Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΕΠΙΛΟΓΗ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ –ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΠΕΔΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΗΣ Α΄ΤΑΞΗΣ ΓΕΛ.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΕΠΙΛΟΓΗ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ –ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΠΕΔΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΗΣ Α΄ΤΑΞΗΣ ΓΕΛ."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1

2 ΕΠΙΛΟΓΗ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ –ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΠΕΔΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΗΣ Α΄ΤΑΞΗΣ ΓΕΛ

3 Κομβικά σημεία στην επιλογή επαγγέλματος  Γ΄ Γυμνασίου: Γενικό ή Επαγγελματικό Λύκειο;  Β΄ Γενικού Λυκείου: Θεωρητική, Θετική ή Τεχνολογική κατεύθυνση;  Γ΄ Λυκείου: επιλογή σπουδών και συμπλήρωση μηχανογραφικού

4

5 ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΠΟΥ ΜΑΣ ΕΠΗΡΕΑΖΟΥΝ  Προσωπικές κλίσεις, δεξιότητες και προτιμήσεις  Ο βαθμός αυτογνωσίας και αυτοεκτίμησης που διαθέτουμε  Επιρροές από το περιβάλλον (οικογενειακό – φιλικό-ΜΜΕ)  Πληροφορίες για τον κόσμο της εργασίας και τις προοπτικές απασχόλησης  Επαγγελματικές αξίες  Γνώση εκπαιδευτικού συστήματος και συστήματος πρόσβασης στην Τριτοβάθμια Εκπ/ση

6  Η επιλογή του επαγγέλματος δεν πρέπει να γίνεται με βάση την αναμενόμενη δυνατότητα εξεύρεσης εργασίας. Αφού αυτό δεν μπορεί να προβλεφθεί, πρέπει να ασχοληθούμε με το για ποιο επάγγελμα είναι κατάλληλο το παιδί. Ο εαυτός προηγείται της αγοράς εργασίας, και αυτό ίσως είναι το μόνο θετικό του απρόβλεπτου μέλλοντος.

7  Η μόνη εγγύηση εξεύρεσης εργασίας είναι να διαλέξει ο μαθητής τις σπουδές που ταιριάζουν στην προσωπικότητα, τα ενδιαφέροντα, τις αξίες και τις δεξιότητές του. Τότε θα γίνει τόσο καλός στο αντικείμενο αυτό, που τη θέση εργασίας θα τη δημιουργήσει στο μέλλον και μάλιστα, το σπουδαιότερο, θα είναι κι ευτυχισμένος.

8 ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΣΠΟΥΔΩΝ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΠΟΦΟΙΤΟ ΤΗΣ Α΄ΓΕΛ

9 Ι.Ε.Κ. (ΜΕΤΑΛΥΚΕΙΑΚΑ) Α Γ Ο Ρ Α Ε Ρ Γ Α ΣΙ Α Σ ΕΠΑ.Λ. (3 χρόνια) ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ (ΑΕΙ – ΤΕΙ) ΕΠΑ.Σ. (2 χρόνια) Ι.Ε.Κ. ΜΕΤΑΓΥΜΝΑΣΙΑΚΑ ΓΥΜΝΑΣΙΟ Από την Α΄ τάξη Από την Α΄ τάξη

10 ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΕΣ ΣΧΟΛΕΣ Α΄ ΤΑΞΗ (κύκλοι) ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΕΤΑΓΥΜΝΑΣΙΑΚΗΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ Β΄ ΤΑΞΗ (κατευθύνσεις) Γ΄ ΤΑΞΗ (κατευθύνσεις) Α΄ ΤΑΞΗ (κοινή) Γ΄ ΤΑΞΗ (Ειδικότητες) Β΄ ΤΑΞΗ (Τομείς) ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ Α΄ ΤΑΞΗ (Ειδικότητες) Β΄ ΤΑΞΗ (Ειδικότητες) ΠΤΥΧΙΟ ΤΕΕ Α΄ ΚΥΚΛΟΥ

11 ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΕΣ ΣΧΟΛΕΣ (ΕΠΑ.Σ.) ΤΙΤΛΟΙ ΣΠΟΥΔΩΝ ΜΕΤΑΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ & ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ ΜΕΤΑΛΥΚΕΙΑΚΑ Ι.Ε.Κ. ΜΕΤΑΓΥΜΝΑΣΙΑΚΑ Ι.Ε.Κ. ΠΤΥΧΙΟ Επιπέδου 1 ΠΤΥΧΙΟ Επιπέδου 3 ΔΙΠΛΩΜΑ ΜΕΤΑΔ/ΒΑΘΜΙΑΣ ΕΠΑΓΓ. ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ ΑΠΟΛΥΤΗΡΙΟ ΛΥΚΕΙΟΥ ΑΓΟΡΑΕΡΓΑΣΙΑΣΑΓΟΡΑΕΡΓΑΣΙΑΣ ΑΕΙ-ΤΕΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ (ΕΠΑ.Λ.) ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ

12 ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ ΘΕΤΙΚΗ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ ΓΕΝΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΤΟΜΕΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΚΑΤ/ΝΣΕΩΝ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ ΓΕΝΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΜΑΘΗΜΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Β΄ ΤΑΞΗΣ Β΄ ΤΑΞΗ ΓΕ.Λ. Β΄ ΤΑΞΗ ΕΠΑ.Λ.

13 Επειδή όμως υπάρχουν πάντα καινούργιες ευκαιρίες και δυνατότητες προσαρμογών, όταν μια προηγούμενη απόφασή μας δεν μας ικανοποιεί μπορείς:  Να αλλάξεις κατεύθυνση. Οι αλλαγές που είναι πιο πιθανές είναι από την θετική κατεύθυνση στην τεχνολογική και αντίστροφα  Μετά το τέλος της Α΄ Λυκείου να εγγραφείς στην Β΄ τάξη των ΕΠΑΛ ή στην Α΄ τάξη των ΕΠΑΣ  ΠΡΟΣΟΧΗ:  Οι κάτοχοι απολυτηρίου Γ.ΕΛ μπορούν να εγγραφούν στην Β΄τάξη του ΕΠΑ.Λ προκειμένου να αποκτήσουν πτυχίο ειδικότητας

14 Δυνατότητα μετεγγραφής σε ΕΠΑΛ ή ΕΠΑΣ και προοπτικές

15 ΓΡΑΣΕΠ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΑΓΡΟΥ ΚΕΡΚΥΡΑΣ ΤΙΤΛΟΙ ΣΠΟΥΔΩΝ & ΔΙΕΞΟΔΟΙ ΕΠΑ.Λ Πανελλήνιες Εξετάσεις Πανελλήνιες Εξετάσεις 1. Μαθήματα Γ.Π. ίσα σε αριθμό & κοινά θέ 1. Μαθήματα Γ.Π. ίσα σε αριθμό & κοινά θέ με του ΓΕ.Λ. με του ΓΕ.Λ. ΑΠΟΛΥΤΗΡΙΟ 2. Μαθήματα Επαγγελματικής Παιδείας Ισότιμο με του ΓΕ.Λ & Ειδικές Πανελλήνιες Εξετάσεις & Ειδικές Πανελλήνιες Εξετάσεις Ειδικό ποσοστό σε αντίστοιχα τμήματα ΤΕΙ στις Σχολές των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού, στις Εμπορικού Ναυτικού, στις Στρατιωτικές Σχολές Υπαξιωματικών Στρατιωτικές Σχολές Υπαξιωματικών των Ενόπλων Δυνάμεων, καθώς και στις των Ενόπλων Δυνάμεων, καθώς και στις σχολές Αστυφυλάκων σχολές Αστυφυλάκων ΠΤΥΧΙΟ ΕΠΙΠΕΔΟΥ 3 Ενδοσχολικές Εξετάσεις Ενδοσχολικές Εξετάσεις

16 30/6/2014ΚΕΣΥΠ ΚΕΡΚΥΡΑΣ ΤΡΟΠΟΣ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΑ ΑΕΙ-ΤΕΙ  ΕΠΑ.Λ.  Ενδοσχολικές εξετάσεις για απόκτηση Απολυτηρίου.  Πανελλήνιες εξετάσεις: • Σε 4 μαθήματα για εισαγωγή ΜΟΝΟ στα ΤΕΙ αντίστοιχης ειδικότητας Σε 4 μαθήματα Σε 4 μαθήματα • ή • Σε 6 ή 7 μαθήματα για εισαγωγή σε ΑΕΙ & ΤΕΙ. Σε 6 ή 7 μαθήματα Σε 6 ή 7 μαθήματα  ΓΕ.Λ.  Πανελλήνιες εξετάσεις σε 6 ή 7 μαθήματα. 6 ή 7 μαθήματα6 ή 7 μαθήματα

17 30/6/2014ΚΕΣΥΠ ΚΕΡΚΥΡΑΣ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΩΣ ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑ ΓΙΑ ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΣΤΗ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΑΠΟ ΕΠΑΛ  ΟΜΑΔΑ Α ΜΟΝΟ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΑ ΤΕΙ  Μαθηματικά Ι (Ομάδα Α΄)  Νεοελ. Γλώσσα  1ο Μάθημα Ειδικότητας  2ο Μάθημα Ειδικότητας  ΟΜΑΔΑ Β ΑΕΙ & ΤΕΙ (ΧΩΡΙΣ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟΥΣ )  Νεοελ. Γλώσσα (Ομάδα Β΄)  Μαθηματικά ΙΙ (Ομάδα Β΄)  Φυσική ΙΙ (Ομάδα Β΄)  Μάθημα Επιλογής  1ο Μάθημα Ειδικότητας  2ο Μάθημα Ειδικότητας

18 30/6/2014ΚΕΣΥΠ ΚΕΡΚΥΡΑΣ ΓΕΝ. ΛΥΚΕΙΟ  Νεοελληνική Γλώσσα (μάθημα γεν. παιδείας)  Τα 4 Μαθήματα της Κατ/νσης  1 Μάθημα Γενικής Παιδείας (επιλογή του υποψηφίου)  Αρχές Οικονομικής Θεωρίας (Μάθημα επιλογής – Προαιρετικό*). * Είναι υποχρεωτικό για τους υποψήφιους των Σχολών του 5ου Ε.Π. ΕΠΑ.Λ. (ομάδα Β)  4 μαθήματα γενικής παιδείας ( Νεοελληνική Γλώσσα Μαθηματικά ΙΙ  Φυσική ΙΙ υποχρεωτικά) και  2 μαθήματα επαγγελματικής παιδείας (ειδικότητας)  Αρχές Οικονομικής Θεωρίας (Μάθημα επιλογής – Προαιρετικό*). ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΣ ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ (συγκριτικός πίνακας)

19 30/6/2014ΚΕΣΥΠ ΚΕΡΚΥΡΑΣ Απευθύνονται σε μαθητές/τριες που ενδιαφέρονται να αποκτήσουν πρακτικές δεξιότητες

20 ΚΕΣΥΠ ΚΕΡΚΥΡΑΣ ΓΡΑΣΕΠ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΑΓΡΟΥ ΚΕΡΚΥΡΑΣ ΤΙΤΛΟΙ ΣΠΟΥΔΩΝ - ΔΙΕΞΟΔΟΙ ΕΠΑ.Σ Πτυχίο επιπέδου 3 Πτυχίο επιπέδου 3 Αγορά εργασίας ΙΕΚ Αγορά εργασίας ΙΕΚ

21 30/6/ Τεχνιτών Αερίων Καυσίμων (Φυσικού Αερίου) 2. Εργαλειομηχανών CNC (δεν λειτουργησε φέτος) 3. Θερμοϋδραυλικών Εγκαταστάσεων και Συντηρητών Κεντρικής Θέρμανσης 4. Μηχανοσυνθετών Αεροσκαφών 5. Αμαξωμάτων 6. Τεχνιτών Ηλεκτρολογικών Εγκαταστασεων 7. Κτιριακών Έργων (δεν λειτούργησε φέτος) 8. Σχεδιασμού Εσωτερικών Χώρων 9. Αργυροχρυσοχοϊας 10. Επιπλοποιίας 11. Κεραμικής - Πηλοπλαστικής 12. Ψηφιδογραφίας - Υαλογραφίας 13. Συντήρησης Έργων Τέχνης – Αποκατάστασης 14. Ξυλογλυπτικής - Διακοσμητικής Επίπλου 15. Σχεδίασης και Παραγωγής Ενδύματος 16. Αγροτικών Μηχανημάτων 17. Αμπελουργίας - Οινοτεχνίας 18. Φυτοτεχνικών Επιχειρήσεων – Αρχιτεκτονική Τοπίου 19. Θερμοκηπιακών Κατασκευών και Καλλιεργειών 20. Δενδροκομίας 21. Ζωοτεχνίας 22. Γαλακτοκομίας - Τυροκομίας 23. Επιχειρήσεων Αγροτουρισμού και Αγροβιοτεχνίας 24. Βοηθών Οδοντοτεχνιτών 25. Βοηθών Φυσιοθεραπευτών 26. Βοηθών Ακτινολογικών Εργαστηρίων 27. Βοηθών Φαρμακείων 28. Χημικών Εργαστηρίων και Ποιοτικού Ελέγχου Υλικών 29. Αισθητικής Τέχνης 30. Κομμωτικής Τέχνης 31. Ξενοδοχειακών και Επισιτιστικών Υπηρεσιών 32. Μαγειρικής Τέχνης 33. Ζαχαροπλαστικής Τέχνης

22 30/6/2014 ΕΠΑ.Σ ΑΛΛΩΝ ΦΟΡΕΩΝ  Μαθητείας Ο.Α.Ε.Δ.  Τεχνιτών Θερμικών & Υδραυλικών Eγκ/σεων  Τεχνιτών Μηχανών & Συστημάτων Αυτ/του  Κομμωτικής Τέχνής  Αρτοποιίας-Ζαχαροπλαστικής  Εποπτείας Υπουργείου Υγείας ΕΠΑΣ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗΣ  Οργανισμού Τουριστικής Εκπαίδευσης & Κατάρτισης (Ο.Τ.Ε.Κ)  Ξενοδοχειακών και Επισιτιστικών Υπηρεσιών  Μαγειρικής Τέχνης  Και άλλων υπουργείων

23 ΕΠΙΛΟΓΗ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ ΣΤΗΝ Β΄ΤΑΞΗ ΓΕΛ  Η επιλογή κατεύθυνσης στην Β΄ τάξη του ΓΕΛ θα παίξει κρίσιμο ρόλο στην επιλογή επιστημονικού πεδίου και συνεπώς και στην επιλογή των σχολών που σε ενδιαφέρουν αφού με λανθασμένες επιλογές θα έχεις μεν το δικαίωμα να δηλώσεις αυτές τις σχολές όμως θα έχεις απώλεια μορίων  Η επιλογή κατεύθυνσης στην Β΄ τάξη του ΓΕΛ θα παίξει κρίσιμο ρόλο στην επιλογή επιστημονικού πεδίου και συνεπώς και στην επιλογή των σχολών που σε ενδιαφέρουν αφού με λανθασμένες επιλογές θα έχεις μεν το δικαίωμα να δηλώσεις αυτές τις σχολές όμως θα έχεις απώλεια μορίων

24 Η επιλογή θα πρέπει να γίνει με βάση τα παρακάτω κριτήρια: Η επιλογή θα πρέπει να γίνει με βάση τα παρακάτω κριτήρια:  Τις ιδιαίτερες κλίσεις του μαθητή σε σχέση με το περιεχόμενο των μαθημάτων της κατεύθυνσης.  Τις προτιμήσεις του για το τμήμα που θέλει να φοιτήσει, εφόσον θέλει να φοιτήσει σε κάποιο ΑΕΙ ή ΤΕΙ, και κατά συνέπεια, για το επάγγελμα που θέλει να ακολουθήσει μελλοντικά.  Τα τμήματα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης χωρίζονται σε πέντε ευρείες ομάδες οι οποίες ονομάζονται Επιστημονικά Πεδία, το γενικό περιεχόμενο των οποίων και τις σχέσεις τους με τις κατευθύνσεις του λυκείου θα πρέπει να έχει υπόψη του ο μαθητής πριν επιλέξει την κατεύθυνσή του.

25 ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΠΕΔΙΑ  1ο Επιστημονικό Πεδίο Ανθρωπιστικές, Νομικές & Κοινωνικές Επιστήμες π.χ. Δικηγόρος, Φιλόλογος, Ξενόγλωσσες φιλολογίες, Ψυχολόγος, Δημοσιογράφος, Δάσκαλος κ.λ.π.  2ο Επιστημονικό Πεδίο Θετικές Επιστήμες π.χ. Μαθηματικός, Φυσικός Γεωπόνος, Πληροφορική, Βιολόγος, Στρατιωτικός κ.λ.π.  3ο Επιστημονικό Πεδίο Επιστήμες Υγείας π.χ. Ιατρός, Νοσηλευτής, Κτηνίατρος, Οδοντίατρος, ΠαραΪατρικά επαγγέλματα κ.λ.π.  4ο Επιστημονικό Πεδίο Τεχνολογικές Επιστήμες π.χ. Μηχανολόγος, Ηλεκτρολόγος, Μηχανικός, Αρχιτέκτονας, Πληροφορική, Στρατιωτικός κ.λ.π.  5ο Επιστημονικό Πεδίο Επιστήμες Οικονομίας & Διοίκησης π.χ. Οικονομολόγος, Λογιστής, Στέλεχος Επιχειρήσεων, Τουριστκά Αστυνομικός κ.λ.π.

26  Αν και το σύστημα παρέχει τη δυνατότητα στο μαθητή να οδηγηθεί από την κάθε κατεύθυνση προς περισσότερα από 1 επιστημονικά πεδία, καλό θα είναι η κατεύθυνση που θα επιλέξει ο μαθητής να σχετίζεται με το επιστημονικό πεδίο, το τμήμα και το επάγγελμα της προτίμησής του.

27 Α΄. ΘΕΩΡΗΤΙΚΗ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ 8 ΩΡΕΣ 1. Αρχαία Ελληνικά Κείμενα 4 2. Αρχές Φιλοσοφίας 2 3. Λατινικά 2 Β΄. ΘΕΤΙΚΗ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ 7 ΩΡΕΣ 1. Μαθηματικά3 2. Φυσική 2 3. Χημεία2 Γ΄. ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ 7 ΩΡΕΣ 1. Μαθηματικά3 2. Φυσική 2 3. Τεχνολογία Επικοινωνιών 2 Β΄ ΤΑΞΗ ΓΕ.Λ. - ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΩΝ

28 ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ Β΄ ΓΕΛ  Κοινωνική & Πολ. Οργ. στην Αρχ. Ελλάδα Κοινωνική & Πολ. Οργ. στην Αρχ. Ελλάδα Κοινωνική & Πολ. Οργ. στην Αρχ. Ελλάδα  Αρχές Περιβαλλοντικών Επιστημών Αρχές Περιβαλλοντικών Επιστημών Αρχές Περιβαλλοντικών Επιστημών  Νεότερη Ευρ. Λογοτεχνία: Ιστορία & Κείμενα Νεότερη Ευρ. Λογοτεχνία: Ιστορία & Κείμενα Νεότερη Ευρ. Λογοτεχνία: Ιστορία & Κείμενα  Β' Ξένη Γλώσσα Β' Ξένη Γλώσσα Β' Ξένη Γλώσσα  Στοιχεία Αστρονομίας & Διαστημικής Στοιχεία Αστρονομίας & Διαστημικής Στοιχεία Αστρονομίας & Διαστημικής  Γραμμικό Σχέδιο Γραμμικό Σχέδιο Γραμμικό Σχέδιο  Ελεύθερο Σχέδιο Ελεύθερο Σχέδιο Ελεύθερο Σχέδιο  Ιστορία Κοινωνικών Επιστημών Ιστορία Κοινωνικών Επιστημών Ιστορία Κοινωνικών Επιστημών  Θέματα Ιστορίας Θέματα Ιστορίας Θέματα Ιστορίας  Εφαρμογές Υπολογιστών Εφαρμογές Υπολογιστών Εφαρμογές Υπολογιστών  Βιολογία Βιολογία  Διαχείριση Φυσικών Πόρων Διαχείριση Φυσικών Πόρων Διαχείριση Φυσικών Πόρων  Χημεία Χημεία  Τεχνικό Σχέδιο Τεχνικό Σχέδιο Τεχνικό Σχέδιο

29 ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ 17 ΩΡΕΣ 1. Θρησκευτικά 1 2. Αρχαία Ελληνική Γλώσσα & Γραμματεία 1 3. Α΄ Ξένη Γλώσσα 2 4. Νεοελληνική Λογοτεχνία 1 5. Βιολογία 2 6. Νεοελληνική Γλώσσα 2 7. Ιστορία 2 8. Μαθηματικά & Στοιχεία Στατιστικής 2 9. Φυσική Κοινωνιολογία Φυσική Αγωγή 1 Γ΄ ΤΑΞΗ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ

30 ΘΕΤΙΚΗ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ 12 ΩΡΕΣ 1. Μαθηματικά 5 2. Φυσική 3 3. Χημεία 2 4. Βιολογία 2 Γ΄ ΤΑΞΗ ΓΕ.Λ. - ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΩΝ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ 12 ΩΡΕΣ 1. Αρχαία Ελληνικά 5 2. Νεοελληνική Λογοτεχνία 3/2 3. Λατινικά 2/3 4. Ιστορία 2

31 Β΄. ΚΥΚΛΟΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ & ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ 1. Μαθηματικά 5 2. Φυσική 3 3. Ανάπτυξη Εφαρμ. σε Προγραμματ. Περιβάλλον 2 4. Αρχές Οργάν. & Δ/σης Επιχειρ. & Υπηρεσιών 2 Α΄. ΚΥΚΛΟΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ & ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ 1. Μαθηματικά 5 2. Φυσική 3 3. Χημεία -Βιοχημεία 2 4. Ηλεκτρολογία 2 Γ΄ ΤΑΞΗ ΓΕ.Λ. - ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ 12 ΩΡΕΣ

32 ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ Γ΄ ΓΕΛ  Β' Ξένη Γλώσσα  Αρχές Οικονομικής Θεωρίας  Στατιστική  Λογική - Θεωρία & Πρακτική  Εφαρμογές Υπολογιστών  Ιστορία της Τέχνης  Ιστορία Επιστημών & Τεχνολογίας  Προβλήματα Φιλοσοφίας  Νεοελληνική Λογοτεχνία  Τεχνολογία & Ανάπτυξη  Στοιχεία Γεωπονίας & Αγρ. Ανάπτυξη  Βιομηχανική Παραγωγή & Ενέργεια  Αρχές Λογιστικής  Τεχνικό Σχέδιο  Αρχιτεκτονικό Σχέδιο  Τεχνολογία Υπ/κών Συστ. & Λειτ.Συστήματα  Πολυμέσα - Δίκτυα  Εφαρμογές Λογισμικού

33 ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ Βαθμός ετήσιας επίδοσης για κάθε μάθημα είναι ο μέσος όρος του προφορικού & του γραπτού βαθμού, δηλαδή: Προφορικός βαθμός + γραπτός βαθμός Ιουνίου Μαθήματος ενδοσχολικά ή πανελλαδικά Μαθήματος ενδοσχολικά ή πανελλαδικά2 Γ.Μ.Ο. (γενικός μέσος όρος) είναι ο μέσος όρος των βαθμών επίδοσης όλων των γραπτώς εξεταζομένων μαθημάτων. Για την προαγωγή ή την απόλυση, ο Γ.Μ.Ο. πρέπει να είναι ίσος ή μεγαλύτερος του 9,5 και η φοίτηση επαρκής.

34 ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΣΠΟΥΔΩΝ  Προσωπική προτίμηση  Επιρροές από το περιβάλλον (οικογενειακό – φιλικό)  Ικανότητες, κλίσεις, ενδιαφέροντα του υποψηφίου  Προοπτικές απασχόλησης  Επαγγελματικές αξίες  Μέσα μαζικής επικοινωνίας

35 ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ  ΠΑΝΕΛΑΔΙΚΩΣ ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΑΥΞΗΜΕΝΗΣ ΒΑΡΥΤΗΤΑΣ  ΒΑΘΜΟΣ ΠΡΟΣΒΑΣΗΣ  ΠΩΣ ΥΠΟΛΟΓΙΖΟΥΜΕ ΤΑ ΜΟΡΙΑ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ

36  Κάθε υποψήφιος έχει βεβαίως τη δυνατότητα, ανεξάρτητα από το αν ακολουθεί τη Θεωρητική, τη Θετική ή την Τεχνολογική Κατεύθυνση, να δηλώσει όποιο Επιστημονικό Πεδίο επιθυμεί.  Στην πράξη, όμως, τα πράγματα δεν είναι ακριβώς έτσι. Με το δεδομένο ότι κάθε υποψήφιος μπορεί να δηλώσει στο μηχανογραφικό δελτίο του Σχολές και Τμήματα από δύο, το πολύ, Επιστημονικά Πεδία, πρέπει λογικά όχι μόνο να συνδυάσει τα πεδία με το μεγαλύτερο συνολικό άθροισμα Σχολών και Τμημάτων, αλλά κυρίως να λάβει υπόψη του τα μαθήματα αυξημένης βαρύτητας, που απαιτεί κάθε Επιστημονικό Πεδίο.

37 ΤΑ ΒΑΣΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΑ ΒΑΣΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΤΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ  6 ή 7 εξεταζόμενα σε εθνικό επίπεδο μαθήματα για τελειόφοιτους & απόφοιτους  Ο συνδυασμός των πεδίων καθορίζει το 6ο μάθημα που θα επιλέξει ο υποψήφιος  Το 6ο μάθημα θα δηλώνεται το Φεβρουάριο για όλους.  Λιγότερες επιλογές πεδίων χωρίς απώλεια μορίων ( ειδικά για τη Θεωρητική κατεύθυνση)

38 Πανελλαδικά Εξεταζόμενα Μαθήματα Θεωρητική Κατεύθυνση:   Aρχαία Eλληνικά Kείμενα (κατεύθυνσης)   Iστορία (κατεύθυνσης)   Λατινικά (κατεύθυνσης)   Nεοελληνική Λογοτεχνία (κατεύθυνσης)   Nεοελληνική Γλώσσα (γενικής παιδείας)   Ένα δεύτερο μάθημα γενικής παιδείας (που επιλέγουν οι μαθητές)

39 Πανελλαδικά Εξεταζόμενα Μαθήματα Θετική Κατεύθυνση: Θετική Κατεύθυνση:  Mαθηματικά (κατεύθυνσης)  Φυσική (κατεύθυνσης)  Xημεία (κατεύθυνσης)  Bιολογία (κατεύθυνσης)  Nεοελληνική Γλώσσα (γενικής παιδείας)  Ένα δεύτερο μάθημα γενικής παιδείας (που θα επιλέγουν οι μαθητές)

40 Πανελλαδικά Εξεταζόμενα Μαθήματα Τεχνολογική Κατεύθυνση (Κύκλος Πληροφορικής & Υπηρεσιών): Τεχνολογική Κατεύθυνση (Κύκλος Πληροφορικής & Υπηρεσιών):  Mαθηματικά (κατεύθυνσης)  Φυσική (κατεύθυνσης)  Aνάπτυξη Eφαρμογών σε Προγραμμματιστικό Περιβάλλον (κατεύθυνσης)  Aρχές Oργάνωσης & Διοίκησης Eπιχειρήσεων (κατεύθυνσης)  Nεοελληνική Γλώσσα (γενικής παιδείας)  Ένα δεύτερο μάθημα γενικής παιδείας (που θα επιλέγουν οι μαθητές)

41 - ΜαθήματαΓενικήςΠαιδείαςΘεωρητικήκατεύθυνσηΘετικήκατεύθυνση Τεχνολογική κατεύθυνση Νεοελληνική Γλώσσα * ΝεότερηΕλληνικήΙστορίαΜαθηματικά & Στοιχεία ΣτατιστικήςΒιολογίαΦυσική Κύκλος ΚύκλοςΠληροφορικής & Υπηρεσιών Υπηρεσιών Κύκλος ΚύκλοςΤεχνολογίας & Παραγωγής Παραγωγής ΑρχαίαΕλληνικάΜαθηματικάΜαθηματικάΜαθηματικά ΙστορίαΦυσικήΦυσικήΦυσική ΝεοελληνικήΛογοτεχνίαΧημείαΑνάπτυξηΕφαρμογών Χημεία – Βιοχημεία ΛατινικάΒιολογίαΑρχέςΟργάνωσης & Διοίκησης Ηλεκτρολογί α * Η Νεοελληνική Γλώσσα είναι υποχρεωτικό 5ο μάθημα για όλες τις κατευθύνσεις.

42 Επιλογή επιστημονικών πεδίων  Ο υποψήφιος επιλέγει μέχρι 2 επιστημονικά πεδία  Υπάρχουν κάποιοι περιορισμοί στην επιλογή, ανάλογα με την κατεύθυνση και το 6ο εξεταζόμενο μάθημα.

43 Συνδυασμός πεδίων & 6ο μάθημα Αν ο υποψήφιος επιλέξει 1 μόνο επιστημονικό πεδίο τότε μπορεί να επιλέξει οποιοδήποτε από τα 4 μαθήματα γενικής παιδείας ως 6ο. Αν ο υποψήφιος επιλέξει 1 μόνο επιστημονικό πεδίο τότε μπορεί να επιλέξει οποιοδήποτε από τα 4 μαθήματα γενικής παιδείας ως 6ο. Αρκεί να έχει εξεταστεί σε εθνικό επίπεδο και στα 2 μαθήματα αυξημένης βαρύτητας του συγκεκριμένου πεδίου. Αρκεί να έχει εξεταστεί σε εθνικό επίπεδο και στα 2 μαθήματα αυξημένης βαρύτητας του συγκεκριμένου πεδίου.

44 Συνδυασμός πεδίων & 6ο μάθημα Αν ο υποψήφιος επιλέξει 2 επιστημονικά πεδία τότε το ένα τουλάχιστον θα έχει μαθήματα αυξημένης βαρύτητας, τα μαθήματα της κατεύθυνσης του και για το άλλο πεδίο, το αντίστοιχο μάθημα γενικής παιδείας του πεδίου αυτού. Αν ο υποψήφιος επιλέξει 2 επιστημονικά πεδία τότε το ένα τουλάχιστον θα έχει μαθήματα αυξημένης βαρύτητας, τα μαθήματα της κατεύθυνσης του και για το άλλο πεδίο, το αντίστοιχο μάθημα γενικής παιδείας του πεδίου αυτού. Παράδειγμα Παράδειγμα Υποψήφιος Τεχνολογικής κατεύθυνσης επιθυμεί Σχολές του Υποψήφιος Τεχνολογικής κατεύθυνσης επιθυμεί Σχολές του 2ου & 3ου πεδίου. 2ου & 3ου πεδίου. Τότε: Τότε: Για το 2ο πεδίο θα έχει μαθήματα αυξημένης βαρύτητας τα Μαθηματικά και τη Φυσική κατεύθυνσης Για το 2ο πεδίο θα έχει μαθήματα αυξημένης βαρύτητας τα Μαθηματικά και τη Φυσική κατεύθυνσης Για το 3ο πεδίο θα πρέπει να επιλέξει ως 6ο τη Βιολογία. Για το 3ο πεδίο θα πρέπει να επιλέξει ως 6ο τη Βιολογία.

45 1ο ΠΕΔΙΟ Ανθρωπιστικών, Νομικών & Κοιν. Επιστημών 2ο ΠΕΔΙΟ ΘετικώνΕπιστημών 3ο ΠΕΔΙΟ ΕπιστημώνΥγείας 4ο ΠΕΔΙΟ ΤεχνολογικώνΕπιστημών 5ο ΠΕΔΙΟ Επιστημών Οικονομίας & ΔιοίκησηςΑρχαία Ελληνικά ( Χ 130 ) Μαθηματικά ( Χ 130 ) ( Χ 130 )Βιολογία ( Χ 130 ) Μαθηματικά ΑρχέςΟικον.Θεωρίας Ιστορία ( Χ 70 ) Φυσική ( Χ 70 ) Χημεία Φυσική Μαθηματικά & Στ.Στατιστικής ( Χ 70 ) Νεοελληνική Γλώσσα ( Χ 90 ) Μαθηματικά & Στ.Στατιστικής (Χ 90 ) Βιολογία Γ.Π. ( Χ 90 ) Μαθηματικά & Στ.Στατιστικής (Χ 90 ) Νεότερη Ελλ. Ιστορία ( Χ 40 ) Νεοελληνική Γλώσσα ( Χ 40 ) Νεοελληνική Νεοελληνική ΓΕ.Λ. ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΑΥΞΗΜΕΝΗΣ ΒΑΡΥΤΗΤΑΣ

46 ΥΠΟΨΗΦΙΟΙ ΣΧΟΛΩΝ ΤΟΥ 5 ου Ε.Π  α) για να μπορέσει υποψήφιος να δηλώσει στο μηχανογραφικό του δελτίο το 5ο επιστημονικό πεδίο πρέπει να έχει δηλώσει ότι θα εξεταστεί υποχρεωτικά στα δύο (2) μαθήματα αυξημένης βαρύτητας του 5ου επιστημονικού πεδίου «Αρχές Οικονομικής Θεωρίας» και «Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής». Οι υποψήφιοι του 5 ου Ε.Π εξετάζονται σε 7 μαθήματα  β) Οι υποψήφιοι του 5 ου Ε.Π. δηλώνουν υποχρεωτικά με την Αίτηση – Δήλωση που γίνεται τον Φεβρουάριο, ότι επιθυμούν να εξεταστούν σε εθνικό επίπεδο στο μάθημα «Αρχές Οικονομικής Θεωρίας». Απαραίτητη προϋπόθεση για να το δηλώσουν οι μαθητές είναι να το έχουν ήδη επιλέξει ως μάθημα επιλογής. Θα πρέπει επίσης υποχρεωτικά να επιλέξουν σαν μάθημα Γενικής Παιδείας τα «Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής».  γ) αν το δηλώσουν και δεν προσέλθουν στην εξέταση, τότε θεωρείται ότι εξετάστηκαν και πήραν γραπτό βαθμό μηδέν (0)

47 2ο παράδειγμα Υποψήφιος Θεωρητικής κατεύθυνσης επιθυμεί Σχολές του 1ου & 3ου πεδίου Τότε: Τότε: Για το 1ο πεδίο θα έχει μαθήματα αυξημένης βαρύτητας τα Αρχαία & την Ιστορία κατεύθυνσης. Για το 3ο πεδίο θα πρέπει να επιλέξει ως 6ο μάθημα τη Βιολογία

48 3ο παράδειγμα Υποψήφιος Θετικής κατεύθυνσης επιθυμεί Σχολές του 3ου & 4ου πεδίου Τότε: Τότε: Για το 3ο πεδίο έχει μαθήματα αυξημένης βαρύτητας τη Βιολογία & τη Χημεία κατεύθυνσης Για το 4ο πεδίο έχει μαθήματα αυξημένης βαρύτητας τα Μαθηματικά & τη Φυσική κατεύθυνσης Αν όμως επιθυμεί 3ο & 1ο (σπάνια περίπτωση) τότε για το 1ο πεδίο θα πρέπει να επιλέξει την Ιστορία Γενικής Παιδείας ως 6ο μάθημα.

49 Θεωρητική κατεύθυνση  οι συνδυασμοί επιστημονικών πεδίων που επιτρέπονται για έναν μαθητή της θεωρητικής κατεύθυνσης είναι: 1ο-2ο, 1ο-4ο : με Μαθηματικά 1ο-3ο : με Βιολογία 1ο-5ο : με Μαθηματικά και Αρχές Οικονομικής Θεωρίας

50 Θετική κατεύθυνση  οι συνδυασμοί επιστημονικών πεδίων που επιτρέπονται για έναν μαθητή της θετικής κατεύθυνσης είναι: 2 ο -3 ο, 2 ο -4 ο, 3 ο -4 ο : με οποιοδήποτε μάθημα 1 ο -2 ο, 1 ο -3 ο, 1 ο -4 ο : με Ιστορία 2 ο -5 ο, 3 ο -5 ο, 4 ο -5 ο : με Μαθηματικά και Αρχές Οικονομικής Θεωρίας

51 Τεχνολογική κατεύθυνση  οι συνδυασμοί επιστημονικών πεδίων που επιτρέπονται για έναν μαθητή της τεχνολογικής κατεύθυνσης είναι: 2 ο -4 ο : με οποιοδήποτε μάθημα 1 ο -2 ο, 1 ο -4 ο : με Ιστορία 2 ο -3 ο, 3 ο -4 ο : με Βιολογία 2 ο -5 ο, 4 ο -5 ο : με Μαθηματικά και Αρχές Οικονομικής Θεωρίας

52 ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΠΕΔΙΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΘΕΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗ ΚΥΚΛΟΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ 1ο ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΕΣ ΝΟΜΙΚΕΣ & ΚΟΙΝΩΝΙΚΕ Σ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ 1. ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ (1,3) 2. ΙΣΤΟΡΙΑ (0,7) 3. ΝΕΟΕΛ. ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ 4. ΛΑΤΙΝΙΚΑ 5. Νεοελ. Γλώσσα (ΓΠ) 6. Ελεύθερη Επιλογή (ΓΠ) 1. ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ 2. ΦΥΣΙΚΗ 3. ΧΗΜΕΙΑ 4. ΒΙΟΛΟΓΙΑ 5. Νεοελ. Γλώσσα (ΓΠ) (0,9) 6. Ιστορία (ΓΠ) (0,4) 1. ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ 2. ΦΥΣΙΚΗ 3. ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ 4. ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ 5. Νεοελ. Γλώσσα (ΓΠ) (0,9) 6. Ιστορία (ΓΠ) (0,4) 2ο ΘΕΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ 1. ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ 2. ΙΣΤΟΡΙΑ 3. ΝΕΟΕΛ. ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ 4. ΛΑΤΙΝΙΚΑ 5. Μαθηματικά (ΓΠ) (0,9) 6. Νεοελ Γλώσσα (ΓΠ) (0,4) 1. ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ (1,3) 2. ΦΥΣΙΚΗ (0,7) 3. ΧΗΜΕΙΑ 4. ΒΙΟΛΟΓΙΑ 5. Νεοελ. Γλώσσα (ΓΠ) 6. Ελεύθερη Επιλογή (ΓΠ) 1. ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ (1,3) 2. ΦΥΣΙΚΗ (0,7) 3. ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ 4. ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ 5. Νεοελ Γλώσσα (ΓΠ) 6. Ελεύθερη Επιλογή (ΓΠ) 3ο ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΥΓΕΙΑΣ 1. ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ 2. ΙΣΤΟΡΙΑ 3. ΝΕΟΕΛ. ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ 4. ΛΑΤΙΝΙΚΑ 5. Βιολογία (ΓΠ) (0,9) 6. Νεοελ Γλώσσα (ΓΠ) (0,4) 1. ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ 2. ΦΥΣΙΚΗ 3. ΒΙΟΛΟΓΙΑ (1,3) 4. ΧΗΜΕΙΑ (0,7) 5. Νεοελ. Γλώσσα (ΓΠ) 6.Ελεύθερη Επιλογή (ΓΠ) 1. ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ 2. ΦΥΣΙΚΗ 3. ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ 4. ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ 5. Βιολογία (ΓΠ) (0,9) 6. Νεοελ. Γλώσσα (ΓΠ) (0,4) 4ο ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ 1. ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ 2. ΙΣΤΟΡΙΑ 3. ΝΕΟΕΛ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ 4. ΛΑΤΙΝΙΚΑ 5. Μαθηματικά (ΓΠ) (0,9) 6. Νεοελ. Γλώσσα (ΓΠ) (0,4) 1. ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ (1,3) 2. ΦΥΣΙΚΗ (0,7) 3. ΧΗΜΕΙΑ 4. ΒΙΟΛΟΓΙΑ 5. Νεοελ Γλώσσα (ΓΠ) 6. Ελεύθερη Επιλογή (ΓΠ) 1. ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ (1,3) 2. ΦΥΣΙΚΗ (0,7) 3. ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ 4. ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ 5. Νεοελ Γλώσσα (ΓΠ) 6. Ελεύθερη Επιλογή (ΓΠ) 5ο ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙ ΑΣ & ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ 1. ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ 2. ΙΣΤΟΡΙΑ 3. ΝΕΟΕΛ. ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ 4. ΛΑΤΙΝΙΚΑ 5. Νεοελ Γλώσσα (ΓΠ) 6. Οικονομία (Ε) (1,3) 7. Μαθηματικά (ΓΠ) (0,7) 1. ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ 2. ΦΥΣΙΚΗ 3. ΧΗΜΕΙΑ 4. ΒΙΟΛΟΓΙΑ 5. Νεοελ. Γλώσσα (ΓΠ) 6. Οικονομία (Ε) (1,3) 7. Μαθηματικά (ΓΠ) (0,7) 1. ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ 2. ΦΥΣΙΚΗ 3. ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ 4. ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ 5. Νεοελ Γλώσσα (ΓΠ) 6. Οικονομία (Ε) (1,3) 7. Μαθηματικά (ΓΠ) (0,7)

53 Γ΄ Τάξη • Ανάλογα με τον τρόπο εξέτασής τους, τα μαθήματα της Γ΄ τάξης, χωρίζονται σε μαθήματα που εξετάζονται ενδοσχολικά και σε αυτά που εξετάζονται σε εθνικό επίπεδο. • Για το Απολυτήριο λαμβάνονται υπόψη όλα τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα • Για την πρόσβαση στην Τριτοβάθμια λαμβάνονται υπόψη μόνο τα μαθήματα που εξετάζονται σε εθνικό επίπεδο. • Τον Φεβρουάιο, ο υποψήφιος δηλώνει επίσης το δεύτερο μάθημα γενικής παιδείας στο οποίο επιθυμεί να εξεταστεί πανελλαδικά.

54 Καθορισμός των βάσεων των σχολών  Η βάση μιας σχολής είναι τα μόρια που συγκέντρωσε ο τελευταίος εισαγόμενος σ’ αυτή τη σχολή.  Οι βάσεις των μορίων των σχολών των ΑΕΙ και ΤΕΙ καθορίζονται από:  την δυσκολία των θεμάτων των Πανελληνίων εξετάσεων  τις επιλογές των υποψηφίων και  το σύνολο των μορίων (ή γενικού βαθμού πρόσβασης 10) που πρέπει να πετύχει ο υποψήφιος.

55 ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ & ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΑΥΞΗΜΕΝΗΣ ΒΑΡΥΤΗΤΑΣ ΑΝΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΙ ΠΕΔΙΟ ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΟΥΣ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΒΑΡΥΤΗΤΑΣ

56 ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΜΟΡΙΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ  Για το Απολυτήριο λαμβάνονται υπόψη όλα τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα  Για την πρόσβαση στην Τριτοβάθμια λαμβάνονται υπόψη μόνο τα μαθήματα που εξετάζονται σε εθνικό επίπεδο.  Για σχολές που απαιτούν ειδικά μαθήματα ισχύει η βάση του 10 για κάθε μάθημα

57 ΓΕΝΙΚΟΣ ΒΑΘΜΟΣ ΠΡΟΣΒΑΣΗΣ Ο ΓΕΝΙΚΟΣ ΒΑΘΜΟΣ ΠΡΟΣΒΑΣΗΣ (Γ.Β.Π.) του μαθητή που αναγράφεται στη βεβαίωση που του χορηγείται από το λύκειο φοίτησής του, υπολογίζεται με βάση τον μέσο όρο των βαθμών των 6 ή 7 μαθημάτων της Γ΄ Λυκείου στα οποία εξετάζεται πανελλαδικά.  Πώς υπολογίζουμε τον ΓΒΠ:  Προσθέτουμε τους βαθμούς όλων των μαθημάτων & διαιρούμε με το 6 ή το 7 (αν ο /η υποψήφιος /α έχει εξεταστεί και στο μάθημα Αρχές Οικονομικής Θεωρίας, υποχρεωτικό για το 5ο πεδίο). ΤΙ ΕΙΝΑΙ Ο ΒΑΘΜΟΣ ΠΡΟΣΒΑΣΗΣ ΚΑΙ ΠΩΣ ΥΠΟΛΟΓΙΖΕΤΑΙ ;

58  Ο βαθμός σε καθένα από τα 6 ή 7 μαθήματα που εξετάζονται πανελλαδικά εξάγεται με βάση τη σχέση: ΒΑΘΜΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ  π.χ. αν σ΄ ένα μάθημα ο γραπτός βαθμός είναι 14 και ο "διορθωμένος" προφορικός είναι 16, τότε ο βαθμός πρόσβασης για το μάθημα αυτό είναι: (14x0,7)+(16x0,3)=14,6  Για τον υπολογισμού του βαθμού πρόσβασης γίνεται προσαρμογή του προφορικού βαθμού. Δηλαδή αν η διαφορά μεταξύ του προφορικού και του γραπτού βαθμού σε κάποιο μάθημα είναι μεγαλύτερη των δύο (2) μονάδων, τότε ο προφορικός βαθμός προσαρμόζεται έτσι ώστε να απέχει δύο (2) μονάδες από το γραπτό βαθμό. π.χ. αν σ΄ ένα μάθημα ο προφορικός είναι 18 και ο γραπτός 12, τότε ο προφορικός γίνεται 14 (12+2), ενώ αν ο προφορικός είναι 12 και ο γραπτός 18 τότε ο προφορικός γίνεται 16 (18-2). Ως γραπτός λαμβάνεται η γραπτή επίδοση του μαθητή στις πανελλαδικές εξετάσεις και ως προφορικός ο μέσος όρος των βαθμών των δύο τετραμήνων στο μάθημα, αφού πρώτα προσαρμοστεί στον γραπτό, ώστε να μην απέχει απ’ αυτόν περισσότερο από 2 μονάδες.

59 ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΜΟΡΙΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ  Τα μόρια πρόσβασής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση θα εξαρτηθούν από τον Γενικό Βαθμό Πρόσβασης που και τους βαθμούς σου σε δύο μαθήματα-“κλειδιά”, τα οποία ονομάζονται Μαθήματα Αυξημένης Βαρύτητας.  Τα μόρια πρόσβασής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση θα εξαρτηθούν από τον Γενικό Βαθμό Πρόσβασης που και τους βαθμούς σου σε δύο μαθήματα-“κλειδιά”, τα οποία ονομάζονται Μαθήματα Αυξημένης Βαρύτητας.  Ο Γενικός βαθμός πρόσβασης της Γ΄ Λυκείου συμμετέχει στον υπολογισμό των μορίων εισαγωγής στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση με ποσοστό 80%.

60 ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΜΟΡΙΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Ο υπολογισμός των μορίων κάθε μαθητή - που μαζί με την ζήτηση που υπάρχει για μια σχολή - κρίνει την εισαγωγή του σε αυτή, δίνεται από τον ακόλουθο τύπο: (ή 0,9 Ε1) (ή 0,4 Ε2) Γ.Β.Π : Ο Γενικός Βαθμός Πρόσβασης όπως ορίστηκε προηγουμένως, Β1 : Ο βαθμός στο μάθημα αυξημένης βαρύτητας του αντίστοιχου επιστημονικού πεδίου με συντελεστή 1,3, Β2 : Ο βαθμός στο μάθημα αυξημένης βαρύτητας του αντίστοιχου επιστημονικού πεδίου με συντελεστή 0,7, Ε1, Ε2 : Οι βαθμοί στα εναλλακτικά μαθήματα του αντίστοιχου επιστημονικού πεδίου, οι οποίοι αντικαθιστούν τα Β1, Β2, όταν ο μαθητής ακολουθεί κατεύθυνση στην οποία δε διδάσκονται τα Β1, Β2.

61 1ο ΠΕΔΙΟ Ανθρωπιστικών, Νομικών & Κοιν. Επιστημών 2ο ΠΕΔΙΟ ΘετικώνΕπιστημών 3ο ΠΕΔΙΟ ΕπιστημώνΥγείας 4ο ΠΕΔΙΟ ΤεχνολογικώνΕπιστημών 5ο ΠΕΔΙΟ Επιστημών Οικονομίας & ΔιοίκησηςΑρχαία Ελληνικά ( Χ 130 ) Μαθηματικά ( Χ 130 ) ( Χ 130 )Βιολογία ( Χ 130 ) Μαθηματικά ΑρχέςΟικον.Θεωρίας Ιστορία ( Χ 70 ) Φυσική ( Χ 70 ) Χημεία Φυσική Μαθηματικά & Στ.Στατιστικής ( Χ 70 ) Νεοελληνική Γλώσσα ( Χ 90 ) Μαθηματικά & Στ.Στατιστικής (Χ 90 ) Βιολογία Γ.Π. ( Χ 90 ) Μαθηματικά & Στ.Στατιστικής (Χ 90 ) Νεότερη Ελλ. Ιστορία ( Χ 40 ) Νεοελληνική Γλώσσα ( Χ 40 ) Νεοελληνική Νεοελληνική ΓΕ.Λ. ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΑΥΞΗΜΕΝΗΣ ΒΑΡΥΤΗΤΑΣ

62 ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΑΥΞΗΜΕΝΗΣ ΒΑΡΥΤΗΤΑΣ ΤΩΝ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ ΤΗΣ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ ΑΝΑΛΟΓΑ ΜΕ ΤΟ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΠΕΔΙΟ ΠΟΥ ΕΠΙΛΕΓΟΥΝ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΑΥΞΗΜΕΝΗΣ ΒΑΡΥΤΗΤΑΣΑΝΩΤΑΤΗ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΜΟΡΙΩΝ 1ο ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΠΕΔΙΟ (ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΕΣ, ΝΟΜΙΚΕΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ) ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ (1,3) ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ (0,7) ο ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΠΕΔΙΟ (ΘΕΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ) ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ (0,9) ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ (0,4) ο ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΠΕΔΙΟ (ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΥΓΕΙΑΣ) ΒΙΟΛΟΓΙΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ (0,9) ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ (0,4) ο ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΠΕΔΙΟ (ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ) ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ (0,9) ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ (0,4) ο ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΠΕΔΙΟ (ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ) ΑΡΧΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ (1,3) ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ (0,7)

63 ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΑΥΞΗΜΕΝΗΣ ΒΑΡΥΤΗΤΑΣ ΤΩΝ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ ΤΗΣ ΘΕΤΙΚΗΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ ΑΝΑΛΟΓΑ ΜΕ ΤΟ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΠΕΔΙΟ ΠΟΥ ΕΠΙΛΕΓΟΥΝ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΑΥΞΗΜΕΝΗΣ ΒΑΡΥΤΗΤΑΣΑΝΩΤΑΤΗ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΜΟΡΙΩΝ 1ο ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΠΕΔΙΟ (ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΕΣ, ΝΟΜΙΚΕΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ) ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ (0,9) ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ (0,4) ο ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΠΕΔΙΟ (ΘΕΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ) ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ (1,3) ΦΥΣΙΚΗ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ (0,7) ο ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΠΕΔΙΟ (ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΥΓΕΙΑΣ) ΒΙΟΛΟΓΙΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ (1,3) ΧΗΜΕΙΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ (0,7) ο ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΠΕΔΙΟ (ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ) ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ (1,3) ΦΥΣΙΚΗ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ (0,7) ο ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΠΕΔΙΟ (ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ) ΑΡΧΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ (1,3) ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ (0,7)

64 ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΑΥΞΗΜΕΝΗΣ ΒΑΡΥΤΗΤΑΣ ΤΩΝ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ ΤΗΣ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ ΑΝΑΛΟΓΑ ΜΕ ΤΟ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΠΕΔΙΟ ΠΟΥ ΕΠΙΛΕΓΟΥΝ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΑΥΞΗΜΕΝΗΣ ΒΑΡΥΤΗΤΑΣΑΝΩΤΑΤΗ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΜΟΡΙΩΝ 1ο ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΠΕΔΙΟ (ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΕΣ, ΝΟΜΙΚΕΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ) ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ (1,3) ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ (0,7) ο ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΠΕΔΙΟ (ΘΕΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ) ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ (0,9) ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ (0,4) ο ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΠΕΔΙΟ (ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΥΓΕΙΑΣ) ΒΙΟΛΟΓΙΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ (0,9) ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ (0,4) ο ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΠΕΔΙΟ (ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ) ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ (0,9) ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ (0,4) ο ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΠΕΔΙΟ (ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ) ΑΡΧΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ (1,3) ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ (0,7)

65 ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΡΟΣΕΞΕΙΣ ΤΗΝ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ ΠΟΥ ΘΑ ΕΠΙΛΕΞΕΙΣ, ΩΣΤΕ ΝΑ ΣΕ ΟΔΗΓΗΣΕΙ ΣΤΑ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΠΕΔΙΑ ΧΩΡΙΣ ΑΠΩΛΕΙΑ ΜΟΡΙΩΝ ΧΩΡΙΣ ΑΠΩΛΕΙΑ ΜΟΡΙΩΝ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΘΕΤΙΚΗΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗ 1ο επιστημονικό πεδίο 5ο επιστημονικό πεδίο (με επιλογή Αρχές Οικονομικής Θεωρίας) 2ο επιστημονικό πεδίο 3ο επιστημονικό πεδίο 4ο επιστημονικό πεδίο 5ο επιστημονικό πεδίο (με επιλογή Αρχές Οικονομικής Θεωρίας) 2ο επιστημονικό πεδίο 4ο επιστημονικό πεδίο 5ο επιστημονικό πεδίο (με επιλογή Αρχές Οικονομικής Θεωρίας)

66 ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ


Κατέβασμα ppt "ΕΠΙΛΟΓΗ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ –ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΠΕΔΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΗΣ Α΄ΤΑΞΗΣ ΓΕΛ."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google