τα οποία μεταδίδονται πληροφορίες, ειδήσεις, γνώσεις και γενικά ποικίλα ερεθίσματα και μηνύματα, τα οποία απευθύνονται ταυτόχρονα σε απεριόριστο αριθμό ατόμων ανεξάρτητα από το μορφωτικό επίπεδο ή την κοινωνική τάξη στην οποία ανήκουν. Μ. Μ. Ε : Τύπος Ραδιόφωνο Τηλεόραση Διαδίκτυο

2 Προσφορά : ΤΟΜΕΙΣ : Ενημέρωση :  Πολιτική :  Γενικότερα ευνοούν τον πλουραλισμό και το διάλογο προβάλλοντας διάφορες απόψεις.  Θέματα καθημερινής ειδησεογραφίας  Πολιτικά ζητήματα, οικονομικές εξελίξεις  Τα πολιτιστικά κοινωνικά γεγονότα  Πολιτικοποιούν το άτομο, ευαισθητοποιώντας σχετικά με κοινωνικά - πολιτικά προβλήματα  Διευκόλυνση στη διακίνηση ιδεών  Ασκούν κριτική στα πολιτικά δρώμενα  Ελέγχουν την εξουσία αποτρέποντάς την από ασυδοσίες και παρεκκλίσεις  Υπερασπίζουν και διεκδικούν, για λογαριασμό των πολιτών, τα δικαιώματά τους  Προωθούν την ειρήνη και τη συναδέλφωση των πολιτών  Διαμορφώνουν την εθνική συνείδηση

3 Πνευματικός  Ηθικός   Προβληματίζουν, οξύνουν την κρίση, διευρύνουν το πνεύμα και αναπτύσσουν την φαντασία  Οδηγούν στην αυτογνωσία στον αυτοπροσδιορισμό αλλά στην ετερογνωσία  Απαλλάσσουν από προλήψεις και δεισιδαιμονίες  Προβάλλονται εκπαιδευτικά προγράμματα που απευθύνονται κυρίως σε μαθητές  Συμβάλλουν στην ηθικοποίηση του ατόμου γιατί προβάλλουν ηθικά πρότυπα, δημιουργούν ανθρωπιστικό ρεύμα και ευαισθητοποιούν το κοινό σε θέματα ανθρωπιάς  Προωθούν ηθικές αξίες, όπως την ειλικρίνεια, ανιδιοτέλεια, τη συνέπεια, τη δικαιοσύνη, την τήρηση του μέτρου και συμβάλλει με αυτόν τον τρόπο στην αποβολή την ζήλειας, του φθόνου, του ατομισμού, του υλικού ευδαιμονισμού και την εκμετάλλευσης του συνανθρώπου

4 Κοινωνικός   Κοινωνικοποιούν το άτομο διότι υποδεικνύουν τρόπους κοινωνικής συμπεριφοράς και προωθούν τους αναγκαίους όρους της κοινωνικής ζωής όπως είναι ο διάλογος, η συνεργασία, η διαλλακτικότητα, η αναγνώριση της προσφοράς των άλλων και η προώθηση κοινωνικού συμφέροντος έναντι του ατομικού. Με αυτόν τον τρόπο αποβάλλεται ο φανατισμός, ο δογματισμός και η αντιπαλότητα μέσα στην κοινωνία.  Συντελούν στην κοινωνική χειραφέτηση γιατί συμβάλλουν στην αποβολή το κοινωνικού ρατσισμού  Καταγγέλλουν κοινωνικές ατασθαλίες  Διαμορφώνουν κοινή γνώμη  Ευαισθητοποιούν σε θέματα κοινωνικά, διαμορφώνουν στα άτομα κοινωνική συνείδηση και τα παροτρύνουν να συμμετέχουν στην επίλυση των κοινωνικών προβλημάτων.

5 Εθνικός  Πανανθρώπινος   Συμβάλλουν στην διαμόρφωση εθνικής συνείδησης και οριοθετούν στη σωστή του διάσταση την έννοια του πατριωτισμού. Με αυτόν τον τρόπο αποφεύγονται τα φαινόμενα του ακραίου εθνικισμού και η κάθε μορφής ρατσισμού.  Συμβάλλουν στη συναδέλφωση των λαών γιατί προωθούν τον υγιή διεθνισμό. Οι άνθρωποι ενημερώνονται για τα προβλήματα των συνανθρώπων τους σε ολόκληρο τον κόσμο και ευαισθητοποιούνται σχετικά με αυτά

6 ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΤΥΠΟΥΜΕΙΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΤΥΠΟΥ Σε αντίθεση με τα υπόλοιπα μέσα είναι γραπτός, δε ρέει, δε φεύγει και αν δεν προλάβει κάποιος να αφομοιώσει την πληροφορία, την ξαναδιαβάζει. Ο τύπος πλεονεκτεί στην ποικιλία του περιεχομένου. Μειονεκτεί όμως ως προς την παραστατικότητα και την πειστικότητα. Ο τύπος θεωρείται λιγότερο αντικειμενικός σε σχέση με τα υπόλοιπα μέσα.

7 ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΡΑΔΙΟΦΩΝΟΥ ΜΕΙΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΡΑΔΙΟΦΩΝΟΥ Είναι εύχρηστο και μπορεί κανείς να το ακούει, κάνοντας ταυτόχρονα και άλλα πράγματα. Πλεονέκτημα θεωρείται και το ότι επιτρέπει την ενεργοποιήση της φαντασίας του ακροατή Σε σύγκριση ωστόσο με την τηλεόραση, το ραδιόφωνο δεν έχει τις εκπληκτικές δυνατότητες της εικόνας. Ο λόγος δεν είναι τόσο πειστικός.

8 ΠΛΕΟΝΕΤΗΜΑΤΑ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗΣ ΜΕΙΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗΣ Έχει αμεσότητα, παραστατικότητα, η εικόνα συνδυάζει κίνηση και χρώμα, δημιουργεί έλξη και πειστικότητα. Η τηλεόραση καθηλώνει τον τηλεθεατή, τον μαγνητίζει και τον χειραγωγεί. Η καθήλωση τον παθητικοποιεί, αδρανοποιεί.

9 ΘΕΤΙΚΕΣ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗΣ ΑΡΝΗΤΙΚΕΣ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗΣ  Υλικός Τομέας : Θετικό φαινόμενο είναι η διαφήμιση, καθώς συνιστά μοχλό ανάπτυξης τομέων της οικονομίας, όπως η βιοτεχνία, η βιομηχανία, το εμπόριο και η ναυτιλία.  Κοινωνικοπολιτικός Τομέας : Στα θετικά περιλαμβάνονται η συμμετοχή στην πολιτική ζωή, καθώς ο πολίτης παρακολουθεί την πολιτική ζωή, ενημερώνεται, κρίνει και την σχολιάζει. Βοηθά στην παγκόσμια συναδέλφωση και συνεργασία.  Υλικός Τομέας : Αρνητικό είναι η ενίσχυση του καταναλωτισμού. Ο βομβαρδισμός, ( πλύση εγκεφάλου ) του τηλεθεατή από διαφημίσεις καλλιεργεί την τάση ευδαιμονισμού υπηρετώντας τα συμφέροντα των διαφόρων επιχειρήσεων  Κοινωνικοπολιτικός Τομέας : Στα αρνητικά καταλογίζονται η εξάπλωση της βίας και της εγκληματικότητας μέσα από την προβολή σκηνών βίας, καθώς και η πολιτική χειραγώγηση του ατόμου και η αύξηση της κοινωνικής αποξένωσης αφού τα άτομα απορροφούνται μπροστά στον τηλεοπτικό δέκτη.

10  Πνευματικός - καλλιτεχνικός Τομέας : Τα θετικά συνοψίζονται αρχικά στην ύπαρξη της εκπαιδευτικής τηλεόρασης, την ενίσχυση του κριτικού πνεύματος και την προβολή μεγάλων πολιτιστικών και αθλητικών εκδηλώσεων.  Ηθικός - Ψυχολογικός Τομέας : Θετικό θεωρείται η ψυχαγωγία, ηθικοποιεί και διαπαιδαγωγεί τους δέκτες.  Πνευματικός - Καλλιτεχνικός Τομέας : Αρνητικά θεωρούνται η πνευματική οκνηρία και νωθρότητα, αφού ο άνθρωπος υιοθετεί την τυποποιημένη πληροφόρηση, αποστρέφεται από το διάβασμα και επιδεινώνεται η γλωσσική ένδεια.  Ηθικός - Ψυχολογικός Τομέας : Αρνητικά είναι η απομόνωση, ο βιασμός του ψυχισμού και της φαντασίας ενώ παράλληλα υποσκάπτει τα ήθη και συντελεί στην διαφθορά.

11 ΠΛΕΟΝΕΚΤΉΜΑΤΑΜΕΙΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ  Εύκολη και γρήγορή πρόσβαση σε τεράστιο όγκο δεδομένων  Ενημέρωση και πληροφόρηση για θέματα της καθημερινότητας  Δυνατότητα για γρήγορη και οικονομική επικοινωνία με ανθρώπους που διαμένουν χιλιόμετρα μακριά  Προσιτή και οικονομική ψυχαγωγία  Τηλεεκπαίδευση  Χρησιμοποιείται στην επιστήμη και στην τεχνολογία  Τόνωση αγοράς και οικονομίας  Η ιδιωτική ζωή του ατόμου μπαίνει σε κίνδυνο  Ανθεί το ηλεκτρονικό έγκλημα  Κίνδυνος παραπλάνησης, εξαπάτησης και ηθικής διαφθοράς του νέου  Πρόβλημα εγκυρότητας και αξιοπιστίας των πληροφοριών  Απειλή για τη δημοκρατία γιατί ο χρήστης έχει τη δυνατότητα να αντλεί μόνο την πληροφορία που θέλει και να αγνοεί την αντίθετη άποψη  Το άτομο παθητικοποιείται από τη πολύωρη έκθεση  Κίνδυνος κοινωνικής απομόνωσης από την κατάχρηση και την κατανάλωση όλου του ελεύθερου χρόνου του χρήστη σε μη ψυχωφελείς δραστηριότητες


Κατέβασμα ppt "Και τι είναι τελικά είναι τελικά αυτά τα Μ.Μ.Ε; Είναι τα έντυπα και ηλεκτρονικά μέσα με τα οποία μεταδίδονται πληροφορίες, ειδήσεις, γνώσεις και γενικά."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google