Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΕΚΠAIΔΕΥΤΙΚΟΣ: ΠΑΠΑΣΑΡΑΦΙΑΝΟΣ ΘΑΝΑΣΗΣ. Αγαπητοί συνάδελφοι και συναδέλφισσες, είμαι εκπαιδευτικός πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και διδάσκω στο 10/θέσιο Δημοτικό.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΕΚΠAIΔΕΥΤΙΚΟΣ: ΠΑΠΑΣΑΡΑΦΙΑΝΟΣ ΘΑΝΑΣΗΣ. Αγαπητοί συνάδελφοι και συναδέλφισσες, είμαι εκπαιδευτικός πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και διδάσκω στο 10/θέσιο Δημοτικό."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΕΚΠAIΔΕΥΤΙΚΟΣ: ΠΑΠΑΣΑΡΑΦΙΑΝΟΣ ΘΑΝΑΣΗΣ

2 Αγαπητοί συνάδελφοι και συναδέλφισσες, είμαι εκπαιδευτικός πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και διδάσκω στο 10/θέσιο Δημοτικό Σχολείο Μεγάλης Παναγίας Χαλκιδικής. Ασχολήθηκα με τη Φιλαναγνωσία τα σχολικά έτη και , κάνοντάς το ως κανονικό μάθημα κάθε Παρασκευή. Και τις δύο χρονιές είχα τους ίδιους μαθητές αλλά σε 2 τάξεις (Α τάξη το και Β το ).

3 Δούλεψα με τα παιδιά και τα δύο χρόνια συνολικά οχτώ βιβλία: Τα παπουτσάκια που λένε παραμύθια, (της Αγγελικής Βαρελλά, εκδόσεις Άγκυρα) Τι κάνεις; Είσαι καλά; (Της Αγγελικής Βαρελλά, εκδόσεις Παπαδόπουλος) Ταξίδι χωρίς βαλίτσα, (της Αγγελικής Βαρελλά, εκδόσεις Πατάκη) Ο παραμυθάς: οι φίλοι μου, (του Νίκου Πιλάβιου, εκδόσεις Ψυχογιός) Ο παραμυθάς: οι περιπέτειές μου, (του Νίκου Πιλάβιου, εκδόσεις Ψυχογιός) Ο Τρωικός πόλεμος, (της Ελένης Χωρεάνθη, εκδόσεις Άγκυρα) Οι άθλοι του Θησέα, (της Ελένης Χωρεάνθη, εκδόσεις Άγκυρα και Οι θεοί των αρχαίων Ελλήνων, (της Ελένης Χωρεάνθη, εκδόσεις Άγκυρα).

4 ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΣΕ ΔΥΟ ΒΙΒΛΙΑ: ΣΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΗΣ ΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΒΑΡΕΛΛΑ, «ΤΑ ΠΑΠΟΥΤΣΑΚΙΑ ΠΟΥ ΛΕΝΕ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ», ΤΩΝ ΕΚΔΟΣΕΩΝ ΑΓΚΥΡΑ Σήμερα θα σας παρουσιάσω 2 διαφορετικές μεθοδολογίες υλοποίησης που ακολούθησα σε δυο βιβλία: ΣΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΗΣ ΕΛΕΝΗΣ ΧΩΡΕΑΝΘΗ, «ΟΙ ΘΕΟΙ ΤΩΝ ΑΡΧΑΙΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ», ΤΩΝ ΕΚΔΟΣΕΩΝ ΑΓΚΥΡΑ.

5 Κάνω αυτή την επιλογή επειδή θα ήθελα να σας παρουσιάσω τη διαφορά που παρατήρησα στο ενδιαφέρον των μαθητών μου στο δεύτερο βιβλίο, όταν χρησιμοποίησα την προτεινόμενη μεθοδολογία της κ. Αρτζανίδου. ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΣΕ ΔΥΟ ΒΙΒΛΙΑ:

6

7 ΔΡΑΣΗ 1  Ζήτησα από τα παιδιά να σταθούν όρθια στην τάξη, σε ζευγάρια και το ένα προσπαθούσε να πατήσει το παπούτσι του άλλου.  Ρώτησα μήπως μιλάνε τα παπούτσια μας και εάν την ώρα που πονάνε αναγκάζονται να μιλήσουν.  Αμέσως μετά τα ρώτησα αν ξέρουν τι είναι το παραμύθι;  Στη συνέχεια τους έβαλα το δίλλημα αν τα παπούτσια μας μπορούν, εκτός από μικρές φωνές να λένε και αυτά παραμύθια.

8 ΔΡΑΣΗ 2:  Έδειξα στα παιδιά, από το βιβλίο μία ζωγραφιά με έναν τσαγκάρη στο μαγαζί του και ζήτησα να μου πούνε αν ξέρουν τι είναι αυτός ο κύριος και τι δουλειά κάνει.  Ένα παιδί εξήγησε στα υπόλοιπα ότι ο τσαγκάρης είναι αυτός που διορθώνει και φτιάχνει τα παπούτσια μας όταν χαλάνε.  Τους μίλησα για μία συγγραφέα που έγραψε ένα παραμύθι για έναν τσαγκάρη και θα ήθελα να τους το διαβάσω.

9 ΔΡΑΣΗ 3:  Βάλαμε τα θρανία στην άκρη και κάναμε έναν κύκλο με τις καρέκλες  Τους έδειξα το βιβλίο, «τα παπουτσάκια που λένε παραμύθια» και τους μίλησα για την κα. Αγγελική Βαρελλά, ότι είναι μία συγγραφέας που έγραψε πολλά βιβλία για παιδιά.

10 ΔΡΑΣΗ 4:  Διάβασα το παραμύθι, λέγοντας τα παιδιά ότι αρκετές φορές θα τους ζητάω να μαντέψουν τα ίδιοι τη λέξη που ακολουθεί ή την εξέλιξη της ιστορίας.  Ανεβοκατέβαζα τον τόνο της φωνής μου και με κινήσεις του σώματος και των χεριών προσπαθώ να αυξήσω το ενδιαφέρον τους και την περιέργειά τους.  Δεν έδειξα εικόνες από το βιβλίο και σταμάτησα το διάβασμα περίπου στη μέση αφήνοντας τα παιδιά να σκεφτούν.

11 ΔΡΑΣΗ 5:  Αφού θύμισα ότι διαβάσαμε, οι μαθητές έλεγαν τις υποθέσεις σχετικά με την απάντηση της μαμάς στον Ηλία χωρίς να απορρίπτεται καμία.  Συνέχισα το διάβασμα δείχνοντας εικόνες του βιβλίου και μιλώντας για τον εικονογράφο Σπύρο Γούση.  Έδωσα λευκές κόλλες να ζωγραφίσουν διάφορα είδη παπουτσιών που μάθαμε από το βιβλίο.  Τις ζωγραφιές τις βάλαμε στον πίνακα ανακοινώσεων της τάξης.

12 ΔΡΑΣΗ 6:  Μέσα από τη συζήτηση για τις εντυπώσεις μας από το βιβλίο, προέκυψε η ανάγκη να εμπεδώσουμε καλύτερα τις λέξεις ηχώ και αντίλαλος, που αναφέρονταν πολύ συχνά στο παραμύθι της κ. Βαρελλά.  Ζήτησα από τα παιδιά να πάνε σε μία μεριά της τάξης και ένα φώναζε μια λέξη απέναντι στον τοίχο για να ακούσουμε τον αντίλαλο.

13 ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΜΕΤΑ

14  Έδειξα στα παιδιά μια εικόνα από το βιβλίο και τους ζήτησα να μου περιγράψουν τι έβλεπαν και τι ένιωθαν από τη εικόνα που έβλεπαν.  Μετά άκουσαν ένα μουσικό κομμάτι από το διαδίκτυο, για έναν ύμνο στο Δία.  2E2DCB0244E33B6D 2E2DCB0244E33B6D ΔΡΑΣΗ 1

15 Ζήτησα από τα παιδιά να παρατηρήσουν την ίδια εικόνα και να πούνε τι συναισθήματα τους δημιουργούσε μετά το μουσικό κομμάτι που είχαν ακούσει. Μετά τους έδειξα το βιβλίο, τους ανέφερα το όνομα της συγγραφέας, τον υπεύθυνο για την εικονογράφηση του βιβλίου και τον εκδοτικό οίκο που διένειμε το βιβλίο στο εμπόριο. Στη συνέχεια διάβασα το βιβλίο, καθισμένοι όλοι σε κύκλο, αλλάζοντας τον τόνο της φωνής μου, καθώς και τις εκφράσεις του προσώπου μου.

16 ΔΡΑΣΗ 2:  Στη συνέχεια μαζί με τα παιδιά κάναμε μια συζήτηση και προσπαθήσαμε να θυμηθούνε τα γνωρίσματα των θεών αλλά και τι τους άρεσε από τον καθένα και τι όχι.  Μετά τους έδωσα ένα κενό φύλλο Α4 και ζωγράφισαν όποιον θεό δήλωσαν ότι τους άρεσε περισσότερο και παράλληλα θα τους δίνανε και συγκεκριμένα χαρακτηριστικά που θέλανε τα ίδια.  Βάλαμε τις ζωγραφιές στον πίνακα ανακοινώσεων της τάξης.

17 ΔΡΑΣΗ 3:  Χώρισα τα παιδιά σε τρεις ομάδες  Ετοιμάσαμε διαλόγους μεταξύ τεσσάρων θεών  Κάθε ομάδα μαθητών παρουσίαζε στους υπόλοιπους το μικρό θεατρικό με τους τέσσερις θεούς.

18 ΔΡΑΣΗ 4:  Έβγαλα από το βιβλίο φωτοτυπίες την εικόνα του θυμωμένου Ποσειδώνα και τα αγόρια όρθια στον πίνακα να τον κρατάνε μπροστά τους και να προσπαθούν τον μιμηθούν.  Έδειχναν έτσι το θυμό τους και κουνώντας τα χέρια τους πάνω κάτω, παρουσίαζαν στην τάξη, τα τεράστια κύματα της θάλασσας.  Παρόμοια έκανα και με τα κορίτσια, έχοντας μπροστά τους την εικόνα της ζηλιάρας θεάς Ήρας, έδειχναν με το σταύρωμα των χεριών τους και με το ύφος του προσώπου τους τη ζήλια της θεάς όταν ο Δίας δεν της έδινε σημασία.

19 ΠΡΩΤΑ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ:  Η μεθοδολογία προσέγγισης για το δεύτερο βιβλίο, κάνοντας χρήση του διαδικτύου, της μουσικής και της επίδρασης των συναισθημάτων ευχαρίστησε τα παιδιά.  Στο δεύτερο βιβλίο, με τις δράσεις 3 και 4 το ενδιαφέρον των παιδιών ήταν αμείωτο γιατί συμμετείχαν στις δράσεις του βιβλίου.  Στο πρώτο βιβλίο άρχισε να γίνεται ορατή μία νωχελικότητα - δυσφορία μετά την ζωγραφική τους.

20 ΤΕΛΙΚΑ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ:  Μετά την υλοποίηση της μεθοδολογίας προσέγγισης των βιβλίων που προτάθηκε από την κα. Αρτζανίδου διαπίστωσα στην τάξη μου:  Μεγαλύτερη συμμετοχή των μαθητών μου στις δράσεις,  Να συζητούν για τους ήρωες των βιβλίων  Συνεργάστηκαν πολύ καλύτερα.  Άρχισαν να δείχνουν ενδιαφέρον για εξωσχολικά βιβλία, και παραμύθια  Να αναζητούν την ώρα της φιλαναγνωσίας

21 Πιστεύω, ότι η ώρα της φιλαναγνωσίας, όχι μόνο πρέπει να διατηρηθεί στα σχολεία αλλά και να επεκταθεί σε δίωρο. Ένας γονιός στο τέλος του σχολικού έτους , μου είπε: Τι έκανες τα παιδιά μας κι κάθε βράδυ θέλουν να τα διαβάζουμε παραμύθια; ΠΡΟΤΑΣΗ

22 ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΑΣ


Κατέβασμα ppt "ΕΚΠAIΔΕΥΤΙΚΟΣ: ΠΑΠΑΣΑΡΑΦΙΑΝΟΣ ΘΑΝΑΣΗΣ. Αγαπητοί συνάδελφοι και συναδέλφισσες, είμαι εκπαιδευτικός πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και διδάσκω στο 10/θέσιο Δημοτικό."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google