Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
1
ΣΧΕΔΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΑΠΛΟ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΚΥΚΛΩΜΑ
ΠΩΣ ΑΝΑΒΕΙ ΜΙΑ ΛΑΜΠΑ;
2
Μάθημα 1ο: Απλό Ηλεκτρικό Κύκλωμα
Μάθημα 1ο: Απλό Ηλεκτρικό Κύκλωμα Αναλυτικό Πρόγραμμα: σελ. 153 Βιβλίο Δασκάλου: σελ. 108 Ενότητα: «Δυναμικός Ηλεκτρισμός» Ε’ τάξη Δημοτικού
3
Σχέδιο Μαθήματος Χρόνος: 1 Χ 80 λεπτά Αριθμός μαθητών: 20
Οργάνωση της τάξης: 5 ομάδες των 4ων ατόμων Προϋπάρχουσες γνώσεις: Διατύπωση λειτουργικού ορισμού
4
Μέσα και υλικά Μπαταρίες Χ 5 Καλώδια Χ 10 Λαμπτήρες Χ 5
Φύλλα Εργασίας (1, 2 και 3) Πίνακας - κιμωλία Χάρτινες εικόνες: Μπαταρίας, Λαμπτήρα Προπειραματικό και μεταπειραματικό δοκίμιο
5
ΕΠΙΔΙΩΞΕΙΣ Εμπειρίες με το φυσικό κόσμο
Δεξιότητες σκέψης και επιστημονικής μεθόδου Εννοιολογική κατανόηση
6
ΣΤΟΧΟΙ Να έρθουν σε επαφή με τα υλικά (εμπειρίες από το φυσικό κόσμο).
Να συναρμολογούν με το σωστό τρόπο ένα απλό ηλεκτρικό κύκλωμα (δεξιότητες σκέψης και επιστημονικής μεθόδου). Να διατυπώνουν το λειτουργικό ορισμό απλού ηλεκτρικού κυκλώματος (δεξιότητες σκέψης και επιστημονικής μεθόδου). Να διακρίνουν αν ένα ηλεκτρικό κύκλωμα είναι ανοικτό ή κλειστό (δεξιότητες σκέψης και επιστημονικής μεθόδου/εννοιολογική κατανόηση). Να εξηγούν ότι η ροή του ηλεκτρικού ρεύματος είναι ταυτόχρονη, ομοιόμορφη, συνεχής και κυκλική (εννοιολογική κατανόηση).
7
Στο προηγούμενο μάθημα…
Δίνεται σε κάθε παιδί ατομικά ένα προπειραματικό δοκίμιο από το οποίο θα δούμε τις προϋπάρχουσες γνώσεις τους
8
Πορεία Δραστηριοτήτων
Αφόρμηση Δίνεται σε κάθε ομάδα ένα σετ με: 2 καλώδια 1 λαμπτήρα 1 μπαταρία Τα παιδιά καλούνται να τα παρατηρήσουν, να τα επεξεργαστούν και να τα ονομάσουν.
9
Δραστηριότητα 1 Τα παιδιά δοκιμάζουν στην ομάδα τους να ανάψουν ένα λαμπάκι χρησιμοποιώντας με όποιον τρόπο θέλουν τα υλικά τα οποία έχουν μπροστά τους. Αρχικά: 2 καλώδια Μετά: 1 καλώδιο Φύλλο Εργασίας 1 => πειραματισμός Σχεδιάζουν τον τρόπο με τον οποίο συναρμολόγησαν τα υλικά (μπαταρία, 1 ή 2 καλώδια, λαμπάκι). Αξιολόγηση: Τα παιδιά θα αξιολογηθούν με βάση τις απαντήσεις που θα δώσουν στο Φύλλο Εργασίας 1
10
Δραστηριότητα 2 Συζήτηση: Αναγνώριση θετικού και αρνητικού πόλου μπαταρίας, λαμπτήρα => κατανόηση διαφορετικότητας δύο άκρων μπαταρίας και λαμπτήρα Φύλλο εργασίας 2: διατάξεις με ορθά και λανθασμένα ηλεκτρικά κυκλώματα => 6 διατάξεις που φωτοβολεί ο λαμπτήρας Καταγραφή βημάτων για να φωτοβολήσει ο λαμπτήρας χρησιμοποιώντας όλα τα υλικά που έχουν μπροστά τους. (Λειτουργικός ορισμός) Αξιολόγηση: Ο δάσκαλος κάνει λανθασμένα και ορθά κυκλώματα πάνω στον πίνακα με τις εικόνες (μπαταρίας, λαμπτήρα, καλωδίων) και αξιολογεί κατά πόσο τα παιδιά κατανόησαν ποιες διατάξεις κυκλωμάτων φωτοβολούν
11
Δραστηριότητα 3 Κλειστό ηλεκτρικό κύκλωμα με εικόνες στον πίνακα (εικόνες μπαταρίας, λαμπτήρα, και σπάγκο για καλώδια). Αποσυναρμολόγηση ενός άκρου και έτσι ο λαμπτήρας σταματά να φωτοβολεί. Συζήτηση: πιθανοί λόγοι που ο λαμπτήρας δε φωτοβολεί => έννοια ανοικτό και κλειστό ηλεκτρικό κύκλωμα. Αξιολόγηση: Συμπλήρωση του Φύλλου Εργασίας 3
12
Δραστηριότητα 4 Πείραμα: παίρνουν μια μπαταρία και ένα καλώδιο. Ενώνουν τα άκρα του καλωδίου και της μπαταρίας ένα προς ένα. Συζήτηση: Είναι κλειστό το κύκλωμα; Αγγίξτε την μπαταρία με το ένα χέρι και με το άλλο το καλώδιο, ποιο ζεσταίνεται πιο γρήγορα; Τώρα αγγίξτε με τα δυο σας χέρια στο καλώδιο, τι νιώθετε, θερμαίνεται το καλώδιο; => Άρα κάτι συμβαίνει μέσα στο κύκλωμα – αναφορά: ροή ηλεκτρικού ρεύματος. Ποιο χέρι νιώθετε να ζεσταίνεται πρώτο;) Συμπέρασμα: η ροή του ηλεκτρικού ρεύματος είναι συνεχής, ομοιόμορφη, κυκλική και ταυτόχρονη Αξιολόγηση: Τα παιδιά θα αξιολογηθούν με βάση τη συζήτηση που θα γίνει στην ολομέλεια της τάξης.
13
Ολοκλήρωση μαθήματος Θα δοθεί το μεταπειραματικό δοκίμιο ατομικά σε κάθε μαθητή
14
Σας ευχαριστούμε για την προσοχή σας Από τις φοιτήτριες:
Φλωρεντιάνα Δημητρίου Ελένη Ερημάκη Γιάννα Ηροδότου Αυγή Κούτζη Στάλω Μιχαήλ Άντρεα Χαραλάμπους
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.