Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

STUDIO 3 STOP. DOMESTIC. VIOLENCE. Μια εργασία της σχεδιαστικής ομάδας 2: Ακριβός Σωκράτης dpsd08089 Αρμάος Γεώργιος dpsd10004 Βασαλάκης Λεωνίδας Ανάργυρος.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "STUDIO 3 STOP. DOMESTIC. VIOLENCE. Μια εργασία της σχεδιαστικής ομάδας 2: Ακριβός Σωκράτης dpsd08089 Αρμάος Γεώργιος dpsd10004 Βασαλάκης Λεωνίδας Ανάργυρος."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 STUDIO 3 STOP. DOMESTIC. VIOLENCE. Μια εργασία της σχεδιαστικής ομάδας 2: Ακριβός Σωκράτης dpsd08089 Αρμάος Γεώργιος dpsd10004 Βασαλάκης Λεωνίδας Ανάργυρος dpsd10006 Γαρδέλη Άννα dpsd10010 Καζέλη Ασπασία dpsd10022 Σουρλαντζής Σπυρίδων dpsd10068

2 brief Σχεδίαση γραφιστικού/επικοινωνιακού προϊόντος σε μορφή εγκατάστασης με θέμα την προάσπιση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων εστιάζοντας στο φαινόμενο της ενδοοικογενειακής βίας και πιο συγκεκριμένα στην κακοποίηση των παιδιών. Τι προσπαθούμε να επιτύχουμε με αυτό το έργο; Την αφύπνιση και την ενεργοποίηση του απευθυνόμενου κοινού (αμέτοχοι) Γιατί χρειάζεται αυτό το έργο; Γιατί αποτελεί διαχρονικό φαινόμενο το οποίο καταπατά βασικά ανθρώπινα δικαιώματα Γιατί το υλοποιούμε στην παρούσα χρονική στιγμή; Με αφορμή την Παγκόσμια ημέρα των ανθρωπίνων δικαιωμάτων (10 Δεκεμβρίου) Περιορισμοί: συγκεκριμένο πεδίο δράσης (κακοποίηση των παιδιών μέσα στην οικογένεια), χρονικό πλαίσιο(ένα εξάμηνο), οι δράσεις να έχουν αντίκτυπο και εφαρμογή στη Σύρο

3 Ανάλυση Στόχων o Με το όρο αφύπνιση εννοούμε την πληροφόρηση του απευθυνόμενου κοινού για τη φύση και την έκταση της του προβλήματος. Θέλουμε να δείξουμε στον κάθε πολίτη πως το θέμα τον αφορά ατομικά και συλλογικά. o Με τον όρο ενεργοποίηση εννοούμε πως στόχος μας είναι να αναγνωρίσει το κοινό το πρόβλημα και να δράσουν εναντίον του. Δράσεις που θα περιμέναμε από το απευθυνόμενο κοινό μας είναι: • η καταγγελία τέτοιων γεγονότων • Η γνωστοποίηση του προβλήματος στον περιγυρό τους • η ένταξη στην οργάνωση μας

4 Σχεδιαστικοί Στόχοι • να είναι η εγκατάσταση προσεγγίσιμη από το απευθυνόμενο κοινό, δηλαδή να μπορούν να την δουν από μακριά και από πολλά σημεία • να τραβάει την προσοχή, δηλαδή να κάνει τον κόσμο να αναρωτηθεί τι είναι και να πλησιάσει • να σοκάρουμε / να τρομάξουμε (Η προτεραιότητα των στόχων είναι με τη σειρά που αναγράφονται.)

5 εβδομάδαεργασίες 1ηΈρευνα ΜΚΟ και ανθρώπινα δικαιώματα 2ηΚαταγραφή brief 3ηΕξέλιξη brief και ανάλυση στόχων 4ηΕρωτηματολόγιο 5ηbranding 6ηΕπέκταση έρευνας (personas, παρατήρηση δημοσιου χώρου) και καταγραφή συμπερασμάτων 7ηΚαταγραφή απαιτήσεων 8ηΠροετοιμασια παρουσίασης για την πρόοδο

6 Άννα Ανάλυση στόχων, Καταγραφή ερωτηματολογίου, έρευνα και καταγραφή προδιαγραφών προιόντων άλλων ΜΚΟ, καταγραφή planning, καταγραφή απαιτήσεων Άσπα έρευνα και καταγραφή προδιαγραφών προιόντων άλλων ΜΚΟ, έρευνα και καταγραφή για το υλικό της εγκατάστασης, έρευνα και επιλογή εταιρικών χρωμάτων Γιώργος καταγραφή σχεδιαστικών στόχων, Καταγραφή ερωτηματολογίου, έρευνα και καταγραφή στατιστικών στοιχείων, καταγραφή τεκμηρίωσης απαιτήσεων Λεωνίδας Καταγραφή συμπερασμάτων ερωτηματολογίου, καταγραφή προβλημάτων, παρατήρηση δημόσιων χώρων, καταγραφή απαιτήσεων Σπύρος Ανάλυση στόχων, Καταγραφή συμπερασμάτων ερωτηματολογίου, έρευνα και καταγραφή στατιστικών στοιχείων, καταγραφή προβλημάτων, παρατήρηση δημόσιων χώρων, έρευνα και επιλογή εταιρικών χρωμάτων Σωκράτης Καταγραφή branding (ανάλυση trends, ανταγωνιστών, μαρκας, απευθηνόμενου κοινού), έρευνα και επιλογή εταιρικών χρωμάτων * ερευνα πάνω στους ανταγωνιστές (μελέτη του οράματος τους, του τρόπου που λειτουργούν, των θεμάτων που διαπραγματεύονται κ.λ.π.) πραγματοποιήθηκε από όλα τα μέλη της ομάδας.

7 ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟΥ o Απαντήθηκε κυρίως από άτομα χρονών. o Το logo πρέπει να αντικατοπτρίζει το αντικείμενο της MΚΟ. o Το θέμα είναι αποκρουστικό στον κόσμο. o Η αφίσα πρέπει να ανταποκρίνεται στο προφίλ της οργάνωσης o Ο κόσμος καταλαβαίνει αλλά δεν ενεργεί o 1.εικονα 2. ατάκα 3.λογοτυπο o Αντιπροσωπευτικά χρώματα: μαύρο, κόκκινο, καφέ o Περισσότερη εικόνα λιγότερο κείμενο o Τόπος εγκατάστασης: δημόσιοι χώροι

8 ΑΠΕΥΘΥΝΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ Κοινό ενημέρωσης («Χρηστικό κοινό») Ανήκουν όσοι έχουν επαφή με το φαινόμενο της παιδικής κακοποίησης: o τα παιδία - θύματα o οι θύτες o το ευρύτερο περιβάλλον του θύματος Κοινό ενεργούς συμμετοχής («Αγοραστικό κοινό» ) Προφανώς τα παιδιά δεν μπορούν να απευθυνθούν στην οργάνωση ούτε να αναλάβουν δράση. Οι θύτες στην πλειονότητα των περιπτώσεων αποκρύπτουν το γεγονός. Άρα το κοινό που θα ενεργοποιηθεί είναι ο κοινωνικός περίγυρος παιδιών.

9 ΔΗΜΗΤΡΗΣ • 35 χρονών • Ιδιοκτήτης εστιατορίου • Μόνιμος κάτοικος Ερμούπολης • Παντρεμένος,πατέρας 4χρονου αγοριού • Το εστιατόριο του βρίσκεται στο κέντρο της Ερμούπολης • Διασχίζει καθημερινά την Πλατεία Μιαούλη • Ακούει συχνά φωνές και κλάματα του ανήλικου παιδιού που μένει στο γειτονικό του σπίτι. ΕΛΕΝΗ • 30 χρονών • Εργάζεται σε κατάστημα ρούχων • Μόνιμος κάτοικος Ερμούπολης • Παντρεμένη • Το κατάστημα που εργάζεται βρίσκεται στην οδό Σ. Πρωίου • Διασχίζει συχνά τη πλατεία Μιαούλη/συχνά πίνει τον καφέ της εκεί • Στα γειτονικά της σπίτια διαμένουν οικογένειες με ανήλικα παιδιά. ΑΝΤΩΝΗΣ • 38 χρονών • Δάσκαλος δημοτικού • Μόνιμος κάτοικος Ερμούπολης • Παντρεμένος, Πατέρας 2 παιδιών 2 και 7 χρονών • Διασχίζει συχνά την πλατεία Μιαούλη • Γνωρίζει περιπτώσεις παιδιών που κακοποιούνται σωματικά από τους γονείς τους ΓΙΩΡΓΟΣ • 18 χρονών • Μαθητής Λυκείου • Μόνιμος Κάτοικος Ερμούπολης • Αδερφός 12χρονου κοριτσιού • Περνάει αρκετό από τον ελεύθερο χρόνο του με την παρέα του στα σκαλιά του Δημαρχείου της Ερμούπολης

10 Έρευνα τοποθεσίας o Πού θα γίνει η εγκατάσταση; o Γιατί εκεί; o Τι θα σχεδιάσουμε; o Τι πρέπει να λάβουμε υπόψη μας;

11

12 Προτεινόμενα υλικά για την εγκατάσταση • Fabric and Silk Polyester • Ύφασμα καμβά • Βινύλιο (PVC) • Μουσαμάς

13 ΑΝΑΛΥΣΗ TRENDS ΣΟΚΑΡΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΚΟΝΕΣ ΠΑΙΔΙΑ ΣΤΟ ΠΡΩΤΟ ΠΛΑΝΟ

14 ΕΜΦΑΣΗ ΣΤΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΗ ΒΙΑ ΕΜΦΑΣΗ ΣΤΙΣ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΤΗΣ ΚΑΚΟΠΟΙΗΣΗΣ

15 ΧΡΗΣΗ ΣΥΜΒΟΛΩΝ

16 ΈΡΕΥΝΑ ΚΑΙ ΑΝΑΛΥΣΗ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΩΝ ΔΙΕΘΝΗΣ ΑΜΝΗΣΤΙΑ ΟΡΑΜΑ • Όλοι οι άνθρωποι στη Γη να απολαμβάνουν τα ανθρώπινα δικαιώματα • Η διεξαγωγή έρευνας για την πρόληψη και καταστολή των παραβιάσεων αυτών που πλήττουν ιδιαίτερα τη σωματική και διανοητική ακεραιότητα, την ελευθερία συνείδησης και έκφρασης καθώς και την αποτροπή κάθε διάκρισης. ΑΞΙΕΣ • Διεθνής • Αλληλεγγύη • Παγκόσμιας κάλυψης • Οικουμενικότητα και αδιαιρετότητα των ανθρωπίνων δικαιωμάτων • Αμεροληψία • Ανεξαρτησία • Αμοιβαίος σεβασμός

17 ΤΟ ΧΑΜΟΓΕΛΟ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ • ΟΡΑΜΑ Κύριο μέλημά του είναι να προασπίσει τα δικαιώματα των παιδιών όχι μόνο στη θεωρία αλλά στην πράξη, καθημερινά, 24 ώρες την ημέρα, 365 ημέρες το χρόνο. Να εξασφαλίσει τα απαραίτητα για τη σωματική, ψυχική και πνευματική ισορροπία τους. •ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ Βασίζεται στις υπηρεσίες του κράτους (Αστυνομία, Εισαγγελίες, Νοσοκομεία κ.α.), όπου υπάρχουν άνθρωποι ευαισθητοποιημένοι που συμβάλλουν στην προσπάθειά του να αντιμετωπίσει τα προβλήματα των παιδιών.

18 ΈΡΕΥΝΑ GUIDELINES ΤΩΝ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΩΝ UNICEF • το λογότυπο της είναι σε άσπρο χρώμα και συχνά μέσα σε γαλάζιο πλαίσιο ή σε γαλάζιο χρώμα • χρησιμοποιεί εικόνες παιδιών (άλλωστε ασχολείται με τα δικαιώματα των παιδιών) συχνά ασπρόμαυρες • η λεζάντα είναι σύντομη αλλά μεγάλης σημασίας για την κατανόηση του νοήματος της αφίσας

19 international amnesty • επεμβαίνει στο περιβάλλον (εγκατάσταση) • το λογότυπο είναι μέσα σε πλαίσιο (άσπρο ή • κίτρινο) σε μαύρο χρώμα δίπλα στη λεζάντα

20 Ο συνήγορος του παιδιού • το λογότυπό της είναι γαλάζιο άσπρο φόντο, αλλά δεν “εμφανίζεται” πάντα στις αφίσες της • στις αφίσες της κυριαρχεί το κίτρινο χρώμα • δίνει ιδιαίτερη σημασία στο κείμενο • οι εικόνες είναι πραγματικές, όχι επεξεργασμένες, δεν έχουν τόσο στόχο να σοκάρουν

21 greenpeace • χρησιμοποιεί σοκαριστικές εικόνες (επεξεργασμένες, όχι πραγματικές) που μεγαλοποιούν την πραγματικότητα • το λογότυπο είναι σε άσπρο, μαύρο ή πράσινο χρώμα, συνήθως στο κάτω μέρος της αφίσας • η λεζάντα αποδίδει ευθύνες ή προκαλεί για δράση

22 wwf • χρησιμοποιεί μεταφορικές εικόνες • γίνεται χρήση εικόνων επεξεργασμένων, που έχουν ως στόχο να σοκάρουν • μπορεί να μην υπάρχει λεζάντα ή να είναι ενσωματωμένη στην εικόνα • το λογότυπο είναι ασπρόμαυρο κ συνήθως στο κάτω μέρος της αφίσας

23 Αισθητική Τοποθέτηση Μάρκας

24 Συμπέρασμα έρευνας και ανάλυσης προδιαγραφών των ανταγωνιστικών προϊόντων : Οι ΜΚΟ που θέλουν να τονίσουν το πρόβλημα και έχουν ως κύριο στόχο να το σταματήσουν χρησιμοποιούν έντονα χρώματα και αντιθέσεις, ενώ αυτές που στοχεύουν να απαλύνουν τον πόνο των παιδιών χρησιμοποιούν πιο απαλά χρώματα και ηπιότερες αντιθέσεις. Για εταιρικά χρώματα του STUDIO 3 S.D.V. επιλέξαμε τα εξής:

25 STOP. DOMESTIC. VIOLENCE. Branding - αξίες Ομαδικό Απαραίτητο Ανθρώπινο ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ

26 ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ ασφαλές ξεκάθαρο

27 STOP. DOMESTIC.VIOLENCE ΟΡΑΜΑ • Η ανάδειξη του προβλήματος της παιδικής κακοποίησης • Η εξάλειψη της παιδικής κακοποίησης • Η υπεράσπιση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΠΡΟΤΑΣΗ Η μάρκα Stop Domestic Violence θα υιοθετήσει ένα ύφος που θα δίνει έμφαση στην ανάδειξη του προβλήματος και λιγότερο στην (πραγματική ) ανάγκη υποστήριξης των θυμάτων της κακοποίησης. Άρα θα χρησιμοποιηθούν έντονες αντιθέσεις και χρώματα.

28 Συλλογή στοιχείων της έρευνας, εξαγωγή και ιεράρχηση απαιτήσεων Από τα ερωτηματολόγια συμπεραίνουμε πως στη χώρα μας το φαινόμενο υπάρχει σε μεγάλο βαθμό. Από τα συμπεράσματα του πως οι εγκαταστάσεις ΜΚΟ που έκαναν εντύπωση στο κοινό αποτελούνταν από εικόνα στο μεγαλύτερο μέρος τους συνοδευόμενη από μία ατάκα ή ένα κείμενο περιορισμένης έκτασης. Αυτό επιβεβαιώνεται και από την έρευνα που έχει γίνει στα guidelines γραφιστικών προϊόντων άλλων ΜΚΟ. ΑΠΑΙΤΗΣΗ : Η αφίσα θα πρέπει να περιέχει εικόνα και κείμενο. ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ: – Η εικόνα θα υπερτερεί του κειμένου. Αναλογία εικόνας- κειμένου, 80% - 20%. – Το 20% του κειμένου θα αποτελείται από στατιστικά- ενημερωτικά στοιχεία για το θέμα και από παρακινητική για δράση ατάκα.

29 Από μελέτη στατιστικών στοιχείων που αφορούν την κακοποίηση των παιδιών μέσα στην οικογένεια σερωτηματολογίου προκύπτει πως ο κόσμος δεν αντιδρά για την καταπολέμηση τέτοιων φαινομένων. ΑΠΑΙΤΗΣΗ: Η εγκατάσταση θα πρέπει να παρουσιάζει σκληρά / σοκαριστικά δεδομένα ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΗ:Θα γίνει χρήση σοκαριστικής φωτογραφίας που να απεικονίζει το ίδιο το παιδί-θύμα. Τα αποτελέσματα του ερωτηματολογίου μας έδειξαν πως μια οργάνωση γίνεται γνωστή μέσω των γραφιστικών της προϊόντων. ΑΠΑΙΤΗΣΗ: Θα πρέπει να γίνεται προφανές ότι το προϊόν ανήκει στην οργάνωση μας. ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ: – Στην εγκατάσταση θα αναγράφεται το λογότυπο της οργάνωσης στην πάνω δεξιά γωνία – Τα χρώματα που θα χρησιμοποιηθούν θα είναι τα εταιρικά χρώματα της οργάνωσης (μαύρο, άσπρο, κόκκινο, μπεζ).

30 Μέσα από την έρευνα και τη μελέτη των δράσεων άλλων ΜΚΟ συμπεραίνουμε πως οι εγκαταστάσεις που έχουν σκοπό να σοκάρουν και να ευαισθητοποιήσουν γίνονται περισσότερο αντιληπτές σε δημόσιους χώρους. ΑΠΑΙΤΗΣΗ: Η εγκατάσταση θα πρέπει να στηθεί σε πολυσύχναστο δημόσιο χώρο ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΗ:Θα στηθεί στην κεντρική πλατεία της Ερμούπολης (πλατεία Μιαούλη). ΑΠΑΙΤΗΣΗ: Η εγκατάσταση θα πρέπει να είναι ορατή στο απευθυνόμενο κοινό ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΗ:Θα στηθεί στη πίσω πλευρά της περίφραξης του αγάλματος του Μιαούλη (στη πλευρά που κοιτάζει προς το δημαρχείο) και θα καταλαμβάνει όλη την έκταση της. ΑΠΑΙΤΗΣΗ: Η εγκατάσταση θα πρέπει να έχει αντοχή σε εξωτερικούς παράγοντες ( ανθρώπινη παρέμβαση, καιρικές συνθήκες) ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΗ:Το υλικό που θα χρησιμοποιηθεί θα πρέπει να είναι ανθεκτικό.

31 Πρώτα Wireframes


Κατέβασμα ppt "STUDIO 3 STOP. DOMESTIC. VIOLENCE. Μια εργασία της σχεδιαστικής ομάδας 2: Ακριβός Σωκράτης dpsd08089 Αρμάος Γεώργιος dpsd10004 Βασαλάκης Λεωνίδας Ανάργυρος."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google