Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Κλασσικό παράδειγμα γυναικείων προτύπων στην τηλεόραση σήμερα.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Κλασσικό παράδειγμα γυναικείων προτύπων στην τηλεόραση σήμερα."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1

2 Κλασσικό παράδειγμα γυναικείων προτύπων στην τηλεόραση σήμερα.

3 Είναι γεγονός αναμφισβήτητο ότι τόσο στις παλαιότερες όσο και στις σύγχρονες διαφημίσεις η γυναίκα παίζει πρωταγωνιστικό ρόλο. Αυτό συμβαίνει κυρίως λόγω του πενταπλού της ρόλου ως γυναίκα, σύζυγος, εργαζόμενη, νοικοκυρά και μητέρα. Πως όμως προβάλλεται η γυναίκα στη διαφήμιση και πως υποβιβάζεται μέσω της προβολής αυτής; Πάντα η εμφάνιση της γυναίκας είναι ιδιαίτερα προσεγμένη. Η επιστράτευση όσο το δυνατόν γοητευτικών γυναικών που τραβούν τα βλέμματα θα αιχμαλωτίσει την προσοχή του καταναλωτή, εξασφαλίζοντας έτσι την απόλυτη συμμετοχή του στο μήνυμα της διαφήμισης.

4  Το μακιγιάζ  Τα καλοφτιαγμένα μαλλιά  Ο ιδιαίτερος ρουχισμός  Το αφοπλιστικό χαμόγελο  Το έντονο βλέμμα

5 Το πρόσωπο της γυναίκας στην τηλεόραση Ιδιαίτερα εξευτελιστικός είναι ο τρόπος που χρησιμοποιείται το γυναίκειο σώμα όταν γίνεται το αντικείμενο του αντρικού βλέμματος ακόμα και για να τονίσει την ετεροφυλία του άνδρα. Η γυναικεία εικόνα στα ΜΜΕ και στην διαφήμιση συχνά προβάλλεται ως εικόνα υποταγής, σιωπής και παθητικότητας. Σε διαφημίσεις και σίριαλ στην τηλεόραση, η μισόγυμνη κοπέλα που με σεξουαλικούς υπαινιγμούς πλένει το αυτοκίνητο του καλού της στην διαφήμιση του Matiz, η νεαρή που συνευρίσκεται ερωτικά με το σαμπουάν Herbal Essences, και άλλα παρόμοια περιστατικά σε έναν ατελείωτο κατάλογο απαξίωσης της γυναικείας νοημοσύνης και υποβιβασμού του γυναικείου σώματος. Η αποξένωση του γυναικείου σώματος απ’ όλη την προσωπικότητα της γυναίκας προσβάλλει την αξιοπρέπεια της και στερεί την ανθρώπινη υπόσταση της.

6

7 «Είναι καλό να έχεις μια γυναίκα μέσα στο σπίτι». Από μόνη της η φράση παραπέμπει σε κατοικίδιο. Βλέποντας όμως παράλληλα και την μακάβρια φωτογραφία συνειδητοποιούμε ότι πρόκειται για την πιο αλλόκοτη σεξιστική διαφήμιση που κυκλοφόρησε ποτέ. Για να καταλάβουμε τι ακριβώς διαφημίζει, θα πρέπει να διαβάζουμε τα ψιλά γράμματα: «Μπορεί να ήταν γυναίκα-τίγρης», αλλά ο ήρωας μας δεν χρειάστηκε καν να πυροβολήσει για να την ρίξει στο πάτωμα. Με ένα βλέμμα στο Mr. Leggs παντελόνι του, ήταν έτοιμη να γίνει χαλί να την πατήσει. Ναι λοιπόν, με ένα καλοσιδερωμένο παντελόνι Mr. Leggs, ακόμα και οι πιο ατίθασες γυναίκες γίνονται χαλί και μάλιστα τιγρέ!

8

9 Τα πρότυπα: Tα δικαιώματα τα οποία κατέκτησαν οι γυναίκες πριν κάποια χρόνια με το κίνημα του φεμινισμού, αντί να τα χρησιμοποιήσουν για να διεκδικήσουν κάτι καλύτερο, τα εγκατέλειψαν για να γίνουν με δική τους θέληση κάτι κατώτερο (και μάλιστα με εξευτελιστικό τρόπο).  Οδηγούν τις νεαρές κοπέλες σε ανήθικες πράξεις  Αναιρούν τον προσωπικό τρόπο σκέψης και έκφρασης των γυναικών.  Αποπροσανατολίζουν τις γυναίκες από τις πραγματικές τους ανάγκες και τα προβλήματα τους.  Εμποδίζουν την πρόοδο, αφού στερούν από τις κοπέλες τη δημιουργική πρωτοβουλία και τις παρακινεί στη μίμηση.

10 Ένας τρόπος διακοπής της προβολής μη αξιόλογων προτύπων, είναι το ΕΣΡ. Πρέπει να εφαρμόσει αυστηρά τους κανόνες δεοντολογίας που ήδη υπάρχουν. Θα μπορούσε να δημιουργηθεί μια καινούρια επιτροπή, η οποία δεν θα είναι διαπλεκόμενη με οικονομικά και κοινωνικά συμφέροντα, θα είναι ανεξάρτητη και δίκαιη και θα ελέγχει τις εκπομπές και τις διαφημίσεις πριν βγουν στον αέρα κι αν το κρίνει απαραίτητα θα απαγορεύει την προβολή τους. Φυσικά μια αποτελεσματική εναλλακτική λύση θα είναι οι εκπομπές που υποτιμούν την γυναίκα να μην έχουν πια ζήτηση και ακροαματικότητα.

11

12 Η τηλεόραση και τα υπόλοιπα τεχνολογικά επιτεύγματα έχουν προκαλέσει σημαντικές αλλαγές σε πολιτιστικό επίπεδο. Μερικές από αυτές είναι οι εξής :  Ο άνθρωπος να είναι λιγότερο καλλιεργημένος.  Να πλήττει πιο εύκολα, καθώς η τηλεόραση τον έχει εθίσει σε γρήγορες και συνεχείς εναλλαγές περιστάσεων.  Η αύξηση της βίας και της επιθετικότητας που παρατηρείται στις ανεπτυγμένες χώρες συνδέεται ως ένα βαθμό με την προβολή θεμάτων από την τηλεόραση. Η διόγκωση της καταναλωτικής μανίας του σύγχρονου ανθρώπου σχετίζεται λιγότερο ή περισσότερο με την επιρροή που ασκεί η τηλεοπτική διαφήμιση.

13  Η τηλεόραση αποτελεί έναν ευανάγνωστο δείκτη πολιτισμού.  Οι τηλεοπτικές παραγωγές μπορούν να επιφέρουν αυτό που αποκαλούμε πολιτισμική αλλοτρίωση, ξενομανία κλπ.  Η ελληνική τηλεόραση που σέβεται το ρόλο και το κοινό της οφείλει να υποστηρίζει ελληνικές παραγωγές - δείγματα πολιτιστικά της δικής μας κουλτούρας.  Η τηλεόραση αποτελεί αντανάκλαση του πολιτισμού μας.

14 Τα δελτία των περισσότερων ιδιωτικών καναλιών ασχολούνται περισσότερο με τις πολιτικές εξελίξεις, την οικονομία και τα καθημερινά προβλήματα παρά με το «λαϊφστάιλ», όπως συνέβαινε πριν από μια τριετία. Ωστόσο :  Η διάρκεια του κεντρικού δελτίου παραμένει μεγάλη  Η πολυφωνία και ο πλουραλισμός αφορούν το πλήθος των σχολιαστών στα παράθυρα και όχι την ποικιλία των θεμάτων και των διαφορετικών προσεγγίσεων.  Το δελτίο περιορίζεται σε ένα πολύ μικρό αριθμό θεμάτων, που αφορούν την κεντρική πολιτική σκηνή και τις αντιπαραθέσεις των δύο μεγάλων κομμάτων, ενώ αγνοούνται σημαντικές διεθνείς εξελίξεις.  Αρκετά δελτία θυμίζουν «τοκ σόου», με προβλέψιμους καβγάδες μεταξύ των προσκεκλημένων.

15

16 Η σχέση βίας και τηλεόρασης είναι ένα θέμα που εδώ και δεκαετίες παθιάζει τις συζητήσεις πολλών. Παλιότερα πίστευαν ότι οι βίαιες εικόνες του κινηματογράφου αναπαράγουν την βία στην κοινωνία. Ποικίλες θέσεις και απόψεις εμφανιστήκαν, που μελέτησαν τη σχέση βίας και τηλεόρασης:  Υπάρχει μια προσέγγιση κατά την όποια η φαντασιακή συμμέτοχη σε μια βίαιη εικονική σκηνή λειτουργεί ως ανακούφιση σε μια εσωτερική επιθετικότητα.  Η έκθεση του ατόμου σε ερεθίσματα με βίαιες συμπεριφορές αυξάνει την συγκινησιακή του ένταση και δημιουργεί τις προϋποθέσεις ανάπτυξης μιας επιθετικής συμπεριφοράς.  Από τις πιο παλιές θέσεις είναι η άποψη που στηρίζει ότι η τηλεόραση δημιουργεί πρότυπα τα όποια μιμείται το άτομο.  Η τηλεοπτική βία ενδυναμώνει την εκ φύσεως υπάρχουσα επιθετικότητα του ατόμου.  Τελευταία υποστηρίζεται ότι το πολιτιστικό περιβάλλον π.χ. στις ΗΠΑ το διαμορφώνει η τηλεόραση. Μέσα σε αυτό το περιβάλλον η βία κατέχει μια σημαντική θέση. Αναφέρεται το παράδειγμα ενός δάσκαλου που ρωτά τους μικρούς του μαθητές τι χρωστάει ο αιώνας μας στον Edisson. Είναι χαρακτηριστική η απάντηση ενός μαθητή : « Χωρίς αυτόν κύριε, θα βλέπαμε τηλεόραση στο φως των κεριών ».

17 Συνήθως η μέχρι τώρα έρευνα στράφηκε στην βία που παρουσιάζεται σε εκπομπές μυθοπλασίας. Επίσης δεν μελετήθηκε καθόλου η βία που συναντάται σε ντοκιμαντέρ ή για παράδειγμα στα δελτία ειδήσεων. Η τηλεόραση δεν επινοεί την βία απλώς την θέτει επί της οθόνης και εισάγεται έτσι σε κάθε σπίτι.

18 Παρά την ομολογουμένως ανεκτίμητη πρόσφορα του βιβλίου δεν έχει στην εποχή μας την ανάλογη ανταπόκριση από το κοινό. Ο αριθμός των αναγνωστών μειώνεται και η αγορά του βιβλίου διέρχεται κρίση.

19

20 Λειτουργίες που παραδοσιακά επιτελεί το βιβλίο σήμερα τις πιο πολλές φορές και για τους περισσότερους ανθρώπους τις έχει αναλάβει η τηλεόραση. Ο σύγχρονος άνθρωπος ενημερώνεται έως ένα βαθμό και μορφώνεται από την τηλεόραση. Ψυχαγωγείται από αυτήν και συνήθως την έχει συντρόφια τις ελεύθερες ώρες του. Για πολλούς αιώνες το βιβλίο, το έντυπο γενικότερα, υπήρξε κύριο μέσο ενημέρωσης, ψυχαγωγίας και μόρφωσης. Υπήρξε μέσο γνωριμίας του ανθρώπου με τον πολιτισμό, καθώς και μέσο επικοινωνίας με υψηλή διανοήματα του ανθρώπινου λόγου. Στην εποχή μας όμως αυτά τα προσφέρει (ή νομίζουν πολλοί άνθρωποι ότι τα προσφέρει) η τηλεόραση, εκμεταλλευόμενη τα πλεονεκτήματα της. Καλύπτει την επικαιρότητα, επειδή μπορεί να αναμεταδίδει άμεσα γεγονότα που γίνονται σε διάφορα σημεία της γης.

21

22

23 ΆνδρεςΓυναίκες 10 ως 1415%8% 15 ως 1933% 20 ως 3018%15% 31 ως 5033%44% Ερώτηση 2η: Ηλικί α

24 ΆνδρεςΓυναίκες Καμία3% 110% 238%28% 336% 413%23% Ερώτηση 3η: Πόσες συσκευές τηλεοράσεως υπάρχουν στο σπίτι; Σχόλια Σύμφωνα με τις παραπάνω τιμές όλο και περισσότεροι άνθρωποι σήμερα διαθέτουν δύο με τρείς συσκευές τηλεοράσεως στο σπίτι τους, ποσοστό 36%-38% για τους άνδρες και 28%-36% για τις γυναίκες και μόλις ένα μικρό ποσοστό 3% των γυναικών και 3% των ανδρών δεν έχουν τηλεόραση σπίτι τους.

25 ΆνδρεςΓυναίκες Καμία10%8% 1 εως 249%38% 3 εως 428%41% 4+13% Ερώτηση 4η: Πόσες ώρες παρακολουθείς τηλεόραση καθημερινά; Σχόλια: Όπως φαίνεται στο γράφημα, περίπου 10% ανδρών και γυναικών δεν παρακολουθούν τηλεόραση καθημερινά ενώ το 13% και των δύο φύλων συνηθίζει να παρακολουθεί από 4 ώρες και πάνω.

26 ΆνδρεςΓυναίκες Ώρα προβολής69%85% Διαδίκτυο31%15% Ερώτηση 5η: α) Προτιμάς να παρακολουθείς τηλεόραση: Σχόλια: Οι περισσότεροι προτιμούν να παρακολουθούν τηλεόραση την ώρα προβολής, ενώ στο διαδίκτυο προτιμούν να παρακολουθούν οι άνδρες σε ποσοστό 31%, ποσοστό διπλάσιο των γυναικών.

27 ΆνδρεςΓυναίκες Έλλειψη χρόνου10%5% Διαφημίσεις13%10% Άλλο8%3% β) Για ποιούς λόγους προτιμάς να παρακολουθείς τηλεόραση μέσω διαδικτύου; (προαιρετικό) Σχόλια: Η πλειοψηφία επιλέγει να παρακολουθήσει προγράμματα μέσω διαδικτύου λόγω των διαφημίσεων. Το 10% και το 5% των ανδρών και γυναικών αντίστοιχα, στρέφεται στο διαδίκτυο εξαιτίας της έλλειψης χρόνου.

28


Κατέβασμα ppt "Κλασσικό παράδειγμα γυναικείων προτύπων στην τηλεόραση σήμερα."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google