Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεAbydos Caras Τροποποιήθηκε πριν 10 χρόνια
1
Επιμέλεια παρουσίασης: Ασημακοπούλου Κατερίνα Σιλιγάρδου Χρύσα Τζοβάρα Αλεξάνδρα
2
Ανήκει στις βιωματικές μαθησιακές δραστηριότητες. Εκπαιδευτική τεχνική κατά την οποία οι συμμετέχοντες καλούνται να υποδυθούν ρόλους που συνδέονται με μια δεδομένη κατάσταση, σε μια συγκεκριμένη ιστορική περίοδο. Ο εκπαιδευτικός παρουσιάζει το ιστορικό πλαίσιο και δημιουργεί «καρτέλες ρόλων» για τα πρόσωπα του παιχνιδιού (με στοιχεία για φύλο, ηλικία, ιδιότητα, καταγωγή, ιδιαιτερότητες, προβλήματα και στάση τους) και προς το θέμα που θα διαπραγματευτούν. Μεριμνά για την εξασφάλιση επαρκούς χρόνου προετοιμασίας των μαθητών. Κατά την διάρκεια του παιχνιδιού, κάθε ρόλος μπορεί να παίζεται από περισσότερους από έναν μαθητές, ώστε να δίνεται η δυνατότητα να αναδειχθούν περισσότερες πιθανές απόψεις, στάσεις, συμπεριφορές ή τρόποι επικοινωνίας και επίλυσης συγκρουσιακών καταστάσεων. Θα μπορούσε, επίσης να αξιοποιηθεί η τεχνική της αντιστροφής των ρόλων. (Δεδούλη, Μ. (2004), σελ. 297-298)
3
Εξήγηση στόχων του παιχνιδιού. Τι πρόκειται να εξεταστεί, για ποιο λόγο γίνεται η άσκηση Επιδίωξη κλίματος εμπιστοσύνης. Πρέπει τα μέλη να έχουν γνωριστεί καλά πριν εφαρμοστεί ώστε να αποφευχθούν οι ντροπές (η χρήση του ηλεκτρονικού παιχνιδιού συμβάλλει σ’ αυτό) Εμψύχωση των εκπαιδευομένων, τονίζοντας τα οφέλη που θα προκύψουν Παρουσίαση των κανόνων του παιχνιδιού, οι μαθητές χωρίζονται σε 4 ομάδες (5 ατόμων). Ο εκπαιδευτικός παρουσιάζει την ιστορία διαβάζοντας το κείμενο. Στην ιστορία υπάρχουν οι εξής ρόλοι: Κωνσταντής, Αρετή, Αστερόπη, Αφηγητής, πουλιά. Δημιουργούνται καρτέλες ρόλων. Οι εκπαιδευόμενοι καλούνται να επιλέξουν εθελοντικά τους ρόλους και να εκφωνήσουν το κείμενο σε πεζό λόγο, έχοντας τη δυνατότητα να αυτοσχεδιάσουν. Χρειάζεται εξοικείωση και προετοιμασία από τους ηθοποιούς στον εικονικό χώρο του second life, ώστε να σκεφτούν και να προβάρουν τους ρόλους.
4
Οι παίκτες υποδύονται τους ρόλους τους όσο πιο πιστά μπορούν (εκφράσεις, συναισθήματα κ.λπ). Δεν επιτρέπονται σχόλια, παρεμβολές, κλπ. Ο εκπαιδευτής απλά παρακολουθεί χωρίς παρεμβάσεις Το παιχνίδι τελειώνει όταν επιτευχθεί ο στόχος της άσκησης, δηλαδή όταν η κάθε ομάδα δημιουργήσει από ένα βίντεο. Στο τέλος θα γίνουν σχόλια στο βίντεο κάθε ομάδας, για να προκύψει ένα τελικό προϊόν που να τους ικανοποιεί όλους. Όσο προβάλλεται το υλικό κάθε ομάδας οι υπόλοιπες ως παρατηρητές γράφουν τα σχόλιά τους σε πίνακα ανάλυσης που τους έχει δώσει ο εκπαιδευτικος.
5
Οι παίκτες βγαίνουν από τους ρόλους τους και σχολιάζουν την εμπειρία τους από το παιχνίδι, ώστε να επιστρέψουν ομαλά στη προηγούμενη θέση τους, ως εκπαιδευόμενοι. Ο εκπαιδευτής αναγγέλει το στόχο και τη διάρκεια της συζήτησης που θα ακολουθήσει, προκειμένου να σχολιαστεί το παιχνίδι. Οι παρατηρητές παρουσιάζουν όσα έγραψαν στον πίνακα ανάλυσης και ακολουθούν τα σχόλια των παικτών. Ο εκπαιδευτής σημειώνει τις γνώμες που διατυπώνονται. Αν το αποτέλεσμα δεν κρίνεται ικανοποιητικό, ο εκπαιδευτής αναλύει τα αίτια της αποτυχίας της άσκησης. Προβαίνει σε συνθετική επεξεργασία όσων ειπώθηκαν και αντλεί συμπεράσματα. Εδώ δίνεται αρκετός χρόνος προκειμένου να εξεταστούν όλοι οι παράμετροι και να μη μείνουν αναπάντητα ερωτήματα.
6
Εκπαιδευτική τεχνική: παιχνίδι ρόλων Αξιοποίηση των Ψ.Τ. (Second life, Movie Maker) Διδασκαλία του δημοτικού ποιήματος «Του νεκρού αδερφού», Ν.Ε. Λογοτεχνίας της Α΄ Λυκείου. Link:
7
Κεντρικός ρόλος μαθητών Βιωματική μάθηση Στοιχείο διασκέδασης Ελεύθερη έκφραση Επικοινωνιακές δεξιότητες Καλλιτεχνικές δεξιότητες Κινητοποίηση και συμμετοχή όλων των μαθητών Ενεργοποίηση όλων των στυλ μάθησης και τύπων νοημοσύνης
8
Γιόκαρης, Εκπαιδευτικές Τεχνικές, αναρτημένο από την Μακρή Κ. στο http://thepaest.pbworks.com/http://thepaest.pbworks.com/ Δεδούλη, Μ., Η βιωματική μάθηση στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Τρόποι αξιοποίησης των αρχών της στη διδασκαλία της Ιστορίας, στο Πρόγραμμα Σπουδών και Εκπαιδευτικό Έργο στη Δευτεροβάθμια Εκπάιδευση (2004), (επιμέλεια: Παπακωνσταντίνου Θ., Λαμπράκη – Παγανού Α.), Τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας, Πανεπιστήμιο Αθηνών.
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.