Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Εισηγήσεις για δραστηριότητες προσέγγισης του Γλωσσικού Μαθήματος Τάξη Α΄ Συνέδριο ΠΑΔΕΔ Νοέμβρης 2006 Από τις δασκάλες : Θώη Λεωνίδου-Αντωνίου Μαρία Ανδρέου.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Εισηγήσεις για δραστηριότητες προσέγγισης του Γλωσσικού Μαθήματος Τάξη Α΄ Συνέδριο ΠΑΔΕΔ Νοέμβρης 2006 Από τις δασκάλες : Θώη Λεωνίδου-Αντωνίου Μαρία Ανδρέου."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Εισηγήσεις για δραστηριότητες προσέγγισης του Γλωσσικού Μαθήματος Τάξη Α΄ Συνέδριο ΠΑΔΕΔ Νοέμβρης 2006 Από τις δασκάλες : Θώη Λεωνίδου-Αντωνίου Μαρία Ανδρέου Μαρία Ανδρέου

2

3 Προϋπάρχουσες Γνώσεις:  Τα παιδιά έχουν ήδη συναντήσει τα εξής γράμματα: Α, Τ, Π, Ε, Σ, Κ, Ο, Ν, Ρ, Ι, Θ, Μ, Η, Γ, Λ, Χ, Ζ, Ου, Β, Ω Α, Τ, Π, Ε, Σ, Κ, Ο, Ν, Ρ, Ι, Θ, Μ, Η, Γ, Λ, Χ, Ζ, Ου, Β, Ω  Αναγνωρίζουν και διαβάζουν λέξεις των κειμένων.  Μπορούν να διαβάσουν άγνωστες για αυτούς λέξεις, που σχηματίζονται με τα γνωστά τους γράμματα.  Μπορούν να γράφουν λέξεις με τα γνωστά τους γράμματα.  Μπορούν να σχηματίζουν προτάσεις με νόημα, βάζοντας σωστά τα σημεία στίξης.  Μπορούν να γράφουν μικρά κείμενα με συνοχή.  Ακούν και κατανοούν το κείμενο και απαντούν γραπτά σε απλές ερωτήσεις.  Βάζουν σωστά τους τόνους.

4 Διδακτικά μέσα:  Βιβλίο «Γράμματα, Λέξεις, Ιστορίες»  Τετράδιο Εργασιών  Cd Mουσικής με ήχους  Εικόνες  ΄Εντυπο υλικό (εφημερίδες, περιοδικά, αγγελίες)  Φιγούρες (Κύριος Σκανταλιάρης/Χαρούμενος, Κροκόδειλος, Φάλαινα)  Κουκλοθέατρο  Καπέλο Μάγισσας και ραβδί  Βιβλία  Ανθολόγιο  Ηλεκτρονικός Υπολογιστής (Κidspiration, Storybook, Word,Powerpoint)

5 Βιβλιογραφία:  Ροντάρι, Τζ. (2003). Παραμύθια από το τηλέφωνο. Αθήνα:Εκδόσεις Μεταίχμιο.  Ρόκα, Ν. (2005). Φοβάσαι; Από το φόβο ως το θάρρος. Αθήνα: Εκδόσεις Κέδρος.  Γκόντισαν, Σ. (2004). Πέφτεις, πέφτει η σταγόνα. Αθήνα: Εκδόσεις Πατάκη.  Γιαννίκου, Κ. (1997). Δε φοβάμαι… το σκοτάδι. Αθήνα: Εκδόσεις Μοντέρνοι Καιροί.  Πέτροβιτς-Ανδρουτσοπούλου, Λ. (1988). Ιστορίες με τους 12 μήνες. Αθήνα: Εκδόσεις Πατάκη.  Αναγνωστόπουλος, Β.Δ. (1994). Ανθολόγιο Εποχών. Αθήνα: Εκδόσεις Καστανιώτη.  Κάπλερ, Κ. (1984). Μέρες του χειμώνα. Παιχνίδια-Σχέδια- Γρίφοι-Κατασκευές. Αθήνα: Εκδόσεις Μίνωας.  Υπουργείο Παιδείας Κύπρου. Βιβλίο Επιστήμης Α ́Δημοτικού.

6 Διδακτικοί Στόχοι Ενότητας: Τα παιδιά να:  Γράφουν, να αναγνωρίζουν και να επεξεργάζονται τους φθόγγους: Ου, Β, Ω, Δ, Φ, Ξ, Ψ.  Επισημαίνουν την πρωτοπρόσωπη κατάληξη του ενεργητικού ρήματος στον ενικό αριθμό.  Επισημαίνουν την κατάληξη ενικού αριθμού ουδετέρων σε –ο.  Επισημαίνουν την έννοια του ενεργητικού ρήματος.  Επισημαίνουν την αλφαβητική σειρά.  Αναπτύξουν την επιχειρηματολογία τους.  Εξοικειωθούν με διάφορα κειμενικά είδη: αγγελίες, οδηγίες κατασκευής, καταλόγους.  Εξοικειωθούν με το λόγο των παραμυθιών.

7  Εξοικειωθούν με το λεξιλόγιο σχετικό με τον καιρό.  Εκφράσουν συναισθήματα.  Γνωρίσουν τα διάφορα καιρικά φαινόμενα.  Γνωρίσουν την αλλαγή των εποχών.  Γνωρίσουν διάφορα στοιχεία και έθιμα του ελληνικού πολιτισμού.  Γνωρίσουν διάφορα πολιτισμικά στοιχεία άλλων λαών.  Διαβάζουν και να κατανοούν το κείμενο.  Διατυπώνουν υποθέσεις βλέποντας την εικόνα του βιβλίου και να παράγουν προφορικό λόγο.  Απαντούν γραπτά σε ερωτήσεις κατανόησης.

8 Προτεινόμενες δραστηριότητες για την προσέγγιση της Ενότητας Προφορικός λόγος: Προφορικός λόγος:   Περιγραφή εικόνων και διατύπωση υποθέσεων. (ελεύθερη έκφραση και απάντηση ερωτήσεων).   Ακρόαση ήχων. (καιρικά φαινόμενα).   Αφήγηση προσωπικών εμπειριών, σχετικών με το μάθημα.   Παρατήρηση και συζήτηση έντυπου υλικού. (εφημερίδες, περιοδικά, ανακοινώσεις, αγγελίες).   Προτάσεις για επίλυση προβλημάτων. (διάσωση σε καταιγίδα, διακοπή ηλεκτρικού ρεύματος).

9   Δραματοποίηση των κειμένων. (έκφραση, κίνηση, δημιουργία σκηνικού).   Δίνουν δικό τους τίτλο για το κείμενο.   Αλλάζουν το τέλος της ιστορίας.   Επέκταση ιστορίας.   Περιγραφή συναισθημάτων.   Επαναφορά στη μνήμη του προηγούμενου μαθήματος.

10 Γραπτός λόγος:  Γραφή κειμένου στον πίνακα.  Μεγαλόφωνη ανάγνωση από τη δασκάλα, δείχνοντας κάθε φορά τη λέξη που διαβάζουμε.  Ανάγνωση κειμένου με διάφορους τρόπους από τη δασκάλα. (χρήση φιγούρων Κύριος Σκανταλιάρης, Κύριος Χαρούμενος, κουκλοθέατρο)  Ανάγνωση κειμένου από τα παιδιά με διάφορους τρόπους. (λυπημένα, χαρούμενα, αργά, γρήγορα, κάνοντας ένα ζώο)  Ανάγνωση των προτάσεων του κειμένου, αλλάζοντας τα σημεία στίξης.  Εντοπισμός ουσιαστικών. (τα ζώα τρώνε λέξεις)

11  Οπτικοποίηση του κειμένου. (αντιστοίχιση εικόνας – λέξης στο κείμενο)  Αρίθμηση προτάσεων του κειμένου. (παιχνίδι με το ζάρι)  Γραφή προτάσεων κειμένου σε καρτέλες. (παιχνίδια σειροθέτησης κι ανάγνωσης των προτάσεων)  Επιλογή μιας πρότασης του κειμένου για επεξεργασία. (ανάγνωση, κόψιμο λέξεων, σειροθέτηση λέξεων στα βαγόνια τρένου, κεφαλαίο, σημεία στίξης)  Απομόνωση μιας λέξης για επεξεργασία. (ανάλυση λέξης σε συλλαβές και γράμματα και ανασύνθεσή της:« μαγικά μπαλόνια, ρούχα για το πλυντήριο»)  Καταγραφή λέξεων σχετικών με την εικόνα. (συζητήθηκαν στην αφόρμηση)

12  Παραγωγή νέων λέξεων με τα γνωστά γράμματα και συλλαβές.(γάλα-γάλατα-γαλατάς-γάλος, εργασία στον πίνακα και στο Αλφαβητάριο)  Απομόνωση του υπό διδασκαλία γράμματος, μέσα από τη λέξη που ήδη αναλύθηκε.(ζώα που τρώνε γράμματα)  Εντοπισμός άλλων λέξεων στο κείμενο που περιέχουν το νέο γράμμα. (κυκλώνουν με χρώματα στον πίνακα και στο βιβλίο)  Αναφέρουν λέξεις από το οπτικό λεξιλόγιο της τάξης και άλλες που γνωρίζουν, που περιέχουν το νέο γράμμα.

13  Επιλέγονται λέξεις και τοποθετούνται στον άξονα με βάση το υπό διδασκαλία γράμμα.  Ομαδοποίηση λέξεων.(αρχίζουν ή περιέχουν το νέο γράμμα)  Παραγωγή νέων λέξεων και προτάσεων μέσα από γνωστά γράμματα. (ομαδική εργασία)  «Εικονόλεξο». (παιχνίδι)  «Τόμπολα». (παιχνίδι)  Ακροστιχίδα  Ερευνούν κι αναφέρουν παροιμίες για τους μήνες, τις εποχές και τον καιρό.  Γνωρίζουν μύθους από την ελληνική μυθολογία σχετικούς με τον καιρό. (Αίολος, Αλκυονίδες μέρες)  Γράφουν ομαδικά ένα δελτίο καιρού και το παρουσιάζουν.

14  Φτιάχνουν μια δική τους ανακοίνωση για διακοπή ηλεκτρικού ρεύματος και την παρουσιάζουν.  Φαντάζονται πώς θα ήταν η ζωή τους χωρίς ηλεκτρισμό και γράφουν ομαδικά ποιες συσκευές δε θα λειτουργούσαν.  Γράφουν για το αγαπημένο τους παραμύθι ή για τον αγαπημένο τους ήρωα παραμυθιού και το παρουσιάζουν.  Γράφουν τα λόγια ενός ήρωα του βιβλίου, επεκτείνοντας την ιστορία.  Γράφουν ένα δικό τους τέλος για την ιστορία που διάβασαν.  Δημιουργούν θεματικούς καταλόγους. (καιρικά φαινόμενα, ουρές ζώων, συναισθήματα)  Γράφουν τα συναισθήματα τους για διάφορες καταστάσεις. (καταιγίδα, διακοπή ηλεκτρικού, σκοτάδι)


Κατέβασμα ppt "Εισηγήσεις για δραστηριότητες προσέγγισης του Γλωσσικού Μαθήματος Τάξη Α΄ Συνέδριο ΠΑΔΕΔ Νοέμβρης 2006 Από τις δασκάλες : Θώη Λεωνίδου-Αντωνίου Μαρία Ανδρέου."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google