Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Ένα παράδειγμα διαθεματικής αξιοποίησης ψηφιακών εργαλείων έκφρασης στα Μαθηματικά και στην Πληροφορική. Α.Ψαλτίδου Σ. Δουκάκης.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Ένα παράδειγμα διαθεματικής αξιοποίησης ψηφιακών εργαλείων έκφρασης στα Μαθηματικά και στην Πληροφορική. Α.Ψαλτίδου Σ. Δουκάκης."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Ένα παράδειγμα διαθεματικής αξιοποίησης ψηφιακών εργαλείων έκφρασης στα Μαθηματικά και στην Πληροφορική. Α.Ψαλτίδου Σ. Δουκάκης

2 Κατασκευαστικός εποικοδομισμός Προκαλεί τους μαθητές να διερευνήσουν και να τροποποιήσουν αντικείμενα που τους παρέχονται • αποκτώντας νέες γνώσεις, • βελτιώνοντας δεξιότητες, • τροποποιώντας στάσεις.

3 Εκπαιδευτικό-διδακτικό σενάριο • Τίτλος: Τα σ(χ)ήματα του κώδικα διαδικτυακής κυκλοφορίας (ΚΩ.ΔΙ.ΚΥ.) • Διαθεματική προσέγγιση διδασκαλίας • Εκπαιδευτικό-διδακτικό σενάριο – Μαθηματικών – Πληροφορικής • α’ τάξη του γυμνασίου • Μάθηση μέσω κατασκευής (learning by doing) • Εργαλεία – Μισοψημένοι μικρόκοσμοι (Μαθηματικές έννοιες) – Εργαλεία διαδικτύου για την ανάπτυξη του ΚΩδικα ΔΙαδικτυακής ΚΥκλοφορίας (ΚΩ.ΔΙ.ΚΥ.).

4 Στόχος • να κατονομάζουν τα γεωμετρικά σχήματα που θα διερευνήσουν, • να περιγράφουν πότε ένα σχήμα χαρακτηρίζεται ισόπλευρο τρίγωνο ή τετράγωνο ή ορθογώνιο, • να κατατάσσουν τα σχήματα ανάλογα με τα χαρακτηριστικά τους, • να υιοθετούν κατάλληλη στάση κατά τη χρήση του διαδικτύου • να εκτιμούν τους κινδύνους του διαδικτύου.

5 Ιδέα • Ημέρας Ασφαλούς Χρήσης Διαδικτύου • Μαθηματικών • Πληροφορικής

6 Στα Μαθηματικά • Διερεύνηση σχημάτων – Ισόπλευρο Τρίγωνο – Τετράγωνο – Κανονικό Οκτάγωνο – Κύκλος – Ορθογώνιο • Αντιστοίχιση με σήματα του ΚΟΚ.

7 Στην Πληροφορική • Ασφάλεια στο διαδίκτυο • Συμπεριφορά στο διαδίκτυο • Χιουμοριστική τροποποίηση του νοήματος διαφόρων πινακίδων σήμανσης, ώστε να αναπτύξουν έναν κώδικα διαδικτυακής κυκλοφορίας (ΚΩ.ΔΙ.ΚΥ.).

8 Εργαλεία • Κώδικας οδικής κυκλοφορίας • Χελωνόκοσμος • Φυλλομετρητές • Υλικό από το Διαδίκτυο • Πρόγραμμα επεξεργασίας κειμένου • Σύστημα διαχείρισης μάθησης Blackboard • Πρόγραμμα επεξεργασίας εικόνων • Πρόγραμμα δημιουργίας παρουσιάσεων για την τελική παρουσίαση του ΚΩ.ΔΙ.ΚΥ.

9 Στην πράξη… και στην τάξη

10 Κοινωνική ενορχήστρωση της τάξης. • Μαθηματικά: Ομάδες των δύο ατόμων στο εργαστήριο υπολογιστών • Πληροφορική: Ομάδες τεσσάρων ατόμων με σκοπό την κατασκευή πινακίδων σήμανσης στο πλαίσιο του ΚΩ.ΔΙ.ΚΥ.

11 Κοινωνική ενορχήστρωση της τάξης. • Ρόλο του εκπαιδευτικού – Παρατηρητής – Παρεμβάσεις με σκοπό τον αναστοχασμό • Επικοινωνία των ομάδων • Παραγόμενο έργο

12 Μαθηματικά • Δύο μισοψημένοι μικρόκοσμοι με σκοπό την τροποποίησή τους και την διερεύνηση των ιδιοτήτων των σχημάτων. – Παραμετρικές διαδικασίες – Μεταβάλεις • 4 διδακτικές ώρες

13 Τεθλασμένη γραμμή για μυστήριο2 :γ1 :β :γ2 :α δ :γ1 μ :β δ :γ2 μ :α τέλος • Πειραματισμός για το ρόλο των παραμέτρων • Κατασκευή τεθλασμένης γραμμής

14 Ορθή γωνία για μυστήριο2 :γ1 :β :γ2 :α δ :γ1 μ :β δ :γ2 μ :α τέλος • Προσδιορισμός παραμέτρων για την κατασκευή μίας τεθλασμένης γραμμής με ορθή γωνία

15 Κατασκευή ορθογωνίου και τετραγώνου • Χρήση εντολής επανάλαβε για σχήμα1 :γ1 :β :γ2 :α επανάλαβε 2 [ δ :γ1 μ :β δ :γ2 μ :α ] Τέλος • Κατονόμασαν ιδιότητες ορθογωνίου και τετραγώνου.

16 Άλλα γεωμετρικά σχήματα για μυστήριο4 :ν :α :β επανάλαβε :ν [ δ :α μ :β] τέλος • Κάθε ομάδα πειραματίστηκε με σκοπό να προκύψει – το ισόπλευρο τρίγωνο – το τετράγωνο – το κανονικό οκτάγωνο • Μελέτησαν ιδιότητες των κανονικών σχημάτων και τη σχέση με την οποία συνδέονται οι γωνίες και οι πλευρές. για σχήμα :α :ν επανάλαβε :ν [ μ :α δ (360 / :ν) ] τέλος

17 Σχήματα με διαφορετικό προσανατολισμό • Πειραματίστηκαν στο σπίτι τους για να κατασκευάσουν ορθογώνιο και τετράγωνο με διαφορετικό προσανατολισμό.

18 Πληροφορική • (www.saferinternet.gr.) • Ανάπτυξη του κώδικα διαδικτυακής κυκλοφορίας (ΚΩ.ΔΙ.ΚΥ.) με τις δικές τους ερμηνείες στις πινακίδες σήμανσης. • 3 διδακτικές ώρες

19 Πληροφορική • Κάθε ομάδα απέδωσε 10 πινακίδες, τις οποίες ανήρτησαν στο Blackboard. • Επέλεξαν τις πιο σημαντικές και πιο χρήσιμες ανά κατηγορία. • Παρέδωσαν μία ολοκληρωμένη παρουσίαση στο πλαίσιο των εκδηλώσεων του σχολείου για τον εορτασμό της ημέρας Ασφαλούς Χρήσης του Διαδικτύου.

20

21 Κρατάτε αποστάσεις από τους άγνωστους συνομιλητές Πρόσεχε, μπορεί να κολλήσεις ιό και να βγεις εκτός δικτύου. Πρόσεχε τι ανεβάζεις και τι κατεβάζεις από το διαδίκτυο Τίποτα δε σβήνεται! Ό,τι γράψεις, ό,τι κι αν πεις, ακόμα κι αν το σβήσεις, κάποτε θα το ξαναδείς. Σταμάτα λίγο να παίζεις στον υπολογιστή. Ξεκουράσου για να ανακτήσεις δυνάμεις! Ο εθισμός μπορεί να σε στείλει…

22 Συμπεράσματα-Επίλογος • Η εμπλοκή των μαθητών σε παιδαγωγική προσέγγιση που να συνδυάζει την τεχνολογία με το διδάξιμο. • Οι μαθητές πειραματίζονταν με τα δικά τους μαστορέματα. • Οι μαθητές κατάφεραν να συσχετίζουν, να αναγνωρίζουν και να περιγράφουν τα γεωμετρικά σχήματα. • Οι μαθητές ανέπτυξαν κριτική στάση σε σχέση με τη χρήση του διαδικτύου.


Κατέβασμα ppt "Ένα παράδειγμα διαθεματικής αξιοποίησης ψηφιακών εργαλείων έκφρασης στα Μαθηματικά και στην Πληροφορική. Α.Ψαλτίδου Σ. Δουκάκης."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google