Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η ΖΩΗ ΚΑΙ ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ ΤΩΝ ΤΣΙΑΜΑ ΔΗΜΗΤΡΑ ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΗ ΜΑΡΙΑ.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Η ΖΩΗ ΚΑΙ ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ ΤΩΝ ΤΣΙΑΜΑ ΔΗΜΗΤΡΑ ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΗ ΜΑΡΙΑ."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Η ΖΩΗ ΚΑΙ ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ ΤΩΝ ΤΣΙΑΜΑ ΔΗΜΗΤΡΑ ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΗ ΜΑΡΙΑ

2

3  Γέννηση: 10 Φεβρουαρίου 1776 στην Κέρκυρα  Γονείς: Αντώνης-Μαρία Καποδίστρια, δικηγόρος στο επάγγελμα και Διαμαντίνα Γονέμη, κόρη αριστοκρατικής οικογένειας  Καταγωγή: αμφιλεγόμενη: Ίστρια της Αδριατικής/Βενετία

4  Εθνοσυνέλευση Τροιζήνας ( άνοιξη 1827): ανακήρυξε τον Καποδίστρια κυβερνήτη της Ελλάδας για εφτά χρόνια  1828: Άφιξη Καποδίστρια στο Ναύπλιο  Κατάσταση χώρας: 1. Ο λαός εξαθλιωμένος 2. Ληστές και πειρατές έλεγχαν μεγάλες περιοχές 3. Αιγυπτιακός στρατός παρέμενε στην Πελοπόννησο 4. Τούρκικος στρατός στη στερεά Ελλάδα

5  Ο Καποδίστριας ανέστειλε τις αποφάσεις της Εθνοσυνέλευσης και συγκέντρωσε στα χέρια του όλες τις εξουσίες, καθώς έκρινε ότι αυτό ήταν απαραίτητο για να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα της χώρας.  Η Δ’ Εθνοσυνέλευση επικύρωσε τις αποφάσεις αυτές  Η επιμονή του Καποδίστρια να διέλθει η χώρα από αυστηρά ελεγχόμενα στάδια εξέλιξης στένεψε τα περιθώρια διαλόγου με όσους είχαν να προτείνουν άλλες επιλογές

6  Προσπάθησε να οργανώσει σε σύγχρονες βάσεις το κράτος  Προχώρησε στη διοικητική διαίρεση της χώρας Διόρισε επιτρόπους (διοικητές) στα τμήματα (νομούς)  Αναγνώρισε σημαντικό ρόλο στις παραδοσιακές δημογεροντίες

7  Συγκρότηση τακτικών ενόπλων δυνάμεων (εκκαθάριση της Στερεάς από τούρκικο στρατό και αντιμετώπιση εσωτερικών προβλημάτων π.χ. ληστείες)  Αξιοποίηση ορισμένων αγωνιστών  Ίδρυση Λόχου των Ευελπίδων  Έγιναν τα πρώτα βήματα για την οργάνωση τακτικού πολεμικού ναυτικού  Καταπολεμήθηκε η πειρατεία (Ανδρέας Μιαούλης)

8  Σχηματισμός πρώτου κρατικού ταμείου με συνεισφορές Ελλήνων του εξωτερικού και φιλελλήνων  Ίδρυση τράπεζας με τη βοήθεια του τραπεζίτη Εϋνάρδου  Κοπή νομίσματος, του φοίνικα  Επιβολή αυστηρής λιτότητας στις δημόσιες δαπάνες  Εκσυγχρονισμός γεωργίας: 1. νέες καλλιέργειες (πατάτα) 2. νέες καλλιεργητικές μεθόδους (χρήση σιδερένιου άροτρου)

9

10

11  Ίδρυσε το Ορφανοτροφείο της Αίγινας στο οποίο ενσωματώθηκαν: 1. Tρία αλληλοδιδακτικά σχολεία (σαν τα σημερινά δημοτικά, αλλά τετραετούς φοίτηση) 2. Tρία ελληνικά (σαν τα σημερινά γυμνάσια) 3. Xειροτεχνία (επαγγελματικές σχολές) 4. Πρότυπον Σχολείον (σπούδαζαν όσοι προορίζονταν για δάσκαλοι στα αλληλοδιδακτικά)  Κεντρικόν Σχολείον (φοιτούσαν όσοι προορίζονταν για σπουδές στο εξωτερικό)  Πρότυπον Αγροκήπιον (γεωργική σχολή) στην Τίρυνθα

12

13  Ο Καποδίστριας δεν προχώρησε στην ίδρυση πανεπιστημίου  Θεωρούσε ότι η εκπαίδευση σε εκείνη τη χρονική περίοδο έπρεπε να παρέχει βασικές γνώσεις και επαγγελματική κατάρτιση

14  Ο βαθμός ανεξαρτησίας του κράτους και ο καθορισμός των συνόρων του εκκρεμούσαν και ο πολεμικές επιχειρήσεις δεν είχαν σταματήσει  12/9/1829: δόθηκε η τελευταία μάχη στην Πέτρα της Βοιωτίας (οι Έλληνες επικράτησαν των Τούρκων με αρχηγό τον Δημήτριο Υψηλάντη)  Πρωτόκολλο της Ανεξαρτησίας (1830): η Ελλάδα ανακηρύσσεται ανεξάρτητο κράτος  Συνθήκη της Κων/πολης (1832): η Ελλάδα διευρύνει τα σύνορά της ως το σημείο του Αμβρακικού- Παγασητικού κόλπου

15

16  Αίτια: α) Μη ίδρυση πανεπιστημίου β) Συγκεντρωτισμός που έθιγε τα συμφέροντα όσων ως τότε είχαν την εξουσία γ) Αυταρχική διακυβέρνηση που άσκησε και η αρχική του άρνηση εξαιτίας των συνθηκών να παραχωρήσει συνταγματικές ελευθερίες δ) Υποκινούμενη αντίδραση από την Αγγλία και τη Γαλλία, οι οποίες πίστευαν ότι ο Καποδίστριας ήταν όργανο της Ρωσίας και κυβερνούσε την Ελλάδα με γνώμονα τα συμφέροντά της

17  Πρόκριτοι με τοπική εξουσία (Π.Μαυρομιχάλης)  Πλούσιοι πλοιοκτήτες (Γ.Κουντουριώτης)  Έμπειροι φαναριώτες (Α.Μαυροκορδάτος)  Φιλελεύθεροι διανοούμενοι (Αδ.Κοραής)  Αγγλία  Γαλλία

18  1830: Σημειώθηκαν εξεργέσεις  Ο Μιαούλης ανατίναξε τα δύο μεγαλύτερα πολεμικά πλοία στον Πόρο  Στην Ύδρα η εφημερίδα Απόλλων προπαγανδίζει τη δολοφονία του Καποδίστρια  Η ένταση κορυφώνεται με τη φυλάκιση του Π.Μαυρομιχάλη  27/9/1831: Ο κυβερνήτης δολοφονείται από τους Κων/νο και Γεώργιο Μαυρομιχάλη στο Ναύπλιο έξω από το ναό του Αγίου Σπυρίδωνα

19  Ο Ιωάννης Καποδίστριας παρόλο που είδε τους επίδοξους δολοφόνους του (Κων/νο και Γεώργιο Μαυρομιχάλη) να περιμένουν για να τον σκοτώσουν, θεώρησε τη φυγή ανανδρεία και έμεινε στη θέση του. Ο λαός πρόσεξε ιδιαίτερα αυτό το σημείο της υπερβολικής ευαισθησίας του και σχημάτισε ένα λαϊκό γνωμικό που κυκλοφορεί κυρίως στην Πελοπόννησο: «Το φιλότιμο έφαγε τον κυβερνήτη»

20  Η δολοφονία του Ιωάννη Καποδίστρια

21  Η έξοχη διπλωματική ικανότητα του Καποδίστρια, η παντελής έλλειψη προσωπικού συμφέροντος, η πολιτική του διορατικότητα και οι οργανωτικές του αρετές τον καθιέρωσαν ως μία από τις μεγαλύτερες μορφές της σύγχρονης ελληνικής πολιτικής ιστορίας.

22

23  ΒΙΚΙΠΑΙΔΕΙΑ  ΕΚΠΟΜΠΗ ΤΟΥ ΣΚΑΪ «ΜΕΓΑΛΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ»  ΜΑΡΓΑΡΙΤΗΣ Γ.ΜΑΡΚΕΤΟΣ ΕΠ., ΜΑΡΕΑΣ Κ., ΡΟΤΖΩΚΟΣ Ν. ΝΕΟΤΕΡΗ ΚΑΙ ΣΥΧΡΟΝΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ. ΕΑΠ ΠΑΤΡΑ  «ΕΛΛΑΣ»: Η ιστορία και ο πολιτισμός του ελληνικού έθνους από τις απαρχές μέχρι σήμερα. ΕΚΔ. ΠΑΠΥΡΟΣ 1998 ΑΘΗΝΑ  ΣΧΟΛΙΚΟ ΒΙΒΛΙΟ


Κατέβασμα ppt "Η ΖΩΗ ΚΑΙ ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ ΤΩΝ ΤΣΙΑΜΑ ΔΗΜΗΤΡΑ ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΗ ΜΑΡΙΑ."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google